Fórum >> Típusok >> 159

dev1662014-05-02 15:39:40 // 52703
Ebben egyetértek, ne offoljuk tovább. Ez a topic valami sokkal jobb dologról szól:)

u.i: akkor 2002-2005 nem fog stimmelni, mert CR-es B6 os passot-ok között is sok volt ami szerette a kenőolajat. alább is linkeltem be ilyet. de mindegy is, mert úgysem fogjuk meggyőzni egymást, nemde? :)
vm2014-05-02 15:01:47 // 52701
Mindenféle leszólás nélkül... A Tuareg annak kell akinek kicsi a pöcse, de nincs pénze vagy mersze Hummer-re. Mindkettő teljesen céltalan, ésszerűen használhatatlan villantós cucc.
mzo2014-05-02 14:59:10 // 52700
Eskuszom tenyleg utoljara mert mar szettrollkodjuk a forumot.
Ha figyelsz en 2002-2005 kozotti idoszakrol irtam hogy akkor voltak jellemzoek az olajfogyasztasos problemak a vw konszernen belul. Akkor meg se cr technologia se Dpf szurok nem voltak vw termekekben.
dev1662014-05-02 14:43:03 // 52699
:)) ennyi fémreszeléknél sztem már az egész motor kuka, nem csak a bef. rendszer. pfff..

Mégis mennyi birka megveszi ezt a jellegtelen, minősíthetetlenül unalmas pénztemető batárt, ami Tuareg-nek neveznek. Soha nem értettem. Csak a birkaeffektus és a jó marketing lehet a magyarázat, azért veszik, mert sokan tesznek ugyanígy.
dev1662014-05-02 14:21:01 // 52698
ok, ez két eset és ha egy korábbi évjáratot fogsz ki és neked is zabálja az olajat, akkor máshogy vélekednél? nem lehet 1-2 esetből ítélkezni. Magad is elismerted és köztudott tény, hogy a CR TDI-k (ok, lehet, hogy csak a korai évjárataik, de abból is eladtak jó néhány milliót) ették az olajat, ami úgy ahogy van nevetséges és a VW-t minősíti.

Egyébként az olajfogyasztás súlyosabb következménye (a folyamatos után töltögetés mellett + kartergáz visszavezetésnél is bekavarhat), hogy az elégetett olaj kinyírja a DPF-et és ez is egy jellemző gond a CR TDI-knél. ja és nem is olcsó megoldani.:)
dev1662014-05-02 14:14:38 // 52697
1. A CR és PD TDI-nek, mint motorcsaládoknak súlyos és költséges javításokba torkolló konstrukciós hibái vannak. A JTD-nél is vannak hibák, persze, de nem súlyos konstrukciós hibák ezek és általában javítás sem különösebben költséges. 1997-ben, amikor piacra dobták őket alapvetően igényesen megtervezett és megbízható szerkezetek voltak hosszú távra.

2. A felháborodásom oka, az, hogy VW-nek még mindig van olyan vastag bőr képén, hogy a megbízható, precíz német technika álcáját fenntartva silány termékeket állítson elő. Ha annó a 166-ot (JTD) a megbízhatóságával akarták volna eladni, oltári nagyot koppantak volna, mégis ezerszer jobban megbízhatunk benne, mint egy korabeli 2-3-szor annyiba kerül luxus népautóban (még a V10 Pheaton motorról is borzalmakat lehet olvasni). Szóval nem önmagában az zavar, hogy a VW megengedi magának, hogy rossz termékeket gyártson és drágán adja el, hanem az, hogy ezt úgy teszi, mintha prémium márka volna az ezzel járó sallanggal és nagyképűséggel együtt. Aki érti, érti, aki nem, nem.
mzo2014-05-02 14:04:12 // 52696
Vannak persze a 2,5 V6 eleg hirhedt motor. Ahogy pl az 1.2-es 3-om hengereseknek is vannak gondjaig a lanccal es meg par dologgal.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-02 13:40:56 // 52695
en egy null km-en megvett piton nyűgjeit mondtam el olyan 59-et is állítsunk mellé... tipushibak bizony vannak föleg a 2,5tdi-nel
mzo2014-05-02 13:11:36 // 52694
Ezt már egyszer kitárgyaltuk. Nekem nem ette az olajat, de az ismerősöm 1,6 crtdi octaviaja sem eszi.
mzo2014-05-02 13:07:49 // 52693
Látom olvastad a Totalcar félek a dízeltől cikkét. :) de akkor olvasd el a Stumpf Bandi kis keretes irását is a cikkben. Nagyjábol benne is van a válaszom. Mindenestre a lenyeg, hogy ezért leszarozni egy márkát véleményem szerint öreg hiba. Minden tipusnak - motornak vannak bajai. Igen az Alfáknak is. Szinte az egesz fórum erről szól. Itt egy rángatás, ott egy porlasztócsúcs hiba, amott egy kormánymű, vagy csapágy. Ettől még nem mondjuk ra hogy szar autó nem?
dev1662014-05-02 13:04:11 // 52692
és a CR TDI olajfogyasztását se hagyjuk ki. Durva konstrukciós hiba. A TDI betegágy.
.......................2014-05-02 12:45:56 // 52691
Tény hogy a Bosch mostanában nagyon olcsósít
a CP4 es pumpák Sem olyan megbízhatóak mint a Cp2 esek

