Blog >> fényszóró
(Asszem erre a vásárlásomra mondják majd azt, hogy gyakorlatilag pénzkidobás :)
A nap sztárjai a sötétített Blackline lámpák! A krómcsíkos bajszok is bekerültek az első lökhárító aljába - korábban pedig a sötétített indexek is be lettek szerelve - így szinte teljessé vált a külső facelift! :) Viszont teljesen egyedi mindez, mert a blackline felszereltséghez matt króm színű alsó díszléc és pajzs jár, az enyémen pedig a "hagyományos" króm színűek vannak. Azaz kicsit kevertem a dolgokat, de nekem így tetszik! :)
Két évet fiatalodott az autóm :D Azt hiszem ez az "arc-tuning" olyan, mint a csajoknál a botox-kezelés :)
A beszerélésrt hatalmas köszönet Csörinek és a Csörgő Autószerviznek (www.csorgoauto.hu)!
A költségek: fényszórók: 72 ezer forint, indexek: kb. 10 ezer, krómcuccok: 18 ezer (ezekre már nem emléxem pontosan, mert még AlfaCity előtt vettem őket)
Lebontottam az első lököst (nem volt gyenge mutatvány, lekközelebb már valszeg jobb lesz a szintidőm).
Ronnie-tól kaptam egy V6 rezonátorcsövet, ezt beszereltem a gyári doboz helyére.
A másik dolog a lámpák rendbetétele volt. A jobboldali fényszóró enyhém mozgott, mint kiderült azért, mert a patent ami alul fogja, letört. Kipótoltam egy csavarral. Ezenkívül megdeformáltam az árnyékolókat, így már elférnek a xenonizzók. Eddig volt előttük egy távtartó ideiglenesen. Most már csak be kell állítani és végre tökéletes lesz.
Már régebben (is) voltak olyan törekvéseim, hogy megpróbáljam megtalálni a legjobb izzót, ami a lámpákba rakható.
Próbáltam többek között Philips power2night GT150-es izzókat a tompítottba.
Összemérve egy hagyományos izzóval láthatóan jobb a fénye. Tehát, aki nem akarja a fényszóróját nagyobb hőterhelésnek kitenni (a GT150 szabvány 55 Wattos) és nem vágyik a divatos kék fényre, annak mindenképpen ajánlom ezt az izzót. Azért én szokásomhoz híven nem álltam meg és - mivel a 100 Watt azért nekem is merész (...és drága mulatság lehet) -beszereztem egy pár Philips Rallye 80 Wattos izzót. Egy gyors checkolás alapján ezeknek még jobb fénye van...
(Mint kiderült, nálam az izzók nem természetes elhasználódás végett cserélődnek. :)
Update: Nem álltam meg... Befigyelt a xenon-szett. Jó! (De diszkrét, 4300K-s, vagyis fehér fényű. Nem kék show-light...)
Az első DEPO lámpáimba probléma (értsd: közdarab) nélkül befértek a xenon izzók.
Ami a fényerőt illeti, egyértelmű, hogy eddig ez a legjobb. Az egyik trafó egyébként kb. 1 évet bírt ki, ezután csak "hidegen" gyújtott be. Jó, cserébe nem is kerül annyiba, mint a (túlárazott) gyári megoldás.
Update 2: Már gyári projektoros xenon lámpák vannak az autóban.
Update 3: A szgk. világítótestek jelölései:
Fényszóró kivitel:
A - helyzetjelző
B - ködlámpa
C - tompított
R - távfény
CR - táv- és tompított fény
C / R - táv- vagy tompított fény
HC - halogén tompított fényszóró
HR - halogén távfény
HCR - halogén táv- és tompított fényszóró
HC / R - halogén táv- vagy tompított fényszóró
DC - Xenon tompított fényszóró
DR - Xenon táv fényszóró
DC / R - Bi-Xenon
/ = együttesen nem használhatók
Hátsó lámpák kivitele:
A - helyzetjelző
AR - tolatólámpa
F - ködlámpa
IA - tolató reflektor
R - zárófény
S1 - féklámpa
2a - hátsó index
Egyéb lámpák:
1, 1a, 1b első indexek különböző verziói
5 - kiegészítő index a jármű oldalán 6m hosszig
6 - a kiegészítő index a jármű oldalán 6m hossztól
SM1 - oldalsó méretjelző az összes járműhöz
SM2 - oldalsó helyzetjelző 6m hosszig
Zottyával nekiálltunk a lámpáim besötétítéséhez. Az indexbúrákat korábban elkészítettük. A lámpákat szétszedtük és a króm részeket, amiket a refi nem használ, hőálló fekete festékkel befújtuk. Nem volt egyszerű menet, de a végeredmény nagyon ütős lett.
A folyamatot a 145/146 topicba leírtam, de Föckös átfogalmazta az egészet, ezért az Ő szavai alapján kerül ide:
ystuc-féle front lights cake:
összetevők:
- esős márciusi délelőtt 1 db
- rosso 146 ti 1 db
- fekete hőáló festék nagyjából 150ml
- "sziló" néven közismert szaniter ragasztó (figyelem! a levegő páratartalmától függően változik a kötési idő!) 1 db
Elkészítési javaslat:
- húzzunk fel meleg ruhát, vegyünk rá egy (szintén nem normális) Alfabarátot, és menjünk le az esőbe az autóhoz
- szereljük ki az első fényszórókat
- majd menjünk fel a jó meleg lakásba, ahol kávéval, süteménnyel, esetleg üdítővel kínálgassuk a már csaknem bőrig ázott, és kedvtelenné vált kollégát :-)))
- tegyük be a fényszórókat a sütőbe. Figyelem! Légkeveréses sütőt használjunk, különben igen nagy az esély a fényszórók repedés-jellegű sérüléseire, melyeket sajnos már nem tudunk javítani.
- 75 fokos sütőben 5-7 percig készítsük elő a fényszórókat a további megmunkálásra
- majd óvatosan különítsük el azoknak üveg tartalmát a műanyag tartalmától
- ekkor a műanyag elemeket csiszoljuk, a nem kívánt részeken pedig fedjük be valamilyen nem festék-áteresztő anyaggal
- majd használjuk fel az ekkorra már alkarfájásig felrázott festék-sprayt, amely szabadon választott színű lehet, de a fekete az ajánlott szín, érdemes a festéket többször felvinni a tökéletesség jegyében
- száradás után a fényszórókat ismét magas üveg tartalmúvá tesszük, ehhez felhasználjuk a "sziló" néven közismert szaniter ragasztót
- majd némi várakozás után visszahelyezzük a fényszórókat a megfelelő helyükre (bal oldalit balra, jobb oldalit jobbra). Figyelem! A nem várt mellékhatások (qrvaanyázás, ge*iolaszok, és hasonló megjegyzések) érdekében igen nagy bátorsággal, de emellett óvatossággal álljunk neki a projektnek! :-)
A lényeg, hogy a fényerő változatlan, ez a project nem befolyásolja a világítást.