marci912020-01-08 09:37:34 // 143505
Huhha, úgy látom nagy vitát indítottam be a 46 vs 47 kérdéssel :) Én bevallom, szeretném a jövőben a sajátomba egy korai 146 első rugóit beletenni, mert azok tényleg jobban átszelik a jó magyar úthibákat és az a minimális puhábbság elől nem fog szerintem elvenni a sportos élményből. Érdekes módon az elején érzem a pattogást, a hátulján egyáltalán nem. Ha esetleg bont valaki korai TD-t vagy boxert, vevő vagyok a rugókra ;)
Shadin2020-01-08 08:48:52 // 143504
Köszönöm szépen az információkat!
Nekem is 145 van, tavasszal mindenképpen kell vele foglalkozni, beesve ugyan nincs,
de a ragasztó eleresztette néhol és ott hangot ad.
Nekem is 145 van, tavasszal mindenképpen kell vele foglalkozni, beesve ugyan nincs,
de a ragasztó eleresztette néhol és ott hangot ad.
HaNGyA2020-01-07 20:57:14 // 143503
Shadin!
Ha még aktuális a tetőkárpit téma...
Napellenzők, belső világítás és a majrévasak leszed. Az ajtók gumikéderét is felül visszafejted és a hátsó ajtó elött lévő műanyag takaró elem is lekap. Mivel nekem 145-öm van, a hátsó-oldalsó ablakok körüli műanyag burkolat alól kis hajlítgatással és ügyeskedéssel kipiszkálva, a hátsó ajtón keresztül kihúzható a komplett tetőkárpit.
Gondolom 146-on is hasonlóan működhet a dolog.
Szerkezetileg, egy préselt karton formára van felragasztva a hátulján szivacsos kárpitanyag, ami általában azért esik le, mert elporlad alóla a szivacs. Így, ha ragasztót ügyeskedsz alá, átáztatja és megfogja a kárpitot. Plussz legközelebb máshol hullik le. :-(
Javaslatom kissé babra munka, de szép eredményeket lehet így elérni.
Óvatosan a régi kárpitanyag lefejteget a kartonformáról. Némi porral fog jár a foszló szivacsréteg miatt. Veszel olyan kárpitanyagot, ami neked tetszetős, és szépen középről kifelé rásimítgatva a hepékre és hupákra, felragasztod.
És most jön a titok, amit hosszas lelki masszírozásra mondott el egy kárpitos...
Veszel sima Pálmatex ragasztót, hozzá való hígítóval. Az alap, mézszerű állagát ecsettel kenhető sűrűségűre módosítod, és bekensz egy kisebb területet, majd felsimít rá a vászon. És ezt ismételgeted, amíg nem lesz egy szép, új szőnyeged a mennyezetre. ;-)
Az enyém már 3 éve van fent és szépen tart. Remélem tudtam segíteni...
Ha még aktuális a tetőkárpit téma...
Napellenzők, belső világítás és a majrévasak leszed. Az ajtók gumikéderét is felül visszafejted és a hátsó ajtó elött lévő műanyag takaró elem is lekap. Mivel nekem 145-öm van, a hátsó-oldalsó ablakok körüli műanyag burkolat alól kis hajlítgatással és ügyeskedéssel kipiszkálva, a hátsó ajtón keresztül kihúzható a komplett tetőkárpit.
Gondolom 146-on is hasonlóan működhet a dolog.
Szerkezetileg, egy préselt karton formára van felragasztva a hátulján szivacsos kárpitanyag, ami általában azért esik le, mert elporlad alóla a szivacs. Így, ha ragasztót ügyeskedsz alá, átáztatja és megfogja a kárpitot. Plussz legközelebb máshol hullik le. :-(
Javaslatom kissé babra munka, de szép eredményeket lehet így elérni.
Óvatosan a régi kárpitanyag lefejteget a kartonformáról. Némi porral fog jár a foszló szivacsréteg miatt. Veszel olyan kárpitanyagot, ami neked tetszetős, és szépen középről kifelé rásimítgatva a hepékre és hupákra, felragasztod.
És most jön a titok, amit hosszas lelki masszírozásra mondott el egy kárpitos...
