Felkerült egy 147 Q2 szett, amire gyorsan le is csaptam. Az 17" , nem 18" ,mint a GT Q2, így éppen optimális lett télre.
Bár volt téli szettem, de ez úgy gondoltam jobban fog tetszeni.
Persze a küllői meg voltak gyalulva, tehát fényezhettem újra, meg a gumikat is eldobtam amik rajta voltak.
Megszáradt, ma átgumiztattam, és fel is tettem az autóra. Keveset használom ,így kb. tökmindegy,hogy most ,vagy 2 héttel később.
Kapott nyomtáv szélesítőket a nagy fék miatt, viszont ami meglepetés,hogy ez a felni elfér nyomtáv nélkül is (!!) Úgy viszont senkinek sem ajánlom, nagyon beesik alá, még így sem az igazi, főleg a blackline után, de barátkozom vele :)
ELKELT.
Az utolsó képen szereplő 17-es felnim eladó. Ez volt az előző téli alig futott, a fényezése is hibátlan! 70ezer a szett.
Ma elhoztam Zé.-től. Nem lett elkapkodva, igazából ráért a dolog. Gyönyörű, karc,-és horpadásmentes lett a nero bella. Kapott friss olajat, és az összes szűrőt is cseréltettem. Kaptam a Mestertől új márkajelzéseket előre és hátra. A napokban átszilenteztetem a felső lengőkarokat is...
Leadva a bella nero GT Zé.-nek... Tapasztalatból tudom, hogy fehér holló előfordulási mennyiségével vetekedő potenciális vevők - ki tudja, milyen indíttatásból - 2,5M Ft. környékén már elvárják az irreálisan csacsi-ragyi szalonállapotot a karosszérián, teljesen mindegy a típus, az évjárat, vagy a futásteljesítmény. Mivel a lépéskényszer mindig az eladót érinti, most meg is kapják ezt majd a verdától.
Totális karc,- rányitástól keletkezett apró horpadás,-és minden egyéb mentesítés a teljes kasztnin fényezéssel és egyéb módszerekkel - hogy aztán újult erővel hirdessem tovább, mert ELADÓ!
Műszakilag még mindig kifogástalan.
Vásárláskori kisebb fényezési hibák kijavítva, plusz egy full polír.
www.karfelvetel.com csinálta Kistarcsán. Szerintem jó munkát végeztek.
Sajnos a lakkozás nem erőssége a kocsinak, így két éves korára szépen kipöttyöződött az orra, de még az első sárvédő is. Ezek már nagyon zavartak, így hibajavítózásra ment, amíg én vakációztam.
Eredmény szép, de még csak félkész. Hiányzik a lakkozás egybepolírozása.
Nincs annál dühítőbb, amikor a saját hülyesége miatt ejt az ember sérülést az autóján. Én egy kerkapuval jártam így, nekem jött... :) Ráadásul egyszer már beálltam és kiálltam azon a szűk kertkapun, amin másodszorra nem sikerült, pedig figyeltem, és tudtam hogy szűk.
De a kerékkel kilöktem a téglát, amivel ki volt támasztva, és azzal a lendülettel rá is húztam a kertkaput a bal első sárvédőre. Elég ideges voltam aznap este, ráadásul ez a balatoni GT talin volt, nem kissé szúrta el az estémet. (De a jégerek és a borok helyretették :)
A javítást végül a Large Autóra bíztam, cseréltettem a sárvédőt, és ha már úgyis fényezőhöz kellett vinni az autót, a hátsó lököst is lekapattam, azon is volt sajnos egy csúnyább karcolás (amit Esztergomban nem győztem matrica-csillagokkal eltakarni :).
Szóval ami az elmúlt három napban történt: három elem fényezése (az ajtóba is beleködöltek), szerelés, plusz kértem egy új első emblémát is, mert lejött róla a lakk.
Első lökös újrafényezve. Volt rajta pár karc, meg a matricarendszám leszedésekor csúnyán lejött a lakk is... Szóval a Carwellnessnél fényezték, remek munkát végeztek, teljesen jól eltalálták az autóm színét!
Volt egy kis polír is, meg az ajtók élét és három kőfelverődést is eltűntettek. Az autóm előző tulajdonosa és felesége nem nagyon vigyázott az ajtókra, az élük több helyen is lekopott, látszott az alapozó. Féltem tőle, hogy mit fognak vele kezdeni, de gondoltam belevágok. Egyeztettünk egy időpontot. Leszedték a lökösömet kedd délután, csütörtök 9-e mentem vissza, hogy amíg visszaszerelik, megcsinálják az ajtóimat és a kőfelverődések javítását.
Az ajtók élét úgy csinálják, hogy felcsiszolják a sérült felületet, majd feltöltik az autó színére kikevert festékkel több rétegben. Aztán ezt egy speckó UV-fényre keményedő lakkal töltik fel, ami kb. 2 perc alatt megköt. Ezt a lakkot összecsiszolják, majd összepolírozzák a rendes lakkal, és aztán már nem is látszik semmi. Az ajtó éle amúgy is azért hálás felület, mert általában csak az él sérül, ami ugye nincs síkban az ajtóval, hiszen ott már "görbül" a felület, így nem szembetűnő ez a rész.
A kőfelverődések javítása is valahogy hasonlóképpen zajlik, próbálom leírni a lényegét: kitisztítják a sérülést, körben megcsiszolják, beletesznek színt, általában két rétegben, majd a speciális lakkal csinálnak egy foltot, annak a közepét addig töltik, amíg az fel nem telik. Majd ezt a felületet visszacsiszolják, összecsiszolják a rendes lakkal és kész is. A kőfelverődések nyomai persze nem lesznek láthatatlanok, de ezerszer szebb, mint amikor nekiállok ecsetelni a javítófestékkel! Ráadásul mivel itt rendesen el van dolgozva és le is van lakkozva, nem fordulhat az elő, hogy egy gőzborotva szépen megbontja a kőfelverődés körül megsérült lakk és festékréteget...
A három kőfelverődés + az ajtó élek javítása kb 3 óra volt, és ami a legszimpibb volt az egészben, hogy megvárhattam, végignézhettem, és közben a srác tök türelmesen végigmagyarázta, hogy mit miért és hogyan csinál. Nyilván nem most mesélt róla először, mégis nagy beleéléssel mesélte. Az egyik kőfelverődésem pont a motorháztető élénél volt, a másik meg az autó teteje és az első szélvédő közötti élen, szóval elég szembetűnő és kényes helyen. Most meg csak akkor látszik, ha közel hajolok, vagy ha végighúzom rajta az ujjam... Szóval érdemes őket kipróbálni, kifejezetten autómániásoknak való cég! Egy átlagautóst asszem nem zavar egy kőfelverődés, de mi bele tudunk őrülni :)))