Hát eljött ez a nap is, másfél év után az első "gond" a drágámmal.
Észrevettem, hogy megcsappant a fagyálló szint, azonnal az EGR hűtőházra gyanakodtam...amikor bevideoztam alá láttam, hogy egy szép repedés van rajta :( így már nem kockáztattam meg a hétvégi ~1000km hazautat :(
A győri Alfa Rieglernél a szervizben kedd reggelt mondtak, így ma elvittem, és kicseréltettem(24E), és ha már lenn volt kapott egy EGR tisztitást(10E), ami szükségtelen volt azt mondták.
Emellett lecseréltettem a fékfolyadékot is, Tutela top 4/5öt kapott, de következő olajcserekor még egyszer le lesz cserélve(ezt javasolták mivel a régi koromfekete volt, valoszinüleg sosem volt ezelött cserélve...elszomorító..), igy most át is mosták a rendszert.
Kérésemre géppel ránéztek a porlasztokra és a részecskeszűrőre: köszönik szépen tökéletesen működnek;)
Sajnos időhiány miatt az olajcsere időpontjára tolódik a váltóolaj, és a szervó folyadék csere :( :/
És kaptunk is egy dicséretet: "nagyon szép, rendben van, porszáraz minden a motortérben, majd a kötelezőkön kívül nem kell hozzányúlni " (bevallom ilyenkor is nagyon büszke vagyok rá;) )
Emellett elengedem ezt a LED helyzetjelzö ízzó dolgot...kipróbáltam 3 fajtát is, egy sem hozza azt amit elvárnék tőle, színre tökéletesek, fényerőre is, de az élettartam...unom, hogy 50-250km-t bírnak... szóval a Philips WhiteVision hagyományos izzók visszakerültek.(de már nagyon profi vagyok a cserében :D 5perc alatt megvan mindkettő, az elején közel egy órás móka volt a balos miatt:D )
Csaba cartárs önzetlen segítségének köszönhetően le lett cserélve az olajszűrő (CHAMPION), motorolaj (ENEOS Premium Hyper 5W-40), gázolajszűrő (MANN-FILTER), valamint ki lett pucolva kályhatisztítóval az EGR szelep, amit le is dugóztunk, persze egy kis lukkal, hogy az egyébként szintén olajsártól megpucolt MAP kapjon áramlást és ne sípoljon addig, ameddig nem lesz Remapolva az ECU és ameddig nincs kiütve az EGR. Tesztút hazafelé 2-es, 3-as fokozatban lényegesebben jobbat tolt, na és 3-asban is kifelé a körforgóból, felfelé könnyebben megindult.
Végre a két kocsi is le lett fotózva egymás mögött :)
Óra: 114 613 km
Köszi a segítséget Csaba!
Mivel Zé nem ért már rá mindent kicserélni (illetve nemem se ártott már dolgozni menni) a vezérléscserekor, így most jött el az üzemanyag- és a levegőszűrő csere ideje.
Az üzemanyagszűrő annak ellenére, hogy macerásnak tűnik, nagyon egyszerűen és gyorsan cserélhető, csak le kell húzni a gyorscsatlakozókkal szerelt csöveket, meg azt a maradék 3 elektromos csatit, és 2 8as anyával le is jön az egész, házzal együtt. Viszont a lecsavarásnál tiszta gázolaj lett minden, az nagyon utálatos, de lehet, hogy kis gyakorlattal minimálisra csökkenthető a HTO-val való érintkezés :) A levegőszűrő csereve viszont nem leányálom. Szerintem ezt nem a legjobban találták ki, szét kell szedni a szívócsövet (az egyik roppantós bilincset nem is tudtam visszarakni, ment helyette abaw), reléket kell egyesével leszedegetni, hogy kiférjen a szűrő. Aztán még a fedélről is volt letörve fül, amire kellett valami megoldást találnom, meg az egyik tartója is el volt törve, azt is megragasztottam és megerősítettem lemezzel. Mivel kijön a légtőmegmérő is ilyenkor, azzal extra dolgom nem volt,csak kifújtam féktisztítóval meg kompresszorral, remélem jobb lesz mint volt.
Az EGR nem volt iszonyatosan kokszos (legalábbis nem az elrettentő kategória :)), de már szorult, nem zárt vissza. Ferke blogjában láttam a csodaszer: Well-done hideg zsíroldó, attól nincs jobb, a brigéciol sehol nincs hozzá képest :) Egyszóval most tiszta a rendszer, Well done :)