Veszel sima Pálmatex ragasztót, hozzá való hígítóval. Az alap, mézszerű állagát ecsettel kenhető sűrűségűre módosítod, és bekensz egy kisebb területet, majd felsimít rá a vászon. És ezt ismételgeted, amíg nem lesz egy szép, új szőnyeged a mennyezetre. ;-)
Az enyém már 3 éve van fent és szépen tart. Remélem tudtam segíteni...
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 18:21:32 // 143502
Lehet, de ez, hogy mennyire egyensúlyban van a TD, már 2014-ben feltűnt, amikor még mindkettő volt. :-) És a 159-hez viszonyítva is megmaradt a véleményem, pedig tényleg nem egy kategória a kettő. Hiába brilliáns a Ti futómű, ha nincs egyensúlyban az autó.
A 75-nél szerintem a 2.0TS nem csak hogy jobb súlyeloszlású, de Sperr diffi is van benne. A v6-ban szerintem nincs.
A 75-nél szerintem a 2.0TS nem csak hogy jobb súlyeloszlású, de Sperr diffi is van benne. A v6-ban szerintem nincs.
Kazes☻2020-01-07 17:52:30 // 143501
Nálunk van mindkettő 146, egy TD és egy Ts... nyáron a TD-vel megjártuk a fél Balaton - felvidéket, várromoknál, réteken, úttalan utakon, ahol a Ts tuti elakadt volna kb. 10 méter után, viszont az aszfalton meg jobb vele csapatni, kanyarogni stb. :)
127_sud2020-01-07 17:37:14 // 143500
Én azt tapasztaltam, hogy mindig annak az autónak a futóműve a legjobb amelyik pont van az illetőnek :) És nemcsak Alfa esetében.
Sok helyről hallottam, hogy pl. a TS motoros Alfa 75 jobban viselkedik mint a V6 mert érezhetően könnyebb az eleje.
Sok helyről hallottam, hogy pl. a TS motoros Alfa 75 jobban viselkedik mint a V6 mert érezhetően könnyebb az eleje.
127_sud2020-01-07 17:32:29 // 143499
Inkább alacsonyabb a súlypontja ami számíthat, a 10 Le teljesítményhiánytól inkább lassabb lenne.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 15:30:35 // 143498
Tudtommal teljesen. Váltóstól biztosan felmegy, de jó eséllyel simán a diffit is fel tudod tenni. Az Autolusso-s srácokkal leveleztem párat, nekik 146-tal nincs tapasztalatuk, de 8v 156-ot csináltak. Egytömegű kuplung szettjük is van GTA kuplung alapon megépítve, egyedi lendkerékkel. Voltak tervek.. XD
Jorjie2020-01-07 14:57:09 // 143497
Mennyire plug & play a Q2?
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 14:38:27 // 143496
Nekem a 146 jtd-hez volt tervben a Q2 :-) Terv az volt, aztán másképp lett.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 14:34:10 // 143495
Az igazság odaát van :-) Melyik milyen futóművel, motorral? Én csak a két 146-ost tudom összehasonlítani, elég sok kanyart tettem mindkettőbe :-) Mintha két külön autó típus volna, pedig ugyanaz a műszaki alapja. És én sem tudnám megmondani, hogy melyikkel jobb kanyarodni. :-) A jtd nagyon az úton volt, alig dőlt, agresszív kismalac volt :-) A TD-nek viszont az egyensúlya jobb. Alig van orrtolás hajlama, és nagyon finoman lehet egyensúlyozni gázzal, gázelvétellel. A jtd több adrenalint termelt, közel 150 lóval 330Nm-rel és azzal a futóművel egy konstans őrület volt vele menni. A TD finomabb lélek, de nagyon szórakoztató. Ki lehet autózni, és jó az összhangja. A bowdenes gáz instant reakciója, a pont jó nyomaték, a hagyományos, nem kettőstömegűs kuplung mind sokat hozzátesznek az élményhez.
Kazes☻2020-01-07 13:35:59 // 143494
Boxerral még az Arnám is jól ment! :D
Jorjie2020-01-07 13:26:28 // 143493
145 boxer szerintem rohadt jól kanyarodik az alacsony súlypont miatt, de vittek már faceliftes 146 TI-vel is, az is besz@rás :-)
A GT-nek hosszabb a tengelytávja, meg szerintem a kaszni is áramvonalasabb valamivel, ráadásul 10 lóval gyengébb is. Váltóáttáteleket nem tudom.
