Szamosiéknál kapott az Alfa friss Seléniát és szűrőket.
Kilométeróra állása: 197 030
Csörinél új olajat kapott a digó plusz egy litert a csomagtartóba utántöltögetésre.
Volt egy idegesítő kattogás is a bal elejéből szűk balkanyarokban, de Palotán az istennek se akarta produkálni. Azóta egyszer sem hallottam, még a kontroll-körforgalomban sem, ahol eddig rendszeresen csinálta. Csöri újra szemmel verte a hibát. :)
Óraállás: 183.698
Ma végre megcsináltam az olajcserém. Leengedtem a motoröblítős olajam ami olyan volt mintha dieselből engedtem volna le. hagytam rendesen kcsepegni, az olajszűrőnél is. Visszafele már MANN TS olajszűrőt tekertem fel, joval nagyobb szűrőfelület miatt. Beéetöltöttem a Xado 10w60-at. A nagyobb olajszűrő miatt 4.4liter helyett 4.6 ment bele. Pár km után már eljutott mindenhova az olaj, nagyon szép hangja lett a motornak, megvagyok elégedve egyenlőre. Tiszta minden benne 10km után is.
levegőszűrő, pollenszűrő és üzemanyagszűrő a következő olajcserénél lesz kicserélve.
jelenleg:100.895km-nél cseréltem--------> következő csere:110.000km-nél
Nem vált be a Valvoline, újra Selénia van a vasban. Kapott hozzá új szűrőket is a tegnapi pakkból. Komoly értéknövelő tényezőként felpattant egy Csörgő Autószerviz rendszámkeret is. :)
Letekertük együtt az elso tízezret. Amikor elhoztam az autót, 157 ezer volt az órájában, és kapott egy olajcserét. Most, 167-nél, eljött a második csere ideje. A Selénia Racinget jó étvággyal nassolgatta, szóval teszt jelleggel Valvoline-t kapott helyette. Szintén 10w60, dícsérték is páran... majd meglátjuk. Ha nem válik be, a következő cserével visszatérek a Seléniára.
A gyújtáshibáról kiderült, hogy mégsem a trafó okozza. Tankoltam egyet, és Csöri javaslatára beleborítottam egy flakon injektor tisztítót, aztán "autót szerelünk!" jelszóval beletekertem az Autóba egy jó százast. Alapjáraton még hisztis, de 50-nel gurulva már csend van. Majd párszáz kilométer múlva ezt is meglátjuk.
A 10 ezren felbuzdulva írok egy kicsit a fogyasztásról is, ugyanis azt is vezetgetem, amióta együtt vagyunk. Az eddigi átlag 10.2 lett, computer szerint 9.1 (LOL), javarészt városban, néhány hosszabb úttal. A legrosszabb egy tankra vetített átlag 13 liter volt, tisztán városban, lyukas kipufogóval, a legjobb 8.2, javarészt országúton. A kipufogójavítás óta rendre kevesebbet eszik. Legújabban meg alig akar 10 fölé menni. Lehet, jobban kéne taposnom? :)
Délelőtt megérkezett a szerviz szett az Elaforgtól. Belapátoltam mindent a csomagtartóba, aztán végre kialudtam magam.
Délután aztán bemutattam a mestert és az autót egymásnak. Utóbbi kapott finom friss olajat meg szűrőket, és még egy csomagtérajtó bugfix is belefért.
12 ezer km volt az utolsó olajcsere óta. Akkor még 10-60 ment bele, merthogy ha már az a gyári, akkor legyen benne az. De nem nagyin szerette, mert zabálta, mindegy is.
Most sima 20k-t kapott, hátha ez jobb lesz neki, vagy nem, ez van.
A pollenszűrő is csereérett lett, az is egy éves, a légszűrővel egyetemben.
Azt ennyi.
Nem, nem volt lánykérés sem esküvő...
Ette az olajat, nagyon, remélem ezek után nem fogja, mert akkor ...