Ez egy irreálisan hosszú folyamat lett a júniusi baleset után.
Sajnos ajánlásra elcsábultam és belenyúltam egy olyan "szakiba", akitől olyan állapotban kaptam vissza az "elkészült" autót (karosszériázás és fényezés), hogy sírhatnékom támadt. A fényezést végül abszolút nem fizettem ki.
A teljes folyamat újraindult, de tanulva az esetből már abszolút kontroll alatt tartva a folyamatot: több fényező személyes felkeresése, szakvélemény és árajánlat kérése, új karosszériás megkeresése, stb.
Mivel van másik Alfánk, ezért az időtényező már nem számított, de végül csak kiegyenesedett a dolog.
Baleset utáni és egyéb kisebb sérülések miatti karosszériás munkák:
- sérült motorháztető;
- anyagában két helyen törött és csúnyán összehorzsolt első lökhárító;
- enyhén horpadt és horzsolt bal első ajtó és bal első sárvédő elemek
szétszerelése, javítása-helyreállítása,
+ a baleset miatt felső részén benyomódott lökhárító igazítása (szerencsére a homlokfal nem ment el),
és mindezek fényezésre előkészítése.
Sérült elemek fényezése:
- motorháztető,
- első lökhárító,
- bal első sárvédő,
- bal első ajtó
teljes elemek fényezése +
- jobb hátsó ajtó,
- jobb hátsó sárvédőn keresztben végigfutó csikarás
miatt ezen elemek részleges fényezése.
A küszöb jobb hátsó sárvédőívén előjött az Alfa 156 típushiba. Felpúposodott a fém a fényezés latt, így műtétre került sor. De mielőtt megejthettük volna ezt, egy kollégám bele nyitotta a parkolóban az autóját a kerékívbe :'(.
Így a 'kellemest' összekötve a muszájjal, egyszerre lett kész mind a két munka. Lakatolás (25e) és fényezés (22e) igen profi lett! Sem külső küszöb, sem hátsó sárvédő ív nem kapható, az egészet a lakatosra kell bízni. A küszöb fényezés után ki lett fújva szintetikus viasszal.
Utána kapott az autó egy full polírozást, de azt már a szaki haverommal együtt csináltuk reggel 9-től délután ötig. Most csillog-villog az öreglány, mintha bálba készülne. Na majd, Alfacitybe mutogathatja magát! :)
2013.04.07-én elkezdtük a vasat szétszedni, a koccanás nyomait eltüntetni, fényezésre előkészíteni!
Volt vele lakatolni való is, a bontott sárvédő alja teljesen el volt korrodálva, az enyém sértetlen volt ,így az lett ráhegesztve. Lökhárító tartó vas a helyére lett huzatva, stb stb.
Fényezésre előkészítés következett, hibák kijavítva, karosszéria visszacsiszolva, maszkolás, majd fényezés!
A fényezést megint csak én végeztem, mattfekete "fényt" választottam, a Novitec-ek giulietta bordó színt kapták meg, egy kis candy pink effectporral megspékelve a lakkba.
Tesztkörön kiderült,hogy a felső lengőkarom kuka,de ami még rosszabb a bal első lengéscsillapító is. Így most vehetek azokat is.
Ha már veszek, kap állítható magasságú futóművet, és kisebb 17"-os feliket!
Aztán leengedjük a bódét -10cm-t.
A segítségért köszönet jár Gonosztevőnek , és Édesapámnak!
A cím 5nap, mert 5nap alatt készült el, ugyanis a 2013.04.13-án megrendezett Balatonfüredi Tuning Találkozón már egészében részt vettünk!
Füreden beálltam az Alfások közé :)
Hazafele Veszprémben kajáltunk a Mekiben.
Mit mondjak....? Megnézik :))) A nők egyenesen imádják :DD
Loptam pár képet Vittorio-tól a kocsimról. :-) Azért nem bántam meg, nah. De aludni nehezen tudtam. :-D
Kösz előre is! :-D
Fasza, hogy kattintottál képeket. :-) Tetszik.
Dizájn csík volt baloldalon meg ajtó alja is meg volt húzva.
C oszlopon hámlott a lakk. :-)
Jobb oldalt nyomódások voltak. Ja meg az ajtó rohadt felül.
Micsoda emlékek? :-D
Nagyon jó kedvem lett.
Casco papírokat a szélvédőhöz el ne felejtsem.
Hát a héten elkészült a lakatolás+erősítés. Ami meglepő hogy gyakorlatilag a megbeszélt idő alatt készült el. Az ár ugyan változott, de itt én vagyok a ludas, néhány extra kívánság miatt. Bár az autót azóta nem láttam még, de a pontosság miatt eddig mindenképp jó pont a B-Autó Kft.-nek, remélem a minőséggel is elégedett leszek. Tegnap átkerültek a nálam lévő alfa darabok (lökösök, első sárvédők, küszöb toldatok, szélesítések) a fényezőhöz. Ettől a szín választósditól egy hete idegeskedek. Nagy nehezen megszületett a döntés Alfa Rosso 130... egy fél órás beszélgetés volt Endrével a fényezővel és a nagy nehezen kiokoskodott eldöntött szín ment is a levesbe és mindketten mosolyogva konstatáltuk,hogy ennek ütnie kell majd. És hogy milyen lesz? Olyan szín ami méltó egy alfához mégis egyedi, és modern. :) A festék megrendelve, szerdán érkezik, szóval valamikor jövő héten elvileg kész is..Mintha karácsony lenne, az érzés legalábbis olyan.
a bal köszüb a hátsó ajtó mögött erősen rozsdásodott, valamint még előző télen a győri rakparton parkoláskor, meghúzta valami okos a bal oldalt. Csak a fényezés sérült, vas nem látszott ki. Eljött az ideje a javításnak. Sajnos nem lehet belejavítani az Azurro Nuvola színbe, ezért a komplett bal oldalt le kellett fényezni. A lakatosmunkát is elintézte a fényező. Nem tudni miért rohadt, javítva nem volt. Bubernik Pál csinálta, Győr-Kismegyeren
1 héttel később a bal ajtó, alsó zsanérját is meghegesztették és lefestették ugyanott, az árba belefért ez is