A hosszú hétvégén a keddi napra esőzést jósoltak, hétfőn a vár zárva volt, így vasárnapi felhős időben találkoztunk a budaörsi ENVI kútnál (McDonalds Észak), hogy onnét induljunk a szlovákiai Bajmócra, az esztergomi Mária-Valéria hídon keresztül.
1. kép találkozó Budaörsön, 8 órakor, 2. kép az országhatár átlépése a GT-kkel, 3. kép pihenő a vasárnap is nyitva tartó szlovákiai bevásárlóközpontnál
Váltakozó időben, kanyargós utakon jutottunk el a várig, ahol épp érkeztünk idején borult be. A várat csak idegenvezetővel lehet megtekinteni, magyar nyelvűt előtte 3 nappal kérni kell - köszi f. szlovákok :P Nagyon érdekes volt, hogy bár mindenütt magyar nevekkel találkoztunk a történelme során, hiszen magyar kézben volt a vár, a magyar kifejezést szándékosan kerülték. Sőt, Mátyás király neve is Matejnek volt hamisítva.
4. kép Bajmóc vára, 5. kép Snopékkal a vár belsejében, 6. kép aranyozott mennyezet, 7. kép a vár vizes árka, 8. kép a vár alatti cseppkőbarlang, 9. kép Bajmóc vára
A várból elindulva viccesen ugyanoda lyukadtunk, mivel a naviból elfelejtette párom kitörölni az előző útvonalat, ezt követően a bajmóci McDonaldsban ebédeltünk egyet, mielőtt vissza indultunk Magyarországra.
10. kép GT-k a szlovák Meki előtt, 11 kép, úton hazafelé egy kis tempó
Nagyon köszönöm a résztvevőknek, mindkét családnak - Laciéknak és Snopéknak, hogy velünk tartottak!
A főszervező Sudár Zoltán alias ChoppR6 lemondta a részvételt, így nekem kellett beugranom, hogy a várt esemény ne maradjon el. Ismét a Campona tető parkolójában találkoztunk, ahol Barbika autóján levő krómos emblémát az enyémre rendelt szatén emblémával megcseréltük, így már mind a kettőnknek tökéletes lett a scudetto! Köszönöm Barbi, hogy megértetted, miért van erre szüksége, mindkettőnknek ;-)
1.enyém már krómmal, 2. kép Barbié már szaténnal, 3. kép konvoj Tétényben
Kiérve a fővárosból egy igen rendes tempót mentünk az etyeki dobbantós aszfalton :-), de még így sem sikerült azt az életképtelen ütemtervet tartani, amit a hiányzó főszervező a fejében megálmodott, így Székesfehérváron meg kellett szavazzuk, hogy továbbra is száguldozunk Tapolcára a barlanghoz, vagy feladjuk és a nyár végén fürdőzünk egy jót a Balatonban. Utóbbi mellett döntöttünk, az időközben kibővült csapattal.
4. kép, közös fotózás Tihanyban, mielőtt egy páran kiváltak a konvojból, 5. kép, GT-k komppal áthajózástatása Tihanyból, 6. kép -várakozás a révnél, 7. kép relaxáló megálló Székesfehérváron, 8. kép balatoni közös strandolás.
