Blog >> km

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2014-09-16

Ajj borzalom....költeni kell a TD-re :-)
A minap minden átmenet nélkül elkezdett berágni a fék. Morgós, fém a fémen hangja lett.
Hát ja..vasig kopott a jobboldal. Érdekes, mert 10e km-el ezelőtt, mikor elhoztam az autót, még vaskos betétek kandikáltak ki ha benéztem a nyereg résein.
Most szétszedve érdekes és nem szép látvány tárult elénk. A féktárcsa vastagságra még hagyján, de mintha megette volna a rozsda. A fényes felület alatt rozsda vájta kráterek.
A betétek anyaga is borzasztóan nézett ki. A jobb oldalon még volt 4mm, de az is elporladt. Egyébként fénykorukban Jurid betétek voltak, ami jó jel az autó szerviz előéletére nézve. Az egyik betéten egy 3/07 jelzés látszik, ami vagy 2007 március, vagy 2003 július lehet.
Ki tudja a gumik 90%-os állapotban 2004-esek voltak, azokat is az idő ette meg, nem a használat.

Ez mindenképp egy újabb bizonyíték, hogy az autó "sztorija" talán tényleg igaz, és éveket állt a szerviz udvaron. Ennek köszönhetően anyagában rohadt el a tárcsa és porladtak szét a betétek.

Előre új QWP tárcsák és Remsa betétek kerülnek. A hátsó fék revíziója is lehet hogy időszerű lenne ezek fényében, majd kerítünk rá állás időt.

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2014-09-11

A földes út megtette hatását. Első-alsó lengőkarok elérték élettartamuk végét. És ha már egyszer szervibe mentünk minden mást is rendbe tettettem. Olajcsere , szűrők cseréje, első-alsó lengőkarok, bal oldali kormány összekötő rúd. - 120000 km

>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2014-08-27

Majd 9 év, és 111 043 km után (igen jól írtam) történt meg, hogy rászántam magam a fékek cseréjére. Érdekes, hogy még legalább 10 ezret elment volna, látván kiszedve a betéteket, na de sebaj.

Előre fúrt-mart Sportmaxx tárcsa került, Ferrodo Racing betétekkel,
Hátra TRW tárcsa, TRW betéttel.

A műveletet Olman Zsolték végezték, és miközben vártam szerencsém volt egy Zagato műhöz is :)

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2014-07-11

Kézifék nem tart -> hátsó tárcsafék, betétekkel

>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2014-07-03

Most került sor az éves olajcserére. Ezen kívül minden szűrű cserélve lett. Futómű, fékek átnézve. Utóbbi cserére szorul, ráadásul mind a 4, de nem is csoda hiszen még gyáriak :D

>> EgyébMega Alfa // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2014-06-22

A küszöb hátsó része javítva lett a fényező nem csinálta meg az egész küszöböt pedig kértem nem baj majd legközelebb.Mint kiderült gumi átszerelésnél a szerelő megnyomta a küszöböt azért lett rozsdás.A nyári 17-es felnik görgőztetve és kapott 4 új gumit.Kapott új szűrőket levegő olaj pollen szűrők Liftron-t és Liqui Moly Leichtlauf 10W40 olajat.A nehéz zenének és rossz utaknak hála teljes hátsó futómű felújítás esedékes amit már nézegetek mi hol mennyi illetve a jobb elejéből hallani valami nyekergést kanyarodásnál.Ezt is fel kell tárni.Tegnap a hátsó dob kifújta a tömítést tehát ez is kuka amúgy se tetszett már intéztem rá sportdobot.
Szóval jó sokat kell rá költenem de nem bánom hisz Alfa és a Miénk.

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2014-05-05

Egyik reggel arra lettem figyelmes, hogy nagyon lassan akar gyorsulni drága autóm, nem is tudtam hova tenni az esetet. Akkor pár km után magától megoldódott. Egy hétre rá viszont visszatért a probléma, de most maradt is. Így volt időm megnézni, hogy reagálnak a műszerek gázadásra. A legszembetűnőbb a Turbó nyomásmérő lassú emelkedése volt, ez okozta, hogy a fordulatszám is csak igen lassan emelkedett. Kértem is időpontot szervizeb kivizsgálásra. Aznap mikor vittem volna, a hiba párszáz méter után elillant. Azért elmentem vele szervize és kitisztíttattam az EGR szelepet, mint legvalószínűbb hibaforrást. Azt a tanácsot kaptam még, hogy autópályán menjek egy jó 15 percet 3000-es fordulatszám környékén, erre hétvégén lesz is lehetőségem. Frissítéssel jövök majd egy hónap múlva.
Update: Hiba azóta nem jelentkezett

>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2013-11-25

Mai napon téliesítettem a GT-t. Idén először ki is vontam ideiglenesen forgalomból.
Ebben a szezonban 7431 km-t teljesítettem vele, és garantáltan minden méterét élveztem....ez az a gumikon meg is látszik :) Ténylegesen hétvégi autó lett, így meg is fordult a fejembe a kérdés: jó erre 1 dízel Alfa??? Válasz: a kerregést leszámítva határozottan igen :)
Hétvégente "nagyon" sokat jártam vele hegyi utakon (Mátra, Pilis, Bükk) és az az igazság, hogy sosem néztem sokáig 1 kocsi seggét sem sokáig...sőt bénább motorosat is le lehet vele tolni :) Külön élmény volt, mikor a Visegrád-Szentendre szakasz után megálltak a motorosok és meghajoltak a GT előtt :))

Ez évi hibalista: - motortér nyitó bowden szakadás (13.000 Ft)

>> EseménySeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-11-11

Nem szoktam km állásról posztolni, de sosem volt még olyan kocsim, ami megfutotta (ilyen fürgén és vidáman pláne) a 200 ezer km-t, legalábbis óra szerint, biztos nem. :D

Isten éltessen, kicsi SW :)

 
>> EseményNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2013-07-22

Ünnepélyesen bejelentem, hogy Alfa nagykorú lett, a KM óra állása: 200 000 km :)

A neves esemény a nagy nyári kiruccanásunk záróakkordjaként történt, immár Magyarországon, az M1-es autópályán Budapest felé. Csak így tovább! :)