Fórum >> Típusok >> 145-146

kékalfa 1562020-07-01 12:31:06 // 144026
Sziasztok,
lenne valakinek elfekvőbe egy szelepfedél a régebbi 1,4 TS motorhoz?
Üdv
Kazes☻2020-06-30 21:43:54 // 144025
Zen sorsára jutott Ő is?! 😉
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-30 13:26:09 // 144024
Debrecen, 16 órája áramszünet :
Jorjie2020-06-28 20:11:58 // 144022
Főtengely jeladó csere esete áll fent.
bedix2020-06-28 18:19:02 // 144021
Sziasztok. Ha valakinek lenne olyanba tapasztalata és megoldása arra a problémára hogy miért kell hajtatnom melegen indulásnál az önindítót azt meg köszönèm. 1,6 ts motor. Ha 1 óra múlva indítom akkor pöcre indul ès hidegen is.
Kazes☻2020-06-26 17:31:17 // 144020
Úgy ám! :)
Kau2020-06-26 15:49:04 // 144019
Akkor most már van wezel? :)
Kazes☻2020-06-26 13:32:48 // 144018
Köszi, időközben már megvettem. Itt nem messze van egy bolt, ahol vásárolni szoktam és most csak ez a név szerepelt a listán, a többi kicsit kifogyott... karantén áldott hatása... de ránézésre frankó és bízom benne, hogy beszerelve is jó lesz és szépen teszi a dolgát. :)
DennisBeru2020-06-26 08:57:59 // 144017
Szemeztem vele én is , de végül NISSENS-t vettem meg. 5 nap alatt megjött 'AUTODOC'. Igaz az 5000-rel drágább volt, de beépítve tökéletes.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-17 21:58:03 // 144016
Tudtam mi hiányzik még estére XD Köszi :-)))))))
HaNGyA2020-06-17 21:18:33 // 144015
Azt tudod, hogy miből csinálták a Cavintont?
Nefelejcsből... :-)

Ja, és az Algopirint jobb helyeken Algoflexel vágják ketté!
HaNGyA2020-06-17 21:16:19 // 144014
IZT!

Nem kell leképezni a tekerentyűket, kialakításuk miatt csak jó pozícióban mennek fel a helyükre.
Persze, van az a merőleges irányú erőhatás... :-)
Kazes☻2020-06-17 18:07:05 // 144013
Cartársak!
A VAN WEZEL nevet ismeri valaki? Ilyen hűtőn tanakodom Bözsimbe. :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-17 10:34:53 // 144012
Nincs mit :-) A képeken ott a szintidő is, annyira nem vészes feladat :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-17 10:31:39 // 144011
Nekem már lehet kéne Cavinton, de szerencsére feljegyeztem XD
IZT2020-06-17 09:58:17 // 144010
Abszolút! :D
Köszi!
IZT2020-06-17 09:54:53 // 144009
Majd képeken prezentálom ha odajutok! :D Egyébként is fotózni akarom a potik vagy tekerők állapotát milyen állapotban voltak előtte mielőtt levettem nehogy hülyén rakjam vissza. Erre a projektre kíváncsi leszek!
HaNGyA2020-06-16 16:36:52 // 144008
Most látom WarbiRunner kolléga nyert! :-)
De megnyugodtam, hogy még nem kell vennem Cavintont. :-)
HaNGyA2020-06-16 16:34:34 // 144007
Opssz...
Akkor középkonzol... :-)

Kb. ezer éve vettem le, de ha jól emlékszem:

Hamutartó alatt a 4 csavar, hamutartó ki. A konzol két oldalán lévő szövettel burkolt elemek le, alattuk is egy-egy csavar. A klíma tekerőgombjait lehúzod, (én a leszedő fogó gombbal érintkező felületeire vágni szoktam két kis csík szivacsos kétoldalas ragsztószalagcsíkot, így nem sértem fel és gond és megcsúszás nélkül lejön), a középső, kisebb tekerentyű alatt is megbújik egy csavar és a konzol tetején lévő szellőzőrácsban is van kettő imbusz. Óvatosan mozgatva emeld le a konzolt, mert a felső rész egy kis karommal kapaszkodik felül a szélvédő felé a műszerfalba.