Nagyon szuper napot töltöttünk együtt, annak ellenére, hogy a szervezés hagyott kívánnivalót maga után, pláne, hogy a szervező el sem jött és azonnali döntéseket kellett meghoznunk :-)
A hátsólámpa 'füstösítés' már nagyon nagy divat lett, valami mást akartam. Engem a narancssárga betét zavart a hátsó lámpatestben, ezért úgy döntöttem áttetsző lámpa festékkel egységes pirosra varázsolom az egészet. Szerintem sokkal szebb, mint a gyári sárga indexes lámpa búra ;)
Ahogy már korábban is előfordult, a főszervező Sudár Zoltán, alias ChoppR6 nem jelent meg a rendezvényen. Még szerencse, hogy a helyszínt én jelöltem ki, így az adott volt. Közös szavazással Ilonát vezetőnek javasolva jutottunk el az egyetlen kitűzött célig. Szép napsütésben indultunk Óbudáról a 10-esen Esztergomba. Pontosan 20 db Alfa Romeo GT gyűlt egy helyre a városban, egy sorba parkolva, majd félkört alkotva! :)
Köszönöm szépen Dávid Kornélnak az ajándék első emblémát a további fekete projekthez! ;) Egész jól mutatott a fekete pólón az általam tervezett Alfa Romeo GT-s logó (4. kép) pirossal! ;-)
ui: A logót bárki használhatja, aki tőlem kéri, megkapja akár vektorosban is, a legjobb minőségben. Sajnos van aki egyszerűen kisajátította - igen, ilyen ember is van az Amorén! Biztos magára ismer, ha ezt olvassa :P
További fotók az Alfa Romeo kupé-kabrió közösség oldalán , vagyis itt http://tinyurl.com/jfb4wyb
Ha még nem vagy tag, jelentkezz itt https://www.facebook.com/groups/gtgtv4cbreraspider/
Múltkor szó volt róla, hogy a jobb hátsó kutyacsont (stabilizátor pálca) még nem koppan, de lehet cserélni kell majd. Nem vártam egy hétnél sem tovább, ki lett cserélve mindkét oldalon finom TRW-re :)
Elérkezett az idő, kikerültek a hátsó gátlók és a helyükre gázos Bilstein-ek kerültek.
Alfa GT-nél a hátsó lengéscsillapító cserénél amit érdemes megjegyezni, hogy a kalaptartó és a hátsó üléssor felőli műanyag darab külön leválasztható, alatta hozzáférni a toronyhoz. Tovább, ha a nagy csavar ami a gátló aljában van berohad és nem lehet megmozdítani, gázégővel a gátló alját kell melegíteni közben két húzás előre, egy vissza egy hosszú cro-va szárral és előbb utóbb megindul, persze vastagon fel kell locsolni olajjal
Megvolt az idei nyaralásunk is, ezúttal Horvátország volt az úti cél. Az Alfa GT-vel mentünk szolidan négyesben. Óriási dugókat éltünk át a horvát fizetőkapus rendszer és a szombati turnusoknak hála, de az autó jól vizsgázott megint, nem forrt, végig hűtött a klíma, az ülések pedig megnyugtatóan tartották a gerincet, combokat, s nem fáradtunk el egyetlen egyszer sem. Kitűnő utazó autó! :)
Végigjártunk pár hegyet is vele, a tenger s rá fröcsögött a nagy szélben, de még autómosót is találtunk negyven kilométeren belül :D
Nagyon pozitív élményekkel gazdagított minket! Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy próbálja ki a mediterrán partvidéket egy GT-ben4
Megvolt az első út a GT-vel. Jó sok pályázással. Végre használhattam tempomatot! Készültem és vittem magammal mp3-as CD-ket egy kis zippzáros táskában, amit még vagy tíz éve használtam. Mindegyiket beolvasta és le is játszotta! 192 kbit felettiek egész jól szólnak a BOSE rendszeren. A kocsi viszonylag könnyen gyorsít 110-ről 160-ra. Piros cérnás bőr ülések nincsenek kiszakadva. Kormánykerék egy helyen alul kopott meg kissé, de még javítható. Benzin, bocsánat üzemanyagszint jelző viszont rosszul mutat. Tele gázolajjal is marad még egy pár rovátka szabadon... Embernek, akitől vettem ez a harmadik Alfája volt 155 és 166 után. Nekem a negyedik. Meg az első dízelem. Nehéz lesz megszokni a tankolást! Erről jut eszembe, nem tudtuk kinyitni az első alkalommal, a kutas gyerek sem. Végül kisfiam segített, megtalálta az apró gombot az ASR alatt.
Ajtóhatárolók nem kattognak! Ezekre nem kell költenem. Meg első-hátsó emblémákra sem. Alu tükörházra és króm pálcákra sem.
A négy képen felül további képek ide GT 1.9 JTDm 16v kattintva ;)