Blog >> kiegyenlítő

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-06-09

Sajnos a pontosan fél éve cserélt vadi új tartály eddig bírta... varrás mentén repedt, azaz az egy pár centis darabon elengedett a hegesztése és szépen kiszuszogta a tartályból a vizet... Ma sikerült (elméletileg gari csere) egy újabbra szert tennem és beszerelnem. Remélem ez már jó sokáig rendben lesz és Bözsikém nyugodtan falhatja a km-eket! :)

233.300 km

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-18

El volt repedve a teteje. Elaforgtól rendeltem gyári újat.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-12-09

A napokban elkezdett fogyogatni a hűtővíz a rendszerből. Konkrét, felnyitomamotorháztetőtéstessékottvan nyoma nem volt, tehát kezdődhetett a nyomozás. Mivel nem én járok az autóval, így kicsit nehezebb volt ez a folyamat. Szépen végigzongoráztam mindent és a végén kiderült, hogy a tartály kifolyócsöve fáradt el a 20 évnyi munkában. Feltúrtam a netet keresztbe-hosszába, de nem találtam ilyet csak egy helyen, de ott meg készlethiányra hivatkoztak... Szerencsére cimbi, Sanci segítségemre volt és tudott egy vadi újat szervírozni... huhhh... nagy kő esett le a szívemről. A csere nem ment túl egyszerűen, mert a 20 év az 20 év és a háromból az egyik csavar berohadt, de megoldottam és most a szép új tartállyal pompázik a kicsike gépháza! :) Nyáron kapott új fagyállós hűtőfolyadékot, ezért óvatosan kellett eljárnom, így max ha 1-2 deci ment kárba (a rendszerből a csöpögésen kívül)... tartály szinten és remekül működik! :)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-05-12

Korábban már írtam róla, meg le is fényképeztem, hogy megöregedett, és szivárogtatja a hűtőfolyadékot a tágulási tartály. Persze, hogy az én autómhoz, nem találok sehol. Majd nézegetve a bologokat feltűnt, hogy a 145 1.6 benzines alfáé tökéletesen ugyan az mint ami nekem kell. Még korrekt áron is van, a csere gyorsan ment még a bilincseket is lecseréltem...

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-01-12

2014. májusában nagyszervíz keretében lett többek között cserélve mindkét komplett vezérműláncszett (1 a bütyköstengelyekhez, illetve 1 a kiegyenlítő tengelyhez) autósboltban számlára vásárolt angol FAI TCK5 és TCK3 szettekre.

7 hónap és ~10e km megtételét követően elkezdett indításkor erős fémes csörgés hallatszódni a motortérből, ami 4-5 perc alatt megszűnt. Végül a szervízben derült ki, hogy valamelyik lánc lesz, így megismétlődött a tortúra, az autó szét lett kapva ismét.

A kiegyenlítő tengely láncszettjének hidraulikus láncfeszítő patronja (a képen látha kis szar) adta meg magát: a láncfeszítőt visszaengedte a leállítást követő hosszabb álláskor az olaj patronból való kifolyásával, pedig visszaengedni azt nem szabadna neki... Ráadásul a lánc már 2 árkot vájt bele...

Tanulva a hibából FEBI márkájú komplett láncszettet vettünk 48 % kedvezménnyel, a hibás szett meg ment vissza a boltba, onnan a gyártóhoz bevizsgálásra, a garancia keretében ugyanis pénzvisszatérítésre megyek.
UPDATE: elismerték a garanciális hibát, visszafizetik a szett árát (~38e Ft)!

A szerelőm (Balogh Peti) döbbenetesen korrekt volt: nem fogadott el egy fillért sem, mondván, hogy 10 hónapja ezért már egyszer fizettem, és most az autó beszart, ismét láncszettet kellett cserélni... (ráadásul ez a lánc fut belül, tehát a bütyköstengelyek láncát is le kellett venni).
Na ez a ritkán tapasztalható hozzáállás...