Jó mulatást! ;-)
Kau2020-06-16 14:17:53 // 144005
Amiről te írsz, az már a középkonzol.
Elég sima rizsszem izzókat venni akármelyik autósboltban 30-50 Ft-ért ;)
A tekerőgombokat érdemes úgy lehúzni, hogy ráteszel egy rongyot és fogóval lehúzod. Így nem karcolódik. A többit már leírták :)
IZT2020-06-16 10:31:53 // 144004
Kevés, de annál ritkább és annál megbecsültebb! ;)
IZT2020-06-16 10:25:31 // 144003
Szia HaNGyA!

A megvalósítás még csak hetek múlva következik mert Kínából rendeltem tömegével a T5 izzókat és még nem érkezett meg! :D
Köszi a tippet, eleve láthatóan gyárilag ott csárén áll. Van fönt egy videó a youtube on kifejezetten ezt prezentálja csak nem említi a további részleteket.
A hamutartó kivétele után van még 4 csavar - amiről a videó alatt kommentelők írtak tapasztalataikról - hogy beesik aztán már bermuda háromszög szindróma következik! :D
Az alábbi linken található a rendelt elem;
https://www.ebay.com/c/17009488728#oid192363974458
Kau2020-06-16 08:38:34 // 144002
Grat a K-hoz! ;)
Kau2020-06-16 08:38:07 // 144001
Sajnos ez a sorsuk... :(
Kevés, ami megmarad.
Kazes☻2020-06-15 21:27:20 // 144000
-1 :(
HaNGyA2020-06-15 20:54:24 // 143999
IZT!

A műanyag keret levétele kicsit trükkös!
A felső részen figyelő két látható csavar kiperdítése után az alsó pereme még nem fog engedni, ne rángasd!
Ha emlékeim nem csalnak, miként óvatosan megemeled a keretet, bevilágitasz valami piláccsal és aláskubizol, láthatóan egy a keret anyagából kialakított kis "nyelv" még akad. Én egy hosszabb csavarhúzóval szoktam felfelé megnyomni a pöcköt és már enged is a ráma. :-)
IZT2020-06-15 20:48:08 // 143998
Köszi!
IZT2020-06-15 20:47:19 // 143997
Rendben! Köszönöm! :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-15 18:54:48 // 143996
Semmi extra, sima csere. Ne adj rá gyújtást lehúzott óracsoporttal, mert akkor légzsák hibát fog jelezni. Csak ha visszadugtad a csatikat kétoldalt, utána tedd gyújtásra.
Kazes☻2020-06-15 18:38:34 // 143995
Szvsz normál izzócsere... :)
IZT2020-06-15 14:45:53 // 143994
Kedves Fórumozók!

Rendeltem T5 izzókat a műszerfalban lévők cseréjére. Mi a cserével kapcsolatos tapasztalatotok, egy normál izzócsere egyszerűségével, vagy esetleg lehetséges hogy az ECU hibának észlelheti?!
Amellett hogy beeshetnek csavarok ahogy látom! :D
fbence2020-06-15 09:35:47 // 143993
Most lett kicserélve a szivattyú. Amiatt próbálok máshol is keresgélni. A biztiket is kicserélgetem újra, az sose árt.
Az alkatrészek között böngészve láttam pont ezt a nyomásérzékelőt, azon is agyalok, hogy lehet az is szarakodhat ( korából kiindulva), de majd lassan rájövök, ha megint produkálja a tünetet.
Amúgy köszi mindenkinek az ötleteket, így egyszerűbb egy picit az agyalás (:
kertecs2020-06-14 21:17:18 // 143992
Szerintem amit írsz, mikor-hol van áram... teljesen oké! A szivattyúnál csak akkor jön meg az áram, ha indítózol és a vezérlő érzékeli, hogy kell nyomás. Én is végigjátszottam ugyanezt, vakartam a fejem, miért nincs áram hátul, aztán felvilágosított egy autóvillanyász.

