Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-17 10:29:56 // 106142
egyszer kiszámoltam hogy mennyibe kerül egy 3 millás autó fenntartása havonta...ha jól emléxem kb havi 100e ft mindennel ebben benne van az összes szerviz, az ár, a biztosítások stb...
admirális2010-02-17 10:29:08 // 106141
Jó hogy kicsi ez az ország, de azért nem annyira, hogy Kulcsra járjak autót javíttatni Budapestről. Ez a másik agyrém, hogy senki nem tud Budapesten normális fényezőt, meg autójavítót ajánlani, és azt hiszitek, hogy az egész országban minden Alfa tulaj ráér a Kulcs-Várpalota-Szigetszentmiklós aranyháromszögbe hordani az autóját. Nem!
KGBMAN2010-02-17 10:26:31 // 106140
Mit is ír a csóka? Egy év alatt 2.1m?? Ha ebből neked 210 "elhanyagolható" akkor kurvára irigyellek. Nekem nem az és szerintem sokaknak nem. De nevezzük más néven a gyereket: Több mint egy havi fizumat megspórolom ezzel egy év alatt. Tényleg elhanyagolható.. Neked.. Nekem nem :)
És csak azért hogy admirálishoz is szóljak: van akinek millió más dolga van, hajtani a lóvét.. amit aztán kiszór az ablakon ezek szerint. Én nem restellek utánaolvasni annak, hogy mi hol mennyi és ez nem csak a kocsira igaz. És ezzel pénzt spórolok meg. Meg azzal hogy nem hagyom magam átverni. Így fordíthatom olyasmire az időmet amit szeretek csinálni, vagy hogy idézzelek: a családommal vagyok. Voila.. ilyen egyszerű az egész. :)
És csak azért hogy admirálishoz is szóljak: van akinek millió más dolga van, hajtani a lóvét.. amit aztán kiszór az ablakon ezek szerint. Én nem restellek utánaolvasni annak, hogy mi hol mennyi és ez nem csak a kocsira igaz. És ezzel pénzt spórolok meg. Meg azzal hogy nem hagyom magam átverni. Így fordíthatom olyasmire az időmet amit szeretek csinálni, vagy hogy idézzelek: a családommal vagyok. Voila.. ilyen egyszerű az egész. :)
Mike.2010-02-17 10:24:26 // 106139
Nincs jelentősége, nem ezen van a hangsúly. Éves szinten így is százezrekről beszélünk, sokunknak annyira nem mindegy ez.
Mike.2010-02-17 10:23:06 // 106138
Nem kell ide regisztrálni, hogy jó áron találj alkatrészt.
A szamosival meg igazad van. Ha ennyiért is mennek és sorba állnak akkor még emelni kell! :-)
Amúgy nem a hozzáértésükkel van, volt a bajom, az szerintem is jó, de van hasonló hozzáértő olcsóbb áron. Ha a Kulcsi autószervízt említem ott harmada a javítási költség és nekik is van próba alkatrész.
Ha máshonnan nem egy másik ott szervízelendő Alfából. :-)
A szamosival meg igazad van. Ha ennyiért is mennek és sorba állnak akkor még emelni kell! :-)
Amúgy nem a hozzáértésükkel van, volt a bajom, az szerintem is jó, de van hasonló hozzáértő olcsóbb áron. Ha a Kulcsi autószervízt említem ott harmada a javítási költség és nekik is van próba alkatrész.
Ha máshonnan nem egy másik ott szervízelendő Alfából. :-)
1372010-02-17 10:20:39 // 106137
Teljes fenntartási költségről volt szó, nem csak a szervízköltségről. Kop-kop.
Mike.2010-02-17 10:17:49 // 106136
Ez a 10% nem egy reáli számítás akárhogyan is osztok szorzok.
Az LMM 70-80 helyett 30
a gyertya szett 60 helyett 25
a vezérlés szett 70-80 helyett 25-30
Kb ez belefér egy éves nagyszervízbe. (lehet több, de egyenlőre maradjunk ennyinél)
Ha a munkadíjnál a szamosi, vagy egy márkaszervízt hasonlítok egy jó alfás szerelőhöz (nem gagyi házi szerelőre gondolok) ott megint minimum 50% az eltérés.
Az így kialakult 500-600 ezer Ft-os egy éves szervíz költségnél nem számít az 50% ...?? Nem vagyunk egyformák. Én ezért a pénzért inkább utánanézek az alkatrész áraknak.