>> Szervizcsury // Alfa 156 2.0 Twin Spark Selespeed // 2014-05-28

Mint már említettem a bemutatkozás átírt változatában, Lapi cartárstól vettem át az autót, gyönyörű, majdhogynem gyári állapotban. A hazautat Kecskemétről, valamint a kb. egy hetes városi furikázást többé-kevésbé zokszó nélkül bírta, elégedett is voltam vele, de sajnos mikor mentem volna vele a Mátrába, párom menet közben vette észre, hogy valami gőz jön a motorból. Nézem én is, igen, gőz, nem is kevés. Ránézek a hőfokra, 110 közeli, ez nem jó... Index jobbra, leállósáv, motor leállít, hibakeresés...
Már mikor elhoztam az autót, tudomásom volt róla, hogy a hűtővíz kiegyenlítő tartály több helyen repedt, az öregségének köszönhetően gondolom. De eddig se a tulajnak nem volt vele baja, se a kereskedésnek ahonnan végül elhoztam. Nekem se volt egy hétig, gondoltam ráér. Hát, nem ért rá.
Bugyogott a víz, motor láthatóan iszonyatosan izzadt szegény, és a víz a kiegyenlítő tartályból teljesen eltűnt szinte.
Szerencsére egy jólelkű munkásember egy Citroen Jumperrel (bár szerintem lélekben ő is alfás lehetett) megállt, és hagyott ott egy fél palack ásványvizet, amivel elgurultam a legközelebbi kútig. Ott vettem ioncserélt vizet, és szigetelőszalagot, hogy amúgy sufnisan megoldjam a dolgot. Az utántöltés után is köpte kicsit a vizet, de leragasztottam, gondoltam jó lesz. Hát nem lett az.
A benzinkútról kijövet még úgy tűnt, az aznapi Mátrázás még meglesz, de ahogy mentünk, láttam, hogy a hőfok ismét emelkedik, és az autó se megy olyan jól. Mondom, ennyit nem ér meg, hogy megfőzzem a motort, visszakanyarodtam, lehúztuk az ablakokat, légkondi ki, fűtés lábtérbe maxra be, 90re lelassít, és szépen hazacsorogtam.
Itthon ismerős által kb. 4 ezer Ft-ért vettem gyári kiegyenlítő tartályt, illetve aluhűtőhöz való fagyállót, és elvittem szervízbe egy megbízható ismerőshöz, aki az előző kis 145-ösömet is javítgatta. Gondoltam akkor már mindent megcsináltatok, a tükörlapot kellett cserélni a bal oldalon, berakattam egy igényesebb direktszűrőt is a gyári szűrőház helyére, kimosattam az egész hűtőrendszert, és átnézettem, miért recseg néha a jobb első felfüggesztés. Elméletileg nemsoká készen lesz, alig várom már, hogy visszaülhessek bele :)

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2013-08-10

Hétvégi program: kiegyenlítő tartály csere.
A régi meg van repedve így vettem 1 újat.

Kész :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-21

Mivel a hűtőradiátor néha-néha eresztett valamint Zé kartárs munkássága ellenére a termosztátról a hűtő alsó részére menő cső továbbra is eresztett, ezért ezek cserélve lettek. Sikerült beszerezni belevaló kiegyenlítő tartályt is.
A művelet során bebizonyosodotta, ami eddig is sejthető volt, hogy az autó eleje törött volt. A kereszttartó cserélve volt, valamint a hűtőventillátor ház is el volt vetemedve annyira, hogy valamikor beleért a hűtőradiátorba a ventillátor rögzítő pöcke is. Szerencsére a házat sikerült helyretenni.
A klímaradiátort vissza sem tettük, mert az tuti cserés, annyira el van vetemedve, de a klíma most annyira nem fontos.
A balos lámpamosó műanyag csatlakozása el van törve, így a lámpamosó nem lett visszakötve, így úgy sincs értelme használni.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

A tartályon a csonk, amire a folytószeleptől érkezik a cső, meg volt repedve és könnyezett, ezért ezt is cserélni kellett. Csak jobbos tartályt sikerült beszerezni, úgyhogy ez került bele.

Egy "motortérben matatás" alkalmával vettem észre, hogy a hűtővíz kiegyenlítő tartály (1. kép) nem teljesen fix, és rezgésre hajlamos.
A rezgés a kupakjának lefele ütögetésével előidézhető!
A mai napon volt egy kis idő és elhárítottam a problémát. Kitekertem a tartály tetején levő 2 db M6-os tartály rögzítő anyát (2. kép), és a tartályt egyszerűen kiemeltem az alsó kengyelből.
A rezgésért ez a kengyel, és a tartály műanyag füle volt a felelős (3. kép). Illesztési pontatlanság!
Megoldásként a kengyelre Loctite 595 szilikonos ragasztót (4. kép) kentem (5. kép), mely kikeményedés után gumiként viselkedve elnyel minden rezgést-mozgást.