Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 12:23:46 // 57503
fékek jók? rángatások nincsenek? EGR faxán müxik? :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 12:22:36 // 57502
dolgozzál, mint minden normális ember :P
Shadin2014-08-26 12:07:06 // 57501
Srácok! Mi van veletek? Tegnap esti az utolsó beírás :-( Így halálra unom magam...
Piros Madaaar2014-08-25 21:49:27 // 57500
Sziasztok,
lehet elado lesz a 19" felni gumikkal.ha valakit erdekel irjon emailt.
5db gyari,4 uj szeru gumikkal iden vettem eddig mentek kb 15.000km.uniroyal rainsport 3.adok hozza meg 4db contit amik hasznalhatok de kettonel a belso oldala kopottabb.330.000 huf.alkudni lehet :-)
beszereltem ezt is :-)
Kardosdoktor2014-08-25 21:29:01 // 57499
Köszi!
Lehet, hogy tényleg a fék alatt van! :-)))
Haddel2014-08-25 21:25:08 // 57498
Ez a fék elég csúnyán nézett ki. Milyen betétet raktál bele?
Haddel2014-08-25 21:23:44 // 57497
OFF :Majd mutass fotókat :)
Nekem is van jó pár címeres téglám,be is lesz építve majd. ON: Tegnap jöttem vissza dolgozni,az autópályán úgy szakadt az eső,hogy sokan félre álltak inkább megvárni amíg elvonul a felhőszakadás,de én inkább a legbelső sávba beálltam ,ködfény elől-hátul ,és hadd szóljon :) Egyszer sem bizonytalanodott el az autó,nem úszott fel,ment ,mintha kötelező lenne .Egyszer mentem be egy olyan nagy vízbe ,ami rendesen lelassította a verdát. De jó volt ,élveztem :)
Laosz1562014-08-25 20:39:17 // 57496
most megfogtal :D fek alatt is van kapcsolo,szerintem nalad is ...nezzetek meg,ha nincs akkor passz...
Kardosdoktor2014-08-25 20:21:30 // 57495
Szia Laosz156!

Az enyémben nincs kuplung (Q-tronic).
Akkor a fék alatt van a kapcsoló? :-)))
Üdv: P
Laosz1562014-08-25 20:18:39 // 57494
nekem is volt ilyen... kuplung pedal alatti kapcsolo lett kicserelve,es megoldodott a problema...
tdemeter2014-08-25 20:04:02 // 57493
Mindket autom holland. Amikor behoztak szep feher pottyok voltak a motoron mindketton.
De egyik sem rohad. Bar az alfa kipufogoja tiszta rozsda folt, ugy lattam, hogy ez az itteni peldanyokkal is igy van.
A szervizben azt mondtak, hogy ettol ez meg nem lyukad ki...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-25 19:26:41 // 57492
senki nem kötelez márkaszervizre bár lehet ezt szeretnék ...
.......................2014-08-25 18:19:43 // 57491
na az aztàn betesz majd a müszaki àllapotnak,
mert della nem lesz több az emberek zsebében
és ugye ki akar 80 ezerért Màrkaszervizben kézifékbowdent cseréltetni Breràn?
Kardosdoktor2014-08-25 18:07:04 // 57490
Sziasztok!

Ma délután - mindenféle előzmény nélkül - a következő felirat jelent meg a központi kijelzőn, miután kihúztam a kulcsot: "Vehicle protection system not available". A kormányzár pedig nem aktiválódott.
Akkusaru le, semmi változás, kulcsban elemcsere, szintén semmi...
Valami biztosíték mehetett ki, vagy cserés a kormányzár, vagy mi egyéb lehet? Volt már valakinek hasonló és lett rá megoldás?
A gép különben kifogástalanul üzemel.
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: P
Shadin2014-08-25 15:32:24 // 57489
Belga is ilyen :-( Látszik az alumínium részeken is a fehér oxid réteg...
Piritu - 1.000.0002014-08-25 11:56:10 // 57488
Viszont nem is híreszteled emiatt, hogy szar az Alfa :-P
Dömpi (il dottore)2014-08-25 11:29:03 // 57487
OFF
Apósom most épít az udvarán hátul egy borospincét.
Ha jól emlékszem 1500 vagy 2000 db kisméretű téglát hordtunk össze neki. Van közte pár régi címeres is.
Ha készen lesz majd tolok én is fotókat.
Bortartót mi vettünk neki szülinapjára, remélem a díjnyertes borait majd belerakja :)
ON
vzsiros2014-08-25 11:09:13 // 57486
hú, ez jó kis pincének néz ki... ;-)
az én 30-40 palack borom, bortartóban, sajna csak a lakótelepi pincerekeszemben van :D