érdekes csak az AMI fórumokon van info erröl a hibákról

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=344230&page=3

nem egy VW cp4 pumpa lett már spénes
Buddha2014-05-02 12:45:00 // 52690
OFF, mert ez nem ide való lenne...

Konstrukciós hibák PDTDI-nél? Akadnak:

Elkopó vezérműtengelyek
Beszakadó hidrotőkék
Seregnyi tömítetlenségi probléma a porlasztónál
Kontakthibák az olajban futó vezetékeknél
Rosszul méretezett szivárgó turbó
Az előbbi miatt sorban elgörbült hajtókarok

Mindez 246000km-nél, és garantáltan a gyári előírások szerinti időben és olajjal szervízelve!
Ilyenekkel nem találkozol egy JTD-nél!
dev1662014-05-02 12:39:56 // 52689
Nincs vagy nem elégséges az üzemanyaghűtés a rendszerben, ami a tartályban lévő víz egészen apró cseppekben való folyamatos bejutását teszi lehetővé át a gázolajszűrőn is. Ezt a WIF szenzor sem érzékeli, de a vízbuborékok kavitációt keltenek a szivattyú lapátjain, amitől a szélek megkopnak, törnek (mint a hajócsavarnál), ettől egyrészt csökken a rail nyomás, másrészt az apró fémreszelékek tovább roncsolják a rendszer összes többi elemét. Az injektorok pedig nem vizes üzemanyag tulajdonságaihoz vannak optimalizálva, így a víz jelenléte itt is túlzott kopást eredményez, meg persze a fémreszelék sem a kedvence:)). Nem csak TDI probléma ez, hanem sok Deplhi rendszerben is jellemző.

A TDI másik tipikus nyűgje, ahogy már írtam, de akkor újra: túl erős rezonancia, nincs jól kibalanszírozva motor, ettől ilyen ocsmány a hangjuk és ez öli meg a lendkereket is.

Persze árnyalja a képet, hogy akadnak olyan TDI variánsok, amikben van üzemanyaghűtés, de összességében szerintem fentiek erősen konstrukciós hiba kategóriába sorolandók.

A flottás VW használók nem írogatnak a fórumba, mert nem a saját pénztárcájukra hazardíroznak azzal, hogy TDI-t használnak. Akik viszont így fórumozgatnak, találkozgatnak mint, mi hasonló közösséget alkotnak.
Dömpi (il dottore)2014-05-02 12:37:57 // 52688
Árban csak eleinte kellene alámenni a németeknek. Pont azért, hogy vegyék! Ha már veszik és elégedettek és ez elterjed a köztudatban, akkor már lehetne emelni az árat.

Először a bizalmat kellene visszanyerni!
Dömpi (il dottore)2014-05-02 12:29:27 // 52687
Milyen már hogy valakinek már 3 hónaposan alfája legyen?!
mzo2014-05-02 12:07:37 // 52686
Tényleg nem kötözködésként, de most már érdekelne mik azok a konstrukciós hibák amikről beszélsz? Mert 12 év vw konszern (skoda vw) fórumozás után sem nagyon hallottam konstrukicos hibákról amik konkrétan a befecskendező rendszereket tönkrevágta volna.
És ha már ennyire zárt közösség a vw konszerncsapat akkor (ami Lol :) ) akkor te honnan tudsz róla? Netán beépültél a titkos társaságba? :)
dev1662014-05-02 11:35:14 // 52685
Ez is azt igazolja, amit lentebb írtam. Azért adja be a kulcsot a Bosch - feltételezem - legjobb és legdrágább EDC befecskendező rendszere, mert a CR TDI-ben konstrukciós hibák vannak, amik miatt hosszú távon a kelleténél jobban károsodik a szivattyú és az a injektorok, nem azért mert a Bosch-t selejtet szállít a VW-nek. A PD TDI-ről nem is beszélek, annál már tényleg nincs lejjebb:))