Utólag kiderült, hogy többek között ezért adta el a tulaj, mert nem jöttek rá, néha miért nem indul. Nálam amikor nem indult, próbáltam a szivattyút akksiról, és nem ment. Kicseréltem, azóta rendben. A kiszedett AC megkocogtatás után elindult... szóval szivatott :)
gradvolttomi2020-06-13 22:25:57 // 143991
Nekem egyszer produkált ilyent, úgy másfél - két éve. Felcserélgettem a reléket. Azóta semmi gond.
Kau2020-06-13 22:11:22 // 143990
Ilyen idős korban már sok bizti eloxidálódik. Pedig jónak néz ki.
Kau2020-06-13 22:09:12 // 143989
Lehet, hogy csak kontakthiba. Tisztítsd meg a relék lábait, cseréld ki a biztiket újra az akksi oldalán. A szivattyúnak van egy külön nagy biztosítéka a sofőr előtt az ablak alatt a motortérben. Nézz rá arra is!
fbence2020-06-13 19:59:05 // 143988
Üzemanyag ellátással kínlódok. Esetenként nem indul.
Van két relé és három bizti, az akkumlátor bal oldalan, egy fekete doboz alatt. Ezek a benzinpumpához tartoznak. A biutik jók, relék működnek. Az első relé a gyújtás ráadásakor meghúz, a hátsó önindítózáskor, és a motor járása közben mindkettő meghúzva marad.
Kilámpáztam a szivattyút, gyújtás ráadásakor nem megy hátra feszültség, önindítózáskor viszont megjeleneik a 12 V.
A szivattyút kiemeltem, adtam neki áramot, dolgozott is rendesen. Most arra jutottam, hogyha a hátsó relét kézzel működtetem, a szivattyú dolgozik, ezután az autó indul, és jár rendesen. A kocsi most azóta indul, de gyújtás ráadásakor még mindig nem jelentkezik hátul áram, tehát a szivattyú még mindig nem megy, tehát a hiba bármikor jelentkezhet megint.
Mondták hogy van egy időrelé is ami beleszól. Ennek helyét meg tudja valaki mondani ? Illetve egyébb ötletet is szivesen veszek, ha van (:
ervin2020-06-11 16:27:36 // 143987
Köszi a válaszokat!
Shadin2020-06-11 16:04:07 // 143986
Egyetértek!
Így is volt már 2 érdeklődő, ha meg nem viszik el, azzal spóroltam a legtöbbet :-)
gecsa2020-06-11 14:36:08 // 143985
Alfarium esetleg?
Laciferi2020-06-11 13:02:13 // 143984
Szia! Olman Zsoltot tudom ajanlani, nekem is szerelte a 146-om. Bp, IX. ker, Ken utca 2.

alfaromeoszerelem.hu oldalon megtalalod :)
Gergely2020-06-11 12:17:22 // 143983
szia!
én őket ismerem:
- DZ tuning: https://goo.gl/maps/8QZAkRdeuJ9tuZAC8
- Ber-Do: https://goo.gl/maps/vUMxSdJMHmwKs9TJ6

