droberto2014-08-26 16:32:04 // 57553
Még csak bontási fázisban vagyok.
droberto2014-08-26 16:31:15 // 57552
Szerintem a dobok átlag feletti felületvédelemmel rendelkeznek. A 147-esé ehhez képest egy kezeletlen f@s! Inkább az összekötő csövezéssel, felfüggesztő köracélokkal lesznek majd gondok. Statisztikáim szerint egy átlagautón 6-8 év után már szét szoktak rohadni a kipuff renszerek. Erhard meg majd pontosít. :)
Csabi2014-08-26 16:21:48 // 57551
tudtam, h ezt fogod írni :))
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 16:20:10 // 57550
olajos LMM-ő nem ismeretlen fogalom főleg azok körében akik direkt vagy sportlégszűrőt használnak :)
Csabi2014-08-26 16:08:33 // 57549
azt írtam, nem lehetetlen:) hirtelen gázelvételnél, már alig lesz áramlás...
tényleg nem életszerű....
de azért nem ismeretlen fogalom az olajos LMM, és ne gondoljuk, h az olaj a légszűrőházhoz "kommandózik" valahogy :)) olajos csak visszafele tud lenni
tényleg nem életszerű....
de azért nem ismeretlen fogalom az olajos LMM, és ne gondoljuk, h az olaj a légszűrőházhoz "kommandózik" valahogy :)) olajos csak visszafele tud lenni
dev1662014-08-26 16:04:58 // 57548
jó szerelő segít, de ne hagyd, h bármit is cseréljen, amíg nem tudja mi/mik az okok.
dev1662014-08-26 15:59:44 // 57547
kösz. mondjuk az enyémben az lmm másik oldalon van (20V 166), de meg fogom találni az a csövet, hacsak nincs nagyon mélyen.
David | Centocinquantanove2014-08-26 15:58:48 // 57546
Sajnos én ehez tuskó vagyok...
dev1662014-08-26 15:57:05 // 57545
ez egy olyan hibának tűnik, amit a fes/mes+egy értő szerelő gyorsan be tud azonosítani.
vagy akár te is meg tudod figyelni a turbónyomás értékét menet közben, aztán a beszívott levegő mennyiséget, rail nyomást valós/várt párokban. fontos, h egyszerre 2-nél több paramétert nem érdemes élő adaton vizsgálni, mert kevés lesz a minta
vagy akár te is meg tudod figyelni a turbónyomás értékét menet közben, aztán a beszívott levegő mennyiséget, rail nyomást valós/várt párokban. fontos, h egyszerre 2-nél több paramétert nem érdemes élő adaton vizsgálni, mert kevés lesz a minta
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 15:53:45 // 57544
légárammal szemben felszökik az olaj ezt azért nem mondod komolyan ugyi? vagy kommandós olaj van az autójában? :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 15:48:15 // 57543
hát nem is tud eljutni oda :) érdekes is lenne ...ez a kartergáztól ilyen dzsuva...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 15:45:15 // 57542
az SNR-ben a gyári lakik ....ABS csapágy, mint a gyári dobozban
dev1662014-08-26 15:36:06 // 57540
az igaz, h abban a hitben éltem, hogy a kartergázcső a szívósorra csatlakozik. van róla ábrád? hol keressem pontosan? szívesen megnézném mennyi kartergázam van pontosan, ha könnyű leszedni azt a csövet.
Csabi2014-08-26 15:31:25 // 57539
Valami nem stimmel a leírásodban....a kartergáz, a turbó és az LMM közé van bevezetve, az LMM-től kb 40centire...nem kell neki semmin keresztül mennie, elég ha felhalmozódik...bár tényleg,nagy mennyiség biztos nem kerül oda...
David | Centocinquantanove2014-08-26 15:28:44 // 57538
Az okozza a fejfájást, hogy amíg ez a bizonyos 2-3 másodperc tart, addig a turbó sem tölt. A mutató az alsó régióban van, mert mondjuk megyek 60-nal 4.-ben, szinte kb 0.2 töltéssel, és amikor már van reakció, akkor varázsütésre fellendül a turbó bar mérő is és meg is indulunk rendesen... De addig semmi, csak tartja azt a sebességet amivel addig haladtunk...
vargadre2014-08-26 15:28:36 // 57537
Köszönöm a válaszod! Milyen csapágyat érdemes venni és hol?