A VW/Audi közösség ugyanúgy összezár, mint mi meg ugye a VW mögött van az autóipar talán legerősebb marketinggépezete. Ezért nem köztudott dolgok ezek.
Ricsi 1472014-05-02 09:54:45 // 52684
Üdvozlet a fekete 159 tulajanak aki Körmenden tartozkodik a napokban :)!
mzo2014-05-02 09:31:13 // 52683
Na így már valóban más a leányzó fekvése. :) Nekem a céges TDI-m be annó beleszaladt 210 e km és a kötelezőkön kívül soha semmit nem kellett cserélni. Ha jól emlékszem 90 nél volt fékbetét 120 nál vezérlés 160 nál ismét fékbetét és ennyi. Ja meg valami szilent lett cserélve az első futóműben 100valahánynál. ennyi. Jaj de nem volt egy check engine lámpa ami valami időszakos szonda hiba miatt jött fel törölték és soha többet nem volt vele gond. Amiket felsoroltál bár extrémnek meg soknak tűnhetnek, de inkább főleg az áruk miatt tűnik soknak. Ezeket hogy csapágyak, klíma, befecskendezők, már nem egy kartásrs cserélte nálunk is bőven 200 e km-eres futásteljesítmény alatt. Klíma pl. Dömpi, porlasztócsúcsok pl dewvil, 120 e nél, csapágyak nagyjból ki nem? És vannak még a kormánymű, rúgók, EGR stb... Szóval nem olyan egyedi extrém estek ezek. Csak nekünk olcsóbbak (hála ugye neked pl) :) nem ilyen horror árban vannak mint a Phateonnál. Egyébként a legrosszabb a szerelőtől és az alkatrészestől kikérdezni egy márkáról a véleményét mert ők csak a szarral találkoznak ugye :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-02 07:55:45 // 52682
konkrétan a komplett befecskendező rendszert 150e-nél kellett cserélni ami potom 2,5 mill volt hozzá, a klíma kompresszor 200e-nél csak gyári 4 kiló, a csapágyakat is 200e előtt kellet cserélni, a kardán is olyan 4 kiló...ez egy 15-20 millás luxus autó a gombok szanszét vannak kopva belülről...mutass még egy ekkora fost a konkurenciából ilyen hibákkal ....kik cserélték ugyan ezeket itt végig 100e-es futásnál? én 180e-rel adtam el ilyenek nem voltak a listámon :)
Haddel2014-05-02 01:44:58 // 52681
Jó éjt mindenkinek!
Giuntini2014-05-02 01:08:00 // 52680
Veled egyetértek, de azt kérdezném hogy miért is kellene olcsóbban adni az Alfát? Mitől ér többet, és mitől prémiumabb egy Bangle féle 3-as BMW egy 159-nél? A 3-asban az ordító műanyagok miatt? A rosszul álcázott alumínium dekor miatt, ami valóban festett műanyag. A rendkívül rondán kerregő 3ezer fordulatnál a legrosszabb kávédarálót idéző motorhang, vagy a kisautós jellegű műszerezettség miatt? Milyen pofátlanság ezért ilyen magas árat kérni. Itt sokan írták, hogy tőkeerős befektető kellene. Az nem elég kezdetnek, hogy a FIAT 25%-al emelte az eladások számát az Államokban? Ha folytatják lesz elég pénz a fejlesztésekre. A FiAT-nak már van két tömegmárkája: Eu-ban a FIAT, USA-ban a Chrysler. Erre lehet építeni. És van egy nagyon érdekes angol példa. A Jaguar. A Ford majdnem csődbe rakta, olyan rossz minőségű autókat gyártottak, hogy az szégyen volt. Próbáltak gyártani kis Jaguárt, az olyan szar volt, hogy az kimondhatatlan . Amióta átvette a TATA elhagyták a tömegterméket, óriási minőségi ugrás volt néhány év alatt, és most nézzük meg, hogy hol a Jaguar. Lehet ezt másképp is csinálni, és felejtsük már el a németekkel való összehasonlítást.
dev1662014-05-01 23:56:23 // 52679
A te VW-s tapasztalatod sem ér többet, mint az övéké. Ők nem voltak ilyen szerencsések:
http://www.autonavigator.hu/hasznaloi_velemenyek/volkswagen/passat_v/passat_2_0_cr_tdi_comfortline_4moti-19197
http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/passat_2005/hulladek/
http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/passat_2005/dragan_mert_fostalicska./

