Blog >> tbi
Tágulási tartály anyagában elrepedvén vizet eresztett magából! Hurrá, ha már klímacsövet kell szerelnem kicseréltem a tartályt egy vadi új gyári darabra, ami után feltöltöttem és légtelenítettem a rendszert. Majd másnap elmentem vele dolgozni és mire felértem Pestre elfolyt fél liter víz a tb visszatérő könyök gyári forrasztásának törése miatt.
Ma megjött az újabb, a kocsi életében a negyedik, tartály. Összerakom, hátha már jó lesz, megelőlegeztem neki a blogot.
A költség a két tartályra és a másfél adag vízre vonatkozik :-(
Album...
Elment a gáz a klímából mint kiderült a kompresszor és a hűtő közötti szakasz eresztett, vélhetően a korábbi intercooler kiszerelésekor megstresszeltem kicsit. Új cső 33k volt, töltés 16k. A cseréhez a teljes motortérben lévő csövezést ki kellett bontani, mert az egyik toldást nem tudtam máshogy bontani. Új tömítéseket is kapott a régi cső ill az újat tömítéssel szállították.
Album...
Mindenféle furcsa rezonanciák miatt cseréltem a két felső motortartó bakot.
A karosszéria rezgések pl. motorféknél 2700-as fordult környékén jelentkeztek, meg alapjáraton erősebb remegés a kormányon a cserét követően eltűntek.
Album...
141258 Km
Összerakást követő első olajcsere.
Lyqi Moli TopTech 4100 5W-40 C3
155640 Km
Most Castrol EDGE (Sport?) 0W-40 A3/B4 került bele.
Nem C3-as mint az előírás, de meggyőző a YouTube videón. Remélem nem csapja agyon a katalizátort, mással csak jót tesz ez az olaj.
14382 Km ment bele ebbe az olajba. Meglehetősen sötét cucc jött le a kocsiból és a MES szerint az olaj 0%-ra el van használódva. Olajwebshop embere szerint szar a LM olaj és egész egyszerűen megégett és azért ilyen ill. azért kezdte megenni a végén.
Droberto szerint meg jó ha fekete, rendesen működnek benne a detergens és a diszpergens adalékok.
Hidegindításnál nyoma sincs a szokásos kipuf. oldali vezérlésmódosító hangjának .
Mivel sok helyen hiányzott illetve törött volt a kábeleken a gégecső, ezért rendeltem hőálló 4,5 mm átmérőjűt. Kicseréltem a törötteket és pótoltam a hiányzókat. Valamint kicseréltem az egyik gyújtásnál illetve a negyedik képen lévő törött stekkereket. A stekkerek cseréjéhez nem kell még csak forrasztani sem. Az utolsó képen már egészen rend uralkodik.
Hasított gégecső beszerzési forrása: http://www.ripca.hu/
Stekker beszerési forrása: Aliexpress
Cserélve lett az olaj és a szűrők.
Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15990 Ft
Denckermann levegőszűrő 3439 Ft
Meyle olajszűrő 3000 Ft
Olajleeresztő tömítőgyűrű 290 Ft
Munkadíj 4000 Ft
Km: 150400
Ki lett cserélve a vezérlés, szelepfedél tömítés és a gyertyák (NGK ILKAR7D6G). Így már nem fog a gyertyatérbe szivárogni az olaj, amit korábban írtam a blogban. Gyári alkatrészek kerültek beépítésre. A beavatkozás végett Cz Tuningman Gábort látogattuk meg.
A költségből 24e Ft a gyertyák ára volt, azt én vittem.
Km: 149400
Sort kerítettem a bőrápolásra, ehhez én is a többetek által ajánlott Autoglym termékeket választottam és nem kellett benne csalódnom, tetszetős lett a végeredmény.
Autoglym Leather Cleaner
Autoglym Leather Care Balm