Blog >> szonda
Korszerű autómon pár napja kigyulladt egy hibajelző fény, és a komputer arra biztatott, forduljak a szakszervizhez. Hozzáteszem, a motor járása is bizonytalanabbá vált... Szerencsére csupán egy lambdaszonda adta meg magát. Azért írok "egyet", mert már tudom, hogy ebben a korszerű autóban három (3) darab szonda is dolgozik. Ez kiváló hír... Főleg, hogy most épp az egyik olcsóbb verzió ment tönkre. Most minden már minden megint szép és jó.
Régóta halogatott dolog volt, már csak azért is,mert 4db van benne (egyik drágább,mint a másik) és a hibaüzenetek sem voltak egyértelműek. Az autó is viszonylag jól működött(nem fogyasztott 15 litert), leszámítva a felső fordulatszám tartományban tapasztalható erővesztést. A hibaüzenetek lambda 1. és 2., illetve katalizátor. Kisakkoztuk, hogy a felső lambda hibás működése okozhatja a katalizátor és a 2. lambda hibajelének dobálását. A kiszerelésre kaptam ötleteket, melegen próbáljuk kitekerni és vadul fújkálni előtte csavarlazítóval. Fújásból nem volt hiány, nem akartam otthagyni a kocsit beszakadt menettel a Ferinél. Első mozdulatra megindult, úgyhogy nagy kő esett le a szívemről. Hogy megoldódott-e most a problémám? Töröljük a hibaüzeneteket és ha lesz időm megkergetem a vasat. A tapasztalatokról majd később beszámolok.
Ki-kivillant az injektoros pilácsom.... A diagnosztika lambdaszondacserét javasolt.
Az itthoni kínálat felmérése után angliából, ebayről rendeltem egy eredeti BOSCH 0258003301 szondát.
A régi szonda kivételével némileg megszenvedtem... Kénytelen voltam a katalizátort leszedni, majd leflexelni, bégül kifúrni a darabjait a menetből. Semmilyen melegítésre, kalapálásra, feszegetésre nem akarta megadni magát...
Viszont a hibajel eltűnt az új lambda miatt. Egy picit talán kevesebbet fogyaszt a gép, és érezhetően rugalmasabb lett.
Mikor a motorgenerálból elhoztam az autót, mondta a szerelő, hogy túl sokat ne menjek vele, mert a lambda-szondát ki kell minél hamarabb cserélni. (Nem tartottak készleten olyan típust, meg kellett rendelni) Tán a rossz lamba-szonda miatt az olaj hamar felhígul. Na, ennek fele sem tréfa. Ha már ott volt a még szükséges javításokat is elvégezték rajta:
Lambda- szonda csere
Kézifékbovden csere mindkét oldalon
Ablaktörőlapátok cseréje
Tegnap felkerült a kipufogóm javított része (flexi elemtől hátra az egész), ki lett alakítva a lambda szonda helye és természetesen a szonda is bekerült. A kipu felcsiszoltuk és lefújtuk, valamint a tömítéseket, tartó gumikat kicseréltük.
Finomabb élvezhetőbb hangja lett! :))
Sajnos nem minden csavar volt újra használható, ezért ideiglenesen nem savállót is használtunk, ezt még pótolnom kell...