Blog >> alfa >> 155

>> EgyébVe155 // Alfa 155 1.8 TS Sport MY'95 // 2019-11-27

Km állás:
131.080 km (2019.11.25)

Idén nem volt poszt, mivel nem nagyon kellett hozzányúlni az autóhoz. Igazából 2db benzincsövet cseréltem ki a motortérben eddig rajta. Idén érkezett egy másik 155 is, így a kis piros már kevesebbet volt használva. Találkozókon jártam vele, illetve néhányszor kirándulásra volt használva. Új garázs is elkészült és végre otthon tudom tartani a többi vackommal együtt.
Jövőre elkészül az aknás garázs is, akkor viszont kap egy futómű-fék felújítást majd, illetve egy telifény is tervben van.

>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2018-01-07

15 év után, immár a negyedik Alfámmal ugyanazon a helyszínen jártam 2018 első napján, Alsóörsön! Hogy telik az idő és mennyi minden változik... Egy örök: az Alfa Romeo szeretete! :)

>> Szervizboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2014-07-24

A tegnapi napon Pesten jártam. Nem messze jártunk odafelé, amikor is jobb kanyarban erős pattanásokat, kopogásokat hallottam a futómű felől. Nem voltam túl boldog. Próbáltam rájönni menet közben a hiba okára: nem a kormányzás felől jött, mert volt, hogy bukkanóknál, vagy huplin fékezéskor csinálta. Nem fék, mert sima úton fékezésre nem csinálta. Se gázadásra. Lassú kanyarban nem hallottam. Mi a tököm lehet, valami valszeg eltört, és néha beleüt valamibe. (Túl sok a "valami".) Aztán éreztem, hogy igazából az úttartáson, a kormányzáson, fékezésen nem érezni semmit, haza érek vele. Annyira nem döngettem, nehogy baj legyen belőle. Ja, megrángattam a kasznit, a kerekeket, egy komplett rázópados vizsgálatot leszerveztünk ott saját kezűleg, semmit nem éreztünk. Majd holnap...
Ma reggel lementem a garázsba, mivel bal oldalról véltem hallani a dolgot, előbb ezt az oldalt bontottam meg. Kerék le, ééés elém tárult a gyönyör: a stabilizátor összekötő (ami a stabilizátort összeköti a lengőkarral) nemes egyszerűséggel eltört, és ott lógott, vert össze vissza. Ha ez van, kicserélem majd a szilenteket is a stabilizátorban, had örüljön a kicsike...

>> EseményGEORGE // Alfa 155 2,0 TS 8v // 2013-08-29

Egyik nap Ádám hívott ( akinek 10 éve adtam el életem első Alfáját )
,hogy visszaadná nekem a 155-öt, mert szerzett egy méltó utódot és így már nincs szüksége a rá. Formálisan amúgy is az enyém ( üzembentartóival adtam el) akkor legyen fizikailag is. Először nem is fogtam fel, hogy mi fog történni, de aztán 2013.08.03.-án reggel, megállt a házam előtt a 155-el és átadta a kulcsait, nehezen jut ilyenkor szóhoz az ember, és nehéz is leírni ezt a szótlanságot... . . . . .. . 10év 4 hónap, ennyit volt távol és ez alatt 110e km-el mutat többet az órája. . .. . . .- a többit később -

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2013-08-18

2013.augusztus 3-án az autót elvittem jogos tulajdonosának, ezzel a bő 10 éves "tartós bérletnek" vége lett. Összesen nagyjából 114 ezer km-t tettünk meg a közösen eltöltött mintegy 3770 nap alatt. A fakormányt kivettem emlékbe... Nem tudom, lesz-e még ennyire nagyszerű autóm életemben. Nyilván, ha majd nyerek a lottón, és befigyel egy maserati... De az sem lesz ilyen jó! A döntés nem volt könnyű, az elválás még nehezebb, de valahogy eljött a pont, amikor biztos voltam benne, hogy ez a helyes választás. Sajnos hobbiautót nem tudok jelenleg fenntartani, márpedig úgy tűnt, 22 éves korára leginkább annak volna jó.
Az utolsó 58543 km-ről van meg minden adatom, ezek alapján egy km autózás költsége 88,3 Ft volt.
Remélem, mégsem bontóban végzi hamarosan, hanem méltó képviselője marad típusának. Én ezt nem tudtam vállalni, drukkolok, hogy a régi/új tulajdonosával sikerüljön neki!

>> Egyébriobi // Alfa 155 1.8 8v ts // 2013-01-25

Az autó. amikor megvettem, nem volt működőképes, a kuplung-munkahenger hibája miatt, és kisebb esztétikai hibái is voltak.
Az autót egyébként potom 50.000 ft-ért vettem félig tankolva(régi tulaj adott hozzá 4 új nyári és 4 új téli gumit, küldtem neki érte egy 2 literes fonott korsóval finom házi pálinkát) benne hagyta a cd-és rádiót is amit nemsokkal előtte vásárolt. Ha nem csapok le rá a bontóban végezte volna ez a gyönyörűség.Ami azóta a család eddigi legkedveltebb autója.

>> SzervizDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2013-01-03

Mint ahogy már páran tudják nem volt nagy életű a "szörny" nálam. Nem azért mert széthajtottam, mindent betartottam a bejáratással kapcsolatban, a gondok ott kezdődtek, mikor már vége volt a bejáratásnak és lehetett nyomni neki. Igaz DFG tanárúr felhívta a figyelmem, hogy szerinte nem hasít a gép úgy ahogy illene, már akkor jobban kellett volna foglalkoznom ezzel és a tanárúr tanácsával, hogy vigyem el Levihez átnézni. Egy szomorú estén (2011. augusztus 18.-án) késő este olyan 22:30 körül beadta a kulcsot a verda. Erről már írtam egy korábbi bejegyzésben.
2012.05.16.-án egyik barátommal szétszedtük a kocsit, szörnyű látvány fogadott. Mint azt már előző blogomban leírtam és képpekkel tüzdeltem. Akkor megfogadtam, hogy csak úgy lesz szerelve a gép, hogy jelen vagyok én is. Igy vélhetőleg kilehet szűrni a nemkivánatos alkatrészeket, amik nem a kocsiba valók (pl.: gondolok itt a nem belevaló kuplungra)......
Most nem ez a lényeg, DFG barátomnak köszönhetően egy új barátra leltem akivel közösen vettük kezelésbe a gépet.
A motor kiszerelése után tüzetesen szétszedtük a gépet.

Részletek:
- sajnos a dugattyúk elolvadtak (nem mind egyformán, a legszebben a 4. hengeré), ennek oka is meg lett állapítva: a motor felfúrásánál az illető szerelő valamiért nem vette észre, hogy 8 tizedre van furva, pedig 8 századnak kéne lennie a dugó és a hengerfala között a távolságnak, így a láng körbeölelte a dugattyút, csoda, hogy elolvadtak...ja bocs az előző szerelő azt mondta, hogy én vagyok a hibás mert szar volt a chip , de kérdem én a chip furta fel rosszul a motort, vagy mind a négy dugattyú összement volna? Ez összeszerelési hiba!!!!!! A komplett motor megvan úgy ahogy ki lett szerelve a katasztrófa után, meg lehet nézni, lehet eme csodálatok szakértelemben gyönyörködni..........
- a vezérműtengelyeknél a korongok használtak voltak és nem voltak beállítva
- a kábelköteg sajnálatos módon úgy szét volt vagdosva és félre volt kötözgetve, hogy csoda, hogy a kocsi álltam megtett 7641 km alatt nem gyulladt ki, vezérműtengely jeladó félrekötve, főtengely jeladó félrekötve....sorolhatnám még....

A kocsi szíve, amire egy valag pénzt ráköltöttem elltünt a ködbe....
A motor teljesen kuka, pár kép látható is majd a kiszerelt motorrol lejjebb.
A munkálatok megkezdődtek 2012. Június végén.

Levivel egy Fiat Coupe 2.0 16V Turbo Abarth változat motorját raktuk bele.A motorról majd későbbiekben írok részletesen, de annyit már elárulok, hogy kb 280 LE lesz és 4 ágú szinterkuplongot kap. A végeredmény már majdnem tökéletes volt, ekkor bukkant elő a kábelköteg probléma. Honnan jöttünk rá? A moci előző testével tökéletesen működött (olyan motor volt ami ki volt probálva). Jelenleg kábelköteget gyártatunk hozzá, mert mint feljebb is említettem össze volt kuszálva, de rendesen (Levi szerint direkt volt egy csomó vezeték félrekötözgetve, hogy átverje a computert a hibákról....), van benne valami, mivel a átkötözgetések szépen el voltak rejtve a kábelkötegbe és csak a kábelköteg kibontása után derült ki. Sejtettem, hogy kuka a kábelköteg, mivel villamos problémák tömkelege volt az autóval amióta elhoztam előző szerelőtöl....

A kábelköteg már gyártás alatt van, amint megérkezik befűzzük és indulnak a beállítások, tesztelések. Tesztelve eddig is volt, eközben derült ki a káblköteg probléma, motorikusan kezd összeállni.

Egyenlőre ennyit akartam leírni, felrakok pár képet csemegézni az új motorról! :)
Hogy mikor lesz kész, azt még nem tudom, de amint fejlemények vannak és érdemlegesnek találom, megírom.

>> EseményFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2012-04-23

Múlt péntek este az alábbi hirdetés került fel a használtautóra.
Meglepetésemre másnap hatan telefonáltak, majd vasárnap eljött az elsőnek érdeklődő úriember. Mivel kivetnivalót nem talált az autóban megegyeztünk, majd 2012.04.23án hétfőn el is vitte.


"Eladó az a helyszín, ahol az utóbbi hat évemből mintegy nettó három hónapot és 90000 Km-t eltöltöttem. Igen, a fenti autó az. Pályafutásának első nyolc évét hazájában a napfényes Itáliában futotta le. Ennek köszönhetően a karosszériája tökéletesen rohadásmentes, ami sajnos sok kortársáról nem mondható már el. Nem volt még lakatolgatva, és köszöni nem is szorul rá. Fán kettéhajtva vagy árokban fejen állva sem volt, hiába nem lehet mindet kipróbálni. Már a '95 utáni, széles kasztnival és a későbbi modelleken látható gyöngyház-metál bordó színnel rendelkezik, de még a jól bevált láncos motor hajtja (vétel után nem kell vezérlés cserére költened). Sport kiadás lévén 2cm-t ültetve van. Étvágya vegyes körülmények közt 8.5 liter, ami szerintem 127 ló etetéséhez abszolute nem sok. Az autó tökéletesen üzembiztos. Néhány főbb alkatrész amit az utóbbi két évben kapott: új Valeo hűtő, új Valeo kuplungszett, új KYB hátsó gátlók, új Bosch lambdaszonda, 8db új Beru platina gyertya, felújított önindító, összes fő- és féltengely szimmering új, szervócsövek cserélve, új váltórudazat, új indexek és felújított első lámpák. Fék és futómű rendben, egyáltalán sehol nincs szükség tűzoltásra. A beltérben légzsákos Momo bőrkormányba kapaszkodhatsz amiközben a combtámaszos, jó oldaltartású fekete bőrfotelben ücsörögsz. A hátsó utasok tarkóját napfényvédő roló óvja, elül-hátul könyöktámasz kényeztet. Nem szóltam még a többezer wattos mélynyomós hificuccról - mert az nincs. Gyári hangszórók és egy sima MP3 CD-s fejegység van. Ez nem tuccogós hülyegyerekautó és nagyon remélem hogy nem is ilyen kézbe kerül. Vétel esetén jutányos áron kaphatsz mellé egy garnitúra téligumit Zender Sport alufelnin, xenonszettet akár beszerelve, egy komplett bontatlan TS motort, tartalék hengerfejet, tükröket, kilincseket, apróságokat."

2006.04.01-én vettem, bő hat évig szaladtunk együtt. Nem bántam meg egy percre sem.