Az LMM 70-80 helyett 30
a gyertya szett 60 helyett 25
a vezérlés szett 70-80 helyett 25-30
Kb ez belefér egy éves nagyszervízbe. (lehet több, de egyenlőre maradjunk ennyinél)
Ha a munkadíjnál a szamosi, vagy egy márkaszervízt hasonlítok egy jó alfás szerelőhöz (nem gagyi házi szerelőre gondolok) ott megint minimum 50% az eltérés.
Az így kialakult 500-600 ezer Ft-os egy éves szervíz költségnél nem számít az 50% ...?? Nem vagyunk egyformák. Én ezért a pénzért inkább utánanézek az alkatrész áraknak.
admirális2010-02-17 10:14:33 // 106135
Olyan okosok vagytok. Nem mindenki éli itt az életét, sőt képzeljétek, van aki nem is regisztrált az oldalon. Nem tudom, miért kell lefikázni azt, aki nem integet vissza, vagy nem ugyanoda hordja az autóját, mint itt néhányan? Van egy halom ember, akinek az autójánál millió fontosabb dolga van, mint pl pénzkeresés, család, stb.
Szamosival szerintem így sem járt rosszul, főleg, ha meg bírja fizetni. Én pl nem bírnám, de 2 hetes előjegyzés van náluk, akkor nem mondhatják azt, hogy felére csökkentik az árukat. Ilyen helyzetben az nem lenne megoldás, mert 10 héttel előre kapnál csak időpontot. Én megmondom őszintén, egy olyan olasz autó javítóhoz fordulok a problémáimmal, aki sehol nem hirdeti magát, nincs csili-villi műhelye, mindössze egy csápos emelős beállója, de jól dolgozik és jó áron. Computere nincs, de Szamosiéknak igen, ráadásul a gyári Examiner, asszem a márkaszerviz ára alatt minimum 50%-kal. Ilyen ügyben hozzájuk fordulok, és úgy érzem, jól járok azzal, amit kapok.
Vannak viszont kalandorok az olasz autó szerelős piacon tényleg. Nagy dumával, de hajmeresztő módszerekkel. Egyszer mikor mindössze gyertyakábel cserére lett volna szükség, a nagyokos elkezdte nekem sorolni, hogy LMM, lambda, fojtószelepház csere lesz, valami ilyesmi sorrendben, és akkor megoldódik az autó torpanása alacsony fordulaton. Hát az elég húzós lett volna főleg úgy hogy a gyertyakábel eszébe sem jutott. Nem sikerült visszatérő ügyfelévé válnom. Néhány szerelővel beszéltem még erről eredménytelenül.
Végül Szamosiék egyik szerelője jött rá, hogy merre kell keresni a hibát.
Szamosiéknak egyébként vannak tartalék alkatrészeik, sajátok (főleg a nehezen diagnosztizálható bajokra), amiket belepróbálnak a beteg autótokba, és előbb megnézik, hogy egyáltalán érdemes-e megrendelni nektek.
Szamosival szerintem így sem járt rosszul, főleg, ha meg bírja fizetni. Én pl nem bírnám, de 2 hetes előjegyzés van náluk, akkor nem mondhatják azt, hogy felére csökkentik az árukat. Ilyen helyzetben az nem lenne megoldás, mert 10 héttel előre kapnál csak időpontot. Én megmondom őszintén, egy olyan olasz autó javítóhoz fordulok a problémáimmal, aki sehol nem hirdeti magát, nincs csili-villi műhelye, mindössze egy csápos emelős beállója, de jól dolgozik és jó áron. Computere nincs, de Szamosiéknak igen, ráadásul a gyári Examiner, asszem a márkaszerviz ára alatt minimum 50%-kal. Ilyen ügyben hozzájuk fordulok, és úgy érzem, jól járok azzal, amit kapok.
Vannak viszont kalandorok az olasz autó szerelős piacon tényleg. Nagy dumával, de hajmeresztő módszerekkel. Egyszer mikor mindössze gyertyakábel cserére lett volna szükség, a nagyokos elkezdte nekem sorolni, hogy LMM, lambda, fojtószelepház csere lesz, valami ilyesmi sorrendben, és akkor megoldódik az autó torpanása alacsony fordulaton. Hát az elég húzós lett volna főleg úgy hogy a gyertyakábel eszébe sem jutott. Nem sikerült visszatérő ügyfelévé válnom. Néhány szerelővel beszéltem még erről eredménytelenül.
Végül Szamosiék egyik szerelője jött rá, hogy merre kell keresni a hibát.
Szamosiéknak egyébként vannak tartalék alkatrészeik, sajátok (főleg a nehezen diagnosztizálható bajokra), amiket belepróbálnak a beteg autótokba, és előbb megnézik, hogy egyáltalán érdemes-e megrendelni nektek.
