Blog >> ti

>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2018-04-26

Sziasztok!

Úgy döntöttem megpróbálom sorokba szedni végtelen örömöm, mivel végre lezárult egyenlőre egy hosszadalmas projekt ami még tavaly indult... :)

Amikor megvettem Alfit 2016. december 31-én, akkor még nem sejtettem milyen meglepetést fog tartalmazni a kipufogó rendszer a kocsi alatt... Nos a középső dob lukas volt több helyen is, aztán a hátsó sport dobnak nevezett valami az csörgött-csattogott, oltári hangos volt, a katalizátor helyett egy kibelezett univerzális Bosal katalizátor maradvány árválkodott... Elkezdődött hát a rendbe tétel...

Először is vásároltam egy piacvezető autóalkatrész áruházban egy ASSO (olasz) gyártmányú utángyártott dobot ami tartalmaz egy katalizátor utáni tompitót, középdobot és egy végdobot króm véggel, piaci ára 75 000 forint, beszereztem mellé egy kedves Cartárstól egy tűrhető állapotú gyári bontott katalizátort is, hogy azért átmenetileg legyen benne valami.

Nos elvittem egy sajnos sufni szakihoz, mint kiderült az autót. Hát valahogy felkinlódtuk a rendszert , lett amilyen lett. Na és elkezdődött a probléma, hogy az autó bizony nem úgy megy ahogy neki kéne, kicsit meg lett fogva...

Ránézésre nem is volt komolyabb probléma...

NA de ezek után elkezdett elől a motornál füstölni az autó de nagyon, hát elvittem egy Alfás és kipufogó szervizeshez, aki megmondta szar a leömlőm és a mögötte lévő tömités...Rendeltem Trencsikéktől egy bontott leömlőt, ami jónak is bizonyult egészen a felrakásig, amikor is kiderült az is repedt... Nos ezt megjavittattam kb 10 ezer forintért, aztán legyártattam egy kipufogó tömitést Fóton egy öreg tömités guruval potom 8 ezerért... Na felment a helyére, jó lett, pöpec meg minden, de az autó csak nem úgy megy, mint a rendszer felrakás előtt....

Nos akkor gondoltam egyet, hogy elmegyek Vácon egy jó kipufogóshoz, Florek Tibihez, megkérdezem mi a bibi, meg csináltatok egy sport dobot hátra kis szolid hangzással nem bömbölőset... Mondta ő is ránézésre az ASSO dobok rendben vannak, lehet a végdob lesz a ludas, mivel abban van fojtás, igy az foghatja legjobban, mondom próbáljuk meg. Csinált egy gyönyörű sport dobot (potom 50 ezerért) szép króm véggel, nagyon szépen szólt, de a kocsi csak nem ment rendesen, bár már egy fokkal jobban, na ezek után megbeszéltük , hogy ha összejön a pénzem rá akkor visszamegyek és meg lesz csinálva rendesen, csak a közép dobot hagyjuk meg....


Nos tegnap végre eljutottam Tibihez újra, beszereztem egy új flexi csövet, egy új univerzális katalizátort a bontott helyére, plusz egy jó kis Bosal tömitést a leömlők találkozásához is. Izgatottam hagytam ott Alfit és nem csalódtam az eredmény csodás lett.... Újabb 50 ezrem bánta, de megérte, végre jó az autóm :)

Ezúttal kaptam egy egyedi leömlő csövet, be lett épitve a flexi cső és a katalizátor, valamint ki lett szedve a régi katalizátor+első hangtompitó kombó és egy szép csővel pótolva... Nos utóbb kiderült a hangtompitó dob volt a ludas, nagyon igénytelenül tuszkolták tele fojtó anyaggal, ami sajnos az autó fulldoklását idézte elő... Miután meg lett csinálva,újra vidám hangon gurgulázik a kis Kékem, minden egyes gázfröccs öröm neki és nekem is :) A kipufogóst maximálisan ajánlani tudom mindenkinek!

Költségeim tételesen:

-Bontott katalizátor+szerelés 20 ezer
-ASSO 3 dobos rendszer+felrakás 80 ezer
-Leömlő+tömités vásárlás, javitás, felszerelés 30 ezer
-Egyedi hátsó dob elkészitése 50 ezer
-Katalizátor, flexi cső, tömités csere+ munkadij 50 ezer

Tehát elmondható, hogy másfél évnyi szenvedés és cca. 230 ezer forint elköltése után végre olyan a rendszer amilyennek kell lennie :)

 
>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2018-04-21

A motorháztető gumija ledörzsölte a zárhídról a festéket és felületi rozsda volt rajta, így ma szántam rá egy kis időt és megoldottam a problémát.

Felkerültek a nyári kerekek, határozottan jobban fest az autó, és az alja se ér le.

A dolog úgy kezdődött, hogy a start gomb megnyomására sötétségbe borult az autó, mintha kiment volna egy biztosíték. Kulcsot hiába vettem ki és tettem be újra, semmi változás, egészen addig, amíg ki nem nyitottam az ajtót és csuktam be, ezután újra búgott az AC és indult az autó. Ezt párszor eljátszotta, de aztán kiderült, hogy a pozitív saru le van csúszva a helyéről. A régi akksit hiába töltöttem, gondolom betett neki a lecsúszott saru, így vettem egy újat: Exide Premium 61ah 600A 240mm x 175mm x 175mm. Berakás után láttam, hogy ugyan a régivel egyezik a méret, de nem a gyári, mert a leszorító picit bő rá.

Rendeltem Ofiéktól tetőantenna szárat, mert valami kis nyomi állat szétrágtra a rajta lévőt és bántotta a szememet.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-31

A B12-esítés után az egyébként nyugalmi állapotban rövidebb Eibach rugókkal a kocsi magasabban ül, nem súrolja az etalon fekvőrendőrön az alját és az arra történő fel és legurulás nem jár akkora ki-belengéssel mint a gyári rugók esetében. Annak ellenére, hogy keményebb, nem érzek nagy komfortvesztést, azt majd megítéli aki másik kocsiból ül át :-) A kocsi viselkedése pozitív irányba mozdult. Egyenlőre úgy gondolom, hogy megérte...

A futóművet 0° összetartásra állítottuk a gyári -7° +-4° helyett. Az egyenesfutás javult, a kormányvisszatérítés erősebb lett. Erős fékezés esetén jobban nyomon marad az autó (placebo?).
Kicsit "lustább" a kormányzás. Az egyenestől eltéríteni "több erő" kell, kormányzás, íven tartás férfiasabb. Teljesen kitekert kormánynál nem "fűrészfogazik", nem ugrál el a kerék az ívéről. Na meg állítólag így nem fogja enni a gumi belső felét.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-30

Ki lett cserélve a rugó, a kocsi immáron Bilstein B12 Pro-kit futóművel bír.
Érdekes módon annak ellenére, hogy rövidebb az Eibach mint a gyári Ti, a kocsi magasabb lett minimum fél centivel.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-26

Ebből 21k csak a gyári porvédő, de nem tudtam más forrásból beszerezni. Durva.

Vettem egy gyári új tetőcsomagtartót, hogy tudjuk a síléceinket szállítani. A 156-ra kb. 3 perc volt felrakni a gyári tartót, ott a gumik mögött el volt rejte egy akasztó, amire szépen felpattant és nem ezer darabból kellett összelegózni, ezt valahogy nem 3 percig tart felrakni, pláne nem elsőre. Giovanni fejébe beépíteném a tartóját! :)

Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.

Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft

Km: 140880