/ha tudnák a genyók, hogy milyen, és milyen értékű borok vannak egyszerű fémháló mögé zárva, már rég ki lennék rabolva ;-) /
Dömpi (il dottore)2014-08-25 10:58:25 // 57485
Akkor nekem Rómával igen nagy szerencsém van :)
GTPeti2014-08-25 10:54:40 // 57484
"A legdurvábbak az észak és nyugateurópai autópályás verdák."
Ezt meg tudom erősíteni. Pontosan így van. Ezért kenegetem én is kétségbeesetten a 156-ot, mert láttam már ezt azt. És még így is... ahova nem ért el a kezem, ott majd hegeszteni kell.
droberto2014-08-25 10:18:47 // 57483
Hollandia.
A legdurvábbak az észak és nyugateurópai autópályás verdák. Sós-párás környezet, igen korrozív síkosságmentesítővel megspékelve. Ha fűtött a garázs is van akkor az autóból 10 éves korára ementáli sajt lesz.
Egyébként 2008.07-től nyűtték 2011.08-ig. 3 év kínszenvedés. :(
Dömpi (il dottore)2014-08-25 08:48:41 // 57482
Érdekes, hogy a te kocsid csak 1 évvel idősebb az enyémnél, mégis nagyságrendekkel rozsdásabb. Ez hogy lehet?
Te honnan vetted? (melyik országból?)

Mondjuk az enyém Rómából jött, ott se tengerpart (sóslevegő) se tél (hogy sózzák az utakat).
.......................2014-08-25 07:50:03 // 57481
Én pl nem vettem igen ritka 235 40r19 et,mert sokkallom a dupla felárat 5százalék abroncsméretért
droberto2014-08-24 23:48:53 // 57480
Meg a futómű kopogás.
droberto2014-08-24 23:48:20 // 57479
A lassulással nem volt gond, csak ronda volt és szarrá volt rohadva és kopva. Egyébként tökre érdekes, hogy nem csak a külső belső oldal közt van különbség, hanem a jobb és bal oldal közt is (~4! mm).
Vonóhorog, alvázvédelem, kipufogó és fék korróziójának megállítása bevonatolása, + néhány apróság.
Chianti2014-08-24 23:34:47 // 57478
Látom komoly gépparkkal, szerszámokkal rendelkezel, de a jó munkához mint tudjuk nem csak idő kell. A fékbetétek elég viseltesek, ezek valszeg nem sokat segítettek a lassulásban... Eredetileg mi volt a gond, hogy ennyire szétkaptad a hátulját?
droberto2014-08-24 23:15:34 // 57477
A lényeget majd elfelejtettem.
Az a mérnök, aki kitalálta a menet belsejében lévő Torx-os ellentartást felül, belül az elmehet a p@csába. (Meg az gazdaságis aki nem ad anyát az új pálcikákhoz.) Mennyivel eccerűbb' lett volna lelapolni a túloldalon levő peremet.
Ja... az új pálcán már imbuszos az ellentartó részt.
droberto2014-08-24 23:08:28 // 57476
Mai képregény:

Stabpálca:

Fura, hogy az Alfás pajzsot lefestették. Számilag is full ua. mint a gyári:


Wartburg kézifék bowden porvédő gumi:

Hátsó fék:

droberto2014-08-24 22:43:47 // 57475
Ha kell segíteni, szólj! :)
droberto2014-08-24 22:40:23 // 57474
Van benne sok igazság de általánosítani, mint általában most is hibás!
Voltam szakszervizben én is, de szart se tudtak segíteni a P1206-os hibában. Még én mondtam a lehetséges megoldásokat. Aztán még is ki kellett csengessem a 12K-es óradíjat.
Vagy pl. itt a vonóhorog téma. 10-et kért volna a villamos szaki a bekötésért, aztán nem is olyan lett volna amilyet én akarok, azt is jól összetákolva. Itthon pénztelenség van, a szakik 95%-a általánosít, mert úgy van vele, hogy úgy sem fizetik meg. Meg se hallgatja, hogy mit akarsz csak csinálja, úgy ahogyan szokta. Tisztelt a kivételnek, akik hál' Istennek egyre többen vannak, mert rájöttek, hogy igen is van értelme egy munkára teszem azt 2x annyi időt áldozni.
Haddel2014-08-24 21:31:39 // 57473
Majd inni jöttök :D Amúgy Dömpi kérdésére a válasz :Budapest ,Soroksár :)
Dömpi (il dottore)2014-08-24 20:36:35 // 57472
és hol van?
Szabolcs 1592014-08-24 19:27:05 // 57471
Szabolcs 1592014-08-24 19:26:00 // 57470
meg jött az élet a kocsiba királyság :):):) remélem így marad sokáig
Piritu - 1.000.0002014-08-24 17:28:36 // 57469
Nem rólad szól. Inkább a 57390 hsz-ben említettekről :-P
Piritu - 1.000.0002014-08-24 17:24:20 // 57468
Tényleg nem tér ki, mert nem róluk szól. A tulajdonosokról szól...
dev1662014-08-24 17:03:13 // 57467
ha már korrózióvédelemről volt szó. itt egy szomorú eset. Ebben a járgányban gyakorlatilag nem volt már acél, a talán a tető tartotta egyben. lehet, hogy akkor sem ússza meg a sofőr, ha jó állapotú a gép, de ilyen extrém szétrohadt guruló koporsóban abszolút semmi esélye nem volt. Nincs tanulság, csak érdekességnek szántam.
Shadin2014-08-24 16:50:36 // 57466
Amikor én építkeztem (2009), akkor jött be ez a faszság, hogy a gyerekeimet meglátja a hatóság talicskát tolni akkor megbüntetnek szürke-munkáért :-) Ne már. Ki az aki mindent szakemberrel csináltat? Minden gödör ásásról van számla? Az anyjukkal szórakozzanak ne a családon belüli munkával... X éve csak a család épített meg a haverok és annak kőművesbojtár ismerőse :-(

Azt is majd megnézem mikor eljön az az idő amikor bűn otthon pl. autóhifit építeni, vagy ne adj Isten izzót cserélni...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-24 16:32:17 // 57465
már mindennel el kell számolni és magad semmit sem csinálhatsz :( pontosan meg kérdezhetik ha Gipsz Jakab vett x L olajat egy évben hol van a fáradt olaj... persze kamu néven, címmel bárki vásárolhat mivel én meg nem vagyok hatóság, hogy személyigazolványt kérjek :P
Shadin2014-08-24 15:44:34 // 57464
Ez is egy nézőpont :-) Az olajat hogy követik? Pl amit Tőled vettem. Kijönnek elszámoltatni a fáradt olajat?

Az építkezésnél sem vitték azért túlzásba, mert csak a munkadíj X%-ával kell elszámolni. Én sok pénzt spóroltam meg legálisan.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-24 14:55:11 // 57463
kivi leszek mikor zárják be a kiskapukat az otthoni autószerelés előtt, az építkezésnél már megtették,mondjuk itt is megtették az első lépést az olaj nyomon követését a végfelhasználóig ... én személy szerint azért örülök az otthoni maszekoknak, mert nem kell szívnom a garanciális kérdésekkel
GTPeti2014-08-24 14:33:30 // 57462
Arra tényleg nem tér ki az írás, hogy mennyi felületes szerelő van kishazánkban (akár még mestervizsgával és "húsz év tapasztalattal" is), akik nem képezik magukat, nem haladnak a korral. Szóval önmagában "a szervíz" sem garancia. (Az ő ellentétük a precíz szerelő aki szereti amit csinál és tényleg ért is hozzá. Mint itt a fórumon is sokan.)
Shadin2014-08-24 14:08:35 // 57461
Tanulságos írás, nem vitaindító, de azért én itthon cserélek magamnak EGR-t, szívósort, vezérlést. Nem azért mert nincs szakemberre pénzem, hanem mert az a tapasztalatom, hogy az a jó munka amit magadnak csinálsz a saját tulajdonodon. Legyen az kátrányozás a házban, vagy burkolás, vagy bármi...

