Amiről te írsz, az már a középkonzol.
Elég sima rizsszem izzókat venni akármelyik autósboltban 30-50 Ft-ért ;)
A tekerőgombokat érdemes úgy lehúzni, hogy ráteszel egy rongyot és fogóval lehúzod. Így nem karcolódik. A többit már leírták :)
Kau2020-06-16 14:17:53 // 144005
IZT2020-06-16 10:31:53 // 144004
Kevés, de annál ritkább és annál megbecsültebb! ;)
IZT2020-06-16 10:25:31 // 144003
Szia HaNGyA!
A megvalósítás még csak hetek múlva következik mert Kínából rendeltem tömegével a T5 izzókat és még nem érkezett meg! :D
Köszi a tippet, eleve láthatóan gyárilag ott csárén áll. Van fönt egy videó a youtube on kifejezetten ezt prezentálja csak nem említi a további részleteket.
A hamutartó kivétele után van még 4 csavar - amiről a videó alatt kommentelők írtak tapasztalataikról - hogy beesik aztán már bermuda háromszög szindróma következik! :D
Az alábbi linken található a rendelt elem;
https://www.ebay.com/c/17009488728#oid192363974458
A megvalósítás még csak hetek múlva következik mert Kínából rendeltem tömegével a T5 izzókat és még nem érkezett meg! :D
Köszi a tippet, eleve láthatóan gyárilag ott csárén áll. Van fönt egy videó a youtube on kifejezetten ezt prezentálja csak nem említi a további részleteket.
A hamutartó kivétele után van még 4 csavar - amiről a videó alatt kommentelők írtak tapasztalataikról - hogy beesik aztán már bermuda háromszög szindróma következik! :D
Az alábbi linken található a rendelt elem;
https://www.ebay.com/c/17009488728#oid192363974458
Kau2020-06-16 08:38:07 // 144001
Sajnos ez a sorsuk... :(
Kevés, ami megmarad.
Kevés, ami megmarad.
HaNGyA2020-06-15 20:54:24 // 143999
IZT!
A műanyag keret levétele kicsit trükkös!
A felső részen figyelő két látható csavar kiperdítése után az alsó pereme még nem fog engedni, ne rángasd!
Ha emlékeim nem csalnak, miként óvatosan megemeled a keretet, bevilágitasz valami piláccsal és aláskubizol, láthatóan egy a keret anyagából kialakított kis "nyelv" még akad. Én egy hosszabb csavarhúzóval szoktam felfelé megnyomni a pöcköt és már enged is a ráma. :-)
A műanyag keret levétele kicsit trükkös!
A felső részen figyelő két látható csavar kiperdítése után az alsó pereme még nem fog engedni, ne rángasd!
Ha emlékeim nem csalnak, miként óvatosan megemeled a keretet, bevilágitasz valami piláccsal és aláskubizol, láthatóan egy a keret anyagából kialakított kis "nyelv" még akad. Én egy hosszabb csavarhúzóval szoktam felfelé megnyomni a pöcköt és már enged is a ráma. :-)
IZT2020-06-15 20:47:19 // 143997
Rendben! Köszönöm! :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-15 18:54:48 // 143996
Semmi extra, sima csere. Ne adj rá gyújtást lehúzott óracsoporttal, mert akkor légzsák hibát fog jelezni. Csak ha visszadugtad a csatikat kétoldalt, utána tedd gyújtásra.
Kazes☻2020-06-15 18:38:34 // 143995
Szvsz normál izzócsere... :)
IZT2020-06-15 14:45:53 // 143994
Kedves Fórumozók!
Rendeltem T5 izzókat a műszerfalban lévők cseréjére. Mi a cserével kapcsolatos tapasztalatotok, egy normál izzócsere egyszerűségével, vagy esetleg lehetséges hogy az ECU hibának észlelheti?!
Amellett hogy beeshetnek csavarok ahogy látom! :D
Rendeltem T5 izzókat a műszerfalban lévők cseréjére. Mi a cserével kapcsolatos tapasztalatotok, egy normál izzócsere egyszerűségével, vagy esetleg lehetséges hogy az ECU hibának észlelheti?!
Amellett hogy beeshetnek csavarok ahogy látom! :D
fbence2020-06-15 09:35:47 // 143993
Most lett kicserélve a szivattyú. Amiatt próbálok máshol is keresgélni. A biztiket is kicserélgetem újra, az sose árt.
Az alkatrészek között böngészve láttam pont ezt a nyomásérzékelőt, azon is agyalok, hogy lehet az is szarakodhat ( korából kiindulva), de majd lassan rájövök, ha megint produkálja a tünetet.
Amúgy köszi mindenkinek az ötleteket, így egyszerűbb egy picit az agyalás (:
Az alkatrészek között böngészve láttam pont ezt a nyomásérzékelőt, azon is agyalok, hogy lehet az is szarakodhat ( korából kiindulva), de majd lassan rájövök, ha megint produkálja a tünetet.
Amúgy köszi mindenkinek az ötleteket, így egyszerűbb egy picit az agyalás (:
kertecs2020-06-14 21:17:18 // 143992
Szerintem amit írsz, mikor-hol van áram... teljesen oké! A szivattyúnál csak akkor jön meg az áram, ha indítózol és a vezérlő érzékeli, hogy kell nyomás. Én is végigjátszottam ugyanezt, vakartam a fejem, miért nincs áram hátul, aztán felvilágosított egy autóvillanyász.
Utólag kiderült, hogy többek között ezért adta el a tulaj, mert nem jöttek rá, néha miért nem indul. Nálam amikor nem indult, próbáltam a szivattyút akksiról, és nem ment. Kicseréltem, azóta rendben. A kiszedett AC megkocogtatás után elindult... szóval szivatott :)
Utólag kiderült, hogy többek között ezért adta el a tulaj, mert nem jöttek rá, néha miért nem indul. Nálam amikor nem indult, próbáltam a szivattyút akksiról, és nem ment. Kicseréltem, azóta rendben. A kiszedett AC megkocogtatás után elindult... szóval szivatott :)
gradvolttomi2020-06-13 22:25:57 // 143991
Nekem egyszer produkált ilyent, úgy másfél - két éve. Felcserélgettem a reléket. Azóta semmi gond.
Kau2020-06-13 22:11:22 // 143990
Ilyen idős korban már sok bizti eloxidálódik. Pedig jónak néz ki.
Kau2020-06-13 22:09:12 // 143989
Lehet, hogy csak kontakthiba. Tisztítsd meg a relék lábait, cseréld ki a biztiket újra az akksi oldalán. A szivattyúnak van egy külön nagy biztosítéka a sofőr előtt az ablak alatt a motortérben. Nézz rá arra is!
fbence2020-06-13 19:59:05 // 143988
Üzemanyag ellátással kínlódok. Esetenként nem indul.
Van két relé és három bizti, az akkumlátor bal oldalan, egy fekete doboz alatt. Ezek a benzinpumpához tartoznak. A biutik jók, relék működnek. Az első relé a gyújtás ráadásakor meghúz, a hátsó önindítózáskor, és a motor járása közben mindkettő meghúzva marad.
Kilámpáztam a szivattyút, gyújtás ráadásakor nem megy hátra feszültség, önindítózáskor viszont megjeleneik a 12 V.
A szivattyút kiemeltem, adtam neki áramot, dolgozott is rendesen. Most arra jutottam, hogyha a hátsó relét kézzel működtetem, a szivattyú dolgozik, ezután az autó indul, és jár rendesen. A kocsi most azóta indul, de gyújtás ráadásakor még mindig nem jelentkezik hátul áram, tehát a szivattyú még mindig nem megy, tehát a hiba bármikor jelentkezhet megint.
Mondták hogy van egy időrelé is ami beleszól. Ennek helyét meg tudja valaki mondani ? Illetve egyébb ötletet is szivesen veszek, ha van (:
Van két relé és három bizti, az akkumlátor bal oldalan, egy fekete doboz alatt. Ezek a benzinpumpához tartoznak. A biutik jók, relék működnek. Az első relé a gyújtás ráadásakor meghúz, a hátsó önindítózáskor, és a motor járása közben mindkettő meghúzva marad.
Kilámpáztam a szivattyút, gyújtás ráadásakor nem megy hátra feszültség, önindítózáskor viszont megjeleneik a 12 V.
A szivattyút kiemeltem, adtam neki áramot, dolgozott is rendesen. Most arra jutottam, hogyha a hátsó relét kézzel működtetem, a szivattyú dolgozik, ezután az autó indul, és jár rendesen. A kocsi most azóta indul, de gyújtás ráadásakor még mindig nem jelentkezik hátul áram, tehát a szivattyú még mindig nem megy, tehát a hiba bármikor jelentkezhet megint.
Mondták hogy van egy időrelé is ami beleszól. Ennek helyét meg tudja valaki mondani ? Illetve egyébb ötletet is szivesen veszek, ha van (:
ervin2020-06-11 16:27:36 // 143987
Köszi a válaszokat!
Shadin2020-06-11 16:04:07 // 143986
Egyetértek!
Így is volt már 2 érdeklődő, ha meg nem viszik el, azzal spóroltam a legtöbbet :-)
Így is volt már 2 érdeklődő, ha meg nem viszik el, azzal spóroltam a legtöbbet :-)
gecsa2020-06-11 14:36:08 // 143985
Alfarium esetleg?
Laciferi2020-06-11 13:02:13 // 143984
Szia! Olman Zsoltot tudom ajanlani, nekem is szerelte a 146-om. Bp, IX. ker, Ken utca 2.
alfaromeoszerelem.hu oldalon megtalalod :)
alfaromeoszerelem.hu oldalon megtalalod :)
Gergely2020-06-11 12:17:22 // 143983
szia!
én őket ismerem:
- DZ tuning: https://goo.gl/maps/8QZAkRdeuJ9tuZAC8
- Ber-Do: https://goo.gl/maps/vUMxSdJMHmwKs9TJ6
Illetve még vannak még Szatmáriék: https://goo.gl/maps/JvPDuguMo8FAZKuk8
és Szamosiék: https://goo.gl/maps/NTYK6puYtLU8NSfLA
utóbbi kettő inkább szerintem inkább már az újabb típusokkal foglalkozik, de nagyon nagy lelkesedésre szerintem máshol se számíts a szervizek részéről.
én őket ismerem:
- DZ tuning: https://goo.gl/maps/8QZAkRdeuJ9tuZAC8
- Ber-Do: https://goo.gl/maps/vUMxSdJMHmwKs9TJ6
Illetve még vannak még Szatmáriék: https://goo.gl/maps/JvPDuguMo8FAZKuk8
és Szamosiék: https://goo.gl/maps/NTYK6puYtLU8NSfLA
utóbbi kettő inkább szerintem inkább már az újabb típusokkal foglalkozik, de nagyon nagy lelkesedésre szerintem máshol se számíts a szervizek részéről.
Laciferi2020-06-11 11:51:22 // 143982
Igen ez is jogos nyilvan, ahogy olvastam nem surgos neki az eladas igy meg lehet erteni, de nalam is jelenkeztek a nagy gyujtok, meg igy megmentem az autokat meg ugy megmentem alfasok, direkt nem fogok neveket irni, es meglepodnel milyen nevetseges osszegeket ajanlottak erte...na ugy nekem is lenne flottam, hogy joval a piaci ar alatt vennem a keves raforditasos autokat :) Erre irtam, hogy 500 korul teszi fel, akkor aki lerugottabb autokat akar venni annak ott egy leharcolt 147-es 400-ert es nem ezt valasztja, de aki mondjuk kuriozumabb kocsit keres az meg fogja adni az 500-at, de ha magasabb az ar akkor mar nem fog elmenni, max evekig hirdetve talan. Ezek az autok mar nem napi rohangalosnak valok, ha most nekem is meglenne a Ti-m akkor max hetvegi autonak vagy talalkozosnak. Igaz zommel a Gt-t is hetvegen hasznalom csak :) Miota megvan tettem bele 6000 km-t :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 11:24:56 // 143981
A kérdés nem az volt, hogy milliókat fog e érni. :-) Külföldön sem fogynak gyorsan a megőrzött youngtimerek. Van egy határvonal. Ha alá célzol, a válságautót keresők fognak hívni, az olcsóbbnál is olcsóbbat akarnak, de lehetőleg hibátlant. Ha közepesen árazod be, hívnak majd ábrándozók, válságautót keresők, de tovább nyújtózkodók. Ha drágán teszed fel, akkor várni fogsz, akár sok hónapot, amíg meg nem jön az aki valamiért pont ezt keresi, vagy meglátta a képeken és kell neki. Egyszerűen az öreg autók útja 20 éves kor körül ketté válik. A nagy részüket elhasználják amíg mozog. Egy kis részüket normális állapotban megőrzik, ezek azért valószínűleg többet fognak érni idővel. Nem feltétlenül befektetésnek alkalmas autók lesznek, a beleölt pénzt, energiát sem biztos hogy visszahozzák. Az egy egész más kategória ami erre alkalmas. Még a QV, Ti sem biztos.
Ott volt Kobela zöld 70e körüli futású 146 bokszere. Végül csak elkelt, és jó helyre is került. Szerintem elég sokan álmodoznak valami régebbi, őszinte hobbi autóról. A veteránozás a legtöbb ember számára idő, pénz, bármi okból nem járható út. A youngtimerezés viszont az. És itt számít, hogy ne lakatolással és motorgenerállal induljon a sztori. A piac a romoknak diktál, a szép és jó autókra pedig időbe telik, de megjön az új gazdi. :-)
Ott volt Kobela zöld 70e körüli futású 146 bokszere. Végül csak elkelt, és jó helyre is került. Szerintem elég sokan álmodoznak valami régebbi, őszinte hobbi autóról. A veteránozás a legtöbb ember számára idő, pénz, bármi okból nem járható út. A youngtimerezés viszont az. És itt számít, hogy ne lakatolással és motorgenerállal induljon a sztori. A piac a romoknak diktál, a szép és jó autókra pedig időbe telik, de megjön az új gazdi. :-)
Laciferi2020-06-11 09:29:17 // 143980
Igen csak a QV az ritkasag, mint a 1.7 boxer azert befektetesnek jobb, egy 145 1.6 TS sajnos 10 ev mulva sem fog milliot erni ez ilyen, mindig az auto ritkasagok vannak jo arban. Valaki hirdetett a hahun evekig egy 146 ti-t fullosan rendbe teve, keves kilometerrel 950000-ert volt fent mar mint utolso ar, senki sem hivta fel a sracot.... Itthon sajnos az megy mindent olcson, de azert legyen mar fasza, ha a tiedert adnak 5 kilot akkor tedd ossze a kezed :) Egyebkent hangsulyozom sem veled sem az autoddal nincs bajom, csak ilyen arakat diktal a magyar piac, inkabb hirdesd meg kulfoldi oldalakon, elobb fognak eljonni erte es megkapod a 2000 eurot erte :)
pb_2020-06-10 22:01:55 // 143979
FeleyTSük már L ezeket a külföldi hirdetőportálokat, ott is TSak hírdetgetik ezeket, de qrvára nem kellenek senkinek sem főleg aranyáron.😁
pb_2020-06-10 21:57:59 // 143978
"145nek meg most van lent az ára, így akár befektetésnek is jó lehet."
Hadyuk már ezt, ha így állx hozzá, akkor ne is nézegess semmit se.😁
Hadyuk már ezt, ha így állx hozzá, akkor ne is nézegess semmit se.😁
pb_2020-06-10 21:51:14 // 143977
"Szerintem még éppen időben lehetünk, mert még van alkatrész polcon, és megfizethető áron."
Pont nem ez a yellemző.
Pont nem ez a yellemző.
gecsa2020-06-10 17:46:51 // 143976
Mondjuk itt pont van ilyen cég. A múltkor egy 166ot kasztniztak, meg minden régi cuccot megcsinálnak. Nekem viszont arra kellene, hogy néha kicsit tudjak mivel foglalkozni is. Szegény szerszámok ott szomorkodnak a garázsban, a Tipot meg eddig csak max porszívózni kellett....
ervin2020-06-10 16:10:59 // 143975
Sziasztok!
Motor diagnosztikára Pesten kit ajánlanátok, ha nem szeretném márkaszervízbe vinni a 145 TS-t? (lehet, már nem ismernék fel:)
Van egy szolid gyújtáskimaradás problémája, egyenletes gázzal haladva érezhető, hogy meg-megtorpan időnként. Lambdára, vagy trafóra gyanakszom, de a műszer hátha segít.
Köszönöm
Motor diagnosztikára Pesten kit ajánlanátok, ha nem szeretném márkaszervízbe vinni a 145 TS-t? (lehet, már nem ismernék fel:)
Van egy szolid gyújtáskimaradás problémája, egyenletes gázzal haladva érezhető, hogy meg-megtorpan időnként. Lambdára, vagy trafóra gyanakszom, de a műszer hátha segít.
Köszönöm
Giuntini2020-06-10 12:57:06 // 143974
Zoli, neked is azt mondom, nézz rá az Autoscout-ra, és meglátod....
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-10 11:47:53 // 143973
És akkor még csak a pénzről beszéltünk XD Nekem elég tanulság volt a zöldet nagyjából rendbe tenni. Ehhez millió idő is kell. Van az a verzió, hogy betolod valahova, restaurálják, kifizeted elhozod. Ezek nem azok az autók :-)
gecsa2020-06-09 21:18:57 // 143971
Na igen, ezzel én is így vagyok. Csak megmaradt pénzt égetünk el az olasz autók szent oltárán, az meg kevesebb, mint amennyit egy veterán beiérne. 🙃
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-09 20:56:03 // 143970
Dehogy. Nagy álmom egy igazi veterán, viszont tudom, hogy jelenleg nem bírnék vele.
:-)
:-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-09 20:52:40 // 143969
Piritu - 1.000.0002020-06-09 20:46:57 // 143968
Nem :-)
Én pl 11 éve vettem a Spidert, ami régebbi volt mint a 146-om :-P
Én pl 11 éve vettem a Spidert, ami régebbi volt mint a 146-om :-P
gecsa2020-06-09 20:42:56 // 143967
Csak én akarok visszafelé haladni? :D
Piritu - 1.000.0002020-06-09 20:31:03 // 143966
foxx2020-06-09 20:30:01 // 143965
Boxer ügyben amit látok hogy a termosztát az olyan dolog ami ritkaság számba megy, illetve figyelni mikor bukkan fel, vagy betárazni, illetve első lengéscsillapító. Gondolom az utóbbi felújítható ha nincs szétrohadva . Bár ez az én kb 1.5 éves tapasztalatom amit eddig láttam.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-09 20:26:26 // 143964
Szerintem várd ki a Giuliát :-) Előbb utóbb ott kötünk ki biztosan :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-09 20:23:59 // 143963
Szerintem amennyiért feltetted, reális, vagy hamarosan az lesz, jó állapotban van értéke az öreg autónak. Nyilván nem ezért érdemes megtartani :-) . Alvázvédelem ügyben esetleg Hamza Csaba? Csikós őt szokta emlegetni ilyen ügyben.
Shadin2020-06-09 18:49:01 // 143962
Aki tud fullos 198 TBi-t az szóljon! :-(
Nem tudom hogy sikerült, de 159-re gondoltam természetesen :-)
Nem tudom hogy sikerült, de 159-re gondoltam természetesen :-)
Shadin2020-06-09 18:43:25 // 143961
Simán van valahol legalább egy agybeteg akinek fekszik ennyiért.
Volt egy jelentkező, jót beszélgettem vele, vacillált egy svájci QV és az enyém között.
A QV győzött, meg tudott rá alkudni. 1999-es egygazdás darab. Drágábban vette meg jelentősen mint amennyi az enyém, de van az a kaszt ahol nem számít a pénz. Amíg nem talál rám egy ember abból a körből, addig használom.
Egyébként biztos megtudta, hogy el akarom adni, mert neki állt hidegen ciripelni valami jobb elöl benne és mintha megint elgyengült volna a kipufogó valahol :-)
Mindig van mit csinálni rajta.
Volt egy jelentkező, jót beszélgettem vele, vacillált egy svájci QV és az enyém között.
A QV győzött, meg tudott rá alkudni. 1999-es egygazdás darab. Drágábban vette meg jelentősen mint amennyi az enyém, de van az a kaszt ahol nem számít a pénz. Amíg nem talál rám egy ember abból a körből, addig használom.
Egyébként biztos megtudta, hogy el akarom adni, mert neki állt hidegen ciripelni valami jobb elöl benne és mintha megint elgyengült volna a kipufogó valahol :-)
Mindig van mit csinálni rajta.
Shadin2020-06-09 18:38:04 // 143960
Drága a V6 már nekem harmadik (játszós) autónak.
Tehén amikor majd elmegy, fő autónak Giulia-t fogok venni, esetleg még egy fullos 198 TBi-t.
Tehén amikor majd elmegy, fő autónak Giulia-t fogok venni, esetleg még egy fullos 198 TBi-t.
Shadin2020-06-09 18:36:32 // 143959
Nincs még konkrét darab, csak most szerettem bele. A 145-öt azért tettem fel ennyiért, hogy biztosan ne vigyék el :-)
Kellene egy jó alváz és üregvédelem rá. Valami jó embernél, nem összepacsálva a komplett alját, mást nem nagyon kér. Kap még gyorsan egy fék generált körbe és utána majdnem vadi új.
Szerintetek ami megmaradt ezekből azok értéke lassan emelkedik majd, vagy ez nem jellemző ezekre?
Kellene egy jó alváz és üregvédelem rá. Valami jó embernél, nem összepacsálva a komplett alját, mást nem nagyon kér. Kap még gyorsan egy fék generált körbe és utána majdnem vadi új.
Szerintetek ami megmaradt ezekből azok értéke lassan emelkedik majd, vagy ez nem jellemző ezekre?
gecsa2020-06-09 17:35:19 // 143958
Még azért a Gtv is csatában van, bár ott kevesebb az érzelmi rész, viszont tetszik.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-09 17:25:52 // 143957
Helyes. Hajrá XD
gecsa2020-06-09 15:27:19 // 143956
Nincs rohamtempó, kivárásra megyek.