Csabi2014-08-26 15:25:11 // 57536
Tipikus EGR, szerintem...
dev1662014-08-26 15:22:16 // 57535
a változó geometria néha leragad a sok koromtól, az ilyesmi hibát produkál. meleg motornál érdemes kicsit megjáratni tartós (pár perc) magas fordulaton (3000). az néha segít. persze más oka is lehet. csak tipp.
dev1662014-08-26 15:17:30 // 57534
a kartergázban lévő olajköd teljesen normális jelenség, de akkor sem értem, hogy haladhatna a légáramlással szemben ilyen távolságra, ráadásul át a kompresszorlapátokon és össze-vissza kacskaringózó csöveken. Én mindig tisztogattam MAF tisztítóval az LMM-et minden JTD-mben, de soha nem találkoztam olyannal, hogy a csőben vagy az LMM házban olaj lenne. Elhiszem, h előfordulhat ilyen, de sztem főleg kopott motornál, ahol a kartergáznak már komoly nyomása van. Ez légáramlás biztosan érezhető és hallható az olajbeöntőn is alapjáraton.
David | Centocinquantanove2014-08-26 15:14:16 // 57533
Olyan van valakinél, hogy a teljesítményt hullámzóan adja le? Úgyértve, hogy van úgy, jellemzően 2000 alatti fordulaton, hogy egy tartott bizonyos sebességen szépen elkezdem tovább nyomni a gázpedált és eltelik 2-3 másodperc is mire van reakció... Persze nem mindig, csak szakaszosan néha... ha már a szakaszos sunyi dolgoknál tartunk.
Letelik ez a pár pillanat és megindul rendesen... Gázpedál jeladó? EGR? valami más? :)
Ha rájön ez a dolog, akkor szinte tökmindegy mennyire nyomom beljebb a gázpedált ugyanúgy nincs reakció, legfeljebb az utána lévő gyorsulás mértéke nagyobb, miután letelt az a 2-3 másodperc... ECU? Vagy mi ez?
Letelik ez a pár pillanat és megindul rendesen... Gázpedál jeladó? EGR? valami más? :)
Ha rájön ez a dolog, akkor szinte tökmindegy mennyire nyomom beljebb a gázpedált ugyanúgy nincs reakció, legfeljebb az utána lévő gyorsulás mértéke nagyobb, miután letelt az a 2-3 másodperc... ECU? Vagy mi ez?
pettinke2014-08-26 15:13:50 // 57532
én valamilyen szenzor hibájára tippelek ... rail-nyomás mérő, vagy holtponti jeladó, vagy hasonló dolgok, aminek hiányában az elektronika nem tud megfelelő működési paramétereket varázsolni a motorhoz.
nagyon jó lenne tudni a "valami nagyon hosszú szöveget" ... másrészt meg ha volt ilyen üzenet, akkor annak az ECU hibatárolójában nyoma kéne legyen, amit a szerelőd ki kéne olvasson (vaktában pumpa- és kompjútercsere helyett).
nagyon jó lenne tudni a "valami nagyon hosszú szöveget" ... másrészt meg ha volt ilyen üzenet, akkor annak az ECU hibatárolójában nyoma kéne legyen, amit a szerelőd ki kéne olvasson (vaktában pumpa- és kompjútercsere helyett).
Csabi2014-08-26 14:58:01 // 57531
20k km után majd térjünk vissza erre, addig ne nyúlj hozzá :))
GTPeti2014-08-26 14:57:10 // 57530
Jó az SNR csapágy? Erhard?
Csabi2014-08-26 14:51:32 // 57529
Itt is így van, azaz az EGR a szívósorra csatlakozik közvetlen...és a pillangószelep után...
Az olaj legnagyobb mennyisége nem a turbótól jön hanem a kartergázzal érezik a szívó oldalra....alapjáraton nem lehetetlen , h olajpára jusson az LMM-höz...
Az olaj legnagyobb mennyisége nem a turbótól jön hanem a kartergázzal érezik a szívó oldalra....alapjáraton nem lehetetlen , h olajpára jusson az LMM-höz...
Facetofacefoto2014-08-26 14:37:13 // 57528
Sziasztok szeretnék kérni egy kis távsegítséget. Hátha előfordult már valamelyikőtökkel ilyen.
1.9 16v. 159SW.
A hibajelenség a következő: Kb. 130-as tempónál az autópályán egyszer csak kigyulladt a Sárga hibajelző lámpa, a motor leállt és valami nagyon hosszú szöveget írt ki a komputer a kijelzőre.
Próbáltam újra indítani, semmi csak pörgette a motort de nem indult újra.
Tréller szervíz és azóta nem indul el.
A szerelőm végignézett rajta mindent a magasnyomású üzemanyagpumpát beküldte a Bosch-ba ,ott megnézték kitisztították , új tömítéseket tettek bele. Így sem indul.
A vezérlése is rendben van. kb 25.000 km-el ezelőtt lett cserélve.Ekkor volt egy nagy szervíz is.Selénia olajak, szűrők vezérlés.
Most a kábelköteg ellenőrzése van folyamatba.
Komputer csere is volt, de az sem vezetett eredményre.
Várom hátha valakinek van ötlete nagyon hálás lennék érte.
1.9 16v. 159SW.
A hibajelenség a következő: Kb. 130-as tempónál az autópályán egyszer csak kigyulladt a Sárga hibajelző lámpa, a motor leállt és valami nagyon hosszú szöveget írt ki a komputer a kijelzőre.
Próbáltam újra indítani, semmi csak pörgette a motort de nem indult újra.
Tréller szervíz és azóta nem indul el.
A szerelőm végignézett rajta mindent a magasnyomású üzemanyagpumpát beküldte a Bosch-ba ,ott megnézték kitisztították , új tömítéseket tettek bele. Így sem indul.
A vezérlése is rendben van. kb 25.000 km-el ezelőtt lett cserélve.Ekkor volt egy nagy szervíz is.Selénia olajak, szűrők vezérlés.
Most a kábelköteg ellenőrzése van folyamatba.
Komputer csere is volt, de az sem vezetett eredményre.
Várom hátha valakinek van ötlete nagyon hálás lennék érte.
.......................2014-08-26 14:35:01 // 57527
Snr csapágyat is elég venni,az skf dobozban is az van
Az acél kerékcsapágy rendesen összegyógyulhat az aluminium csonkállvánnyal néha
Az acél kerékcsapágy rendesen összegyógyulhat az aluminium csonkállvánnyal néha
dev1662014-08-26 14:10:46 // 57526
érdekes, hogy az EURO4-eseken mennyire más az EGR szelep. nálam az EUO3-as 20V-n nincs pillangószelep az EGR után. Az EGR szelep ez EGR csőre és a szívósorra csatlakozik közvetlenül.
Az LMM-es részt viszont nem értem, hacsak nem viccnek szántad. Ahhoz, hogy a turbóból kijutó olaj a kompresszor sűrítési irányával szemben haladjon nem is tudom milyen természetfeletti jelenségnek kéne lezajlania. Egy végképp haldokló turbó, aminek nincs töltőnyomása és rengeteg olajat ereszt el, de még úgy is közbeszólna a gravitáció. Nem, az LMM egész egyszerűen nem lehet olajos. az LMM szenzora az oxidációtól válik pontatlanná, ami időjárásfüggő, de 5 évnél tovább még ideális körülmények között sem bírja. Persze ez is sunyi, szakaszos hibát okoz, mielőtt végleg beadná a kulcsot.
Az LMM-es részt viszont nem értem, hacsak nem viccnek szántad. Ahhoz, hogy a turbóból kijutó olaj a kompresszor sűrítési irányával szemben haladjon nem is tudom milyen természetfeletti jelenségnek kéne lezajlania. Egy végképp haldokló turbó, aminek nincs töltőnyomása és rengeteg olajat ereszt el, de még úgy is közbeszólna a gravitáció. Nem, az LMM egész egyszerűen nem lehet olajos. az LMM szenzora az oxidációtól válik pontatlanná, ami időjárásfüggő, de 5 évnél tovább még ideális körülmények között sem bírja. Persze ez is sunyi, szakaszos hibát okoz, mielőtt végleg beadná a kulcsot.
Shadin2014-08-26 13:53:29 // 57525
Tehát lehet az EGR-t pucolgatni, de ezt a részt is kellene mögötte, mert bizony itt nem volt áramlás, ami jelentősen elősegítette a szelem újbóli lekormolódását, majd tönkremenetelét...
Shadin2014-08-26 13:51:41 // 57524
Shadin2014-08-26 13:49:37 // 57523
Shadin2014-08-26 13:40:09 // 57522
Sosem lesz 6l ott és úgy ahol és ahogy én járok :-) Sőt, kb. leszarom a fogyasztást. Megkapja amit kér minden területen :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 13:39:58 // 57521
LMM-nél olaj? ne szopass :D
Shadin2014-08-26 13:38:11 // 57520
Én is erre jutottam, és idővel inkább vettem egy újat.
És amióta 40-es olajjal járok, nincs olaj a szívó oldalon. Sem a pillangó szelepnél, sem pedig az LMM nem ment úgy tele 5k alatt mint a 30-assal.
És amióta 40-es olajjal járok, nincs olaj a szívó oldalon. Sem a pillangó szelepnél, sem pedig az LMM nem ment úgy tele 5k alatt mint a 30-assal.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 13:36:53 // 57519
fogyasztásod úgy tudom nem kevés, menj pár próbakört de úgy hogy beraksz egy tojást a gázpedál alá kivi vagyok így lesz e 6L :)
Giuntini2014-08-26 13:30:25 // 57518
A csapàgy 30-35ezer huf plusz munkadíj. Nekem 40-ben volt az egész. A hàtsó viszonylag egxszerűen lejött, viszont az első katasztrófa volt az abs érzékelő miatt. Nem jött ki és ki kellett venni a jobb első futóművet. A hàtsónàl is erre kell vigyàzni.
dev1662014-08-26 13:26:15 // 57517
Az EGR szeleppel az a baj, h sose lehet tudni, h jó-e vagy sem. Nálam legalább látszott a váltások utáni kis füstcsóva, amiből arra következtettem, h néha nyitva ragad le a szelep és az oxigénben szegény levegő matt dúsít túl és kormol (persze amíg ki nem küszöböltünk minden egyéb lehetséges okot nem csak az EGR volt gyanús), de volt amikor meg hibátlanul működött a szelep és a semmi füst. Alattomos szakaszos hiba, mert a szelep csak a legvégső stádiumban szorul meg teljesen, előtte működget kisebb-nagyobb sikerrel (nem jól áll pozícióra, de azért próbálkozik) a tulaj meg csak csodálkozik, h miért eszik néha ennyit, néha meg amannyit a gép ugyanolyan körülmények között. Az enyém most kapott új Pierburg EGR szelepet és egyből világossá vált, h a gyári már nem végezte rendesen a dolgát, pedig hibaüzenet nem volt, az EGR tesztek is rendben lefutottak és a kormolás sem volt túlzott, csak engem zavart.
Shadin2014-08-26 13:16:52 // 57516
Köszönöm mindenkinek!!! Írjatok. Bármit. Olaj egr szívósor Bose navi bármi jöhet :-D
Shadin2014-08-26 13:15:36 // 57514
Persze, vegyél speckó (negatív torx) felyet és 75mm-es hosszabbító szárat, mert az alsó csavarhoz nem férsz hozzá :-)
Shadin2014-08-26 13:13:53 // 57513
Lenyírtam. minden kész.
Shadin2014-08-26 13:13:20 // 57512
Nem kell az EGR-t pucolni. 40-es olaj kell neki, ha meg beszart akkor csere.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 12:52:39 // 57511
mondasz valamit mindjárt elalszom ...pedig leszívták az agyam a "fehér" népek rendesen...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 12:47:42 // 57510
nekem van elfekvőben egy jóárasított :)
Liquid2014-08-26 12:39:38 // 57509
dolgozunk, letargiásak vagyunk ettől a kiváló nyárvégi időjárástól, mindjárt megiszom a 3. kávémat...
vargadre2014-08-26 12:39:09 // 57508
Sziasztok!
Most látom elérkezettnek az időt arra, hogy a bal hátsó kerékcsapágyat kicseréljem, mert eléggé búg már. Kérdezném tőletek, hogy mennyire gányolós, illetőleg mennyi pénzbe kerül körülbelül, természetesen optimális esetben. Esetleg van-e valami amire nagyon kell figyelni közben?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Most látom elérkezettnek az időt arra, hogy a bal hátsó kerékcsapágyat kicseréljem, mert eléggé búg már. Kérdezném tőletek, hogy mennyire gányolós, illetőleg mennyi pénzbe kerül körülbelül, természetesen optimális esetben. Esetleg van-e valami amire nagyon kell figyelni közben?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Liquid2014-08-26 12:38:59 // 57507
ne bántsd szegényt ! :)
GTPeti2014-08-26 12:38:42 // 57506
Ne csináld már! Egy kis EGR-puceválás mindig belefér. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-26 12:33:22 // 57505
fű? lenyírtad? annyi eső esett mostanság :DDD
Shadin2014-08-26 12:24:51 // 57504
Szabi. Klíma szerelés. Látod ehhez pl. nem értek :-( Az autó hibátlan sajnos :-)