Dévid2010-02-17 10:08:38 // 106134
Az első szervizem 150.000 volt, 2 első felső lengőkar, vezérlés, légszűrő, olaj (MOL Dynamic 15W-40). 2 hétig ült rajta az a szerelő akit ajánlottak.
1372010-02-17 09:52:56 // 106133
Gondolj bele. Tegyük fel, hogy a te jóárasított alkatrészeiddel szereltették volna ezt a 156-ot. Mondjuk akkor az alkatrészek ára felére megy le, nagy jóindulattal. A szervíz munkadíj szintén a felére. Szintén nagy jóindulattal. Az az összes fenntartási költségen számított volna 10%-ot.
Ha jól összeszámolnám, nekem is biztos lett ennyi a 156-om fenntartása éves szinten, sőt több, mert több km-t mentem vele, plusz nekem beesett még kuplung+lendkerékcsere az együtt töltött 4 év alatt, és itt még a gumikat se cserélte a srác.
Ehhez képest 10% az kábé lószar, és az én esetemben még van egy-két fontos tényező, pl. az, hogy nincs időm utánajárogatni se szerelőnek, se alkatrésznek. Ha úgy tetszik, a kényelmet fizetem ki ebben a plusz 1%-ban. A Szamosiék egyáltalán nem végeznek rossz munkát, megbízhatóak, és gyorsak is. Jártam rosszul szerelővel a közelmúltban, nekem az sokkal rosszabb, amikor egy fontos tárgyalásról kések el, mert valamit a szerelő baszott el. Nekem ennyit megér.
A lényeg egyébként nem ez, hanem az, hogy mennyibe kerül egy (bármilyen márkájú) autó fenntartása. Ha teljesen nullázod a szervízköltséget, akkor is havi 50 körül van az üzemanyag, 4 év alatti 1 milliós értékvesztés esetén, hitel nélkül (nekem ennyi volt) havi 20 ezer az ára, tehát szervíz nélkül 70 ezer havonta alaphangon. Ha valaki hitelre veszi ugyanezt, akkor havi 90-100, és erre jön a szervíz, és ez egy használt autó, alacsony értékvesztéssel. Egy új suzuki többre jön ki 4 év alatt...
Ha ezt az Alfát kicseréled egy (sic!) 1.4 G Astrára, nem jössz ki olcsóbban, sőt. A 8-9 literes benzinfogyasztás miatt valószínűleg még szervíz nélkül is többe van az Astra, mint a 156 dízel.
A probléma az, hogy ezt képtelenek felfogni az emberek, iszonyatos lila ködben van mindenki azzal kapcsolatban, hogy mennyibe kerül egy autó fenntartása. Ráadásul a totalcaron mindenki a saját kisebbségi komplexusát vezeti le azzal, hogy bemondja, hogy ő mennyivel olcsóbban jön ki. Sajnos a legtöbb ember igazi önámító.
Ha jól összeszámolnám, nekem is biztos lett ennyi a 156-om fenntartása éves szinten, sőt több, mert több km-t mentem vele, plusz nekem beesett még kuplung+lendkerékcsere az együtt töltött 4 év alatt, és itt még a gumikat se cserélte a srác.
Ehhez képest 10% az kábé lószar, és az én esetemben még van egy-két fontos tényező, pl. az, hogy nincs időm utánajárogatni se szerelőnek, se alkatrésznek. Ha úgy tetszik, a kényelmet fizetem ki ebben a plusz 1%-ban. A Szamosiék egyáltalán nem végeznek rossz munkát, megbízhatóak, és gyorsak is. Jártam rosszul szerelővel a közelmúltban, nekem az sokkal rosszabb, amikor egy fontos tárgyalásról kések el, mert valamit a szerelő baszott el. Nekem ennyit megér.
A lényeg egyébként nem ez, hanem az, hogy mennyibe kerül egy (bármilyen márkájú) autó fenntartása. Ha teljesen nullázod a szervízköltséget, akkor is havi 50 körül van az üzemanyag, 4 év alatti 1 milliós értékvesztés esetén, hitel nélkül (nekem ennyi volt) havi 20 ezer az ára, tehát szervíz nélkül 70 ezer havonta alaphangon. Ha valaki hitelre veszi ugyanezt, akkor havi 90-100, és erre jön a szervíz, és ez egy használt autó, alacsony értékvesztéssel. Egy új suzuki többre jön ki 4 év alatt...
Ha ezt az Alfát kicseréled egy (sic!) 1.4 G Astrára, nem jössz ki olcsóbban, sőt. A 8-9 literes benzinfogyasztás miatt valószínűleg még szervíz nélkül is többe van az Astra, mint a 156 dízel.
A probléma az, hogy ezt képtelenek felfogni az emberek, iszonyatos lila ködben van mindenki azzal kapcsolatban, hogy mennyibe kerül egy autó fenntartása. Ráadásul a totalcaron mindenki a saját kisebbségi komplexusát vezeti le azzal, hogy bemondja, hogy ő mennyivel olcsóbban jön ki. Sajnos a legtöbb ember igazi önámító.
Ferke2010-02-17 09:47:58 // 106132
Ez hatalmas LOL!:))))))))
Ferke2010-02-17 09:47:27 // 106131
Ha csak kanyarban búg, akkor általában az ellentétes oldal, mint amerre kanyarodsz. Ha egyenesben is szól, akkor felemeled, megtekered, és hallani fogod valszeg..
Ferke2010-02-17 09:45:55 // 106130
Tényleg nem akarlak megbántani, de óvatosan fogalmazva: dicséretre méltó a kitartásod. :)))))
Ferke2010-02-17 09:39:19 // 106129
Én azért 20-30ezer különbség esetén szoktam szórakozni a nézelődéssel?:))))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-17 08:57:25 // 106128
azért akadok ki mert én az a típusú emberke vagyok aki ha valamit venni akar persze nem a 2ft-os dolgokra értem akkor körbe nézek nem vagyok a saját pénztárcám ellensége...lehet emberünk olyan típus ezek szerint hogy az elsőre meglátott Alfát hozta el (Belga behozatal 73e km-rel:), az első LCD-t amit meglát azt veszi meg, az első nő akivel találkozott azt vette el :P stb stb....
persze hogy drágán vásárolsz mindig vannak olcsóbb, ratyi alkatrészek a piacon :P
persze hogy drágán vásárolsz mindig vannak olcsóbb, ratyi alkatrészek a piacon :P
Ferko2010-02-17 08:40:25 // 106127
Jaja, láttam.:-DDDDDDDDDDDDD
Mike.2010-02-17 08:35:10 // 106126
Az utazásaidat is itt olvasgattam, de már egy ideje nem mükszik az oldal.
KGBMAN2010-02-17 08:35:08 // 106125
Nem akar bejönni.. De majd szépen megoldom.. :DDD
KGBMAN2010-02-17 08:34:11 // 106124
Utána már rájöttem :DDDDD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-17 08:22:34 // 106123
Kiteszed a fejed az ablakból és halgatózol.:-))
Ferko2010-02-17 08:11:35 // 106122
Biztos félt a csajod, hogy becsajozol a 156-al
Te, amúgy vágod, hogy Etel nő?:-DDDDDDDDDDDDD
Te, amúgy vágod, hogy Etel nő?:-DDDDDDDDDDDDD
Cgo2010-02-17 07:54:35 // 106121
valamelyik kerekcsapagy tonkrement az automban, veszettul bug. van valami otlet, hogyan lehet leggyorsabban megallapitani, melyik?
Cgo2010-02-17 07:51:11 // 106120
www.cuoresportivo.sk --> magyar zaszlora klikkelsz --> olvasol.
de mondom, nem biztos, hogy megy az oldal kintrol (en special proxyn keresztul megyek es en latom az oldalt)
de mondom, nem biztos, hogy megy az oldal kintrol (en special proxyn keresztul megyek es en latom az oldalt)
Cgo2010-02-17 07:50:01 // 106119
ejjel almom volt. megalmodtam, mit kezdjek a xenonjaimmal ;)
azt gondoltam ki, hogy aruba bocsatom - tavaszig. Jo aron. Ha valaki ad erte annyit, vigye, ha nem, akkor tavaszal megis belefogok.
A xenon gyari, 74ezret futott autobol valo, KARCMENTES, 10 emberbol 9 azt mondana, hogy vadonat uj, most kerult ki a gyarbol.
A gondom azt, hogy:
- keson jottem ra, hogy az automata szintezeshez meg kell par alkatresz es most nincs idom ezeket hajszolni, nelkule meg azt hiszem nem kell (mindenben igyekszem a gyari allapotra)
- eleg bonyolult a bekotese - azt hittem, olyan lesz, mint az utolagos xenon, tehat 2 kabelt osszeszurok es minden kesz. Nincs idom legyartatni koztes darabot es nem akarom a meglevo kabelezest metelni.
Remelem nem kell majd senkinek, mert teljesen bele vagyok szeretve ;)
azt gondoltam ki, hogy aruba bocsatom - tavaszig. Jo aron. Ha valaki ad erte annyit, vigye, ha nem, akkor tavaszal megis belefogok.
A xenon gyari, 74ezret futott autobol valo, KARCMENTES, 10 emberbol 9 azt mondana, hogy vadonat uj, most kerult ki a gyarbol.
A gondom azt, hogy:
- keson jottem ra, hogy az automata szintezeshez meg kell par alkatresz es most nincs idom ezeket hajszolni, nelkule meg azt hiszem nem kell (mindenben igyekszem a gyari allapotra)
- eleg bonyolult a bekotese - azt hittem, olyan lesz, mint az utolagos xenon, tehat 2 kabelt osszeszurok es minden kesz. Nincs idom legyartatni koztes darabot es nem akarom a meglevo kabelezest metelni.
Remelem nem kell majd senkinek, mert teljesen bele vagyok szeretve ;)
KGBMAN2010-02-17 07:44:52 // 106118
Elolvasnám, de hol is lehet elolvasni????? Linket akarunk, linket akarunk :)))
Cgo2010-02-17 07:41:18 // 106117
nem ertem, miert akadtok ezen ki. nem mindenki van otthon alkatreszekben es nem mindenki szamara butykolheto otthon az auto. amikor a 146ot ujonnan megvettem, szamomra olyan volt, mint bekoltozni az mz/x futurisztikus hazaba - megszivesebben meg a kereket is markaszervizben fujattam volna fel. Idovel ez persze valtozott, a tapasztalat nagy ur. Az, amit a Szamosi elker, sok, de en azert kezdtem a Szamosihoz jarni, mert fele annyiba kerult, mint az itteni markaszerviz, na meg mas volt a hozzaallas. Peldaul a 146 elso fektarcsait (csak a 2 tarcsat) annyiert cserelte a markaszerviz, amibol most a 156-ra megvettem a 4 tarcsat, 4 betetet, 2 elso fekcsovet. Es vannak, akik szerint meg mindig dragan vasarolok :)
Ha a markaszerviz nem teszi tonkre 2 valtom, 2 motorom, egyszer majdnem felgyujtottak az autot, 1x beaztam miattuk, 6x csereltem klimaszijat miattuk, ... stb. meg mindig oda jarnek, mert naivitasom odaig terjed, hogy azt kepzelem, mindenkinek profinak kell lennie abban, amibol el es kotelessege megcsinalni hibatlanul azt a munkat, amivel reklamozza magat. Sajnos keson fogtam fel, hogy a markaszervizek eseten ez a profizmus csak az atb@szasig (bocsanat) terjed. Ha egyszer valakinek lenne annyi ideje, hogy vegigolvassa, mit szivattak a 2 146-al, vorosre sirna a szemet es ha meglatna, mennyit koltottem rajuk - masok ennyibol hazat epitenek...
Ha a markaszerviz nem teszi tonkre 2 valtom, 2 motorom, egyszer majdnem felgyujtottak az autot, 1x beaztam miattuk, 6x csereltem klimaszijat miattuk, ... stb. meg mindig oda jarnek, mert naivitasom odaig terjed, hogy azt kepzelem, mindenkinek profinak kell lennie abban, amibol el es kotelessege megcsinalni hibatlanul azt a munkat, amivel reklamozza magat. Sajnos keson fogtam fel, hogy a markaszervizek eseten ez a profizmus csak az atb@szasig (bocsanat) terjed. Ha egyszer valakinek lenne annyi ideje, hogy vegigolvassa, mit szivattak a 2 146-al, vorosre sirna a szemet es ha meglatna, mennyit koltottem rajuk - masok ennyibol hazat epitenek...
KGBMAN2010-02-17 07:26:44 // 106116
Pontosan erről van szó. Ott elkérhetett volna érte 2000-et. Nem olyan típusú meló volt. Aztán meg a következő szervízbe (dificsere törés miatt) vagy beletette vagy nem. De ha igen, akkor ott meg nem tűnt fel.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-17 07:25:18 // 106115
ilyen emberekből kéne nekem napi 10 :DDD nálunk pont a fele a bosch....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-17 07:22:45 // 106114
pontosan emléxem mennyibe került 3 évvel ezelőtt a LMM 40-42e ft, a vezérlésszett meg 30-35e ft :DDD ű
az meg mindenkinek a szíve joga eldönteni hova viszi az autót ....tudod valakiről vagy jót vagy semmit :PPP
az meg mindenkinek a szíve joga eldönteni hova viszi az autót ....tudod valakiről vagy jót vagy semmit :PPP
Mike.2010-02-17 06:26:11 // 106113
"sőt volt olyan 30 perces meló most télen amikor hidegben, utastérben fejjel lefelé csavarozva dolgozott a sötét éjszakában és csak annyit mondott: Menj a picsába, megesik az ilyen. És egy forintot nem fogadott el. Miért? Mert mindig hozzá viszem. miért oda? Mert becsületes, hozzáértő és nem kapzsi tróger mint sok másik. tisztelet a kivételnek."