Visszatérve az idő előtt elhasználódó alkatrészekre... Azért megy a VW/Audi-kben (nem a legújabbakra gondolok, arról nincs infóm) előbb tönkre a lendkerék, mert gyenge a járáskultúra, túl erős rezonancia. Miért? Mert az összes TDI blokk egy hulladék. No meg persze az injektorok is hamarabb kopnak, de ez sem az injektorok hibája, hanem az üzemanyagrendszeré. pl. ha víz jut a rendszerbe (általában az üzemanyaghűtés hibája miatt, mert víz mindig van a gázolajban, de nem kell bejutnia a rendszerbe), attól a nagynyomású lapátjai és az injektorok is durván kopnak. Ez nem a Bosch hibája, hanem a VW-é és az eredmény: több százezres szervizszámlák, mert a VW hanyag volt, vagy spórolt a tervezésnél.
mzo2014-05-01 23:40:54 // 52678
Hát jó :)

A kettős tömegú hogy mennyit bír ki az nagyban függ a használatától, értem itt a város autóplya alacsony fordulat stb... Nem értem ennek mi köze lehet adott márkához. Vagy a VW direkt rosszul szereli be a lendkereket?
Az általad belinkelt cikkben azt írják "nem ismeretlen jelenség, hogy beadja a kulcsot a nagynyomású vagy a lendkerék. Hát igen ez elég konkrét. A Néha meg a lehet meg az azt hallottam elég kevés kijelentéshez. Más tipusokban ismeretlenek ezek? Nem.

Nagynyomású meg mondom ugyanaz a Bosch mint az Alfában pl, ami a jobb renszerek közül való. Mi van ezen rosszul megtervezve? Ha tönkremegy akkor az leginkább a rossz uzemanyagtól megy tönkre. Vagy a hanyagságtól. Ha nem Bosch lenne hanem Siemens, vagy Delphi akkor már joggal lehetne rá köpködni.
És igen lehet szerencsém volt az elmúlt 12 évben a Vw csoport termékeivel, de én legalább tapasztalatból beszélek.
VW témát én befejeztem Jöhet az Alfa
dev1662014-05-01 23:21:24 // 52677
Csak azt felejted el, hogy a Pheaton egy luxusautó, amit illene átgondoltan és tartósra tervezni. A VW nem így gondolta.
dev1662014-05-01 23:16:44 // 52676
A kettőstömegű általános probléma, de más típusoknál 350-400e-t bír (vagyis problémának sem nevezhető), a VW-nél néha csak 100e-t.
http://www.origo.hu/auto/20130201-hasznalt-cegauto-teszt-volkswagen-passat-20-cr-tdi-comfortline-2008.html
http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/kettos_tomegu_lendkerek_cserelni_szinte_biztosan_kell_am_nem_mindegy_hogy_mikent_mikor-10892

A nagynyomású szivattyú a rosszul megtervezett üzemanyagrendszer miatt megy tönkre bennük.

"2002-2005 közötti évjáratokra volt jellemző, de utána módosítottak az olajlehúzó gyűrűkön és megszűnt ez a probléma."
hehe, mondd ezt azoknak, akiknél annak a pár millió példánynak az egyike landolt, amit 2002-2005 kifosott magából a VW gyár. Ha utánaolvasol a B6 korai évjáratait sok egyéb minőségi probléma is jellemezte. te valószínűleg egy késői példányt vezettél vagy szerencséd volt.
mzo2014-05-01 23:05:11 // 52675
Azért ez nem annyira vészes lista egy 280 e km-ert futott autónál. Nem egy Alfás van a körünkben akik ugyanezeket végigcserélik már 100 e km-er körüli futásnál.
dev1662014-05-01 23:04:24 // 52674
Ha visszaolvasol, nem azt írtam, hogy a 4C sikeres lesz az USA-ban, hanem sikeres lehetne némi módosítás után. De még az is lehet, hogy így is elkapkodják azt a néhány ezer darabot, amit oda szánnak. 30 év múlva a 4C keresett műkincsnek fog számítani.

"Minek ,veszel ott egy Camarot ugyanennyiért ami sokkal nagyobb élményt ad"
A Camaro is óriási élmény lehet, de a 4C mellett labdába sem rúg. Nézz meg, olvass el néhány 4C tesztet. A hagyományosan németbarát szaklapok sem tudnak betelni vele. Na ez ami nem véletlen.
mzo2014-05-01 23:01:56 // 52673
Na most ezekbe azért több ponton is belekötekednék egy kicsit ha nem gond :)

Nem tudom volt e személyes tapasztalatod az említett tipusokkal, nekem párral igen.
A kettőstömegű nem tipus specifikációs probléma hanem általános.
Nagynyomású szivattyú ugyanúgy Bosch van bennük, mint a Jtd-kben.
Cégesként használtam TDI VW-t 4 évig és soha semmi motorikus vagy más egyéb baja nem volt. De konkrétan semmi. Csak a kötelező szervíz. Olajzabalás ahogy írod a 2002-2005 közötti évjáratokra volt jellemző, de utána módosítottak az olajlehúzó gyűrűkön és megszünt ez a probléma.
Volt Octaviám kettő is, mindkettő 0 km-eresen vettem egyikbe 70 a másikba 110 e kmert tettem, szintén csak a kötelező szervízek voltak. Azért egy Olasz tipusnál már sajnos sanszo hogy ennyi idő alatt becsúszik valami terven kívüi szervízelés is.
Az hogy prémium e vagy sem lehet vitatkozni, én inkább azt mondanám, hogy az adott kategóriában a VW minségibb termékeket (vagy legalább annak érződőt) gyárt mint a konkurenciái. Ha csak egy paraszthajszállal is de így van.

A GM nem azért hagyta el a 2.0 Jtdm-et mert nincs kapcsolatban már, hiszen akkor mi van az 1.3-as Jtdm-el? Azok még vannak a Gm-ben.
A Deltába betett 190 le-sJtdm nem a 2.0 volt hanem az 1.9 biturbós változata, amivel semmi gond nem volt csak annyi hogy "elavult" volt és az új normákat már nem tudta volna teljesíteni. Amiért annó a sima 1,9-eseket is leváltották a 2.0-val. Az Eu5 miatt.
dev1662014-05-01 22:58:43 // 52672
Az Alfa közelmúltjának legrosszabb döntése a GM-es házasság volt. Sok baromságot csinált a fekete pulóveres is, ezt nem vitatom, de ha távozik olyan fog a helyére jönni, aki eladja a VW-nek az Alfát, mert ez lenne a pénzügyileg ésszerű döntés. Úgyhogy inkább maradjon.

Félreérted, nekem semmi bajom a Brera-val. Meseszép autó és ha lenne fölös 5 millióm nekem is állna a garázsomban egy 1750 TBI belőle, de a 4C-vele egyszerűen nem lehet egy lapon említeni. A 4C minden ízében a sebesség hajszolárára termett szuperkönnyű sportautó, a Brera egy jól megtermett, de stílusos coupé és műszakilag sincs semmi közül egymáshoz.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-01 22:46:59 // 52671
na, naaa a pitont nem bántani én jól megélek egyből, így 280e-nél most komplett kardán kell hozzá ...ami eddig tönkre ment klímakompresszor, csapágyak, láncfeszítő, amit sajnos nem nálam vettek komplett befecskendező rendszer...
.......................2014-05-01 22:45:59 // 52670
4 hengees kocsikra tudod hogy néznek az USA ban,
Ez mi ?
Az alfa nagyon nem jól gondolja ha azt hiszi ,hogy majd az USA ban a 4c sikeres lesz

Az amik a premium belteret nagyra értékelik, bőr alu ,luxus ,
Node spártai 4 hengeres műanyag autó?
Minek ,veszel ott egy Camarot ugyanennyiért ami sokkal nagyobb élményt ad
.......................2014-05-01 22:41:32 // 52669
Hát a minam Münchenben beparkolás közben két 12 és es srác megszólított ,és mondja schönes autó ,és mutatja hogy fain,
Brera ,egyedi
Pont ez a jó a 4C ban is hogy különc
És az Alfa ezt a különcséget nagyon tudta ,amíg nem jött a fekete pulóveres
dev1662014-05-01 22:40:42 // 52668
VW és minőségi ugrás, aha... persze.
nekem sem a 150e-nél széteső kettőstömegűre, a 200e-nél elkopó nagynyomású szivattyúra vagy úgy általában egy otromba hangú olajzabáló TDI-re nincs szükségem. Még a gondolatától is irtózom. A VW tipikus álprémiumot gyárt már jó ideje. A Golfok és a Polók általában megbízható, a többi típusok viszont hulladék, élen a Passat, Tuareg és a Pheaton.