Viszont Q2-vel fincsi lehet mindkettő :-)
A GT-nek hosszabb a tengelytávja, meg szerintem a kaszni is áramvonalasabb valamivel, ráadásul 10 lóval gyengébb is. Váltóáttáteleket nem tudom.
Viszont Q2-vel fincsi lehet mindkettő :-)
127_sud2020-01-07 13:19:23 // 143492
Ez egy érdekes dolog mert van ismerősöm aki szerint a 145-el jobban lehet kanyarodni más szerint meg pont a 146-al. Hol lehet az igazság?
Régebben néztem összehasonlító teszteket, és pl. az Alfa GT 3,2 V6 gyorsabb volt a Hockenheimringen (rövid kör) mint az erősebb Alfa 147 GTA.
Régebben néztem összehasonlító teszteket, és pl. az Alfa GT 3,2 V6 gyorsabb volt a Hockenheimringen (rövid kör) mint az erősebb Alfa 147 GTA.
Kazes☻2020-01-07 13:16:53 // 143491
Mondjuk azért egy ültetett '47/'56 biztos már klafi és hasonló, vagy akár még jobb is lehet az SE-nél... főleg, ha GTA! :)
Csongi mindkét '56-osánál jobbnak érzem még akár Bözsit is, nemhogy Dömét...! :D
Csongi mindkét '56-osánál jobbnak érzem még akár Bözsit is, nemhogy Dömét...! :D
Kau2020-01-07 13:05:59 // 143490
Szerintem nem vesztettél semmit :)))
Kazes☻2020-01-07 12:59:18 // 143489
Bár én még nem vezettem 147-est, de '56-ost annál többet... veled vagyok KAU! :D
Jorjie2020-01-07 12:53:22 // 143488
Vftsárpi mondta még nyáron Veresegyházon, hogy a 147-el sokkal komolyabbakat tudott kanyarodni, mint a 156-al, pedig ugyanaz a futóműve. Sokat számít, hogy a 147-nek ott van a hátsó tengelye, ahol véget ér az autó, nem lóg ki még ki még fél méter vas hátrafelé :-)
Lev2020-01-07 12:39:32 // 143487
Igen én is így látom, a 145 olyan volt, mint egy gokart, a 156 sokkal kényelmesebb, valóban jobban elnyeli az úthibákat, viszont kevésbé szórakoztató. Te többet mentél a 146-tal mint én összesen Alfával, biztos vagyok benne, hogy sokkal jobban ismered az autót,mint én. Maximálisan egyetértek, a lényeg, hogy ki mit szeret :)
Lev2020-01-07 12:30:51 // 143486
Persze, fejlődik a technika és mi is változunk, ráadásul mindenkit más fog meg, így szép a világ :)
Kau2020-01-07 12:07:29 // 143485
Én a 147-essel tudom összehasonlítani. Elnyeli az úthibákat, komfortosabb, elismerem. A 146 SE sokkal direktebb. Megérzem vele a kavicsot is az úton. Mégis az utóbbi tetszik jobban és sokkal bátrabban be merem tenni a kanyarokba. Nekem sokkal élvezetesebb a 146-ost vezetni. A 147-el nem mernék úgy menni. Azokat a futóműveket inkább kényelemre tervezték. De itt jön az a kérdés, hogy ki mit szeret? :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 11:55:05 // 143484
Lehet hogy így van, nyilván nem hasonlítottam tempót sosem, nem volt 156-om. :-) Nem is a másodpercek miatt nem kellett a 156, hanem az érzés miatt. 12 (illetve majdnem 13)éve van 146-om, és sok minden változott ezalatt az idő alatt. Például én is :-) Egész másképp vezetek, máshol vannak az én határaim is. Aztán a gumik. Amit 10 éve a nyárik tudtak a jtd-n, azt lazán tudja a négyévszakos ma a TD-n. Így aztán az élmény is, tempó is relativizálódik. A jtd emlékei megszépülnek, a TD-vel meg a mai napig akkorákat autózok, amit pár éve nem gondoltam volna. Ilyen ez :-)
Lev2020-01-07 11:34:30 // 143483
