Fórum >> Típusok >> 159

Dömpi (il dottore)2014-08-27 22:34:42 // 57665
viszont akkor a DPF regen sűrűsödne, azonban nálam azonos használat mellett (napi 2x 18 km közúton) tartotta a 350 km-enkénti átlagot, amikor pedig elkezdtem hétvégéken Pestre járni suliba (majd minden második 7végén pénteken is és szombaton is 200-200 km, akkor pedig szépen felment 500 km-enkéntire.
Ez tutira nem utal EGR hibára.
Tény, hogy a fogyasztásom megnövekedett az utóbbi néhány hónapban, de most az elmúlt hetekben visszaállt a megszokott szintre. Ennek 3 oka lehet szerintem:
1) vagy igaz a gyanúm, és a helyi MOL kúton csalnak a prémium dízellel, mert mióta shell nitro plusz van benne, helyreállt a fogyasztás
2) semmi gond nem volt az üzemanyaggal, egyszerűen a párás nagy melegben (júni/júli) többet evett, most a kicsit hűvösebb időben normális a fogyasztás, a MOL-Shell váltás pedig csak véletlenül ezzel egybeesik. Ha ez igaz, lehet, hogy valami gond van a hűtésemmel, ventillátor vagy hűtő túl bogaras már. Nyáron dobott is hűtési hibát 1x, kód törlés után nem tért vissza.
3) koszos az EGR-em és valóban ingadozik a fogyasztásom, de már több mint 1 éve volt pucolva, ergo lassan ráférne a pucolás. Minden más csak véletlen egybeesés és hibás következtetésekre visz.
DrB2014-08-27 22:31:35 // 57664
Szoval magyarul ez a szilent. Koszi, most mar ezt is tudom. Remelem, hogy jol ertettem, s csak a szilent rossz, s eleg lesz csak azt cserleni.
dev1662014-08-27 22:29:14 // 57663
1. a benzinesekben az EGR nem koszolódik ennyire, tehát a probléma nem is feltétlenül jelentkezik. 2. Az újabb típusokban nem 2 vezetékes EGR van, pozícióra tudja őket szabályozni az ECU, pontatlanság kizárva, akármilyen koszos, legfeljebb több áramot vesz fel az aktuátor. Ha megszorul, hibajelzést dob, mert látszik, h nem változik a pozíció.

Az összes többivel mi van? amit lejjebb is írtam.
dev1662014-08-27 22:17:38 // 57662
a rendes működés alatt azt értem, hogy néhány százalékos pontossággal pozícióra tudja vezérelni az ECU az EGR szelepet. Nálam azon kívül, h váltások között dobott egy kis fekete füstgomolyagot (azt sem mindig, csak, ha olyanja volt) és ugyanazokban a szituációkban néha eltérő fogyasztási adatokat produkált semmilyen jele nem volt az EGR hibának. Szedte a lábát, nem torpant meg, nem késett a gyorsulás és korrektül indult mindig is. Engem csak a füst zavart, főleg az, h néha füstölt, néha meg nem, ezért cseréltem az EGR szelepet új, gyárira és az alacsony fordulatú füst teljesen eltűnt, a magas fordulati pedig visszaszorult egészséges, alacsony szintre és már nem is fekete, hanem szürke (kisebb fölös túldúsítás és ezt már főleg a turbó késése okozza).

Ha lenne DPF a alatta, akkor valószínűleg nem jut eszembe EGR-t cserélni és vígan használnám így, hiszem úgy sem látom a füstöt. Nálam sem volt nagy gond az EGR-rel, működgetett, de semmiképpen sem jól. Tehát vannak érezhető jelei az EGR hibának, de kezdeti stádiumban ez mindössze a füst (és az ingadozó fogyasztás), az pedig EURO4-es autóból gyári állapotban nem jön ki. ha nem hiszel nekem nézz meg néhány kormos 159-est, amit már megszabadítottak a DPF-től. én 3 ilyet is láttam az utóbbi időben, mind dobta a szürke/fekete gomolyagot váltások után.
Dömpi (il dottore)2014-08-27 22:10:09 // 57661
szilentcsere volt nálam is mindkét oldalon elöl az alsó lengőkaroknál.
teljesen normális dolog
amúgy szilentet lehet kapni külön, de ha lengőkart kell cserélni, ahhoz adják a szilentet
de ha csak a szilent rióossz, akkor felesleges lengőkart is cseréltetni

blog
DrB2014-08-27 21:59:42 // 57660
Sziasztok!