A GM pedig azért hagyta el a 2.0 JTDm-et, mert már nincs kapcsolatban a Fiat-tal, így nem igazán éri meg nekik a Fiat-tól vásárolni a motort. Viszont a Delta-ba bekerült a két turbós 190 lovas 2.0 JTDm. Azzal mi a gond?
Dömpi (il dottore)2014-05-01 22:24:21 // 52667
Sajnos egyet kell értsek!
Kicsit szétnéztem autóárakban.
Egy új Maser Ghibli 23-33 misi.
Ha az alfát alápozícionálnák, akkor egy Giu lehetne kb. 15 misi! Ki a franc venné meg?
A 159-es új ára 8-10 milla volt. Nem is vették sokan! És szerintem pont ezért!
A Giulietta ára is 7-körül mozog...túl sok! Ha 5-ért adnák újonnan, akkor lenne esély!
A 159-utódnak is akkor lesz esélye, ha árban alámegy a németeknek. Másként bukta lesz, és akkor tényleg vége!

Az egyediség és az "önálló út", ami nem az uniformizált világnak fekszik le, csak kis darabszám mellett tartható meg, de ez veszteséges. Ehhez viszont kellene tömegtermék, ami fenntartja a "luxusterméket". Na ehhez kellene egy tőkeerős tulaj...bár most a FIAT is jól áll.
Ha mennének a tömegautói, akkor mehetne az alfának is a szekér.

A lényeg!
Az alfából sohasem lesz BMW vagy Audi, mert abban a szegmensben van elég tömegautót gyártó cég.
Ha mégis azzá válna, nem lenne alfa többé, mert fel kellene hozzá adni az egyéniségét.

Exclusive autó sem lehet, mert arra ott a Maser. (ha mégis az lenne, nekünk akkor sem pálya többé)

