Kicseréltem a pollenszűrőt, és kitisztítottam a klímát is.
A habos tisztításra esett a választás.
Nem éppen a legkényelmesebb, de hatékonynak tűnik...
A klímát bekapcsoltam, és megcsapott az ismerős bűz. Ki is kapcsoltam gyorsan, majd felhívtam a Fékcentrumot, a múltkor kifigyeltem, hogy akciós náluk az ultrahangos, infrafényes, mikrohullámú atomtisztítás :-)
Na jó, szóval ózonnal fertőtlenítik az utasteret, majd ultrahanggal porlasztott fertőtlenítőszerrel a klíma hőcserélőt és a szellőző járatokat. Gondoltam most eltekintek a DIY befújós spray megoldástól (ami amúgy a 146-nál bevált), nézzük mit tud a kifinomult "Wynns" technika. Villogott kéken, az biztos, figyeltem az ablakon keresztül. Jó sokáig ketyegett alapjáraton az autó, mire egyszer kiírta, hogy ready.
Beszereltek egy új pollenszűrőt és ennyi. Sok melójuk nem volt vele, viszont úgy tűnik tényleg eltűnt a büdös mocsárszag.
Az utastér ózonos fertőtlenítését azért is kértem, mert az előző gazdinál volt kiskutyáknak is bejárása az autóba, én meg inkább gyerkőcöket fuvarozok. Legyen csak kipucolva minden.
Ki cseréltem a kézifék kötelet, nem volt most befagyva, de hát enyhe volt az idő, rá fért mert már nagyon oda volt a burkolata.
Pollen szűrő csere is meglett, közben kiporszívóztam és klímafertőtlenítés is meg lett ejtve.
Sor került ismét a pollenszűrő cseréjére. Takarítás után klíma fertőtlenítés is megvolt.
Wix pollenszűrő aktív szénnel került bele. A már jól bevált prevent klímatisztító aeroszolt használtam a fertőtlenítéshez.
Rendes olajcsere, 15 ezer km-re, mindenféle szűrők cseréjével együtt.
Kitakarítottam a gépet, kapott még egy klíma fertőtlenítést, és ma végre volt időm kicserélni a pollenszűrőt, ez köszönhető a jó időnek is :)
Mivel Brigi átlépte a 100.000 kilométert, esedékessé vált a gyújtógyertyák cseréje, amit összekötöttünk az olajcserével.
Kapott hát új olajat, olaj-, pollen- és levegőszűrőket is és kitisztították a klímát. A kipufogó tartó gumi felett is eljárt az idő így az is megújult. Kitisztították a fékeket és az indítómotort (bendixet) is.
Km: 112.625
Mann olaj,levegő, aktívszenes pollen és üzemanyagszűrőt kapott, természetesen gyári selénia 10w60-nal. Kapott egy motormosást, h kijöjjön az összes kox és szenny ami benne volt a motorban. mellesleg jót tesz a vez.módosítónak. Igaz hogy nagyon drága a Mann szűrő, de jobb mint a gyári, sűrűbb a szűrőrésze, legmegbízhatóbb még szélsőséges körülmények között is! És a pollenszűrőbe is van anyag, jóval nehezebb mint bármelyik más. :)
Ma pollenszűrőt cseréltem, mert úgy vettem észre hogy ha belső cirkulációra van állítva a szellőzés akkor erősebben fúj a ventilátor mintha a levegőt a pollenszűrőn keresztül kellene szívnia. Mit ne mondjak rá fért a csere.
Lépésről lépésre: 1; kesztyű tartó kinyit. 2; a bal oldalon található kis fedél kipattint. 3;a nagyobb fedél kiszed. 4; alatta lévő szellőztető rendszer házán a pollen fedélből a csavar egy 5.5 mm-es dugókulccsal kiteker. 5; fedél felnyit, pollenszűrő kihúz. 6; majd végy egy porszívót + egy résszívó fejet és takarítsd ki a szűrő kihúzásakor beesett töménytelen falevelet, bogár hullát...stb.
Ezután told be az új szűrőt és a fentiekkel fordított sorrendben szerelj vissza mindent. Én az aktív szenes szűrőt vettem 3990 pénzért, de volt nem egész 2K-ért is csak az nagyon gagyinak nézett ki.Pl:nem volt masszív kemény kerete ami megakadályozza a szűrő összehorpadását. Ezért döntöttem a drágábbik mellett.
Pár kép a cseréről:
Már épp ideje volt lecserélni full fekete volt! :D Amin röhögtem Alfa 156 Fiat brava bravo Marea ezekbe jó még pfff király :)
-Először is kell hozzá egy 10 es kulcs, és egy 5.5 kulcs!
-Leveszed a kárpitot, 2 10 es anya az egész!
-Utána ahogy a képen is látod 3 5.5 csavar tartja a szűrőt!
-Ne lepődj meg amikor nem akar kijönni mert be van kicsit gyűrve oda!
-Berakod az új szűrőt és ugyan ez vissza (csavarok) készen is vagy!