Kicseréltettem a termosztátot, mert 90 fok alatt sétálgatott majd beállt a hőmérő. Kapott új hűtőfolyadékot is.
Szerelőm észrevette egy vízcső csatlakozást (alul a hűtőhöz) ahol szivárgás nyomai voltak. Minimálisan fogyott a víz, (1 év alatt 1x töltöttem utána). Korábban egy V6-os Alfámnál sokat szívtam a vízcsövek miatt így itt inkább megrendeltem az újat megelőzve az esetleges további gondokat... (alkatrész 17e pénz). Ha már szét volt szedve a szívócső pillangószelep tisztítást is kértem. Nem volt igazából koszos, 124e km alatt gondolom most tisztították először.
Nem igen akart melegedni se a víz, se az olaj, elfáradt a termosztát. :) Még a gyári termosztát volt az autóban, de a tömítése az enyészetté vált. Lecseréltük a teljes hűtőfolyadékot is, ráfért, ez sem volt épp "tiszta"... Az új termosztát típusa Vernet, meglátjuk hogy vizsgázik.
Az olajat közben figyelgetem, egyelőre szép színe van az olajnak, talán a kicsapódott olajsár is kevesebb, nem is csipegeti, úgyhogy egyelőre a motortisztítás még nem aktuális.
Időközben 30e jó magyar forintért csináltattam második kulcsot, mert hiába 2 gyárival kaptam állítólag, csak az egyik volt hozzávaló, de orvosolva lett, a másik be lett tanítva, és lemásolva a fém része is, működik, öröm bódottá.
Már a vásárlás napján szemet szúrt, hogy a termosztátom nincs a helyzet magaslatán, mert korábban nyit, mint kéne. Így ma elgurultam szerelőhöz és kicseréltettem. Mahle került bele, leírás alapján 88 fokon nyit. Szerviz után kipróbáltam, és bármit csináltam a kocsival oda volt szegezve 90 fokra a vízhőfok mutatója. :)
Anyagdíj: 20000 Ft
Munkadíj: 5000 Ft
Kicseréltem a termosztátot, Rendesen működik a diagramok szerint.
Levegő nyomócsövet ki kell szabadítani, hogy hozzáférjünk a termosztáthoz.
A hátsó két cső gyorscsatival van megoldva, a fém biztosítókat a csövek feléig szükséges (vagy tovább) kihúzni az oldáshoz.
Bemelegítés alapjáraton történt, kb. 88 foknál kezdett nyitni, ott kezdett melegedni a felső cső. AlfaOBD-vel mértem, 80 fokos víznél a műszerfali mérőke már 90-en állt.
Fűtés ill. üzemállapottól függően a mutató 90 fokon áll miközben a vízhőfok a diagramon láthatóan változik.
Ha valaki ugyan olyan perverz mint én, hogy télen cserél fagypont közelében szabad ég alatt termosztátot, javaslom hogy előtte melegítse meg kicsit a vizet így a csöveket is a könnyebb oldhatóság érdekében.
Reggel termosztátvizsgálat volt.
Mutató szerint ~82-89 között mocorog a vízhőfok, MES szerint viszont csak ~76-81 között.
07:17 - 07:25 között autópályán 1-es kép.
07:36 - 07:40 között a városi araszolásban 2-es kép.
A termosztát nyitási értéke tényleg 88 fok kellene legyen, mutató szerint nálam 80 foknál kinyit, viszont ez MES szerint csak ~75 fok.
Ebből következtetve működik a termosztát, de nem jó értéken, így hűvösebben jár a motor mint kellene.
136800Km
Cserélve lett a termosztát, visszacserélték a hátsó kutyacsontokat, féltengely zsírozás is volt, meg haspáncél lemezanya hegesztés is, továbbá az EGR hűtő fedelet is ellenőrizték.
Ja és még futómű állítás is volt.