Blog >> km
Ma megejtettük az esedékes olaj + szűrők cseréjét Olman Zsoltéknál.
Ezeken kívül cserélni kellett 2 db helyzetjelző és 1 db első index izzót is, (ami persze el is vette az idő nagy részét mivel az első lököst le kellett venni a drága xenon lámpák miatt) valamint kitisztítottuk az EGR-t is, biztos ami biztos :)
Első látogatásom volt ez Zsoltéknál, és azt kell mondjam pozitív benyomást keltettek bennem.
Mindenféle olajok (motor, szervó, váltó) és szűrők (olaj, levegő, üzemanyag) cseréje.
Kettőstömegű lendkerék /Mert amit Erhardnál vettem felújjítottat egy sapka szar volt/, Vezérlés készlet /ennek itt volt az ideje, és a megtett km is/ + vízpumpa, ennek a cseréje miatt a fagyálló is, ja és ilyenkor a hosszbordás szíjat is illik cserélni a görgőivel. Ha már szervízbe volt olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő. Ne azt kérdezd mennyibe került, mert ha alfád van tisztában kell ezzel lenned, csak biztosíts arról, hogy együtt érzel velem, és sajnálj!
Tulajdonképpen nem volt rossz állapotban a kipufogó, csak minden egyes eleme külön életet élt. Dolog orvosolva, minek következményeként már nem lehet hallani 10 km-ről, hogy jövök. Sőt, belül alig lehet hallani, hogy jár a motor. Plusz még a bal hátsó ajtó ismét a központi zárás-nyitás részeként üzemel. Kuplung alsó munkahenger csere a tetejébe. Éljen?!
Elég sokáig váratott magára idén ez a pillanat, mikor is tudtam végre egy fél napot a GT téliesítésével foglalkozni. Tegnap végre sor került az alapos tisztításra kívül-belül, az akksit viszont még benne hagytam, mert az idén majd még 1x beröffentem had égesse a gázolajat.
Idén majdnem 100%-ban sikerült hoznom a tavaly futásteljesítmény 13.041/13.413 km arányban :) A szervízlátogatásokat tekintve ismét voltak izzasztó helyzetek, lásd. kuplungcsere 2x, igaz ezt nem az Alfa számlájára írom, hanem a Valeo minőségrendszerére.
Ami azonban a legjobban fájt, az az utolsó karácsonyi hajrában bekövetkezett "crack", amit 1 bunkó pesti sofőr követett el, és aminek maradandó nyoma maradt az első lökhárítómon.
Jövőre szokásunkhoz híven olajcserével kezdünk, de esedékes lesz egy bal első kerékcsapágy cseréje is, ill. hidegen hallok vmi nyöszörgést az első futóműtől, ami vagy a kutyacsont vagy a felső lengőkar lesz.
Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket, Boldog Új Évet és Balesetmentes Közlekedést Kívánok!
A motor elfogyasztotta a Selénia Goldot. Hamar. Túl hamar!
Jobb hátsó, alsó lengőkar
Vennem kellett téligumikat , mert amikkel Viking eladta a kocsi..., hát ... kukák.
A 4 felni hagyján, hogy nem is egy fajt , de olyan tojások voltak, hogy isteni szerencse, hogy csak a hazauton használtam (így a kerékcsapágyakat megúsztam egyenlőre).
Két gumi, vászonig repedezett, a másik kettő használható lenne, de az egyiket lenyalta az eltérő síkú felni.
A futóműben kicsi igazításra volt csak szükség.
Alapjában nem vagyok rosszindulatú, de legalább szólt volna, hogy vennem kell rá gumikat, és felniket...
Esködöztem a gázszerelőknek, hogy a gyertyákban 20-30 ezer kilóméter van, ahogy azt Viking kartárs állította a jármű vételekor.
Újabb állígatás, újabb légszűrőház csere :(
Végül belementem, hogy nézzük meg a gyertyákat...a szerelő azt mondta hogy legalább 120000 kilóméter van bennük, csoda, hogy benzinnel is ment normálisan...
Azonnal megrendeltem (Elaforg) a gyertyákat , beraktuk és a durrogás csodák-csodája megszünt !
Sajnos az egyik kisgyertyát beletörte a szerelő, de mint késöbb megtudtam ez elég gyakran előfordul. Szerencsére könyedén ki sikerült venni a beletört menetes részt.