Illetve még vannak még Szatmáriék: https://goo.gl/maps/JvPDuguMo8FAZKuk8

és Szamosiék: https://goo.gl/maps/NTYK6puYtLU8NSfLA

utóbbi kettő inkább szerintem inkább már az újabb típusokkal foglalkozik, de nagyon nagy lelkesedésre szerintem máshol se számíts a szervizek részéről.
Laciferi2020-06-11 11:51:22 // 143982
Igen ez is jogos nyilvan, ahogy olvastam nem surgos neki az eladas igy meg lehet erteni, de nalam is jelenkeztek a nagy gyujtok, meg igy megmentem az autokat meg ugy megmentem alfasok, direkt nem fogok neveket irni, es meglepodnel milyen nevetseges osszegeket ajanlottak erte...na ugy nekem is lenne flottam, hogy joval a piaci ar alatt vennem a keves raforditasos autokat :) Erre irtam, hogy 500 korul teszi fel, akkor aki lerugottabb autokat akar venni annak ott egy leharcolt 147-es 400-ert es nem ezt valasztja, de aki mondjuk kuriozumabb kocsit keres az meg fogja adni az 500-at, de ha magasabb az ar akkor mar nem fog elmenni, max evekig hirdetve talan. Ezek az autok mar nem napi rohangalosnak valok, ha most nekem is meglenne a Ti-m akkor max hetvegi autonak vagy talalkozosnak. Igaz zommel a Gt-t is hetvegen hasznalom csak :) Miota megvan tettem bele 6000 km-t :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-11 11:24:56 // 143981
A kérdés nem az volt, hogy milliókat fog e érni. :-) Külföldön sem fogynak gyorsan a megőrzött youngtimerek. Van egy határvonal. Ha alá célzol, a válságautót keresők fognak hívni, az olcsóbbnál is olcsóbbat akarnak, de lehetőleg hibátlant. Ha közepesen árazod be, hívnak majd ábrándozók, válságautót keresők, de tovább nyújtózkodók. Ha drágán teszed fel, akkor várni fogsz, akár sok hónapot, amíg meg nem jön az aki valamiért pont ezt keresi, vagy meglátta a képeken és kell neki. Egyszerűen az öreg autók útja 20 éves kor körül ketté válik. A nagy részüket elhasználják amíg mozog. Egy kis részüket normális állapotban megőrzik, ezek azért valószínűleg többet fognak érni idővel. Nem feltétlenül befektetésnek alkalmas autók lesznek, a beleölt pénzt, energiát sem biztos hogy visszahozzák. Az egy egész más kategória ami erre alkalmas. Még a QV, Ti sem biztos.
Ott volt Kobela zöld 70e körüli futású 146 bokszere. Végül csak elkelt, és jó helyre is került. Szerintem elég sokan álmodoznak valami régebbi, őszinte hobbi autóról. A veteránozás a legtöbb ember számára idő, pénz, bármi okból nem járható út. A youngtimerezés viszont az. És itt számít, hogy ne lakatolással és motorgenerállal induljon a sztori. A piac a romoknak diktál, a szép és jó autókra pedig időbe telik, de megjön az új gazdi. :-)
Laciferi2020-06-11 09:29:17 // 143980
Igen csak a QV az ritkasag, mint a 1.7 boxer azert befektetesnek jobb, egy 145 1.6 TS sajnos 10 ev mulva sem fog milliot erni ez ilyen, mindig az auto ritkasagok vannak jo arban. Valaki hirdetett a hahun evekig egy 146 ti-t fullosan rendbe teve, keves kilometerrel 950000-ert volt fent mar mint utolso ar, senki sem hivta fel a sracot.... Itthon sajnos az megy mindent olcson, de azert legyen mar fasza, ha a tiedert adnak 5 kilot akkor tedd ossze a kezed :) Egyebkent hangsulyozom sem veled sem az autoddal nincs bajom, csak ilyen arakat diktal a magyar piac, inkabb hirdesd meg kulfoldi oldalakon, elobb fognak eljonni erte es megkapod a 2000 eurot erte :)
pb_2020-06-10 22:01:55 // 143979
FeleyTSük már L ezeket a külföldi hirdetőportálokat, ott is TSak hírdetgetik ezeket, de qrvára nem kellenek senkinek sem főleg aranyáron.😁
pb_2020-06-10 21:57:59 // 143978
"145nek meg most van lent az ára, így akár befektetésnek is jó lehet."
Hadyuk már ezt, ha így állx hozzá, akkor ne is nézegess semmit se.😁
pb_2020-06-10 21:51:14 // 143977
"Szerintem még éppen időben lehetünk, mert még van alkatrész polcon, és megfizethető áron."
Pont nem ez a yellemző.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak