Blog >> szervó
elment a szervómotor.... az új nagyon drága, a rosszat megjavittatni sem olcsó és még várni is kell vele.... közben szerencsére bontottuk a sierra-t és a szervómotor felfogatása pont jó!!! nagyon megörültünk... :) felraktuk és hiba nélkül működik... eltört egy cső is, ami gond nélkül ki lett cserélve.... öntöttünk bele finom olajat... egy ideig hangos volt a szervó, de utána szépen működött minden... a szervómotor javitása áttéve másik időpontra, sajnos a felemelésnél hülye voltam és rossz helyre tettem a hévért... kis "lyukat" fúrtam a küszöbbe :( gondolkodom rajta, hogy gitt vagy valami ilyesmi, de nem igazán észrevehető szóval lehet igy marad....
Egy hete jártam a kocsival, mikor gondoltam elviszem átnézetni Zolikához, amit egy barátom (cartárs) ajánlott. A jobb oldali tompított fényszórom ment ki, illetve a visszapillantó tükreim fekete műanyag alja szorult egy kis szinterezésre, mert csúnya fehér elöregedés volt az anyagon.
Mindemellett észrevettem, hogy a szervó egyre hangosabb és nehezebb.
A helyszínen az átvizsgáláskor kijött, hogy az első féktárcsa, mint egy bakelit annyira kopott a betétek pedig szinte nincsenek is. -1 pont Bagicsnak, bocs Sanyi de legalább mondhattad volna.
Fékbetét és tárcsa csere megvolt, izzó szintén, szervó kapott tutolát, de Zolika szólt, hogy valami y cső ereszt és ez is a baja a szervónak és majd cserélni kell, de ideiglenesen megcsinálták. Darabokban nem tudom mi mennyi volt a vége 70 k volt és 5 nap.
A tükrök további 7 napig vártak a szinterezésre, aztán megelégeltem a tökölődést és meggyorsítottam a folyamatot így egy nap alatt végeztünk. 5k volt úgy hogy érte mentem a felszerelést ingyen kaptam:)
Az autót már vásárláskor rossz kuplunggal vettem, de gondoltam csak akkor cserélem ha már megadja magát. Természetesen eljött ez a pillanat is. A pedál benyomásakor rázott a kuplung és hülye hangokat is adott ki. Természetesen gyári Valeo készlet (szerkezet-tárcsa-kinyomócsapágy) lett belerakva.
Ezen kívül folydogált a kormányszervó olajam is, mint kiderült a tartályon volt egy aprócska luk. Ez is ki lett cserélve.
A katalizátor és az első kipufogódob is nagyon rossz állapotban volt, ezért ezek kikerültek az autóból és egy cső lett helyette beépítve. :)
Km. óra állás: 192250
Köszönet Gerissimoéknak a szerelésért!
Érdekes módon a színe nem változott az olajnak, csak több lett... :(( Asszem ezt is magamnak kell megcsinálni, tököm tele a szerelőkkel!
Egy délután a pályán elkezdett csúnyán szólni a szervó. Felhívtam Csöri mestert, első ráhallásra szivattyúcsere. Összehoztuk az időpontot, elvittem hozzá a kocsit, és otthagytam.Végül úgy néz ki elég volt az olajat kicserélni. Ha már szervízben volt, akkor már ki lett ütve a légzsákhiba is (ez már a 2. eset volt, hogy egyszer csak égve maradt a lámpa).
A költség tartalmazza az utiköltséget is.