Megint problema, hiba miatt irok. Harom hete ropogo, kopogo hang jelentkezett a bal elso futomubol, ahol par honapja csereltek egyebkent mar a felso keresztelengokart. Szerviz atnezte, a diagnozis, hogy mindket oldalon az also keresztlengokarok nemetul "Querlenkerbuchsen" nevezett resze ki van kopva, ami egyebkent az elso gumiabroncsok kopasan is meglatszik. Illetve a jobb felso keresztlengokart sem artana szerintuk cserelni. Kerdeztek, nem vettem e eszre, hogy az auto maskepp viselkedeik, mondtam, de. Par honapja az az erzesem, hogy az egyenesfutasa nem olyan, mint volt, illetve mintha tobbet kellene a kormannyal korrigalni. A szerviz szerint eredeti gyari alkatreszkent csak kompletten lehet cserelni, de utananeznek az utangyartott termekeknek, ugy, remelhetoleg, olcsobb lesz. Egyebkent 160 ezer km van az autoban, ebbol 100 ezer kilometer ota nalam. En foleg jo minosegu kozuton es autopalyakon hasznaltam ezalatt, fokent idekint Nemetorszagban. Az elso 60 ezer km-et egy drezdai fazonnal toltotte, hogy o foleg hogyan ill. hol hasznalta, azt nem tudom. Valamelyikotoknel elojott mar ilyen elhasznalodas ennyi km kornyeken?
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:40:13 // 57659
Én is ezt mondom! Ha nem működik rendesen, akkor annak jele(i) vannak. Érezhető jelei!
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:38:45 // 57658
Tehát ezek szerint MINDEN modern EGR-el szerelt dízel, vagy éppen benzines autóban onnantól kezdve, hogy gurult néhány ezer km-ert már koszos az EGR - merthogy néhány ezer km után is már koszos, az tuti ! - és nem működik pontosan.
Ne ezt ne akarja nekem senki beadni!
Ha esetleg mégis így lenne, akkor viszont ez be lett kalkulálva a motor működésébe.
Ha mégsem, akkor kvázi nem megfelelően működő, a megfelelő működésre képtelen járműveket gyártanak és forgalmaznak hosszú évek óta.
Oké, hogy fogyasztói társadalom, ne de nem ennyire!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-27 21:34:17 // 57657
ha egy picit nyitva marad apró rángatások lesznek motorfék után gázadásra 1200-1500 fordulat között, ahogy lezárja kisimul ...ha a comp látja nyitva marad miért nem rakja be hibajelzésbe?
dev1662014-08-27 21:31:35 // 57656
Az az elvárt pozíció a valóság egy másik kérdés :))
dev1662014-08-27 21:30:54 // 57655
Nem azt írtam, h ami egyszer megszorult az tisztítás után is rögtön megszorul, hanem azt, hogy örökre pontatlan lesz a beavatkozás. mondok egy példát. az EGR nincs megszorulva, csak egy picit koszos. Az ECU kiküld egy impulzust, amitől azt várja, hogy EGR 50% zárt állapotából álljon be 80%-ig zártra. A kosz miatt a szelep csak 70%-ig zár le, ettől az ECU által számítottnál több kipuf.gáz jut a szívósorba, így oxigénben szegényebb lesz a keverék a hengerekben a bef után, ettől tökéletlen lesz az égés és a gázolajtöbblet kormolást okoz. Ez egy DPF-es autóban semmilyen hibajelenség nem társul a hibához (nem látod a füstöt), mégis folyamatosan kormol a gép alacsony fordulaton is.
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:28:49 // 57654
lenne valami jele, nem?
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:28:04 // 57653
ha nincs pozícióérzékelés, akkor miért látni a FES-el százalékos adatokat?
dev1662014-08-27 21:20:15 // 57652
honnan tudod, hogy rendesen működik?
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:18:49 // 57651
Ezzel azért erősen vitatkoznék!
Én tavaly májusban pucoltam ki, előtte pedig 2012 januárban, amikor is megszorult nyitott állapotban.
NEM VOLT CSERÉLVE, csak takarítva, és tökéletesen működik!
Ezt tanúsíthatják mindazok, akik mentek az Arkangyallal (pl. droberto, Pityukoma).
Bocsi, de az hülyeség, hogy amelyik egyszer megszorul, az sohasem fog többé rendesen működni!
dev1662014-08-27 21:17:34 // 57650
szabályozva nincs, tehát nincs visszacsatolás, ezért is is okoz ilyen titokzatos és alattomos hibákat az EGR szelep. Ha lenne pozícióérzékelés akkor az akadozó szelepet is a helyére tudná lökdösni az ECU azzal, hogy hosszabb impulzust küld ki a lineáris motornak, ami a szelepet mozgatja, mindaddig, amíg az el nem éri a megfelelő pozíciót. Egy idő után (ha nagyon akad a kosz miatt) persze kimenne a motor biztosítéka (ha van) a nagy áram miatt, de legalább addig precízen működne a szelep. ez egy drágább és picivel igényesebb megoldás lenne, de az autóelektronika iparága sosem az igényességéről volt híres, hanem a költséghatékonyságról, ez nem Fiat, Bosch, vagy éppen Pierburg (ez gyártja az EGR-t) jellegzetesség.

egyébként egybemenetű beavatkozónál is mér áramot az ECU, így a felvett áram szélső értékei alapján tud hihetőségi vizsgálatot végezni és hibajelzést adni.
Piritu - 1.000.0002014-08-27 20:59:23 // 57649
Egyszer a Spiderrel jártam így. A városba beérve veszettül elkezdett csikorogni. 1 méter tolatás megoldotta a problémát, kiesett a kavics.
Shadin2014-08-27 20:57:09 // 57648
Ok, nem az egér dobja. Hanem a rendszer. Attól még az EGR hibáját jelzi :-)
Pityukoma2014-08-27 20:50:47 // 57647
Sziasztok:-)
Újra a fedélzeten:-) Véget ért a szabi, ismét itt vagyok:-)
16.-án menyasszonyi autónak öltözött a vasam. Mit ne mondjak nem öregbítette az Alfa Romeo hírnevét :-( Megmakacsolta magát és olyan éktelen csikorgásba kezdett a jobb első keréknél valami hogy dudálnom sem kellett, mert mindenki így is felkapta a fejét rá. Mintha két fémet nagy erővel össze préselve csúsztatnánk egymáson. Persze voltak megjegyzések:-( "szép-szép, csak kár hogy így nyikorog" ...stb. Szerintem az nem tett neki jót hogy kb 20km-t mentem 25km/h-val:-D, ezt nem tolerálta:-) A házasság kötőtől a templomig semmi, onnan a lagziig nyikorgás, majd másnap reggel megint semmi. Hazaértem, miszlikre szedtem a jobb elejét és még csak nyomát sem találtam hogy mi adhatta ezt a fülsüketítő nyikorgást. Arra gondolok hogy valahova beszorult egy apró kavics, és másnap mikor hátrafelé indultam hideg fékkel akkor ki tudott jönni. Persze ezt csak gondolom.

Most hétvégém voltam a gyöngyösi talin. Az is nagyon jó baráti hangulatú összeröffenés volt. Jól döntöttem hogy elmentem pedig ~250km messze voltam onnan. Jövőre biztos hogy a családot is viszem. Rengeteg élmény van apróknak és nagyoknak is a kalandparkban.
No most pedig nekilátok a visszaolvasásnak az Amore-n. Van mit bepótolnom:-)
Csabi2014-08-27 20:25:34 // 57646
A motor üzeme alatt, amikor működnie kell az EGR-nek(részterhelésen), a visszavezetett kipuffgáz mennyiségét tudja számolni az ECU, többek között a MAP szenzor (nem LMM ! :) ) jeleiből...ha túl kevés a kipuffgáz, mert leragadt zárt állapotban, vagy lefordítod a mágnest róla, akkor P0401 , ha túl sok mert nyitva ragadt meg akkor P0402 hibakódod lesz...egy idő után
Ákos (dewvil)2014-08-27 20:24:53 // 57645
Vagyis pontosabban a legtomegmero es a fordulatszambol tudja ha bibis az egr. mert nyitott vagy zart allapotban megvaltozik a bearamlo levego. de azt nem az egr dobja.
Ákos (dewvil)2014-08-27 20:17:45 // 57644
Ha lehuzod a stekkert oke, de elvileg ket szal vezetekbol o nem erzi mennyire van nyitva vagy zarva. az egy plusz meg minusz. opel 1.9 ugyanez a motor ott legalabbis igy van, de ugyanaz alfa is.
legalabbis origin egr nel.
David | Centocinquantanove2014-08-27 19:49:48 // 57643
Ez az ultrahangos EGR tisztítás ez jó dolog? Hatékony? Hogy megy ez?
Shadin2014-08-27 19:34:40 // 57642
Tévedés, ha lehúzod azonnal dob hibát, ha pedig lehetetlenné teszed a működését, pl. tekercs nélkül zárva tartod, akkor egy idő után dobni fogja a hibát ami a felső sorban látható. Viszont nem mindig gyújt sárgát. ha csak szűkítve van...

Nem tom más autónál hogy működik, de a 159-nél így az tuti, mert végigjátszottam.

Ákos (dewvil)2014-08-27 19:23:03 // 57641
Egr hibat sosem fog dobni a komp. mivel kétvezetékes és nincsen visszacsatolása, csak kivezérlés. Max ha a csatit lehúzod.
Mr. Z2014-08-27 19:22:41 // 57640
Edison óta ismert fogalom az ipar számára a tervezett elavulás. Csak az egyre kapzsibb világ miatt egyre gyorsabb az elavulás. Ajánlom figyelmetekbe Korfun a hajókiránduláson megtekinthető a FIAT vezér "háza". Én lefotóztam.
Piritu - 1.000.0002014-08-27 19:10:39 // 57639
Áááá dehogy! Még csak 236 volt meg GPS szerint :-DDD
dev1662014-08-27 18:51:43 // 57638
honnan tudod, h a tekercs nélkül hány százalékos állásban marad a szelep? megáll ott, ahol korábban leragadt, sajnos semmi nem derül ki belőle, ha lehúzod a tekercset, csak akkor ha zárva maradna a szelep ettől, de ezt semmi nem garantálja, sőt inkább valószínűtlen.
Shadin2014-08-27 18:39:45 // 57637
Az egr hibát, ha mégsem a korom okozza, még úgy is kiszűrheted, ha leszeded a működtető egységet a kép szerint, vagy csak mellélógatva. A stekkert ne húzd le mert akkor belimpel. Leakasztott mágnesnél is jöhet ill. jön is idővel sárga, de nem tilt le.
dev1662014-08-27 17:45:35 // 57636
a korom nem kopik le, csak egyre több lesz. Mivel elég markáns hibajelenséged van egy EGR pucolással könnyen kizárhatod az EGR hibát. Ha kicsit sem lesz jobb utána, akkor rossz nyomon jársz, ha kicsit jobb lesz, akkor EGR hiba biztos van (még más is lehet emellé, pl turbó, mint írtam). Ettől persze még nem lesz jó az EGR szeleped, csak kevésbé rossz egy darabig :))

Kis túlzással az EGR azokban a dízelekben működik tökéletesen, amik most gördültek ki a gyártósorról vagy éppen újra cserélték bennük a szelepet:))
David | Centocinquantanove2014-08-27 17:38:48 // 57635
A szorulás az javíthatatlan? Gondolom a koromtól ragad le... Az a korom adott esetben lekophat róla annyira, hogy kevésbé gyakran vagy egyáltalán ne szorulgasson?
.......................2014-08-27 16:57:47 // 57634
De a legvalószínübb ,h szorul az Egr ,és 2..3 mp renyitva marad,
Persze h nics turbonyomás,hisz kimegy a kipufogón
David | Centocinquantanove2014-08-27 15:38:39 // 57633
Bocs ha hülyeséget kérdezek vissza, de akkor nem kéne következetesen mindig előjönnie ennek a problémának? Mármint minden egyes gyorsításkor?
David | Centocinquantanove2014-08-27 15:36:16 // 57632
Ilyen Karotta féle hapsiktól agyfaszt tudok kapni egy perc alatt.
Szerintem világ életében nem dolgozott sehol csak firkált, mégis ő a legokosabb, ő majd mindenről megmondja a magáét... Ehhez ért... fikázni.

Ami meg a másik dolog, hogy igen, az Alfának is vannak hibái, olykor olykor tönkre megy ez-az benne. A foswágen 10x annyi autót gyárt, ergo 10x akkora tapasztalata van, hogy mit hogy kell csinálni, mégis fekve tudnak maradni a germánok is... Mert a priusa biztos sokkal jobb autó volt mint a 159...
Giuntini2014-08-27 15:21:31 // 57631
Ez egy tahó! Miért vett Alfát? És mellette az a vihogás, ahogy boldog az a barom, hogy ismét lehet alapja a szarolaszozásnak. Azért érdemes egy pillantást vetni a kiberhelt rádióra. Javaslom, adja el az Alfát, és vegyen egy BMW-t és Turán Friciékkel fújhatja a BMW indulót. Annak a hibáit úgyis mindenki takargatja.
.......................2014-08-27 13:51:48 // 57630
Akkor a turbonyomás vezérlés a bibi,vagy maga a turbogeometria,
Nésd meg a kis gumicsöveket a vacuumvezérlésnél
Aztán MES al solenoid test,
.......................2014-08-27 13:48:57 // 57629
Mert kinyomod a szemét:-P
Chianti2014-08-27 13:46:25 // 57628
Nélkületek nem is tudnék annyit az autómról mint amennyit általatok tanultam! Ezt ezúton is köszönöm mindenkinek! Nem hittem volna hogy ennyire bele fogok mélyedni az autók, vagy pl. a modern dízelek világába, de tényleg érdekel. Abszolút kezdőnek számítok autószerelés terén - én a bringákhoz értek valamelyest, azokhoz szinte minden speckó szerszámom megvan - de azért ha vezérlést nem is fogok egyedül cserélni, nem szeretnék mondjuk egy izzócserével szerelőhöz rohangálni.
Idén ősszel lesz alkalmam belevágni, bár csak kozmetikázás lesz, de első / hátsó embléma csere, hűtőrács csere, féknyereg festés, hátsó ülés kiszedés (hogy csak a legfontosabbakat említsem) tervben van...
norbi04092014-08-27 13:37:58 // 57626
Az faja :) még a demo is?
Csabi2014-08-27 13:29:16 // 57625
Igen, "mindent"lát :)
Piritu - 1.000.0002014-08-27 13:25:18 // 57624
Nem, soha. Viszont első dolgom volt itt is megosztani, hogy más is számítson rá. (Másnap meg is történt másnál is.)
norbi04092014-08-27 13:20:40 // 57623
És azzal, amit Te használsz + AlfaOBD ...látni a DPF eltömődés mértékét is?
.......................2014-08-27 12:23:10 // 57622
ja,én is túlreagáltam,bár nem gondolom ,hogy a tervező hibázott volna,
valszeg anyaghba,vagy törés,
Az ilyen kapcsolók azért átmennek egy párezerórás teszten
Csabi2014-08-27 11:57:17 // 57621
Csak rádugod, bekapcsolod, párosítod a telóval, vagy amivel akarod, és kész...
Használat után, azért én mindig kihúzom...amikor sűrűn használtam, akkor volt bedugva mindig...
GTPeti2014-08-27 10:25:50 // 57620
Leköteleznél minket!!! :))
GTPeti2014-08-27 10:24:52 // 57619
Ott a pont. :)
GTPeti2014-08-27 10:22:29 // 57618
Most megnéztem én is. :)
Ennyire nem is volt vészes, mint ahogy itt a srácok lereagálták. Nem találtam benne sz@rolaszozást, csak azt érzékeltette, hogy a váltógomb tervezésekor Giovanni esze jó eséllyel már az esti pizzán járt... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-27 09:56:44 // 57617
kicsit olvasgass és rájössz miért ez a nagy szeretet feléjük...
mzo2014-08-27 09:48:44 // 57616
Nem tisztem vedeni Karottat, de itt nem arrol volt szo hogy szarozta volna az Alfat es nem is arrol hogy letort volna a valtogomb, hanem egyszeruen azon bosszankodott hogy egy egyszeru csuszoek hogy a fba tudott beakadni tonkremenni. A valtogombot o szedte le nem letort ha jol ertettem azert, hogy tudja hasznalni a valtot. Nem igazan ertem mi ez a nagy felhaborodas meg szitkozodas a video miatt... Ja es nem 2 millio alatti lefosott autot vett ha jol emlekszem 2,5 korul volt. eloben kifejezetten szepen nez ki a gep :) ezenkivul az egesterben mar tobbszor dicserte az 59-est hogy mennyire jo auto. Most meg felhoz egy banalis hibat erre az Alfasok leoltjak a forumon. No comment.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak