GEORGE2010-02-02 22:04:41 // 105642
Mutassál már Alfát, FOSCH nélkül........
admirális2010-02-02 22:01:30 // 105641
Az egészet meg lehetne úszni azzal, ha nem a Bosch-gyűlölők nem vennének Bosch elektronikás autót:).
Piritu - 1.000.0002010-02-02 21:57:29 // 105640
Akkor nekem már a "szűkebbet" rakták be, mert 150 ezernél még jó, viszont lassan kezdtek meggyőzni hogy holnap ki kell cseréltetnem az egészet :-))
Arra nincs megoldásod, hogy mitől nincs középső kijelzőm -2 fok alatt?
Arra nincs megoldásod, hogy mitől nincs középső kijelzőm -2 fok alatt?
Robert-jtd2010-02-02 21:53:35 // 105639
Van benne igazság amit mondasz!!!
Én sem ájulok el ha valamit vásárolni készülök és bosch van ráírva!!:)))-sőt inkább kihagyom ha lehet:)
Én sem ájulok el ha valamit vásárolni készülök és bosch van ráírva!!:)))-sőt inkább kihagyom ha lehet:)
admirális2010-02-02 21:52:19 // 105638
Jól írod. Gyári, vagy gyári beszállítói. Ez evidens volt eddig is. Pont azért, mert ugyanaz, mint ami a gyári dobozban van.
Maximum annyi különbség lehet, hogy a gyári dobozos két minőség ellenőrzésen megy át, már ha jól értesültem. Egyszer a beszállítóén, egyszer meg a gyárén.
Maximum annyi különbség lehet, hogy a gyári dobozos két minőség ellenőrzésen megy át, már ha jól értesültem. Egyszer a beszállítóén, egyszer meg a gyárén.
GEORGE2010-02-02 21:46:40 // 105637
Sajnos egy kalap fossal ér fel a FOSCH minősége, ráadásul Qrva drágán is adják....
GTPeti2010-02-02 21:46:11 // 105636
És "megérkeztünk uticélunk végére": Ott a gond, hogy a gumiharmonika már új állapotban sem zár rendesen!! Sokkal kisebb átmérőkre lenne szükség a két végén...
GEORGE2010-02-02 21:45:54 // 105635
És mik a gyári alkatrészek?
Az NGK ( pl TS 16V-be) gyertya az nem gyári??
Attól mert Alfa Romeo feliratot nyomnak az NGK helyére akkor már gyári alkatrész lesz?
Egy olajszűrő mitől lesz gyári?
Vagy egy lengőkar, vagy egy LMM......
Az Alfa Romeo gyár semmilyen alkatrészt nem gyárt, minden beszállítótól érkezik.
Az NGK ( pl TS 16V-be) gyertya az nem gyári??
Attól mert Alfa Romeo feliratot nyomnak az NGK helyére akkor már gyári alkatrész lesz?
Egy olajszűrő mitől lesz gyári?
Vagy egy lengőkar, vagy egy LMM......
Az Alfa Romeo gyár semmilyen alkatrészt nem gyárt, minden beszállítótól érkezik.
Robert-jtd2010-02-02 21:44:51 // 105634
Hehe ez jóvolt!:))))
De van benne valami!!!:)))
De van benne valami!!!:)))
GEORGE2010-02-02 21:37:51 // 105633
A bosch helyett sokkal jobb a FOSCH :-)
GEORGE2010-02-02 21:36:49 // 105632
olvasgatom......
Piritu - 1.000.0002010-02-02 21:36:25 // 105631
Annyin múlik - szerintem - hogy időnként meg kell nézni hogy ép-e a gumiharmonika a végén. Ha nem csere :-)
Vikking 3112010-02-02 21:35:35 // 105630
George, sztem olvasd újra a hszeket :)
Piritu - 1.000.0002010-02-02 21:35:03 // 105629
idézném magam: "Pók 12 múlt " nem a kötél :-))
GEORGE2010-02-02 21:33:44 // 105628
Neked úgy látom csak csoda Alfáid vannak.
Amúgy honnan tudod, hogy 12éves a kézifék kötél???
Amúgy csodálkoznék rajta, ha annyi idős lenne mint az autó.
Mi a titka annak, hogy egy kézifék kötél ami abszolút gondozásmentes, ne fagyjon be?
Amúgy honnan tudod, hogy 12éves a kézifék kötél???
Amúgy csodálkoznék rajta, ha annyi idős lenne mint az autó.
Mi a titka annak, hogy egy kézifék kötél ami abszolút gondozásmentes, ne fagyjon be?
Piritu - 1.000.0002010-02-02 21:32:19 // 105627
lehet hogy azért mert csak kettő éves a bowden?? :-DDD
Piritu - 1.000.0002010-02-02 21:28:54 // 105626
GEORGE2010-02-02 21:25:24 // 105625
majd ha 10 éves lesz be fog fagyni, még jó, hogy a 3 éves autón nem fagy be a bovden...nekem öt éves lett tavaly decemberben és sajnos befagyott.
Piritu - 1.000.0002010-02-02 20:56:16 // 105624
Azt nem mondtam hogy az vagy :-)
A kéziféket mindig megnézetem olajcserekor, eddig egyszer fagyott be a 146-é vagy 8-9 éve, mert ki volt szakadva a gumi a végén és nem nézték meg.
Amúgy mondjuk furcsállom, hogy nálam mindig más jön elő, pl. az EGR szelep cseréje útközben röpke 530 ójróért (fizetett valaki ennyit érte?) vagy az hogy -2 fok alatt indításskor nem működik a központi kijelzőm, aztán ha bemelegszik simán visszajön, mintha akkor indítottam volna el a motort. :-)
A kéziféket mindig megnézetem olajcserekor, eddig egyszer fagyott be a 146-é vagy 8-9 éve, mert ki volt szakadva a gumi a végén és nem nézték meg.
Amúgy mondjuk furcsállom, hogy nálam mindig más jön elő, pl. az EGR szelep cseréje útközben röpke 530 ójróért (fizetett valaki ennyit érte?) vagy az hogy -2 fok alatt indításskor nem működik a központi kijelzőm, aztán ha bemelegszik simán visszajön, mintha akkor indítottam volna el a motort. :-)
Mike.2010-02-02 20:42:38 // 105623
Attól, hogy nekem a második szett sem jó, nem érzem magam xar autó tulajnak. Vagy mondjuk úgy, neked szerencséd volt.
Piritu - 1.000.0002010-02-02 20:33:25 // 105621
hihi, mint a Pierburg "utánagyártott" EGR szelepem, amit más nem gyárt. Most az gyárinak számít? :-))
Piritu - 1.000.0002010-02-02 20:30:43 // 105620
Nekem a gyári kézifékkötél van még bennt, trükközve nem volt és 150e-nél tartunk, ma három éves a Vas és nem fagy be :-))
ystuc2010-02-02 20:29:13 // 105619
Van ám más infó is... Ha minden igaz, akkor holnap majd bővebben róla... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-02 20:18:41 // 105618
nem jól tetted fel a kérdést :D mit nevezünk gyárinak? vajon Milánóban a gyárban sodorják a kézifékkötelet? a LMM-őt sem gyárinak hívom ha nem Boschnak ..már arra sem veszik a fáradságot hogy a saját logojukat bele nyomják vagy a gyári számot....
admirális2010-02-02 20:17:35 // 105617
Hát a kézifék beragadásra nem tudok jobb választ! Azt nem lehet jól, vagy rosszul használni. De én most olyan korszakomban vagyok, amikor elkezdtem hinni a gyári alkatrészekben, mert nálam jól működnek. Ahhoz hogy közös nevezőre jussunk, előbb csalódnom kell valamelyikben;).
Mike.2010-02-02 20:15:14 // 105616
Na, akkor lassan közös nevezőre jutunk. :-)) Kiderül, hogy mégsem mindig az autó tulaja tehet arról. hogy nem működik valami jól. .-))
admirális2010-02-02 20:13:55 // 105615
Igen, biztos mindenki a legjobbat akarja kihozni az autójából, de úgy látszik, a gyári alkatrészek minősége mostanában eléggé ingadozó.:(
Mike.2010-02-02 20:13:28 // 105614
Na akkor itt a nagy kérdés, megéri gyárit venni vagy jó az utángyártott is?!
A második gyári kézifékkötél után, vagy nem cserélem ki, vagy veszek a gyári árán 2-3 utángyártottat. .:-)
A második gyári kézifékkötél után, vagy nem cserélem ki, vagy veszek a gyári árán 2-3 utángyártottat. .:-)
Mike.2010-02-02 20:10:40 // 105613
Nem neked szólt.
A lesajnálós vélemény az annak szólt aki szerint az az autó gazdája egy nulla ahol nyiszog a futómű, nem működik a kézifék és állítólag csak siránkozás megy meg, sajnálja a javításra , jó szerelőre a pénzt. Holott mint leírtuk most éppen ketten is, gyári csere lett és még mindig nem működik rendesen, pedig van aki többet is megtesz a jó működésért.
A lesajnálós vélemény az annak szólt aki szerint az az autó gazdája egy nulla ahol nyiszog a futómű, nem működik a kézifék és állítólag csak siránkozás megy meg, sajnálja a javításra , jó szerelőre a pénzt. Holott mint leírtuk most éppen ketten is, gyári csere lett és még mindig nem működik rendesen, pedig van aki többet is megtesz a jó működésért.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-02 20:02:59 // 105612
nincsenek meglepetések :P 159-ben csak a "gyári" vízpumpák szarnak be ami olasz gyártású ...sőt a vez.feszítők is eltörnek érdekes módon csak a "gyáriak" ...
Kócosw2010-02-02 19:57:19 // 105611
mindigcsak a kifogas meg a kifogäs :)
admirális2010-02-02 19:57:17 // 105610
Ezt nekem írtad, de remélem, nem érezted úgy, hogy leszóltalak volna.
Nem akarok konfrontálódni, de az nem általánosítás, mikor azt írod, hogy évi 2E km futás fölött be kéne fagyni a kézifék kötélnek? Valamit biztos rosszul csinálok, de nálam ez nem így megy.
Nem akarok konfrontálódni, de az nem általánosítás, mikor azt írod, hogy évi 2E km futás fölött be kéne fagyni a kézifék kötélnek? Valamit biztos rosszul csinálok, de nálam ez nem így megy.
Mike.2010-02-02 19:55:47 // 105609
Oké, te megteszel a működőképességéért mindent, ezt díjazni kel. :-)
De ezért abban egyetértünk, hogy ennek nem így kellene működni?! szerintem az elég lenne ha egy gyári cuccot mindenféle ügyeskedés nélkül csak simán beépítenek a helyére és annak úgy jónak kellene leni. !?
De ezért abban egyetértünk, hogy ennek nem így kellene működni?! szerintem az elég lenne ha egy gyári cuccot mindenféle ügyeskedés nélkül csak simán beépítenek a helyére és annak úgy jónak kellene leni. !?
GTPeti2010-02-02 19:51:28 // 105608
A kézifékkötél témához. Nekem is volt cserélve. Beállt. Az új szintén.
Most vettem bele újakat és magam tettem be.
1. Telenyomtam a bowdenházat műszerolajjal.
2. Telenyomtam a lezáró gumiharangokat üregvédő zsírral (útják állja a víznek és a sónak).
Meglátjuk, hogy így meddig bírja.
Most vettem bele újakat és magam tettem be.
1. Telenyomtam a bowdenházat műszerolajjal.
2. Telenyomtam a lezáró gumiharangokat üregvédő zsírral (útják állja a víznek és a sónak).
Meglátjuk, hogy így meddig bírja.
ystuc2010-02-02 19:49:12 // 105607
Sok meló volt. :-)
Kócosw2010-02-02 19:48:36 // 105606
nini hotolo!! :DDD
hol voltäl az elmult evtizedben he? :DD
hol voltäl az elmult evtizedben he? :DD
Mike.2010-02-02 19:42:58 // 105605
Én kb 70 ezret alatt már másodszorra cserélem a kézifék kötelet és most is bevan fagyva. Vettem utángyártott LMM et, xar lett pár km múlva (megérdemlem) utána vettem eredetit, azóta az jó. A futóművet kétszer újjítattam, először olcsó cuccal, másodszorra gyárival, most is nyiszog. Égőkből tucatszám cserélem, mindig van ami nem működik. És ahogy írod, időben cserélve az olaj, szűrők egyebek.
Jaa, a vízpumpát cserétettem a vezérlés csere alkalmával eredetire és most 25-30 ezer után úgy néz ki, hogy bexart.
Szóval, gyári futómú és mégis nyikorog a hidegbe, gyári vízpumpa és mégis bexart idő előtt, gyári kézifék mégis befagyott. Ergo, nem kellene általánosítgatva leszólni a másikat.
Jaa, a vízpumpát cserétettem a vezérlés csere alkalmával eredetire és most 25-30 ezer után úgy néz ki, hogy bexart.
Szóval, gyári futómú és mégis nyikorog a hidegbe, gyári vízpumpa és mégis bexart idő előtt, gyári kézifék mégis befagyott. Ergo, nem kellene általánosítgatva leszólni a másikat.
Vili2010-02-02 19:34:14 // 105604
Az már sose megy tönkre:-))
admirális2010-02-02 19:32:43 // 105603
Azt már túlteljesítette, fogalmazhatnék úgy is, hogy túl vagyunk a kétszeresén...:)
Vili2010-02-02 19:29:24 // 105602
Az Lmm-nek azért 100 ezer fölött már nem sok van...
admirális2010-02-02 19:21:36 // 105601
Ha Poló nem jó példa, akkor én az vagyok?:) Naponta használom a kocsit, ráadásul Budapesten. Most télen volt pár nap amit inkább kihagytam a hó miatt, nehogy baja essen a kocsinak a csúszós úton. Egyik ilyen alkalommal bátyám Corsájával voltam, akkor belé is koccantak a Corsába, szóval marhára örültem hogy az Alfát otthon hagytam.
Mentem már vagy 100E km-t az utolsó kézifék kötél csere óta.
A futóművel szintén megtettem már ennyi távot, ha nem számítjuk a kormány összekötőt. Azt most nyáron ki kellett cserélni sajnos.
Ősszel gyertyát, olajat, féket kapott, de ezeket írni sem kéne, mert alap. Lambdára, LMM-re nem költöttem még, remélem, nem is fogok.
Mentem már vagy 100E km-t az utolsó kézifék kötél csere óta.
A futóművel szintén megtettem már ennyi távot, ha nem számítjuk a kormány összekötőt. Azt most nyáron ki kellett cserélni sajnos.
Ősszel gyertyát, olajat, féket kapott, de ezeket írni sem kéne, mert alap. Lambdára, LMM-re nem költöttem még, remélem, nem is fogok.
Vili2010-02-02 19:05:40 // 105600
A sziget az más világ:-)Megállított a Vosa(mint nálunk rég a kpm)találtak egy repedt féktárcsát,meg1-2 eresztő levegőcsövet és csak ejnye-bejnye.Aláírattak egy papírt,ha még egyszer megfognak ezekkel a hibákkal akkor 5000font a bünti kérdés nélkül.
Németo-ban repedt féktárcsáért trélert hívtak és elvittek lecserélni:-)
Németo-ban repedt féktárcsáért trélert hívtak és elvittek lecserélni:-)
Mike.2010-02-02 19:03:42 // 105599
Ez sem teljesen így van, de nem akarok újabb értelmetlen vitát kezdeni.
Piritu - 1.000.0002010-02-02 19:03:39 // 105598
az aszmámba meg a szervíz rakta be 0 kilóméteresen, mert a szentgotthárdiakba először nem raktak. Az is utólagos, azóta 16 éve műszakizik gond nélkül
Mike.2010-02-02 19:01:56 // 105597
Ha nem évi 2000 km t mennél akkor neked is nyiszogna. :-P
Mindig minden kicserélek, kicseréltetek időben és ismerve az itteni tagokat, vagyunk így még ezzel páran. Pénzt, időt, távolságot sem számolva elviszem normális szerelőhöz is. Ha többet használnád az autódat majd neked is többet kellene rákölteni és akkor megnéznélek miként siránkozol az autóra költött pénzed miatt. Szóval nem kellene álltalánosítgatva magaslóról leszólni a másikat.
Mindig minden kicserélek, kicseréltetek időben és ismerve az itteni tagokat, vagyunk így még ezzel páran. Pénzt, időt, távolságot sem számolva elviszem normális szerelőhöz is. Ha többet használnád az autódat majd neked is többet kellene rákölteni és akkor megnéznélek miként siránkozol az autóra költött pénzed miatt. Szóval nem kellene álltalánosítgatva magaslóról leszólni a másikat.
Piritu - 1.000.0002010-02-02 19:01:35 // 105596
USA nem is ilyen rendszerű tompítottat használ, hanem eltolt fókuszpontút. Az eu-ban az se legális, cserélni kell. (lásd Geo Metro nevű suzukik behozatala anno)
"Hozzátenném még, talán sokan emlékeznek arra az időszakra, mikor üldözték országunkban (is) a pótféklámpákat."
Ez megint duma, nem a pótféklámpát üldözték, hanem a rosszul beszereltet, ugyanis ott is vannak követelmények, pl az hogy nem tükröződhet a fénye a hátsó szélvédőben. Nekem a szamarán nem szólta, sőt amikor leadtam a kereskedésben még meg is jegyezték hogy végre egy normális cucc, nem kell kiszedniük...
az iróni egyébként "átjött", de ilyet szerintem ettől függetlenül jó tisztázni.
"Hozzátenném még, talán sokan emlékeznek arra az időszakra, mikor üldözték országunkban (is) a pótféklámpákat."
Ez megint duma, nem a pótféklámpát üldözték, hanem a rosszul beszereltet, ugyanis ott is vannak követelmények, pl az hogy nem tükröződhet a fénye a hátsó szélvédőben. Nekem a szamarán nem szólta, sőt amikor leadtam a kereskedésben még meg is jegyezték hogy végre egy normális cucc, nem kell kiszedniük...
az iróni egyébként "átjött", de ilyet szerintem ettől függetlenül jó tisztázni.
☻SKULL☻2010-02-02 18:56:45 // 105595
hát igen, érre nálunk is keményen vadásztak és büntettek
Vinnie2010-02-02 18:52:23 // 105594
"a világ civilizált felén mindenhol TILOS csak úgy kicserélni a sima izzót xenonra."
Azért ezzel tudnának vitatkozni páran. Pl. USA... Ott elég sok dolgot lehet, amit a világ civilizált felén nem. :))
Mellesleg, személy szerint leszarom az utólagos xenonokat, amik a sima izzó helyére szerelhetőek be. Többek közt, ezért nem ilyen van nekem. De mindegy, ez az én problémám.
A másik. Legközelebb majd jobban igyekszem egyértelművé tenni az iróniát az írásomban, hogy még véletlenül se vehessünk komolyan minden szót benne. ;)
Hozzátenném még, talán sokan emlékeznek arra az időszakra, mikor üldözték országunkban (is) a pótféklámpákat.
Ma már elmaradhatatlan kelléke az autóknak. Miért is?
Azért ezzel tudnának vitatkozni páran. Pl. USA... Ott elég sok dolgot lehet, amit a világ civilizált felén nem. :))
Mellesleg, személy szerint leszarom az utólagos xenonokat, amik a sima izzó helyére szerelhetőek be. Többek közt, ezért nem ilyen van nekem. De mindegy, ez az én problémám.
A másik. Legközelebb majd jobban igyekszem egyértelművé tenni az iróniát az írásomban, hogy még véletlenül se vehessünk komolyan minden szót benne. ;)
Hozzátenném még, talán sokan emlékeznek arra az időszakra, mikor üldözték országunkban (is) a pótféklámpákat.
Ma már elmaradhatatlan kelléke az autóknak. Miért is?
☻SKULL☻2010-02-02 18:45:36 // 105593
ez mind igaz amit mondasz, de azért kíváncsi lennék mit szólna mind ehez egy vérbeli angol benszülöt.