Blog >> fényszóró

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-01-04

Leírok mindent az elejéről. Lehet hogy valaki(k) meg fog(nak) sértődni, de ez már nem igazán érdekel. Az egész ott kezdődött, hogy Erhard az Albaautós cartárs eladott nekem 1 pár gyári xenon lámpát. Nem lett azonnal beszerelve, mert keresni kell olyan embert, aki be tudja kötni és időpontot is kell egyeztetni vele. Szóval vásárlás után kb 2 hónappal lettek beszerelve, amikor kiderült, hogy a jobbos lámpa belsejében levő trafó nem jó. Erhard erre annyit mondott, hogy “kapu garancia”. Köszi... Nálad se veszek többet semmit...
A lámpában kicseréltem a trafót, de nem lett szépen megjavítva, nem viselte jól a szétszerelést és összerakást.
Képbe került GTPeti, akinek volt 2 db fekete belsejű lámpája. Mondta, hogy cseréljük el, mondtam, hogy az enyém nem lett szépen javítva. Azt mondta nem baj, fizessek rá valamennyit, az ő lámpái szépek. Mikor odaértem hozzá, akkor derült ki számomra, hogy azokon a lámpákon szemöldök van és az egyikről épp a ragasztót távolítja el, a másikról pedig akkor veszi le a szemöldököt, a ragasztó már az én feladatom maradt. Egyikről sem tűnt el nyom nélkül, főleg amiről ő szedte le valami géppel és egy-két helyen belemart a műanyagba. Ez az évek múlásával csak egyre rondább lett. A lámpák belseje mozgott fel-le, jobbra balra, össze-vissza világítottak. Tavaly amikor a gyári csatlakozók beépítésre kerültek, akkor pattintottuk helyükre a pöcköket. A balos jó is lett, de a jobbosban a magasságállító pöcke nem ment a helyére, mert az 180 fokkal el van fordulva. A lámpákat korábban valaki már szétszedte és rosszul rakta össze. Ráadásul olyan anyaggal, ami nem lágyul hőre. Így a jobb oldali lámpa az autó elé világított és alig lehetett vele látni.
Probléma volt még a jobbos lámpa csatlakozója is, ki volt törve belőle egy pin. Ez annak köszönhető, hogy alig találni bontóban csatlakozót a kábelkötegből és kúlönféle sufni módszerrel vannak bekötve az utólag xenonosított autók lámpái.
Tatán a Trencsik weboldalán találtam gyári új xenon fényszórókat barátságos áron, vezérlő nélkül 130.000 Ft a pár. Megvettem tőlük, végre szépek az autóm fényszórói.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-07

Várpalotán jártam ismét. Egyre hosszabb lett az Alfa idegesítő hülyeségeinek listája, az olajcsere ideje is eljött.

Csöri lecserélte a motorolajat, a szűrőjét, és a fékfolyadékot. Felcserélte az első és hátsó kerekeket, hogy az egyik pár hozzákopjon a másikhoz. Életet lehelt a kilométeróra háttérvilágításába, beállította az égre világító fényszórót, megszűntette a hűtővíz szivárgását (a múltkor, Szigetszentmiklóson cserélt cső csatlakozása volt a ludas), és majdnem lecserélte a törött tükröt is. Azért majdnem, mert az unixos autó rossz alkatrészt hozott.

A kattogó ajtó (melegben úgyis csendben van), a néha cincogó utastéri ventilátor és a tükör legközelebbre marad.

Kilométeróra állása: 176 151

P.S.: Majd' elfelejtettem a legrégebben húzódó javítást! A hátsó lökhárító egyik fényvisszaverője már az autó megvételekor is törött volt. Néhány hétre rá kerítettem másikat, amit aztán évekig hurcolásztam az ajtózsebben. Tegnap azt is sikerült kicserélni. :)

>> Tuning és extraSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-05-13

125860 km
Zavart, hogy a távolsági fényszórónak a színe sárga, míg a többi fény szép fehér. Az aliexpressről rendeltem egy H1 Led izzót, amiben izzónként 6-6 HighPower LED van. Brutál fényes és fehér, ahogy kell. Szerencsére ezek már passzív hűtésűek, így a ventillátor miatt nem kell aggódnom, hogy bexarnak. Nagyon kicsi a hely, nagyon nehéz beletenni. Iszonyatos türelem kell hozzá. De megérte!!!
Aliexpress link: https://www.aliexpress.com/item/2X-Car-LED-Headlight-12V-24V-60W-9600LM-6000K-Light-Auto-Headlamp-Bulb-Kit-H1-H3/32748957519.html?spm=2114.13010608.0.0.3cyudE

Youtube videó: https://www.youtube.com/watch?v=Uygv3OM5Z28

>> AutóápolásRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-02-02

Az "UV" elvégezte a dolgát.
De Vftsárpi is :D

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-01-09

Nemrégiben egy instagram-os GTV fényképen akadt meg a szemem (1-2.kép)
Sötétített GTA stílusú lámpa :-) Nagyon megtetszett, ezért gondoltam megcsinálom én is.
Meg kell hogy mondjam annak idején a GTV tervezésekor még gondoltak arra az olaszok, hogy könnyű legyen eltávolítani az alkatrészeket.
Nem kellett levenni a lökhárítót a lámpa kiszedéséhez, mint anno a 156-nál.
(Itt jegyzem meg, hogy az ajtókárpitokat is csavarok tartják, nincs patent ami eltörhet)
A lámpát 3 csavar tartja, mindhárom könnyen hozzáférhető, kb. 2perc kiszedni.
Szétszedni is egyszerűbb volt, elég volt kicsit hajszárítóval megmelegíteni körbe és már lehetett is széthúzni a búrát a lámpatesttől.
A betét ugyanúgy van rögzítve, mint a 156-nál vagy a 147-nél. Csak a búra tartja a helyén, úgyhogy azt egyszerűen csak ki kellett szedni.
Csiszolás, zsírtalanítás és mattfekete festés után lehetett összerakni.
Az üveg búrát átlátszó, hőálló ragasztóval tettem vissza a helyére, hogy tuti jól tömítsen.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2016-12-25

Ismét alig egy év alatt megadták magukat a H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90% tompított fényszóró izzók.

Egy 2014-es ADAC összehasonlító teszt a General Electric Extra Life izzót hozta ki győztesként a fényerő-tartósság páros egyidejű figyelembevételével.

Csodát nem várok fényerőt tekintve, de a egy próbát megér, hátha tényleg tartós.

UPDATE 2016.12.25: a fényerejét tekintve nem tűnik rosszabbnak a Megalight Ultrától.

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2016-11-12

Kicsit több, mint 11.000 km belement az utóbbi olajcsere óta, úgyhogy ismét eljött az ideje.
Kapott még két, szép, új TYC fényszórót, így már látok is vele sötétben (persze egy 156-os világítása sose lesz elég jó, de ezt tudjuk jól)! :)


319000

>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-11-08

A múlt heti takarítás után újra meglátogattam a Magic CarWash-t. A soros bőrápolást - főleg időhiány miatt - profikra bíztam, a fényszórókra meg már régóta ráfért egy polírozás. Szokás szerint szépen és gyorsan dolgoztak, és még Alfás kedvezményt is kaptam. :)

Előtte-utána képeket sajnos nem lőttem, de a különbség több mint látványos.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-05-31

Bő két hete ütötte fel a fejét a probléma, hogy kialudt a jobb oldali bixenonom. Elég érdekesen kezdte a dolgot, ugyanis először a bal oldali helyzetjelzőm adta meg magát. Utána váltogatva hol a jobb xenon, hol a bal helyzetjelző nem égett. Pár nap múlva aztán beállt a végleges állapot, a bal helyzetjelző ég, a xenon viszont nem gyulladt fel. Érdekes egyébként, hogy a xenonnak nincs visszajelzője a computerhez és csak akkor dobált hibát a gép, ha a helyzetjelző nem égett. A xenon hiánya miatt viszont nem reklamált.

A kézikönyv leírása alapján a xenon cseréjéhez autószerelő szükséges, így bokros teendőim miatt csak ma tudtam elvinni szervizbe a kocsit. A szerelő kihúzta az égőt, mondta, hogy ez kuka, de nincs cseréjük. Azért kimérte a csatlakozásokat és megállapította, hogy a megfelelő feszültséget megkapják. Kiugrottam hát az autósboltba és vettem egy OSRAM Xenont (DS1) 11900-ért. Érdekes egyébként, hogy a kézikönyvben 55W-osnak írják, azonban a kocsiban 35W-os volt, és az autósboltban is azt mondták, hogy ebből csak 35W-os van és a kézikönyben elírták akkor a teljesítményét.

Vissza a szerelőhöz, aki betette az izzót. Hangsúlyozta, hogy az üveget nem szabad megfogni, mert erősen csökkenti az élettartamot. Bár, gondolom, ez minden izzóra igaz. Kipróbáltuk és ég rendesen. Még egy fényerősség-mérővel (vagy fogalmam sincs mi volt az, egy doboz egy lencsével a végén, amit a fényszórók elé helyezett) is bemérte a fényszórókat, majd mehettem utamra. Egy ezresembe fájt a dolog.

Még megjegyeznék azért két dolgot:
A szerelő 2 xenonizzót akart vetetni velem, mondván, hogy ezeknek nagyjából azonos az élettartama és az öregebb egyébként is más fénnyel fog világítani, mint az új. Kicsit elbambultam, mikor ezt mondhatta, mert amikor hoztam az újat, akkor kérdezte, hogy hol a másik, mert ő említette, hogy kettő kéne. Így utólag is azt gondolom, hogy ha a másik még jó, akkor nem fogom kicseréltetni csak azért, mert van némi valószínűsége, hogy az is tönkre fog menni. Egy enyhe árnyalatbeli különbség azonban tényleg látható a lámpák színében. Szerk: hozzáértők szerint a xenon égőket tényleg ajánlott párban cserélni. Legközelebb majd úgy fogom.

A másik dolog: mikor produkálta a kocsi a furcsa tüneteket, körbekérdeztem itt a fórumon és azt a tippet kaptam ImO és tirex fórumtárstól, hogy nem izzó-, hanem reléprobléma lesz, mert nála is csinált ilyet. Logikusnak is tűnt, mert furcsa volt, hogy egyszer ez, másszor az nem világít. Úgy tűnik azonban mégiscsak az izzó volt a ludas. Ha esetleg valakinek mégis hasonló baja lenne és nála nem az izzó a hibás, akkor mellékelem a képet, amit ImO küldött, hogy melyik relét kell bolygatni.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-11-28

Alig több, mint egy év után a jobb oldali tompított fényszóróm ismét feladta.

Tök véletlenül megint ugyanazt az izzópárt vettem: H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90%.
Megfelel.