Egy ilyen gesztussal szerintem sokkal többet keres hosszútávon mint amennyit ezért a melóért elkérhetett volna akkor rögtön. Na meg ha okos, akkor ezt szép óvatosan be építi a következő meló költségébe, így a szerelő is megkapja a lóvéját és a kuncsaft is jó szájízzel megy haza, hogy ingyé' dolgoztak neki.
Egy ilyen gesztussal szerintem sokkal többet keres hosszútávon mint amennyit ezért a melóért elkérhetett volna akkor rögtön. Na meg ha okos, akkor ezt szép óvatosan be építi a következő meló költségébe, így a szerelő is megkapja a lóvéját és a kuncsaft is jó szájízzel megy haza, hogy ingyé' dolgoztak neki.
Mike.2010-02-17 06:19:49 // 106112
3-4 éve is volt 70 egy LMM és lehetett beszerezni 30 ért is. Mind a kettő eredeti Bosch volt. Volt gyertya szett 60 ért és ugyan az a márka, minőség 24 ért is.
És ha már a Szamosit említed! 3-4 éve egy vezérlés csere munkadíj 30 volt nála, ugyan ez a meló egy másik neves Alfa szerelőnél 8000 Ft !! Azért nem kis különbség ez! Szóval aki akart az talált régebben is jó áron alkatrészt , szerelőt és ezzel sokat lehetett spórolni.
Persze lehet úgy is felfogni, hogy nem úr aki nem herdál! :-))
És ha már a Szamosit említed! 3-4 éve egy vezérlés csere munkadíj 30 volt nála, ugyan ez a meló egy másik neves Alfa szerelőnél 8000 Ft !! Azért nem kis különbség ez! Szóval aki akart az talált régebben is jó áron alkatrészt , szerelőt és ezzel sokat lehetett spórolni.
Persze lehet úgy is felfogni, hogy nem úr aki nem herdál! :-))
KGBMAN2010-02-17 00:21:03 // 106111
Jahh és ha jobban elolvasod, akkor ő is Szamosihoz vitte, ott fizetett ennyit.
De mondok neked egy példát.. csak hogy lásd.. Mikor beállt a főtengelyem és 40-ért vettem egyet hajtókarokkal, akkor UGYANEZT a darabot, ugyanonnan 90-ért akarták nekem adni Szamosiék. Ő 45-öt ígért a srácnak aki közölte hogy nem csinál segget a szájából, ha már nekem igent mondott és amúgy is egy barátjának vagyok az ismerőse. Szóval rámígért, hogy majd nekem 2x annyiért eladja. Márpedig a Hűvösvölgy - Campona - Hűvösvölgy úton még egy megdurrantott utánfutós ZiL sem eszik meg 45 rugónyi naftát. Jahh hogy a haszon? Ezt kapzsiságnak nevezik. És akkor csodálkozunk, hogy pl a hollandoknál olcsóbb az alkatrész? Ahogy a szerelőm mondaná: A holland beéri 5x5ezerrel.. Az itthoni meg egyben akar 25-öt akasztani. Hát jahh..
De mondok neked egy példát.. csak hogy lásd.. Mikor beállt a főtengelyem és 40-ért vettem egyet hajtókarokkal, akkor UGYANEZT a darabot, ugyanonnan 90-ért akarták nekem adni Szamosiék. Ő 45-öt ígért a srácnak aki közölte hogy nem csinál segget a szájából, ha már nekem igent mondott és amúgy is egy barátjának vagyok az ismerőse. Szóval rámígért, hogy majd nekem 2x annyiért eladja. Márpedig a Hűvösvölgy - Campona - Hűvösvölgy úton még egy megdurrantott utánfutós ZiL sem eszik meg 45 rugónyi naftát. Jahh hogy a haszon? Ezt kapzsiságnak nevezik. És akkor csodálkozunk, hogy pl a hollandoknál olcsóbb az alkatrész? Ahogy a szerelőm mondaná: A holland beéri 5x5ezerrel.. Az itthoni meg egyben akar 25-öt akasztani. Hát jahh..
KGBMAN2010-02-17 00:14:22 // 106110
1: Alkatrészből ha utángyártott, azaz nem gyári, akkor is csak minőségi. Attól mert "aftermarket2 azaz "unángyártott" még nem fos vagy szar vagy gagyi.. Ezt pl az is mintázza hogy a Q2 difihez eladott csakágy SKF gyártmány és abban a pillanatban hogy Ricambi dobozba kerül odafigyel egy 1-5 szorzó. Csavaroknál is ez a szitu. Ráasául a ricambi is beszállítótól jön. Vagy azt gondolod a titkos alfagyárban készül és mindenki csak másolja? Jó reggelt, ébresztő :) Vannak "utánygyártott" cuccok amik a gyáritól még jobbak is.
2: Gyári alkatrészt meg nem Fiat-tól veszünk listaáron, hanem kereshedőtől. Spec attól akinek beszólsz, vagy elaforg. Egy példa: A motoromhoz a vízpumpa 2 éve 56 rugó lett volna. Nem idén, 2 éve.. Elaforg szállította ricambi darabot szintúgy, csak 17 papírért. Érzékelhető a difi?
3: Szamosiról megvan a véleményem. Drága.. És csalódtam is bennük. A jelenlegi nem viseli nevén az Alfát, nincs díszes, alfa logós műhelye, zászlóstul, stb. Ellenben 35 éve autót szerel és fura módon nem totózik, lotózik a bajjal kapcsolatban, hanem pillanatok alatt megtudja mi az és megmondja. Ráadásul nem egy vagyont kér, sőt volt olyan 30 perces meló most télen amikor hidegben, utastérben fejjel lefelé csavarozva dolgozott a sötét éjszakában és csak annyit mondott: Menj a picsába, megesik az ilyen. És egy forintot nem fogadott el. Miért? Mert mindig hozzá viszem. miért oda? Mert becsületes, hozzáértő és nem kapzsi tróger mint sok másik. tisztelet a kivételnek.
Szóval a csávót jól átkúrták szerintem is, ha ennyit költött alkatrészre szereléssel együtt. Mármint ilyen alkatrészekre, amik közül ilyen sokat ennyire egyszerű szerelni.
2: Gyári alkatrészt meg nem Fiat-tól veszünk listaáron, hanem kereshedőtől. Spec attól akinek beszólsz, vagy elaforg. Egy példa: A motoromhoz a vízpumpa 2 éve 56 rugó lett volna. Nem idén, 2 éve.. Elaforg szállította ricambi darabot szintúgy, csak 17 papírért. Érzékelhető a difi?
3: Szamosiról megvan a véleményem. Drága.. És csalódtam is bennük. A jelenlegi nem viseli nevén az Alfát, nincs díszes, alfa logós műhelye, zászlóstul, stb. Ellenben 35 éve autót szerel és fura módon nem totózik, lotózik a bajjal kapcsolatban, hanem pillanatok alatt megtudja mi az és megmondja. Ráadásul nem egy vagyont kér, sőt volt olyan 30 perces meló most télen amikor hidegben, utastérben fejjel lefelé csavarozva dolgozott a sötét éjszakában és csak annyit mondott: Menj a picsába, megesik az ilyen. És egy forintot nem fogadott el. Miért? Mert mindig hozzá viszem. miért oda? Mert becsületes, hozzáértő és nem kapzsi tróger mint sok másik. tisztelet a kivételnek.
Szóval a csávót jól átkúrták szerintem is, ha ennyit költött alkatrészre szereléssel együtt. Mármint ilyen alkatrészekre, amik közül ilyen sokat ennyire egyszerű szerelni.
GTPeti2010-02-17 00:10:20 // 106109
A szóban forgó 115LE-s JTD-hez MAX 45eFt a gyári (hologrammos) Bosch LMM.
(OK, nem mai info, de talán nem évült még el.)
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy pl. Csörimester 85-öt kérne egy LMM cseréért...
(OK, nem mai info, de talán nem évült még el.)
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy pl. Csörimester 85-öt kérne egy LMM cseréért...
1372010-02-16 23:27:45 // 106108
70 körül volt a Bosch LMM, ha jól emlékszem. Én kértem ilyet, és nem utángyártottat. Persze tuti utána lehetett volna nézni máshol is, de a faxom szórakozott vele:)
GTPeti2010-02-16 23:22:07 // 106107
85ezerért egy LMM csere szerintem még munkaköltségestől is elég durva. (Nagyvonalúan 10perc munkaidőt számítva...)
1372010-02-16 22:55:33 // 106106
Szamosinál fél éve majdnem ennyiért cserélték az LMM-et, a vezérléscsere is volt ennyi munkadíjjal együtt, stb. Te csak az alkatrészárakat nézed, ráadásul a mai árakat, plusz ráadásul a jóárasítottfélét, amiért te beszerzed okosban. 3-4 évvel ezelőtt nagyon nem annyiban voltak az árak, mint most.
Ennyi erővel engem is átvágtak akkor, pedig összességében sztem jobban járok, ha korrekt szerelőhöz viszem az autót, minthogy valamilyen Mutyi Ferihez, hogy szerelje be az olcsóbb alkatrészeket. Mennyit nyernék vele? Szervízköltség jó esetben is felére csökkenne, de kétszer annyi utánajárást igényelne. A teljes autóhasználati költségbe alig játszik bele, ahogy ebben az írásban is látszik. Szervízköltség ha jól látom, még így is 20% körül jött ki. Az nagy nulla. A 159esnek csak az értékvesztésén 10szer ekkora különbséget fogok bukni.
Ennyi erővel engem is átvágtak akkor, pedig összességében sztem jobban járok, ha korrekt szerelőhöz viszem az autót, minthogy valamilyen Mutyi Ferihez, hogy szerelje be az olcsóbb alkatrészeket. Mennyit nyernék vele? Szervízköltség jó esetben is felére csökkenne, de kétszer annyi utánajárást igényelne. A teljes autóhasználati költségbe alig játszik bele, ahogy ebben az írásban is látszik. Szervízköltség ha jól látom, még így is 20% körül jött ki. Az nagy nulla. A 159esnek csak az értékvesztésén 10szer ekkora különbséget fogok bukni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-16 22:26:24 // 106105
napi egy elég is lenne aztán nyitva lennék de 10-11-ig, keddtől csütörtökig :DDD
Liquid2010-02-16 22:21:16 // 106104
kéne neked is pár ilyen vevő mi? :DD
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-16 22:16:06 // 106103
basszus ne is mond LMM 85e...ami máshol 34e...vezérlés 67e...ami máshol 26e...de tényleg vannak hülyék :P
Kozi2010-02-16 22:02:35 // 106102
Stét mindenki!
Ma mentem az autóval egy 100 km-es távot és volt 1 utszakasz ami nem volt vmi jó minőségű! Amikor ráértem mind a 4 kerékkel (kb 80-90km-es tempóval) akkor egy pillanatra bevillant a kipörgésgátló lámpája! Ez normális iylenkor vagy vmi hiba lehet e rendszerben?
Esetleg lehet vmi köze hozzá hogy ültetve van az autó és keményebb a futóműve?
Ma mentem az autóval egy 100 km-es távot és volt 1 utszakasz ami nem volt vmi jó minőségű! Amikor ráértem mind a 4 kerékkel (kb 80-90km-es tempóval) akkor egy pillanatra bevillant a kipörgésgátló lámpája! Ez normális iylenkor vagy vmi hiba lehet e rendszerben?
Esetleg lehet vmi köze hozzá hogy ültetve van az autó és keményebb a futóműve?
KGBMAN2010-02-16 21:56:20 // 106101
Látod ez a baj. :D Rossz helyen dolgozol :D Azért nem találkozol ilyen hülyékkel.. :D És még időd sincs :DDD
Liquid2010-02-16 21:56:00 // 106100
érdekes árakat írt az tény :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-16 21:53:21 // 106099
jóvanna én dolgozom nem érek rá mindig :DDD
KGBMAN2010-02-16 21:48:54 // 106098
Korábban linkeltem.. :) Volt is pár HSZ :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-16 21:47:13 // 106097
nos ismét egy jó népítélet egy igazi balfsz 156 tulajtól klikk... hogy nekem miért nincsenek ilyen nagyvonalú vásárlóim??? :DDD
Etel2010-02-16 20:25:25 // 106096
A parom velunk szembe dolgozik,tiz perc seta,de kocsival szokott jarni,de o kocsi nelkul is odatalal,szoval neki nem igazan van ra szuksege.
Attie2010-02-16 20:16:03 // 106095
Ez se egy egyszerű rendszer...
KGBMAN2010-02-16 20:15:54 // 106094
Egy autó kettőtöknek.. Most is az van. De oké, lecserélitek. Te jársz vele.. És a pasid? Teleportál? Vagy tömegközlekedik? Esetleg Ő Batman és repülni tud? :)
Etel2010-02-16 20:15:06 // 106093
Koszonom:)Elindultam rajta, majd csak lesz vmi...meg fiatal vok,lehet, hogy egyszer majd 8C-vel fogom tolni:DDD