Én szeretem csinálni, kielégít, ez a hobbim, precíz vagyok és jól csinálom. Gyanítom, hogy a vezérlés rögzítő szett és a célszerszámok simán drágábbak mint a szerelő, de inkább megvettem. És utána konstatáltam, hogy rosszul volt összerakva a vezérlés korábban. Nem, nem a szíj nyúlt meg.

Amíg egy ún. márkaszervizben fél rezsi óradíj egy computeres vizsgálat, addig nekem nem lehet túl drága egy MES v. AlfaOBD.



De pont azért szeretjük itt egymást, mert annyira sokszínűek vagyunk :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-24 13:26:59 // 57460
az biztos, hogy máshogy tervezik a személyautók alkatrészét, mint akár a kisteherekét, pl ügyfelünk új masterében csere érett lett a lendkerék 600e km-nél, EGR magasnyomású, befecskendezők gyáriak még....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-24 13:24:12 // 57459
bökőnél szűrik még is cserélni kell a szívósort 220e km-nél Csabinak igaza van abban hogy a motor felől jön a ganyé a szívósor felé ettől függetlenül lehetne egy kartergázszűrő is bökőhöz nem igazán keresnek EGR-t pl...
Piritu - 1.000.0002014-08-24 13:16:47 // 57458
Ha egymás mellé teszed az Alfa 1,9-es TD motorját a maga 90 lovával, és a 150/170 lovas 1,9mjet verziót, kétlem, hogy ez utóbbiról az jut eszedbe, hogy "direkt sz@rul vannak megcsinálva".
GTPeti2014-08-24 12:59:17 // 57457
"hogy nem a kocsi szar, hanem a jobb technika drágább is."
Jajj de elegánsan mondtad azt, hogy direkt sz@rul vannak megcsinálva. :))
Piritu - 1.000.0002014-08-24 12:20:19 // 57456
A 21. században egyszerűen csak tudomásul kell venni, hogy nem a kocsi szar, hanem a jobb technika drágább is. Még akkor is, ha valaki a VW 1,6/75LE (1,4/60LE), vagy netán a bogár korabeli technikájához van szokva.
Érdekes, azért senki sem kapja fel a vizet, hogy 250 ezerért kell gumit vennie, pedig az többe van és többször cserélik. (A marhaságokra költött pénzekről nem is beszélve.)
A másik meg az, hogy túl kell lépni az "otthon meg tudok javítani mindent" nézeten is. Alkatrészeket ötlet szerűen cserélgetni lehet, de felettébb költséges.
Tanulságos volt Andy hsz-e is a Nagyvad topikban.
mizooo2014-08-24 12:00:42 // 57455
*megnyugtattam
mizooo2014-08-24 11:59:59 // 57454
Azért az EGR kérdés nem csak a mi problémánk ám. Erhard biztos tudna mesélni, de pont pénteken fakadt ki egy kollégám, akinek arany VW medálja is van, hogy soha többet nem vesz ilyen német sz@rt. Az övé Polo 1.4 benzin és kellett EGR-t cserélni és 60e forint volt neki. A másik kollégánknak is 1.4 benzin Golf és 2X cseréltek már benne, de még mindig világít a check engine (lehet nem is az a baja :)). A Polos srác kiemelte még +ban az összes ajtózár cseréjét stb... Megnyugtatta, azért mert VW jel van rajta még ugyanolyan szar mint a többi.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak