Olaj: Motul 8100 X-Cess 5W40
Olajszűrő: Mahle-kencht OC458
Levegőszűrő: Mann C1589/3
Ma végre megcsináltam az olajcserém. Leengedtem a motoröblítős olajam ami olyan volt mintha dieselből engedtem volna le. hagytam rendesen kcsepegni, az olajszűrőnél is. Visszafele már MANN TS olajszűrőt tekertem fel, joval nagyobb szűrőfelület miatt. Beéetöltöttem a Xado 10w60-at. A nagyobb olajszűrő miatt 4.4liter helyett 4.6 ment bele. Pár km után már eljutott mindenhova az olaj, nagyon szép hangja lett a motornak, megvagyok elégedve egyenlőre. Tiszta minden benne 10km után is.
levegőszűrő, pollenszűrő és üzemanyagszűrő a következő olajcserénél lesz kicserélve.
jelenleg:100.895km-nél cseréltem--------> következő csere:110.000km-nél
Mann olaj,levegő, aktívszenes pollen és üzemanyagszűrőt kapott, természetesen gyári selénia 10w60-nal. Kapott egy motormosást, h kijöjjön az összes kox és szenny ami benne volt a motorban. mellesleg jót tesz a vez.módosítónak. Igaz hogy nagyon drága a Mann szűrő, de jobb mint a gyári, sűrűbb a szűrőrésze, legmegbízhatóbb még szélsőséges körülmények között is! És a pollenszűrőbe is van anyag, jóval nehezebb mint bármelyik más. :)
Második olajcseréje az autónak, a km messze nem volt benne 15K.. De az 1 év az 1 év.
Persze nem volt ez olyan egyszerű. Bár az olajat már régebben beszereztem, mégis még 1 hetet várni akartam a cserével, viszont az autó úgy döntött neki már az új olaj kell.
Nyugodtan autókáztam be a munkahelyemre, ez Karácsony előtti héten volt még, szabin is voltam, egyszer csak elkezd világítani az olajnyomás lámpám.. Hoppá, ilyen még nem volt.. Gyorsan le is állítottam és befordultam egy mellékutcába. Na ez mi lehetett, ennyire elcsöpögtette az olajat a hűtőnél? Bár már kb. 1,5 éve szivárog belőle, ilyen még nem volt. Vagy csak a jeladóval lenne gond? Na akkor nézzünk egy olajszintet. Kiszálltam, és már egy olajtócsa fogadott a kocsi jobb eleje alatt. Lehajoltam, láttam is hogy vhonnan ömlik ki belőle rendesen.
Rögtön az jutott eszembe, hogy kész az olajhűtő eddig bírta, ahol eddig szivárgott nyilván szétnyílt.
Sebaj nem vagyok már messze a melóhelytől, hívtam a havert, vontasson be. Addig felraktam a vontató kötelet, és próbáltam normálisan alánézni hogy pontosan mi történt, és meg is találtam, hát nem a hűtő nyílt szét, hanem lelőtte magáról az olajcsövet.
Hát ezekben a régi vasakban ilyen a szerviz-intervallum jelző. :)
Mivel szükségem volt az autóra, ez pedig Pénteki napon történt, lemondtam ezúttal a gyári olajszűrőről, mert csak következő Szerdára lett volna.
Így maradt az utángyártott de jó minőségű.
Másnap hozzáláttam idebent a cégnél, persze egyúttal lecseréltem a szivárgó olajhűtőt is egy GTV-jére, ami egy ideje felújítva itt pihent a fiókomban. Így mostmár egy csepp olaj sem megy kárba.
Mivel ehhez a művelethez le kellett szedni a lököst is, így rozsdátlanítottam és Budaprimer-eztem az alsó kereszttartót, a hűtő előtti kereszttartót a nyúlványokat, és függőleges nyúlványt ami a lökös széleit tartja.
Olaj 10w60 Castrol Edge Sport került bele.
Olajszűrő: Mann Filter
Levegőszűrő: Tecneco
Km óra állás: nem tom :)
A régi hűtőt elvittem hogy megpróbálják javítani, de sajnos több helyen vérzett, ezért menthetetlen..