Blog >> 10w60
Ma végre megcsináltam az olajcserém. Leengedtem a motoröblítős olajam ami olyan volt mintha dieselből engedtem volna le. hagytam rendesen kcsepegni, az olajszűrőnél is. Visszafele már MANN TS olajszűrőt tekertem fel, joval nagyobb szűrőfelület miatt. Beéetöltöttem a Xado 10w60-at. A nagyobb olajszűrő miatt 4.4liter helyett 4.6 ment bele. Pár km után már eljutott mindenhova az olaj, nagyon szép hangja lett a motornak, megvagyok elégedve egyenlőre. Tiszta minden benne 10km után is.
levegőszűrő, pollenszűrő és üzemanyagszűrő a következő olajcserénél lesz kicserélve.
jelenleg:100.895km-nél cseréltem--------> következő csere:110.000km-nél
Nemrég megtörtént az olajcsere. Mivel itt nem találtam Selenia olajat, így hosszas keresgélés után ráakadtam egy holland márkára, amelynek termékskálájában szerepel egy 10w60-as olaj, amit kifejezetten olasz autóknak gyártanak.
Ha valakit érdekel itt a specifikáció az olajról
Sokkal halkabb lett a motor, alapjáraton szinte nem is lehet hallani. Ahogy észrevettem azért csipegeti az olajat rendesen a motor. Előtte ugyanebből a márkából sima 10w40 volt benne, azzal sem volt sok gond.
Szerintem megérte átállni a 10w60-ra.
km állás: 191000.
Volt egy olajcserém, Selénia Racling 10W60 5 liter, Bosch olajszűrő, új csavar és alátét.
Sajnos úgy néz ki, hogy a következő cserénél le kell venni a teknőt és új menetet fúrni bele.
Nem volt szükségszerű, de mint kiderült nem a gyári olajat tettük bele legutóbb, ez került orvoslásra 10w60 Racing.