Viszonylag sokszor járok ugyanazon a szakaszon, így kíváncsiságból megnéztem. Érzésre azt mondtam volna, hogy a 45-tel sokkal gyorsabban mentem, valószínűleg azért, mert az egy sokkal "őszintébb" autó :) Itt az oldalon szerintem Te tudod a legjobban, hogy mennyire nem volt tervben nálam sem a 156 és nem is szeretném az erényeit bizonygatni, mert sokkal több mosolyt köszönhetek a kis pirosnak. Mind a kettőnek megvan a maga előnye és személy szerint összességében a 145/146 duót preferálom, viszont ha szigorúan csak a futómű kérdést vizsgáljuk, a 156 többet tud, szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 11:14:17 // 143482
Ezt nem tudom, a saját autóim közt sem igazán hasonlítom a tempót. Egy helyen figyeltem meg eddig, itt egy közeli körforgalomban, hogy ösztönösen gyorsabban megyek át a TD-vel, annak ellenére, hogy biztosan a 159 lenne gyorsabb, ha nekiállnék rendesen kijátszani :-)
Lev2020-01-07 11:11:15 // 143481
Mielőtt megvettem az 56-ot, én is erre készültem, de kellemes meglepetés ért: 72 ezer km alatt egyszer cseréltem a felső lengőkarokat, nem nyikorgott, nem kopogott semmi a futóművében. Ettől függetlenül természetesen igaz, hogy bonyolultabb a futóműve (igazából mindene) így sokkal könnyebben bele lehet szaladni a szívásba, költségesebb is a fenntartása, de ez nálam nem a futóműnek volt köszönhető.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 11:10:13 // 143480
Ezért vagyunk különbözőek :-) Nekem a 156 évekig kérdés volt, hogy átülök e, tényleg jópárat kipróbáltam, sosem lettem meggyőzve. Puha, billen. Aztán amikor kipróbáltam egy 159 Ti-t, akkor viszont egyből jött az "ilyenem egyszer lesz" feeling. A 159 Ti reakciói sokkal sokkal közelebb vannak az ízlésemhez. A tankság sajnos becsúszott a 159-nél, ezért ha igazán az élményautózás számít, nem a nyers tempó, akkor nálam a mai napig a 146 vezet a kis gügye Tipo futóművével :-)
A boxer kormányműve szerintem azonos azzal ami a TD-ben is van. Kicsit kisebb rásegítés, amitől még talán jobb az útérzet, hajszállal nagyobb áttétel, jobb fordulókör. Ehhez mindennapokban lényegesen használhatóbb rugózás. Ahol a jtd-vel már kényelmetlenül döcögtem, ott ez 90-100-zal kényelmesen elmegy. Drasztikus a különbség. A jtd-ben, SE változatokban, Ti-ben a "quick rack" kormánymű van, picit direktebb áttétellel. Sokkal keményebb futómű, kb 2 centivel kisebb hasmagasság, és IFA fordulókör jár vele. :-) Plusz az élmény kanyarokban. Imi barátom anno úgy adta vissza két nap után, hogy basszus, ez egy konkrét versenyautó. És volt 156-osa :-)
A boxer kormányműve szerintem azonos azzal ami a TD-ben is van. Kicsit kisebb rásegítés, amitől még talán jobb az útérzet, hajszállal nagyobb áttétel, jobb fordulókör. Ehhez mindennapokban lényegesen használhatóbb rugózás. Ahol a jtd-vel már kényelmetlenül döcögtem, ott ez 90-100-zal kényelmesen elmegy. Drasztikus a különbség. A jtd-ben, SE változatokban, Ti-ben a "quick rack" kormánymű van, picit direktebb áttétellel. Sokkal keményebb futómű, kb 2 centivel kisebb hasmagasság, és IFA fordulókör jár vele. :-) Plusz az élmény kanyarokban. Imi barátom anno úgy adta vissza két nap után, hogy basszus, ez egy konkrét versenyautó. És volt 156-osa :-)
Lev2020-01-07 11:05:28 // 143479
Nekem 145 SE volt, illetve sportcsomagos 156. A 45 nagyobb szerelem volt és élményben is többet tudott, de ugyanazon a szakaszon, ahol a 45 komoly odafigyeléssel tartható úton, az 56 még kényelmesen kezelhető.
127_sud2020-01-07 10:15:32 // 143478
Nekem meg valahogy a 159 maradt ki pedig annak tényleg nagyon jó a futóműve. Hogyan is írták a korabeli tesztben, a legjobb elsőkerék meghajtású futómű? És annak inkább a 156-hoz hasonló a futóműve mint a 145/146-hoz. A boxer kormányáttétele is nagyon közvetlen és teljesen más a kormánymű is mint a TS vagy JTD.
127_sud2020-01-07 10:10:13 // 143477
Nekem már nincs meg a 156.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 10:07:32 // 143476
Kanyarsebességben kb a gumin múlna a különbség, élményben meg kinek melyik. Nekem is gondolkodás nélkül a 146, ha az élmény fontos, akkor a facelift utáni SE vagy jtd futómű. Ezekhez a kormányáttétel is direktebb. A 156 nem véletlenül maradt nálam ki. Jópárat kipróbáltam, mindenféle motorral, de egyik sem győzött meg.
Kau2020-01-07 09:51:11 // 143475
Nem. De mehetünk! :)
Amúgy ismerem a 156 futóművét is. Komfortosabb vele az utazás. De ára van a kényelemnek.
Amúgy ismerem a 156 futóművét is. Komfortosabb vele az utazás. De ára van a kényelemnek.
127_sud2020-01-07 09:44:11 // 143474
Persze nem rossz a futóműve a 145/146-nak de mentél már 156-al ugyanott? Nekem jobban bejön a 156 futóműve még ha komolyabb karbantartást is igényel és nemcsak a "száguldozáskor". Ez persze lehet szubjektív. És mindegyikkel lehet élmény amikor autózik egy húzósat az ember.
Kau2020-01-07 09:22:29 // 143473
Nekem a spotcsomagos SE változat van. Gyárilag ültetett futóművel jött ki. A gumisok nagy kedvence, mert csak békával emelhető. A kanyarodásról szerintem sok 146 tulaj tudna mesélni, mint ahogy szokta írni Warbi és Laciferi is az élményeket. Én is így vagyok, tudom miről beszélnek :)
15km a melóhely, végig kanyargós úton. Néha találkozok versenyző jelöltekkel, de még sosem kellett szégyenkeznem :) Oké, hazai pálya.
Ezt a menetet megírtam korábban, de az aktualitása miatt leírom újra. Jó élmény volt! :)
Régen jártam gyorsulási versenyre versenyezni. Éjjel értem haza. Slick gumikat még fent hagytam, az autó kikönnyítve, 1 ülés, 100-as benya, stb. Másnap jöttem haza melóból, mikor Bánknál a seggembe állt egy felmatricázott Suzuki Swift rally autó. Na mondom nézzük mit tud? 7 km kanyargós szakasz. Ismertem minden kátyút, kanyart. Elrúgtuk neki és centiről centire lemaradt. Kb 500 métert vertem rá Romhányig, ott ért utol :) Nagy sebességgel beállt mögém. 4-esnél nem kellett feljebb váltani, az pont 180-ig húz :)
Hozzáteszem. Be nem ülnék senki mellé, aki így vezet :)))
15km a melóhely, végig kanyargós úton. Néha találkozok versenyző jelöltekkel, de még sosem kellett szégyenkeznem :) Oké, hazai pálya.
Ezt a menetet megírtam korábban, de az aktualitása miatt leírom újra. Jó élmény volt! :)
Régen jártam gyorsulási versenyre versenyezni. Éjjel értem haza. Slick gumikat még fent hagytam, az autó kikönnyítve, 1 ülés, 100-as benya, stb. Másnap jöttem haza melóból, mikor Bánknál a seggembe állt egy felmatricázott Suzuki Swift rally autó. Na mondom nézzük mit tud? 7 km kanyargós szakasz. Ismertem minden kátyút, kanyart. Elrúgtuk neki és centiről centire lemaradt. Kb 500 métert vertem rá Romhányig, ott ért utol :) Nagy sebességgel beállt mögém. 4-esnél nem kellett feljebb váltani, az pont 180-ig húz :)
Hozzáteszem. Be nem ülnék senki mellé, aki így vezet :)))
Kau2020-01-07 09:05:53 // 143472
Már bocs, de te emeltél ki egy mondatot a szövegkörnyezetből, mintha egy lámpacsere miatt én lehúznék egy autót!
Javaslom olvasd el még egyszer! Írtam a futóművet, elektronikát is, de ez biztos elkerülte a figyelmed...
És nem lehúztam, hanem leírtam a véleményemet a két autó tapasztalatai alapján.
Nekem most 313 ezer km van a 146-osban és még van sok eredeti alkatrész a futóműben! Elől 1x cseréltem lengőkart, hátul 1x volt mind a két oldalon javító szettezve. Jobb oldalon pont tavaly. És ismerve Nógrád megye útjait, ahol csak a főutak x %-a sima, szerintem ez nem hangzik rosszul! A 147-es tizedét nem bírná!
Mikor vettem a 147-est, megnéztem azokat, amiket érdemesnek tartottam. Sok hulladék van, amiről most nem is írnék, de a megkímélt, tulajdonosoknál lévő darabok is hemzsegnek a hibáktól! Amiket később leírtam. Váltó akadás, légzsákok, futómű, lötyögő, nem működő gombok... Szinte mindnél tapasztaltam ezeket. De vettem egyet a fiamnak. Tudva, hogy nekem kell majd szervizelni. Tehát szó sincs lehúzásról, ez csak a tapasztalatom a 146 és a 147-es modellekről. Ami ugye a 146 utódjaként jelent meg és nem más kategória.
Javaslom olvasd el még egyszer! Írtam a futóművet, elektronikát is, de ez biztos elkerülte a figyelmed...
És nem lehúztam, hanem leírtam a véleményemet a két autó tapasztalatai alapján.
Nekem most 313 ezer km van a 146-osban és még van sok eredeti alkatrész a futóműben! Elől 1x cseréltem lengőkart, hátul 1x volt mind a két oldalon javító szettezve. Jobb oldalon pont tavaly. És ismerve Nógrád megye útjait, ahol csak a főutak x %-a sima, szerintem ez nem hangzik rosszul! A 147-es tizedét nem bírná!
Mikor vettem a 147-est, megnéztem azokat, amiket érdemesnek tartottam. Sok hulladék van, amiről most nem is írnék, de a megkímélt, tulajdonosoknál lévő darabok is hemzsegnek a hibáktól! Amiket később leírtam. Váltó akadás, légzsákok, futómű, lötyögő, nem működő gombok... Szinte mindnél tapasztaltam ezeket. De vettem egyet a fiamnak. Tudva, hogy nekem kell majd szervizelni. Tehát szó sincs lehúzásról, ez csak a tapasztalatom a 146 és a 147-es modellekről. Ami ugye a 146 utódjaként jelent meg és nem más kategória.
127_sud2020-01-07 08:31:19 // 143471
Azért nem lehet teljesen összehasonlítani a két modellt (illetve nem is lehet mert más generáció). Én nagyon szerettem a 156 SW-t, sok évig volt meg és alapvetően nem volt vele semmi bajom. A 100000km alatt egy alsó lengőkart kellett csak cserélnem elől, a felsők csak nyikorogtak hidegben de azt is meg lehetett oldani. Persze egy elég keveset futottat és nem leharcoltat vettem. Azért érezhetően komolyabb és bonyolultabb autó mint a 145/146 minden előnyével és hátrányával. Szeretem a 145-öt (nemcsak a legerősebb boxermotor miatt) de a 156 futóműve szerintem sokkal jobb. Más világ, sokkal jobban kanyarodik és már érzésre is jobb (biztonságérzetre). Persze bonyolultabb ez tény de mindkét modellt a helyén kell kezelni. És a 145 boxer nem rossz amúgy mert a TS-hez képest alacsonyabb a súlypont de alapvetően egy Fiat Tipo futómű amitől nem kell csodát várni.
berobbantam2020-01-07 06:44:13 // 143470
Úgy látom celborzoltam a kedélyeket😊Az 56-al 110k km-t mentem eddig.Elektromos hibák.Egyszer dobott hibaüzit a lefalazott egr-re.Kiirva nem volt így kiírattam.Kiégett égők amiket bárhol kicserélek.Ha kell az út szélén is.És egyszer rendbe kelett szedni a kábelezést a csomagtér átvezetôben.Kétszer cseréltem felső lengőkart.A sokat szidott starline-al elmentem több mint 60 ezret,és elég lett volna megszilentezni.Az alsókat most cseréltem de még a régivel ment át műszakin.Egy bravábol ültem át az 56-ba.És nem szivesen ülnék vissza.De nem vitázni akarok.Csak be kéne tökélni,hogy mindennek ára van.A 46 és 56 nem egy kategória.Egy bonyolultabb szerkezetbe mindíg több a hibaforrás de ez egy kis odafigyeléssel orvosolható.Nekem egy autó alapvetően funkcionális eszköz.Nem baj ha szép nem baj ha kényelmes de alapvetően azt várom el tölle,hogy vigyen el oda ahova kell és hozzon is haza.Ha minusz huszba kiballagok és elfordítom a kulcsot akkor induljon.Akkor is ha egy hete áll ott.Nagyon meglepődnék ha ez egyszer nem így történne.Elhiszem,hogy a 46 egyszerűbb.De ettöl nem feltétlen jobb vagy roszabb.
Kazes☻2020-01-06 20:42:59 // 143469
Még az is lehet... jópézééé...! :D
Kau2020-01-06 20:40:43 // 143468
Anyám is azt hiszi tehertaxi! Szinte minden befér, ha ledöntöm az üléseket! :)
Kau2020-01-06 20:37:13 // 143467
Hát, ja! :))
A többit meg a szervizelés után megbeszéljük :)))
A többit meg a szervizelés után megbeszéljük :)))
Kazes☻2020-01-06 20:33:14 // 143466
Hajjjajjjjjjjjjjjjjj... bizony, nekem most egy nagyobb fa is befért... de volt már benne tűzifa is úgy 1 köbméter körül, tv, mosógép, akármi-bármi! :D
Kazes☻2020-01-06 20:31:29 // 143465
Senki nem mondta, hogy nem lehet, vagy rossz lenne vele közlekedni... viszont az alatt is ugyanaz a futómű van, mint a '47/'56... ha majd használni is fogod, sokat, akkor majd megtudod! :D
Laciferi2020-01-06 20:24:32 // 143464
Hali :) Én a Gt-ről annyit tudok nyilatkozni, hogy eszméletlen jól lehet vele közlekedni, baromi kényelmes, a futóműve sok kisebb hibát elnyel aminél a 46 már pattogott, más kávéház, nyilván itt már kényelmes vezetés volt a szempont, a 45/46 meg dodzsem szerűen egyszerű, kapaszkodni is kell a kanyarokba ha tolod neki az íven, én azt például imádtam a Ti-ben, üvöltött mint a sakál, húzott, mint állat és közben csak jöttek - mentek a kanyarok :) Imádnivaló autók ezek. Ettől függetlenül a Gt-t sem bántam meg, ezzel az autóval inkább megjelenni kell, vonulni, parádézni :) A 45/46-ban pedig a nyers erőre koncentrálva kell együtt lenni az úttal :) Nem tudom jobban megfogalmazni.
Kau2020-01-06 20:14:20 // 143463
Múltkor vittem a 147-est felső lengőkar cserére Dunakeszire. Kérdeztem Német Misiéket, hogy mennyire sűrűn cserélik. Azt mondja nagyon sűrűn kell! 1-2 év. Mifinél is voltam, beszéltünk erről. Azt mondta kb 3x kell cserélni felsőt míg 1x alsót. Elbontott már jó párat, tudja miről van szó. Megegyeztünk, hogy a 146 jobb :))
Anno DCS is szidta, hogy ezek a futóművek milyen hurkák.
Amúgy a 156-ban nem fér el a 2 méteres fenyőfa és a 80x120-as szekrény :))))
Kivéve a kombit :)
Anno DCS is szidta, hogy ezek a futóművek milyen hurkák.
Amúgy a 156-ban nem fér el a 2 méteres fenyőfa és a 80x120-as szekrény :))))
Kivéve a kombit :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-06 20:07:27 // 143462
A futóműves részre koncentrálj :-) A 146 futóműve egyszerű, tartós, ugyanakkor a kanyarsebessége is jó. A zöld gyári lengőkarokon megy 23 évesen, és nem kopog, nem zörög. A kábelezése is hibátlan, miközben a 159-et elég rendszeresen kellett már forrasztanom 8 évesen. Az üveg lámpabúrák nem mattulnak és úgy általában tartós autó. Nyilván az egyszerűsége is hozzájárul ehhez.
Kau2020-01-06 20:01:19 // 143461
Lehúzom? Nem! Összehasonlítottam! Az nem ugyanaz!
Válaszoltam egy hozzászólásra, hogy mennyivel túlbonyolítottak bizonyos dolgokat a 147-esen!
Most írjam, hogy a 156 futóműve is elbújhat a 145/146-étól? De kérdezz meg pár szerelőt, hányszor kell ezeket cserélni. Nekünk 1 lengőkar van, nem kettő. A felső sűrűn cserés. A lámpa egy dolog. Persze, hogy nem kell mindig égőt se cserélni. De én ki tudom cserélni az út mellett is...
Az elektronikát meg ne is mondjam! Rengeteg légzsák kontakthiba. Milyenek az ablakemelők? Lötyögnek! Jó része hibás is!
A váltók zöme akad 3-asban. Pont olyan típushiba, mint anno a 33-asnál a 2-es. Soroljam még?
Van egy 147-esünk is, tudom miről beszélek. Vásárláskor megnéztem vagy 10-12-t. 90%-ban ezekkel a hibákkal találkoztam.
Válaszoltam egy hozzászólásra, hogy mennyivel túlbonyolítottak bizonyos dolgokat a 147-esen!
Most írjam, hogy a 156 futóműve is elbújhat a 145/146-étól? De kérdezz meg pár szerelőt, hányszor kell ezeket cserélni. Nekünk 1 lengőkar van, nem kettő. A felső sűrűn cserés. A lámpa egy dolog. Persze, hogy nem kell mindig égőt se cserélni. De én ki tudom cserélni az út mellett is...
Az elektronikát meg ne is mondjam! Rengeteg légzsák kontakthiba. Milyenek az ablakemelők? Lötyögnek! Jó része hibás is!
A váltók zöme akad 3-asban. Pont olyan típushiba, mint anno a 33-asnál a 2-es. Soroljam még?
Van egy 147-esünk is, tudom miről beszélek. Vásárláskor megnéztem vagy 10-12-t. 90%-ban ezekkel a hibákkal találkoztam.
Kazes☻2020-01-06 19:46:45 // 143460
Hasonlókat mondtam én is Csongi komámnak... de az összetört 156-ja után újra olyat vett! És már kopog az eleje... pedig pöpec volt! :D
berobbantam2020-01-06 19:44:17 // 143459
Bocs de most tényleg egy lámpacsere miatt lehúzunk egy aut{t?Biztos velem van a baj de én nem cserélgetem naponta.Ez szerintem ne legyen már szempont😊
Kau2020-01-06 18:38:38 // 143458
Ahogy mondod! A 147 a 146 nyomába se léphet. Egy izzó csere is sokkal nehezebb. A lámpa cseréjéről már ne is beszéljünk. Le kell hozzá venni a lökhárítót is, amit fog vagy 16 csavar, eldugva a legbuzibb helyekre is.
A futóműve kritikán aluli. Szinte 1-2 évente cserélni kell a felső lengőkarokat. (A 146-ban 1x volt cserélve a 20 év alatt). A sok elektronika meg csak több hiba forrása.
A futóműve kritikán aluli. Szinte 1-2 évente cserélni kell a felső lengőkarokat. (A 146-ban 1x volt cserélve a 20 év alatt). A sok elektronika meg csak több hiba forrása.
Dempsey and Makepeace2020-01-06 17:29:18 // 143457
Sziasztok! Erről valaki tud valamit esetleg?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/145/alfa_romeo_145_1_9_jtd_szep_es_jo_allapotban-15272504
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/145/alfa_romeo_145_1_9_jtd_szep_es_jo_allapotban-15272504
127_sud2020-01-06 16:58:11 // 143456
Igen valóban többször előfordult már a történelem során, hogy a meg nem tisztított hengerfej csavar furat miatt nem lehetett meghúzni normálisan. Illetve több esetet hallottam/láttam amikor megrepedt e miatt a blokk. Volt olyan barátom is akinek sehogyan se akart jó lenni az autója hiába húzta meg a megadott sorrendben és nyomatékkal a hengerfej csavarokat aztán végül csak kiderült a hiba. Nem volt jó a nyomatékkulcs! Kölcsönadtam a sajátomat és ugyanolyan értékre állítva közel kétszer olyan erővel kellett meghúzni! Ezek is állíthatóak pontosabban kalibrálhatóak és elég komoly különbségek vannak köztük. Főleg az olcsón beszerezhetők esetében.