Blog >> led
Végre vége lesz a nappali Xenon-ozásnak. A Xenon lámpák nappali használata rohamosan rövidíti a gyujtótrafó élettartamát, csökkenti a Xenon égő teljesítményét és megégeti a lámpa foncsorát, amitől tovább csökken a fényerő. Olyan megoldást kerestem, ami nem töri meg eme tökéletes forma harmóniáját. Létezik egy lámpa mely eggyesíti a nappali fényt és a ködlámpát. A tipus KEETEC DRL 7R-5W, két diódát tartalmaz a lámpatest, egy 3W-ost és egy 5W-ost. Sikerült tartókonzolt is készítenem hozzá, már csak a bekötés van hátra, ha meglesz töltök fel arról is képet...
...ma a bekötés is megtörtént, éjszaka ki is fogom pródálni a ködfény részét.
kiegészítés: Más gyártó is készít ilyen kétfunkciós lámpát, nem csak a Keetec.
UpDate: Két és fél év után meghibásodott a lámpa, a ködlámpa része kikapcsolhatatlanná vált, menet közben folyamatosan világít.
Ki volt égve a refimbe egy izzó, azokat "100W-os" izzókra cseréltem.
Elvileg 6000kelvin, de elmegy az 4000nek is, szép fehéren világít.
A tompítottba a hírhedt Osram Night Breaker Plus van ,ami sokak szerint szép fehér.
Most látható a külömbség......
Hozzáteszem ez a legjobb halogén izzó a piacon!
Ez első lámpás képen a sima izzó, a második képen az új kék búrás izzó látható!
Még sötétben nem tudtam tesztelni!
Kicserélődtek az indexek izzói is, viszont ezek ledeset kaptak, erre nagyon kíváncsi vagyok sötétbe :))
Sokunk küszköd a problémával ,hogy "foghíjas" a pótféklámpája, kiégnek az izzók.
Ennek most -remélhetőleg- véget vetek, kapott egy 15SMD ledből álló ledszalagot.
Kevesebbet eszik, nagyobb a fényereje, és sokkal hosszabb az élet tartalma.
Az egész megvolt 25perc alatt, ajánlom mindenkinek...
A képek jó sz@rok ,de ez van :D
Tibcsi166 blogját olvasgatva kedvet kaptam a helyzetjelzők illetve a rendszámtábla világítás LEDesítéséhez.
Rendeltem is 4 db 38 LED-es "izzót" innen.. Postaköltséggel együtt $6.78 volt.
Ezekben már nincs ellenállás, ami úgy láttam másnak már okozott gondot. Nem mindegy hogy van berakva, számít a polaritás, erre figyelni kell. Először kicsit megijedtem, mert kikapcsolt állapotban is volt egy kis fénye a LEDeknek. A fórumot böngészve viszont megtaláltam, hogy ez csak egy pár percig fennálló állapot, amíg az áramot teljesen el nem veszi az autó. És tényleg, pár perc múlva lekapcsolt.
A műszerfalon a visszajelző lámpa ugyan felgyullad, de pár másodperc múlva el is alszik.
1. kép: T10 168 194 158 White 38 SMD LED Light Bulb Lamp 12V
2. kép: Eredetileg mindkét oldalon olyan izzó volt, aminek az üvege kékre volt festve. Az utasoldali kiégett és sima izzóra cseréltem ki. A képen látszik egy kis különbség, élőben a sima jóval sárgábbnak hatott mint a kékre festett.
3. kép: egyik sima, másik LED
4. kép: mindkettő LED
5. kép: rendszámtábla sima izzókkal
6. kép: rendszámtábla LEDekkel
7. kép: pár percig halványan világít kikapcsolt állapotban is
Élőben persze sokkal látványosabb a különbség. Egyetlen zavaró tényező, hogyha fel van kapcsolva a tompított is (ezt a fénykép abszolút nem adja vissza, azért nem fotóztam le), akkor kicsit furcsa a sárga és fehér fény egymás mellett. Ezért megpróbálok majd fehér fényű tompítottakat beszerezni.
UPDATE 2012.11.28.
Ha le van kapcsolva a helyzetjelző, akkor világít a műszerfalon a lámpa, valamint a fehér tompítottak mellett is kékesnek hatott a színe. Kivettem, beraktam az ajtókba.
Ma kicseréltem a régi ledes helyzetjelző "izzókat" egy erősebb fényerejűre. A cserekor megint tanultam valamit: ezek az izzók polaritás függőek. Beszenvedtem a helyére az újat, majd próba és nem világít. Kiszed, majd egy próba foglalattal a régi akkumon sem világított. Még jó hogy 4db-ot rendeltem belőle -gondoltam. A következőt már beszerelés előtt teszteltem az oké volt. Beraktam a helyére és ez sem világított. Ekkor jöttem rá hogy csak meg kell fordítanom a foglalatban. Kipróbáltam az előzőleg rossznak hittet is, és az is jó csak -most már tudom- polaritás függő. A műszerfal hibát most sem jelez. Míg az előzőnél egy ellenállással oldották meg a CANBUS free problémát, itt már a 38db led áramfelvétele elegendő ahhoz hogy ne jelezzen hibát. Az első 3képen a régi a 4+5-ös képen az új szerzeményem. A 6-9 képeken az új "izzó" fényereje látszik.
Innen:rendeltem
Köszönöm a linket:Tibcsi166-nak :-)
Próbáltam úgy fotózni hogy látható legyen a különbség. Talán a 3. és a 6.-on látható a legjobban.
Led égők cseréje mindenhol, sokkal nagyobb a fény, tuti:-)
Az index relét is kicseréltem, szépen dolgozik.
Az egész csomag 4db ezres, Hong Kong thx:-)
Lámpa ügyben elvileg ez volt az utolsó látogatásom a szerelőnél. Aki készítette nekem a ledezést, átalakította, és most már ha belesüt a nap az indexbe, akkor is látszik, hogy villog. Úgy oldotta meg, hogy egy kör alakú led panelt rakott bele, így kör alakban villog az index. Maradéktalanul nem vagyok elégedett, mert lenne még ötletem, hogy hogyan lehetett volna ezt az egészet alakítani, de mostanra annyi szívás volt vele, hogy hagyom a francba. Használom így, végülis egyedi, meg nem is gagyi, így marad.
A képen látszik, hogy most milyen, mikor egy az egyben belesüt a nap. A gyári fény sem erősebb ettől ebben a helyzetben. Ez már látható.
Ma felragasztottam az Alfacity matricát a hátsó üvegre -köszönöm Halesz- és kicseréltem a csomagtartó világítás szofita izzóit a neten rendelt magasfényű Ledesre. Köszönet a linkért és a bíztatásért:Tibcsi166-nak. A ledek darabja 290Ft volt postaköltséggel együtt. Fényereje pedig többszöröse a szofitának, áramfelvétele viszont töredéke. Minden 59 gazdinak ajánlom, mert a praktikumon kívül védi a mikrokapcsolót ami működteti a raktér világítást. Sajnos nagyon határra van méretezve, már nekem is tönkre ment és barkácsolás nélkül nem cserélhető csak a csomi zárral együtt horror pénzért.