Szóval az alfa akkor maradhat fenn, ha valaki bevállalja, hogy a pénzt hozó ágazatai mellett "hobby"-ból fenntartja...bár profitot nem hoz.
Na, ez az, ami a mai világban szinte kizárt.
Manapság valami vagy profitot termel, vagy megy a kukába. Ez van.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-01 21:59:05 // 52666
ezt a jön a nagy modell kb 2008-9 óta hallgatjuk jah már 2014 van? :(
mzo2014-05-01 21:53:33 // 52665
Ez mind szép és jó, de az a baj, hogy ezek egyelőre csak szavak. És már évek óta csak szavak vannak. A piaci pozícionálással meg nem tudom hogy mennyire akarják nagyautós márkának az Alfát, (ha akarják egyáltalán) mert akkor mit keres a 4C a kínálatban majd? Nem tudom nekem sántít ez egy kicsit. Meg a semmiből akarnak két három új tipust csinálni? Háát.. Jó. És nem elegek a hangzatos tervek ilyen autó olyan autókról, de ehhez kellenek komplett új motorok váltók futómű stb. Nem elég a kasztni. kell egy igazi brand reklám minőség és még sorolhatnám. Én nem tartanám helyesnek ha egyfajta al maseratit csinálnának az alfából, mert sose volt az. Minek egy nagy turbós V motor? Arra ott a Maser és a Ferrari. És itt a másik nagy baj. Nincs a Fiat konszernek egy ütőképes friss motorpalettája. Ill ami van az kevés. a legújabb Euró szabványnak már nem biztos hogy meg is tudnának felelni. Amit még korszerűnek mondanék a kategóriában az a 1,3 - 1.6 diesel és talán az 1,4 mjet, bár már lassan annál is rezeg a léc. A kis kéthengeresek inkább mókásak, bár nekem tetszik az elképzelés de ezek ugye egy alfában már végképp nem jöhetnének szóba. A 2.0 Mjet se rossz, de ha megnézel egy német vagy akár francia hasonló kategóriájú motort azok azért jobbak. Érdekes módon már a GM is elhagyta ezt a motort.
És még valami. Bár az 59 tényleg nem egy rossz autó, és bár vannak nyűgjei, de alapvetően nem ezek miatt nem volt akkora sikere mint pl a Bmw-nek és tsainak.
Sztem a legnagyobb baj az az volt vele hogy Olasz. Ha valakinek volt rá 10 milliója hogy autót vegyen mit választott? Olasz autót? Hány emberben él az hogy szar olasz (ami "megtisztelő" címért sajnos erősen meg is dolgoztak a digók)
Őszintén? Ha lenne most felesleges 10x millióm és gyártanák még az 59-est én se azt választanék. Az 59 egyébként azután lett viszonylag elterjedt (és egyre több van) kis hazánkban mert rohadt gyorsan rohadt sokat veszített az árából és úgy már azért csábító a kényelmes extrás csinos autó.
Ezek miatt mondtam azt hogy ha egy VW szintű márka felvásárolná a márkát akkor bár lehet hogy egy Passat -Golf technikájú autó lenne az Alfából, de legalább lenne és menne és fennmaradna, pörögne, biztonságban jövőképpel. És ez a legfontosabb Egyébként is olyan hogy Alfa motor vagy igazi Alfa már rég nem létezik. az a 80-as évek közepén kihalt. Lehet önérzeteskedni, hogy Alfa az Alfa stb de ha nem lesz Alfa akkor cseszheti mindenki aki szereti a márkát. Arról nem beszélve hogy valószínűleg minőségi ugrást is hozna egy VW és bizalmat az emberek vevők körében.
Uff :)
Dömpi (il dottore)2014-05-01 20:51:37 // 52664
A próféta szóljon belőled!
Giuntini2014-05-01 19:39:31 // 52663
Olyan jó hogy alfások vagyunk, és szeretjük a márkát, és legalább tudunk róla vitatkozni. Az Alfa végét jelentette volna ha eladják a VW-nek. Az Alfa maradjon Alfa és ez a lényeg. A hetvenes évek közepétől a nyolcvanas évek közepéig vergődő márkát annak idején megmentette a FIAT. Kibővítette a modellpalettát csökkentette a gyártás költségeit. Születtek igazi sikermodellek mint a 164 és a 156. Akkor kérdezhetjük miért nem lett sikeres a 159, hiszen mindenben jobb elődjénél. Vegyük a karosszériát, és a belsőt a legszebb a mitikus 1750/2000 óta. Sokan beszélnek a Mazda 6 szépségéről. Kíváncsi leszek annak túljátszott barokkos vonalvezetése három-négy év múlva mennyire marad időtálló. Én borítékolom, a 159 harminc év múlva is szemet gyönyörködtető marad. A probléma a 159-el az hogy minden másban a BMW és Audi konkurense akart lenni. És ez hiba volt. A karosszéria kategóriájának legmerevebbje, ráadásul a legjobb futóművel. Hiba volt az Alfa benzinmotorok száműzése. Az Alfához viszonyítva a német autók polgáriak, és el kell érni azt hogy az Alfát azért vegyék mert Alfa. Az Alfából nem lehet egyszerűen csinálni egy újabb sportos VW-t mert azzal megölnék a márkát. Ezért a lehető legjobban döntött a FIAT. Nem hülye gyerekek ők. Az Alfa Romeót a Maserati ellenőrzése alá vonják. Megszüntetik helyesen a Mito és a jelenlegi Giulietta gyártását. Szeretném a pesszimistákat megnyugtatni, hogy az Alfa a 4C-vel nem akar eladási rekordokat megdönteni, ezt azért hozták ki, hogy a jövő irányvonalát megmutassák. Visszatérnek a gyökereikhez. Nem lehet konkurálni a német prémium márkákkal, és erre a 159 után rájöttek az olaszok. Azok akármilyen szart gyártanak azt is megveszik, az Alfa egyéniségét nem fogadják el. Most már nem fognak nagy milliós darabszámban gondolkodni, hál Istennek benőtt a fejük lágya. Közvetlenül a Maserati alá fogják pozicionálni évi pár százezres darabszámmal. A Ferrari az új V6 turbót a Maseratinak, és a jövő nagy Alfájának fejlesztette ki. És érkeznek a valódi Alfa motorok. Ahogy a Maserati helyrejött úgy fogják rendbe rakni az Alfát. Meglesz a húzómodell a Giulia képében, és a nagy Alfa ami nagyon jó alternatívája lesz a prémium felső kategóriának. Az Alfa most már nem a vergődő Nyugat-Európában gondolkodik, hanem visszatérnek Amerikába, és a Chrysler hálózatán belül árulják az autóikat. És ott nagyon vevők a gazdagságot kimutató egyéni autókra. A Maseratinak irdatlan sikere van az államokban, és az Alfa is visszatér oda. Ezért az olaszok még képesek feláldozni a Lanciát is.
dev1662014-05-01 19:20:26 // 52662
"Kicsi könnyű Brera utód van 4 C nek hívják"

ezzel egyáltalán nem értek egyet. Teljesen más világ a két autó. A Brera valóban egy utazókupé, de semmiképpen sem sportautó. Nehéz, elsőkerekes és még dízel motorral is árulták. Ugyanmár...

Már a 159 sem volt rendben, de ez egy másik történet.
dev1662014-05-01 19:15:07 // 52661
ott van még a 4C is, amiben szintén óriási lehetőségek lennének, ha elég gyorsan tudnák gyártani. Egy kicsit ugyan nehezebb, de kulturált belsejű, rendesen felszerelt testvérmodellből hatalmas mennyiséget lehetne eladni az USA-ban, akkor is ha drága lenne. ott rengeteg potenciális vásárlónak vannak dollár 10 ezrei pávázós és hobbiautóra, ami azért még így is fele annyiba kerülne, mint a legolcsóbb Ferrari és ugyanolyan stílusos.
.......................2014-05-01 19:13:57 // 52660
Kicsi könnyű Brera utód van 4 C nek hívják

A Brera t sokan máshova pozicionállják,mint ami
Nagy utazókupé,
Egy V8 kellett volna bele és simán S5 CL 500 ellenfél lett volna

Ugyanígy a 159 is rendben volt ,csak egy rendesebb motorpaletta kellett volna bele

Szerintem a pulóveres mondjon le ,mert olyan szarokat csináltat mint az 500 xxl
dev1662014-05-01 19:06:47 // 52659
Ez a sok porhintés azt a célt szolgálja, ha fenntartsa az érdeklődést a márka iránt, lássuk, h a Fiatnál nem ülnek ölbe tett kézzel (persze lehet, hogy igen:) ). Szerintem várjuk ki a végét. Kizártnak tartom, hogy a kompakt húzószegmenst elhanyagolnák és a Giu-t utód nélkül hagynák és azt is, hogy csak nagyautós márkát akarnának csinálni az Alfából, ami hagyományosan sosem volt az. Én személy szerint annak örülnék, ha a FAC-n belül lennének képesek stabilizálni a márkát. Erre lett volna hivatott a Giu, de annak ellenére, hogy az egyik jelenlegi legjobb kompakt autó (sok tesztet olvastam róla), ez nem sikerült, sajnos.
Ha kiszervezik és eladják az alfát, akkor a vw az egyik legrosszabb lehetőség, mert alfás körökben kevés márkanév cseng a vw-nél rosszabbul és Marchionne néhányszor már pökhendin el is utasította őket. Ez nekünk, rajongóknak szólt, hogy érezzük a nagyvezér nem árul el minket.:) vagy valami ilyesmi. De valljuk be, nem szívesen ülnénk bele egy csilivili Alfa Giulia-nak álcázott CRTDI Passátba (vagy Superb-be), még ha szép olaszas külseje is lenne. Valahogy nem veszi be a gyomor, mint ahogy az Audi motoros Lambo-t sem.

Az biztos, hogy sok új modellre (kompakt/közepes SUV, 159 utód most, Mito utód 2 éven belül, Giu utód 4 éven belül, kicsi, könnyű Brera/spider utód minél hamarabb) és néhány új motorra lesz szükség (erre ott a Ferrari), vagyis hatalmas tőkére. Ami vagy meglesz, vagy nem. Nem látunk bele. 166 utódra én nem számítanék, ezt a szegmenst a Maseratival fogja lefedni a Fiat. Én a Lanciát viszont nem temetném még, mert elegáns divatmárkát csináltak belőle, amiből igen is lehetne profitot termelni. Nem fogják veszni hagyni, legfeljebb kiszervezik és eladják.
Piros Madaaar2014-05-01 18:03:39 // 52658
Tudnatok esetleg segiteni,felraktam az uj ebc hatra uj betettel..viszont az egyik oldal surlodik es melegszik.mit kellene csinalnom?legtelenitve lett.konnyen ment a dugatyu betekerese is.
Piros Madaaar2014-05-01 18:01:57 // 52657
En most vegeztem a reggel indult visszarakassal:-)sima rugo ment bele mert a TI meg most sem jott meg ami szomoru..most a hatulja offroados.de legalabb autozhatok mar vegre vele.
amugy itt nem egyszeru szerezni bele rugot sehol nincs egyetlen egy boltba sem.Magyarorszagon tegnap kerdeztem azt a valasztt kaptam hogy majus 20.ra van.nem is ertem ha mar nemgyartjak az autot akkor mar alkatreszt sem..plane ugy hogy tipusbaj...
G-MANN🍀2014-05-01 16:33:39 // 52656
Sziasztok!

Kis segítséget kért egy kedves érdeklődő, Megkért kérdezzek rá a 1750 TBi-t használók tapasztalataira és a fogyasztására. Még nem Amore tag, ezért írok én.
159-est szeretne és kíváncsi, hogy milyen a TBi.

köszi a segítséget

üdv

Csaba
KollerT2014-05-01 11:41:30 // 52655
Mire végre lesz ilyen felnim, kihullik az összes hajam. :(
Szabolcs 1592014-05-01 11:23:45 // 52654
Na el ért a típus betegsèg el tört a jobb oldalon hàtul a rugó köteg
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak