Ferke2011-04-05 15:31:49 // 119805
Lehet, hogy nála egy része olvasható, és arra gondol, hogy az a rész sem stimmelne...viszont a forgalmiban motorkódként akkor is csak a 146 jtd 105le-s motorkód szerepelhet (ar32302), szóval innentől kezdve ami emögött a szám mögött van, az tökmindegy, mert szerintem a forgalmi bejegyzés miatt a kutya nem nézi a számot a blokkon, másrészt ha már csak félig olvasható, akkor segíteni kell, hogy egyáltalán semmi se legyen az:))
Ferke2011-04-05 15:28:20 // 119804
Utólagos motorkód alatt azt értem, hogy a gyári (pl a 156 jtd-nél a 937A2000) kerül be a forgalmiba, de a szekvenciálisan növekvő sorozatszám, mint egyedi azonosító nem.
Ferke2011-04-05 15:24:47 // 119803
Ezt nem teljesen értem, mert ha a blokkon nincs motorszám, akkor mi nem stimmel?:)
Melyik nagyobb köbcentissel stimmelne? Az 1.9 4 hengeres, a 2.4 meg 5 hengeres, szóval nemigen stimmelhet a kettő...vagy ha nem erre gondoltál, akkor nem tudom melyik nagyobb köbcentisre gondoltál, mert 1.9-ből csak 1 féle volt/van, meg 2.4-ből is:)
Melyik nagyobb köbcentissel stimmelne? Az 1.9 4 hengeres, a 2.4 meg 5 hengeres, szóval nemigen stimmelhet a kettő...vagy ha nem erre gondoltál, akkor nem tudom melyik nagyobb köbcentisre gondoltál, mert 1.9-ből csak 1 féle volt/van, meg 2.4-ből is:)
Ferke2011-04-05 15:20:30 // 119802
Fődarabnak hívhatod, mint autószerelő, de most a jogi értelemben vett fődarabról beszéltünk, miszerint réges régen, amikor még friss jogsim volt, és az ezerötösben szétment a motorszám, akkor kapott egy közlekedésfelügyeletes 8KF-es) motorszámot kézi beütővel, és az került a szürke kiskönyvbe, ami akkoriban a forgalmi engedély volt.
Jogi értelemben véve tehát ma már a motor nem fődarab, azaz nincs azonosítási kötelezettség, ha kirohad, akkor nem kap újat, csak a kód a lényeg a forgalmiban, amibe pedig az egyedi azonosító a továbbiakban értelmét veszti, így csak a motorkód kerül bele, mint típusazonosító.
Fentiek szerint tehát tisztában vagyok azzal, hogy a motorkód most is szerepel a forgalmiban:)
Ha most sem fogalmaztam jól, akkor előkeresem a paragrafust:)
A fődarab tehát jó ideje a bontósok kifejezése lehet max..:))
Jogi értelemben véve tehát ma már a motor nem fődarab, azaz nincs azonosítási kötelezettség, ha kirohad, akkor nem kap újat, csak a kód a lényeg a forgalmiban, amibe pedig az egyedi azonosító a továbbiakban értelmét veszti, így csak a motorkód kerül bele, mint típusazonosító.
Fentiek szerint tehát tisztában vagyok azzal, hogy a motorkód most is szerepel a forgalmiban:)
Ha most sem fogalmaztam jól, akkor előkeresem a paragrafust:)
A fődarab tehát jó ideje a bontósok kifejezése lehet max..:))
mreni2011-04-05 14:45:09 // 119801
akkor a Tieddel is volt már valami,hivatalosan motorszám kerül a forgalmiban,motorkódozás olvashatatlan motorszám esetén van csak tudtommal.:)
mreni2011-04-05 14:43:36 // 119800
akkor szerinted mi a fődarab??:)
a "d5ba "a motorkód az más...
nincs olyan hogy utólagos motorkód,a motorkódod most is benne van a forgalmidban tök mindegy hány éves az autó(motorszám része a motorkód is,kivéve AF-nél),fater 4éves civic-ében is ugyanúgy benne van a forgalmiban a motorszám(R18A*****)
a "d5ba "a motorkód az más...
nincs olyan hogy utólagos motorkód,a motorkódod most is benne van a forgalmidban tök mindegy hány éves az autó(motorszám része a motorkód is,kivéve AF-nél),fater 4éves civic-ében is ugyanúgy benne van a forgalmiban a motorszám(R18A*****)
Bazsa1452011-04-05 14:23:18 // 119799
sziasztok.kinyomott kuplung ciripelö hang,felengedem abba hagyja?csapágy?tárcsa?mi a szösz?munkahenger?
Vikking 3112011-04-05 13:34:02 // 119798
Egyelőre tsak pumpát!
Vikking 3112011-04-05 13:33:23 // 119797
Inkább bénának mondanám magam...:DDD
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-05 11:40:07 // 119796
Műszakin nem fog stimmelni a motorkód, tehát kétévente lehet visszatenni a gyárit. Macera a javából. Én ha motort tuningolnék, most tutira egy 105jtd blokkot faragnék rommá. Azt gond nélkül belerakhatnám, hisz stimmel a kód. De más kódú motort nem tennék bele (pedig jót szólna benne egy csippelt 2.4jtd 8v). Egy megoldás még van, ha a blokk rész egyezik a nagyobb köbcentis tesóval, és csak főtengelyt, dugattyút, hengerfejet kell cserélni. Ritka, de ilyen is van.
Ferke2011-04-05 10:59:55 // 119795
Aki lusta, fizessen rendesen!:))))))))
Ferke2011-04-05 10:58:07 // 119794
Naja, ez volt a szempont:) Régen, amikor tényleg fődarabnak számított, nem lehetett az autódban olyan motor, amiben nincs motorszám.
Most is az a lényeg, hogy a forgalmiban be legyen jegyezve a motorkód, ahogy Nálad is, és onnantól kezdve hetente cserélhetsz motort.:)
Innentől kezdve meg ki veszi észre vajon, hogy abban egy 1.4 vagy egy 1,8 ts van?:DD
Most is az a lényeg, hogy a forgalmiban be legyen jegyezve a motorkód, ahogy Nálad is, és onnantól kezdve hetente cserélhetsz motort.:)
Innentől kezdve meg ki veszi észre vajon, hogy abban egy 1.4 vagy egy 1,8 ts van?:DD
G-Burt2011-04-05 10:11:51 // 119793
vízpumpát vagy vezérlést is?:D
dfg (Tanárúr)2011-04-05 09:59:15 // 119792
mé lennék???? itt vagyok, nálam nem változik semmi.
Vikking 3112011-04-05 09:27:27 // 119791
És megcsinálod nekem pici pézé?:DDD
G-Burt2011-04-04 23:33:27 // 119790
nem muszáj ott se megbontani:D
Azzurro2011-04-04 23:19:33 // 119789
Teljes mértékben igazat adók!!Én is ugyan így gondolom.:-)))
pb_2011-04-04 23:10:27 // 119788
Látom nem olvastad L Lég alaposan a manualt.))
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-04 23:08:30 // 119787
Az enyémben is csak a motorkód van bejegyezve, szabadon kicserélhetem ugyanolyan motorkódú motorra, tehát tényleg nem fődarab ilyen szempontból.
Vikking 3112011-04-04 23:04:30 // 119786
Ez biztos? Mert a fos manualban(......) csak a 16v volt benne, és ahogy láttam, ahhoz mindenképp meg kell bontani a vezérlést, mert a szíj mögött van bent.. Itt nem?
G-Burt2011-04-04 22:57:33 // 119785
a vízpumpa nem a vezérlésen van:D a generátorral van közös szíjon
pb_2011-04-04 22:45:40 // 119784
Mesélj, lesz valami jó műsor a tvben?
pb_2011-04-04 22:44:12 // 119783
Nem az én blogom.))
Vannak ilyen kollégák?
Vannak ilyen kollégák?
Ferke2011-04-04 22:43:46 // 119782
Pedig nem az. Eu van. Láttad már, hogy hogy néz ki pl egy 7 éves mondeo motorszáma? d5ba...ennyi van a forgalmiban, mint motorszám.
A régieknél meg -ha nem olvasható- ezért van az utólagos motorkód. Ha fődarab lenne, akkor nem lenne ilyen egyszerű.
A régieknél meg -ha nem olvasható- ezért van az utólagos motorkód. Ha fődarab lenne, akkor nem lenne ilyen egyszerű.
Vikking 3112011-04-04 22:26:30 // 119781
Ugyan!
MAgával mi a helyzet? el van tűnve!
MAgával mi a helyzet? el van tűnve!
dfg (Tanárúr)2011-04-04 22:20:15 // 119780
Apa kezdődik!!!!
Vikking 3112011-04-04 22:14:39 // 119779
Abból hány oldal szerviz? :)
Amúgy még mindig jobb, hogy bevallom, mint az, hogy egyeseknek alfájuk sincs mégis ide írnak :D
Amúgy még mindig jobb, hogy bevallom, mint az, hogy egyeseknek alfájuk sincs mégis ide írnak :D
pb_2011-04-04 22:03:09 // 119778
Akad ott néhány oldal.)
Aha.))
Rosszabb?
Aha.))
Rosszabb?
Vikking 3112011-04-04 21:58:52 // 119777
Mindig? Nézd meg a blogomat :) Annyi minden.
Ettől még nem egy új autó :PPP
Szerintem meg hibátlan :P De semmiképp se szutyok :P
Ettől még nem egy új autó :PPP
Szerintem meg hibátlan :P De semmiképp se szutyok :P
pb_2011-04-04 21:49:27 // 119776
Csak ledöbbentem, hogy 1 jó, és hibátlan autóban Lromlik valami, NNYi.)))
Mi szakad szét, vagy, hogy?D Vagy lehet rágós falat az?DD
Mi szakad szét, vagy, hogy?D Vagy lehet rágós falat az?DD
pb_2011-04-04 21:45:58 // 119775
Ahogy érzed.))
Vikking 3112011-04-04 21:36:34 // 119774
Ez egy ilyen dolog. 15 éves :P Mit is várunk? :)))
De legalább nem szakad szanaszét mintha 4-5 évvel lenne idősebb és 33-masl enne :D
De legalább nem szakad szanaszét mintha 4-5 évvel lenne idősebb és 33-masl enne :D
Vikking 3112011-04-04 21:34:54 // 119773
és szakadjon el a szíj? :P köszi, nem :P
pb_2011-04-04 21:28:31 // 119772
Akkor ne cserélj.))
Bagee2011-04-04 20:47:40 // 119770
én nagyban nyomnám... =)
Vikking 3112011-04-04 20:44:49 // 119769
NA hát ez az :D
Ami vicces, hogy nagyon nincs kedvem most vezérlést cserélni, szóval lehet, hogy marad a bringa egy darabig :D
Ami vicces, hogy nagyon nincs kedvem most vezérlést cserélni, szóval lehet, hogy marad a bringa egy darabig :D
mreni2011-04-04 20:27:49 // 119768
én motorvezérlő hajító versenyt rendezek hamarosan,esetleg autó felgyujtó versenyt...
Bagee2011-04-04 20:17:35 // 119767
hát nekem jó nagyot szart most =)
Jorjie2011-04-04 20:13:45 // 119766
Jaaa! Ok! :-)))
Vikking 3112011-04-04 20:08:48 // 119765
Akkor meg ne beszélgessél :P
Jut eszembe: ha valakinek van kedve vízpumpahajító versenyt tartani, akkor szívesen állok elébe.
Á mindig szarik valamit az idő vasfoga :P
Jut eszembe: ha valakinek van kedve vízpumpahajító versenyt tartani, akkor szívesen állok elébe.
Á mindig szarik valamit az idő vasfoga :P
Vikking 3112011-04-04 19:51:58 // 119763
Akkor meg nem mindegy? :PPP
mreni2011-04-04 19:46:21 // 119762
erről senki nem győz meg:)
Vikking 3112011-04-04 19:39:06 // 119761
Ne engem kérdezz, ok? :) Ferkét, esetlegesen Dekkát. Írj neki PÜ-t, hogy hogy van ez.
Driver2011-04-04 19:03:33 // 119760
abban viszont nem vagyok biztos hogy ez alatt van a légzsák csati, mert én középkonzol izzócsere miatt vettem le azt a kis elemet
dfg (Tanárúr)2011-04-04 18:57:54 // 119759
ezt nem neked címeztem :D
Driver2011-04-04 18:54:21 // 119758
én egy 90 fokban hajlított imbuszkulccsal nyúltam alá, ha jól emlékszem 3 patent tartja a helyén, mindegyik a kocsi hosszanti tengelyével párhuzamos (tehát nem a műszerfalra merőleges), így ha ülsz előtte akkor magad felé kell húzni. persze óvatosan, ésszel, de kijön.
mreni2011-04-04 18:44:12 // 119757
éjszakára vedd le a sarukat,reggel tedd vissza,nagy valószínűséggel jó kesz.
mreni2011-04-04 18:40:17 // 119756
"gányolok bele egy másik mocit" attól hogy magyarországon hivatalosan szinte elintézhetetlen,attól még nem gányolás...
amúgy meg ha használt motorról van szó,ki kell próbálni és sok minden kiderül.
amúgy meg ha használt motorról van szó,ki kell próbálni és sok minden kiderül.