Bekerült az első extra az autóba. A gyári cd-s rádiót lecseréltem egy Pioneer DMH-G220BT fejegységre. Voltak problémák, végül sikerült életre kelteni. A fejegységhez ami járt beépítő keret nem igen ment be az adott helyre, még szerencse, hogy volt egy sugallatom, hogy jobb ha megveszem a 159-hez kapható beépítőkeretet, mert azt sikerült betenni, és azzal bement a helyére. Ezután már csak azt kellett megoldani, hogy a gyári bekötések máshogy vannak mint a pioneer bekötései, így elsőre nem kapott áramot. Egyelőre áthidaltuk, de nem az igazi, nézni kell valami csatlakozót, vagy átalakítót, hogy jó legyen... Ha esetleg ezt ovlassa valaki és van tippje mi kellene, ne tartsa magában. :) Köszi!
Sajnos a tolatóradarom is rakoncátlankodik, erőteljes kontakt hibája lehet, hideg időben nem akar működni. Amint felmelegszik az idő 20 fok körülre, megjavul. :) Majd egyszer ha lesz idő és alkalom szétkapom és megnézem mi ott a helyzet. Azt is tudom, hogy a bal oldalival van gond. :)
Na, végre bekerült véglegesen fejegység morgóba. Ej, kapcsolókat meg kell fordítanom, ellenkezően kapcsolnak, mint kellene.
Ráeresztettem mikrofonos hangolást, egész meglepő eredménnyel...egyenlőre hagyom is kárpitot, foglalkozhatok mással, mélyközép egész tisztességesen szól. Magasról ugyanez nem mondható el, teljesen kiemelt magassal is csak hasonlít arra amit elképzeltem. Élettelen, pontatlan, bizonytalan. Azt hiszem egyenlőre megkapja bose magasakat, aztán majd kárpittal mehet jbl mélyközép selyem magassal, ha elég lesz a hely.
Zene kell morgóba(ezt a nevet kapta erdetinek szánt szép dallamos olasz neve helyett. Rajtragadt...)
Csodálatosan borzasztó gyári fej nagyjából három és fél órás amutációja után hökkenten észleltem, bármit csinálok, pioneer fej nem fér be. Kivettem pohártartót, mindjárt lett hely lengő iso csatlakozónak. Meg egy csodálatos lyuk középen. Tartó kerete könnyedén lejött. Ha már ilyen lelkesen támogatja a folyamatos haladást, bedeszkáztam kedvenc dekor anyagommal...110 es szennyvízcső mindig van, meg sem kellett vágni egészet ezért a pöttöm darabért. Görböletét hőlégfúvós lágyítás után két bútrolap közti préseléssel(jó, ráálttam...) megszüntettem, fúrás faragás, citroenből maradt billenő+ két új, naná, hogy piros nyomógombos kapcsoló, illetve a basszus hangerő vezérlője került bele. Alig várom, hogy kész legyen, így nem festettem, lakkom sincs épp, maradt az elfekfő filcbevonat. Próba kedvéért van a kocsiban fotó kedvéért beraktam. Azóta vezetékeket beforrasztottam, holnap megy a helyére. Hogy hátul honnan viszek tápfeszt, még mindig nem tudom, de kell, szóvel lesz. Itt tart most a történet.
Jó így hifit szerelni, hogy megvan minden, egyet hibáztam, citroenből nem mentettem ki selyem csipogókat...ami gyári az ajtóban van, az magasan túlértékelve is gyenge.
Most tegyem be gyengécske finom, csodaszép hangú bose t, vagy, ez szinte kizárt, a jbl magasakat? Nem hiányzik az a visítás amit azok produkálnak. Kiveszem konzolt, megnézem mi fér be. Remélem van hely selyemmagasnak...
Ajtóba mélyközépnek megy be jbl maradéka, az már bizonyított, kellemesen kacat hanjgja van, pont nem bántja a fülemet.
Na legyen egy tyúning bejegyzés is. :)
Eredetileg egy Sony fej volt az autóban, ami CD-tárat vezérelne, ha lenne. Ezenkívül kazettás. Egyértelmű, hogy új cucc kellett. Mivel az autó-hifi szerintem értelmetlen, úgyhogy alapszintű készüléket kerestem a következő paraméterek alapján:
-szóljon :)
-mp3
-előlapi USB
-zöld megvilágítás (hogy menjen a műszerfalhoz)
-max. 25k HUF
Meglepő módon ez eléggé leszűkíti a lehetőségeket (főleg a 25k és a zöld kijelző, mostanában minden fej piros, vagy hupikék megvilágítású), gyakorlatilag egy JVC és egy Pioneer jöhetett számításba, illetve van egy ilyen Lenco is, de az már a fotókon is rém gagyinak látszott. Végül a Pioneer lett (DEH-2220UB) és nem is bántam meg, bőven tudja azt, amit kell.