Az Aliexpressról rendeltem T10 W5W led izzókat helyzetjelzőnek: APMATAUTO T10 LED W5W 194 198, Canbus Error free, white SAMSUNG 5630 LED.
A fénye szép hidegfehér színű, a fényereje a lecserélt, hagyományos helyzetjelzőéhez képest sokkal jobb (a 10.09-én feltöltött hasonló képekkel összehasonlítható).
Jó hír, hogy az izzók tényleg canbusosak, a fedélzeti computer nem dob hibajelzést.
Kiégett a helyzetjelző izzó, gondoltam, ha már cserélem, legyen led-es.
Rendeltem Kínából egy marékkal. Figyeltem, hogy ellenállásokkal terhelt legyen.
Tökéletes; Nincs kiégett izzó jelzés, fényes, fehér. Jól mutat a xenonnal, szinte azonos színűek.
(Képen bal a cserélt ledes, jobb a régi hagyományos izzó)
az egyik 1 hónap után megadta magát. Sebaj, 10es csomagot rendeltem.
129130 km
Már régóta LED volt a helyzetjelzőben, de sajnos a hibajelző állandóan nyekergett, hogy rossz az izzó. Ezt most megoldottam, a LED izzóval párhuzamosan bekötöttem egy 220 ohm / 2W ellenállást, ami nem melegszik számottevően, és átveri a hibajelzőt.
Mai nap megérkeztek a led helyzetjelzők. Alig vártam, hogy berakhassam. Nagyon tetszik CAN buszos, így nem világít a műszerfalon a visszajelző, és nagyon szép ténylegesen fehér fénye van...
A 156-ban is LED helyzetjelző pislogott a Xenon mellett, gondoltam teszek egy próbát a 159-nél is.
Ebay-en vettem, ez volt a címe: "2 T10 168 194 158 White 38 SMD LED Light Bulb Lamp 12V"
Egy ideje terveztem már, hogy az első helyzetjelzőket lecserélem LED-re. Szerdán meg is vettem kettő darabot, majd az egyiket be is tettem. Nem ég. A visszajelző nem világít, tehát csak félig jó. Aztán ment az ötletelés, hogy hogyan lehetne megcserélni a polaritást maradandó károsodás nélkül.
Ma elmentem egy villanyászhoz, szembesítettem a problémával, nagyon rázta a fejét, hogy kicsi a hely megcserélni a helyzetjelző foglalatához vezető kábeleket; mert máshogy nem nagyon lehetett működésre bírni az ledeket. Így hát szétvágta a vezetékeket és kicsit hosszabbra is hagyta, majd betettük a ledeket és most jó.
A vicc az egészben az, hogy ugyanilyen led, ugyanilyen autó, és nincs megfordítva benne a polaritás.
Érdekesség: csak gyújtással világít a hibavisszajelző, de ha jár a motor, már nem. Fénykürtre is fel-fel villan, de nem mindig.
A mai napon, kicseréltem a helyzetjelző izzókat ellenállásos (hő disszclipációs) 3 power LED-es-ekre! Cserekor, a kivett jobb oldali régi izzó felraktam az akkumulátorra, s onnan - mikor a bal oldalit vettem ki, és észrevettem egy régi helyzetjelző izzót a foglalatban - azonnal levertem, melyet elnyelt a motortér! A búrában levő kis izzót, egy drótra felrögzített, besziloplasztozott kis mágnessel tudtam kicsalogatni a foncsor alól, hosszas, vagy 20 perces erőlködés árán. Mindenki vigyázzon a helyzetjelző kiszedésekor, mert az izzó sokszor könnyebben kicsúszik a foglalatából, mint a foglalat a foncsorból!
Update 2012.09.08.:
Az izzók tönkrementek, felváltva (de nem rendszeresen) írogatja a fedélzeti számítógép, hogy kiégtek. Valószínűleg tönkrement a rajtuk található SMD ellenállás, és így nem vesznek fel akkora áramot, amennyire az hibakereső áramkör szerint szükség volna. Így ő úgy látja, hogy kiégtek, de valójában világítanak.
Mindenkit óvva intek, az ilyen és ehhez hasonló helyzetjelzők beépítésétől. Főleg nem szabad ilyeneket venni vidéki kiskereskedőktől. Indokolatlanul drágán mérik, és silány a minőségük!
Update 2012.11.11.:
Ma volt időm és rápillantottam a helyzetjelzőre. Siralmas. Levált és tönkrement az ellenállás (9-10. kép). Mielőbb kiszerelem, míg fel nem gyújtja az egész autót!
Most úgy néz ki egyenlőre kész. Kapott egy új helyzetjelzőt flexibilis LED szalag személyében. Most eléggé kívánja a szemem az üvegekre a fóliát is. Majd meglátjuk mi lesz a következő projekt.
A nyér végére kiégett mindkét első helyzetjelző izzóm.
Led izzók: 2.425 Ft
Extra drága csere (lökös le-fel) + fényszóróbeállítás: 13.500 Ft