Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2009-07-02 12:58:06 // 97161
Ehh ezt meg el se olvastam :-))) Lényeg, hogy megoldódik lassan a dolog.
dfg (Tanárúr)2009-07-02 12:55:01 // 97160
Az analóg műszer mindig a méréstartományának a harmadik harmadában mér legpontosabban, tehát a végkitérés előtt.

ill ha pontos akarok lenni, az analóg műszer mindenhol azonosan pontos, de a legpontosabban leolvasható az utolsó egyharmadban.
Ferko2009-07-02 12:30:34 // 97159
Ahoi!:-)

Nem kellene már rábólintani a naptár témára? Most akkor ki csinálja akkor?:-)
Az én ismerősöm, a Norbi ismerőse vagy Bagee és még valaki az asztalit?:-))
pb_2009-07-02 12:27:31 // 97158
Igen, ilyeneket nem vesz figyelembe az Mber a számolásnál. + olyat sem, hogy a kerék nem teljesen kör alakú, stb, stb. Analóg műszer lévén, a végkitéréshez közeledve a legnagyobb a csalás, középtartományban mutat a legpontosabban.
A fokozatok , ahogy nézem JTDhez való, aztán, hogy milyen difivel számoltál, azt nem tudom.) A gyári JTD difi 17/54es, az Lég hosszúnak számít, pont jó 1 dízel alá.
pb_2009-07-02 12:20:50 // 97157
Akkor +van a probléma forrása.
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-02 11:24:26 // 97156
Vedd figyelembe a leolvasás pontatlanságát és azt, hogy az óra csalása nem lineáris. Úgy figyeltem, hogy 50 körül csal legnagyobbat, majd csökken a csalása. Az én tippem ilyesmi:


Ez JTD (TD?) áttételezés valamiféle rövid diffivel. Lehet, hogy valami TD motoros kishaszon gépjármű gyárija, bár buszottul rövid akkor is. Plusz nem értem, hogy akkor 5-ben hogy lehetett 2.5 az áttétel, ha a fordulat/sebességek 3,6-ot adnak.
J-Imi2009-07-02 11:17:19 // 97155
Egy kis fejlemény, hogy a fordulatszámmérő jócskán csal, alapjáraton jól mutat, de óra szerint 3500-nál csak 2600-ot pörög a motor... tehát tulajdonképpen megegyezik Jorije által mért sebességekkel, 130-nál 3000 körül forog a motor. Most üzemanyagszűrőt kicseréljük meg megnézegetjük a porlasztókat, aztán próba:)
pb_2009-07-02 09:30:41 // 97154
Direkt a kedvedért írtam így, Papa!DD
Föckös2009-07-02 09:26:10 // 97153
"kicsit érthetőbben"

professzorúr...
ZNÁÁÁ
pb_2009-07-02 08:57:20 // 97152
Valami nem stimmel ezzel a méréssel, mert a fordulat növekedésével csökken a sebesség. A szabályosság a következő: 1k furdalatonként mindig annyival nő a sebesség, amennyi az 1. 1knál volt. Vagyis kicsit érthetőbben:
1. 1k 7, 2k 14(7+7), 3k 21(14+7), 4k 28(21+7)
2. 1k 12, 2k24(12+12) 3k 36(24+12), stb, stb

1.4 TS 15/58as difivel:


1.4 TS 15/59es difivel:


A szabályosság itt is +figyelhető, valamennyi Ltérés természetesen van, és a fordszám növekedésével 1re nagyobb, ez a 10edesekből adódik.
J-Imi2009-07-01 22:52:52 // 97150
egészen biztos, lesz mit megnézni:)
Jorjie2009-07-01 22:22:23 // 97149
Remélem, hozzá tudtunk járulni a megoldáshoz.
J-Imi2009-07-01 20:22:24 // 97148
nah akkor megcélozzuk ezeket az értékeket:) Hétvégén megnézzük az összes alapvető dolgot, meg leellenőrizzük a fordulatszámmérőt, állítólag van vmi mérő amit az adagolóra lehet tenni és úgy méri a fordulatot. Ha semmi eredmény nem lesz, akkor marad hogy szétszedjük a váltót kuplungot... csak hát az nem kis meló. De köszönöm hogy segítettetek, így már van támpont. Ha vmire jutunk akkor megosztom veletek:)
Átok79146TD2009-07-01 18:06:43 // 97147
nem nagy munka beépíteni.

csak sajna ezek az órák nem olcsók...

énis grátisz jutottam hozzá..
Jorjie2009-07-01 18:04:44 // 97146
Nincs, pedig jó lenne.
Átok79146TD2009-07-01 17:54:20 // 97145
hinnye......:))))

akkor ilyened neked nincs??:)))

Jorjie2009-07-01 17:45:21 // 97144
Néha.
Nincs.
:-)))
Átok79146TD2009-07-01 17:44:15 // 97143
padlógázos gyorsításoknál se nincsen?:)))

neked nincs benne turbonyomás mérő??
Jorjie2009-07-01 17:42:32 // 97142
Fogalmam sincs mennyi lehet a turbónyomás.
Van füst, de változó, hogy mennyi. Ha sokat tötymörgök, azután odalépek, akkor van. Autópálya után nincs.
Átok79146TD2009-07-01 17:40:08 // 97141
van füstöd?mekkora nyomással jársz?
Jorjie2009-07-01 17:36:54 // 97140
Na jó, de én szeretem, amikor a turbó odaver :-))
Átok79146TD2009-07-01 17:34:03 // 97139
aham akkor megvan különbség..:)))

nekem egy literrrel kevesebb a fogyim kb..:)))
Jorjie2009-07-01 17:32:16 // 97138
6,2 és 6,7 között volt már minden :-))
Átok79146TD2009-07-01 17:30:11 // 97137
nekem eddig 185 volt a max..:(
asszem tennem kell valamit..

mindened gyári még?
fogyid mekkora?
Jorjie2009-07-01 17:29:55 // 97136
Azt tudom, hogy négyezernél 180 körül megyek. Óra szerint.
Jorjie2009-07-01 17:28:01 // 97135
Egyetlen egyszer feltornáztam a sebességet 200-ra, de már nem emlékszem mennyi volt a fordulat.
dfg (Tanárúr)2009-07-01 17:27:56 // 97134
akkor azért megy annyira 100ig
olyan rövid a váltója, mint egy 100as skodának....
Átok79146TD2009-07-01 17:25:53 // 97133
5.ben neked meddig forog el?
Jorjie2009-07-01 17:24:42 // 97132
Közben én is mértem:
1, 1000:20 2000:20 3000:28 4000:38 4900:45
2, 1000:20 2000:31 3000:50 4000:65 4900:80
3, 1000:28 2000:50 3000:75 4000:95 4900:120
4, 1000:40 2000.68 3000:100 4000:135
5, 1000:50 2000:85 3000:130 több út nem volt :-))

Óra szerinti eredmények ezek, 195/50 R15 gumikkal.
És 4900-nál többet nem akar forogni.
És a vizem is melegedett. :-)
dfg (Tanárúr)2009-07-01 17:23:57 // 97131
nehogymá ne tudj izkéül!
Átok79146TD2009-07-01 17:21:28 // 97130
no...
ha kuppl nem csúszik márpedig nem....
egyre inkább úgy tűnik váltó...

5. ben 2000nél 90 2500nél 110 3000nél 130.nekem..

hogy mennyit forog le 2-ben 3-bn, zt nem tudom, de elképzelhető hogy elforog addig.
z dgoló beállításán múlik...
J-Imi2009-07-01 17:16:34 // 97129
Sajnos elég elkeserítő eredmények jöttek ki, nagy a különbség ahhoz képest amit számoltál:S Leírom hogy miket mértem:
1. 2000: 14, 3000:19, 4000:23
2. 2000: 24, 3000:34, 4000:44
3. 2000:38, 3000:53, 4000:68
4. 2000:56, 3000:74, 4000:?100
5. 2000: 71 3000:?105 4000:?120-130
Amit kérdőjelesen írtam, azt óra szerint mértem korábban, a többi halál pontos gps szerint. Elképzelhető hogy a fordulatszámmérő csal felfele, mert vagy 2-esbe vagy 3-asba, már nem emlékszem kipörgött 5500fölé és azt kétlem, bár ha lehetséges javítsatok ki
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-01 16:34:44 // 97128
Nem, J-Iminek akartam a táblázatot megcsinálni a td-hez. Kb ugyanaz lehet, mint a jtd, csak a 2.0 ts difiáttételével, vagy valami hasonló. Sajna a manualom Holland :-S
Axl Trans2009-07-01 16:28:06 // 97127
Ma még vezetnem kell, lesz 10 mire hazaérek...
pb_2009-07-01 16:22:51 // 97126
Akkor inni kell 1 kis sört.DD
Axl Trans2009-07-01 16:21:31 // 97125
Lehet, hogy rosszul emléxem, hazamegyek megnézem. Agyamra ment a meleg...
pb_2009-07-01 16:19:33 // 97124
Tudnak a traktorok, Papa!DDD
pb_2009-07-01 16:18:23 // 97123
+ 1ben, 3ban, és 4ben.
Föckös2009-07-01 16:15:31 // 97122
td 7000-es fordulat, és 300nál is nagyobb sebesség?
ZNÁÁÁ
öccsém :-)
Föckös2009-07-01 16:14:07 // 97121
annó készítettem egy táblázatot, ami kiszámolja a boxira.
felmerült, h cserélni fogjuk az 5ödik áttételét, vagy a difit, vagy mindkettőt.
végül úgy döntöttem, h marad minden a régiben.

de ha kell vkinek a táblázat, akkor dob egy mailt, és küldöm.
pb_2009-07-01 16:13:36 // 97120
A boxerre lennél kíváncsi?))
Axl Trans2009-07-01 16:10:59 // 97119
Azt olvastam a manualban, hogy a TD és a QV csak 5..ben tér el. A többi meg1ezik.
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-01 16:07:13 // 97118
Hát az enyémben csak a jtd és a ts-es vannak benne...
pb_2009-07-01 15:57:44 // 97117
+, a manualból néztem ki.))
pb_2009-07-01 15:56:42 // 97116
Az lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-01 15:55:54 // 97115
Megvannak a gyári áttétel értékeid? Gyűjtöm a váltóáttételeket :-DDD
Axl Trans2009-07-01 15:54:46 // 97114
Csak mert ez így több mint rejtélyes... Csak a váltó marad.
pb_2009-07-01 15:47:25 // 97113
Befogó fék nem okoz ilyet, az +int nem változtatja + fordszám seb viszonyt.
Jorjie2009-07-01 15:45:10 // 97112
Megfürdettem a szívem csücskét :-))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak