Blog >> km
3 év elteltével ismét elérkezett a gumiválasztás ill. a gumik cseréjének ideje. A GT 18"-os felnijére gyárilag Pireli PZero Rosso-kat tesznek. Ez az én esetembe sem volt másképp, és 40515 km-t gurultam velük.
Ezután, 2008-ban váltottam PZero Nero-ra, mivel ez 1 fokkal nagyobb teljesítményű a PZero családon belül, és akkor már az Alfa Romeo is ezt gumit szerelte a Brera-ra és MiTo-ra is. Eltelt 3 év, és több mint 49 ezer km...elkoptak.
Már 1 ideje törtem a fejem mire is cseréljek most, maradjak-e a Nero-nál, esetleg legyen újra Rosso, vagy kipróbáljam-e a másik kedvenc gumimat a Continental SportContact3-at. A PZero Rosso és Nero között veégülis nem volt nagy különbség, igaz az a kicsi is a Nero javára írható, a pontosabb irányhíthatóság és a hosszabb futásteljesítmény miatt. Volt még 1 fekete ló a piacon, ami nagyon izgatta a fantáziámat, mégpedig PZero család legújabb tagja, aminek a neve simán csak PZero. Teljesítménybe és sportosságra is ráígér a Nero-ra, és mivel jóval olcsóbban hozzájutattam mint a Contihoz tudtam volna, így ismét Pirelli lett :)
A gumik dizánja, már ami a betűket illeti, olyan mint a mostani F1-es gépeké. Tulajdonságairól még nem sokat tudok írni, annyit azonban már igen, hogy NAGYON tapad :)))
Képek és tapasztalatok később!
Egyik reggel a garázsból kiállva figyelmes lettem 1 kisebb olajfoltra a kocsi alatt. Megdörzsöltem, megszagoltam....váltóolaj. Na mondom remek, és ebben a pillanatban át is futott az agyamon, hogy pár nappal azelőtt kicsit leért a kocsi alja...megijedtem, hogy esetleg leért a diffi, de mondom az nem lehet, hisz ott az alu védőlemez. De miközben ezeken gondolkdotam már raktam is a kocsi alá az emelőt, hogy okosabb legyek.
Szerencsére nem sérült semmi, hanem a jobb oldali féltengely szimmeringnél szivárgott az olaj.
Mire cserére került a sor (kb. 1 hét) fél liter Tutela olaj távozott a rendszerből, így azt is pótolni kellett, ill. a bal oldali szimmeringet is cseréltem, ahogy illik.
Költségek: 2 db szimmering + 1L Tutela 75W-80 = 7800 FT
Ki kellett cserélni mindent, most új minden a kuplungrendszeren...sajnos mindezt Hollandiában ami kissé emelte a költségeket...
Most meg szarakodik az alapjárat, ez az autó a sirba visz...éhen fogok halni miatta...
Nohátakkor cserélődött az összes oil és hozzátartozó szűrő, akksi, toronycsapágyak, gumiharang. Visszakerült a helyére a jobb első dobbetét, így már nincs szörnyűborzalmas hangja, mert nem ér hozzá a kerék. Még a féktárcsákat és betéteket, meg a kuplungot kell cserélni. Már "alig várom"...
Hiába a télen-nyáron garázsba tartás, kb. 2 hete már elég nehezen indult hidegen a gép, jobbnak láttam még addig cserélni az akkumulátort míg valahol cserben nem hagy.
Úgy gondolom így is nagyon jól bírta a gyári...3 hónap híjján 6 év :)
Most egy 74 Ah-ra esett választás (a gyári csak 60-as volt), Bosch szalagról "nónémesítve" és jóárasítva, 2 év garival :)
Elég gyorsan, röpke 7 hónap alatt belekerült az első tízezer mire észrevettem és félrehúzódtam már sajna át is fordult a számláló:-(
A "nagylány" kinőtte a gyerekbetegségeit remélem ez így is marad az elkövetkező sok 10 ezer kilométeren át!
- Kuplung csere (Valeo)
- Kettőstömegű lendkerék (Valeo)
- Alsó lengőkarok (TRW)
- Olajcsere (Fuchs 10W-40)
- Szűrők (gyári)
A kuplung már cserés volt, 5. fokozatban rendre megcsúszott, a lendkereket ill. a lengőkarokat a szerelésből adó nehézségek ill. egyszerűségek (attól függ melyik irányból közelítjük meg) hozták magukkal. Igaz még pár ezer km-t kibírtak volna, de most kiiktattam ezt a rizikófaktort.