Fórum >> Típusok >> 159

Zsifi sw2014-02-04 22:20:31 // 47270
Mit takar, hogy be kell tanítani? Pont akkor regisztráltam, mikor a computer működéséről esett pár szó, hogy az elmúlt 5000 vagy 10000 km adataiból készíti az átlagfogyasztást...
A szimpla számláló nullázások nem resetelik ilyen mértékben a computert?
Giuntini2014-02-04 22:15:04 // 47269
Ezt én is aláírom, kifejezetten fáj nekem a városban araszolni vele. Pedig halk, az automata szépen kapcsolgat, már amikor meg lehet indulni, mégis a kocsinak minden porcikáján érződik, hogy nem ez az élettere. És valóban az ember agyában mindig ott motoszkál a DPF, hogy mikor tömítődik el. Az enyém elég gyakran regenerál kb.: 4-500km-enként. A szerelőm azt mondta, ez nagyon jó, látszik hogy jó állapotban van a rendszer, de alig várom a nyarat. Folyamatosan le-föl Bp. -Balaton, gondolom a DPF tisztulni fog, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Dömpi (il dottore)2014-02-04 22:04:22 // 47268
Ez az első átlag amit figyelsz? Csak mert ha volt benne egy DPF-regen akkor az meg tudja nyomni egy kicsit.

Igaz, hogy a tied automata, de én az enyémnél megfigyeltem, hogy eleinte spórolósan akartam járni, 1500 rpm-nél elváltogattam, 80-as tempónál simán mentem 6. fokozatban ... és kajált rendesen. chippelt 8V létére 8 liter körüli átlagokat produkált.

Miután elszállt a kettőstömegűm, többen mondták, hogy ez már nem szívódízel, nem ezt kell kicsit pörgetni. Na azóta 2500-2800 körül váltok (persze hideg motorral nem, ott 2000-körül), és ha befogok egy kamiont 90-el és nem előzhető, akkor vissza 5-be. Érdekes módon 90-nél 6-ban 6,2 a pill. fogyi, 5-ben 5,3.
Szóval mióta taktikát váltottam, azóta a napi 2x18 km-es etapom átlaga 6,2-6,5 pedig van benne kis városi körjárat (gyerekek oviba-suliba), van benne főút 90-es de inkább 110-es tempóval, és autóút 130-140-es tempóval.
A lényeg, hogy 2000 rpm alatt nem nagyon kell használni és akkor szépen beáll a fogyi.
A fedcompot be kell tanítani - és ez nem vicc!
mzo2014-02-04 22:02:17 // 47267
Háát a 11, még inkább a 12 sztem sok városban, (én még az enyémen ilyen számokat sose láttam) az 1.9-eshez de nem tudom milyen hosszú útvonalakon használod, mert pl ha csak 2-3-om km-er hideg motorral azt is araszolva akkor nem sok. (bár tudom egy 1.9 dízeltől sok). Ez a motor ebben az autóban sajnos nem egy kifejezett éhezőművész. Igazából nincs jó tanácsom mivel lehetne leszorítani a fogyasztását, csak tippeket tudok adni, vezetéstechnika, más kúton tankolás, légszűrő csere stb... de ezek csak vak tippek lennének és sztem feleslegesek is. Sajnos (csak halkan mondom) az 59-es nem igazán városba való. Bár automatával nagyon kényelemes, de a DPF szűrő jelenléte meg a relaítve nagyobb városi fogyasztás sajnos ezt mutatja. Viszont utazó autónak kiváló ott már keveset eszik, halkan kényelmesen dinamikusan lehet vele menni. Tényleg autópályán, országúton hogy fogyaszt?
Zsifi sw2014-02-04 21:58:50 // 47266
A fogyasztással én is így vagyok, kárpótol az érzés, igaz picit meglepődtem, mikor ekkora számokat láttam a computeren (11,5-12). A kocsi napi szinten megy Kispest - Budaörs között.
A fogyasztást holnap megnézem a tankolás után. :)
Ákos (dewvil)2014-02-04 21:57:22 // 47265
igen rátesz egy kevéssel:) még csiszolodunk azért a kicsikével:)
Zsifi sw2014-02-04 21:54:43 // 47264
Én majd referálok a tankolás után... :)
Dömpi (il dottore)2014-02-04 21:53:27 // 47263
Megszorul az EGR...kezd eltömődni. Pucold ki féktisztítóvl, utána jó lesz 1 évig.
Giuntini2014-02-04 21:46:45 // 47262
Igen, de nem tudom miért, itt az automata váltó rátesz egy lapáttal. Az enyém 2,4-es, katalógus szerint kézi váltóval városban 9.6l automatával viszont 11.8l. Autópályán tempomat 145-re beállítva 8l körül mozog.
Ákos (dewvil)2014-02-04 21:40:44 // 47261
csak az előd autónál (vw 1.9tdi) nem ehhez voltam szokva és kicsit szíven ütött:)
Giuntini2014-02-04 21:38:07 // 47260
Szerintem a fogyi miatt nem kell elkeseredni. Az enyém a városban kimondottan zabál (10.5-12l), mégis egy imádni való autó. A magasabb fogyasztást maximálisan kárpótolja az autó karaktere.
Ákos (dewvil)2014-02-04 21:26:40 // 47259
jó hirek, remek:)
a véletlen szülötte vagyok én a sajátommal, a szeretet teljes beteljesedése csak a fogyi miatt nem teljes, kicsit el vagyok keseredve:(
bizakodom nagyon hogy csak apróság kérdése...
igaz?:)
mzo2014-02-04 21:04:08 // 47258
Maximálisan! Műszakilag hibátlan, egy hátsó csapágy cserém volt de az már akkor is búgott amikor megvettem. Ezt leszámítva műszakilag hibátlan az autó, imádom :)
Sandree802014-02-04 20:58:56 // 47257
Szia Drobero!

Akkor ok, bár olyan furcsa, ma is egész hazafelé jövet a turbo-nyomást néztem... :)

Köszi:
S.
'''''2014-02-04 20:49:50 // 47256
Fogyi esetleg fél literrel lesz kevesebb.Az autó a chippel nem is összehasonlítható a gyári önmagával.Minimálisan indul meg lejjebbről.A gázreakció is érezhetően gyorsabb bár minden program kérdése.
Nekem előtte 166,2.5 v6-os volt.Gyári állapotában a 159 nagyjából egyformát tud azzal csak fele annyi gázolajból.
Nálam ez a tapasztalat.
ALFI1562014-02-04 20:39:20 // 47255
A 2.4 59 az ilyen.Gondolom ég és föld a 166 után.
Liquid2014-02-04 20:29:13 // 47254
DPF-fel nem tudom milyen volt az enyém, de gyári programmal lusta, gondolom DPF-fel még lustább, viszont egy kis okosítással vaddisznó lett :)
mex862014-02-04 20:27:02 // 47253
Urak_Hölgyek, vagytok itt páran akik kiírtottátok a DPF-et a vasból meg fel is húzattátok a 2.4et egyúttal.
Mennyiben változik a karaktere? Mennyivel indul meg korábban, mennyivel lesz jobb a gázreakció és mennyi fogyicsökkenés várható kb azonos használat esetén?
Tudom többváltozós a dolog, de ha többen tudtok válaszolni kialakulhat egy kép.

Gondolok valamire, már egy szimpla regenerálás után zongorázható a különbség nálam, itt valami vagy nem kerek vagy ennyit árt ez a szemét EU4.

Köszi!
Liquid2014-02-04 20:26:34 // 47252
az enyém jóval kevesebbet kajál, pedig ott is van fogyasztás-növelő tényező bőven :)
Piritu - 1.000.0002014-02-04 20:21:10 // 47251
Eggyel több szám lett, csak 6,7 az a 6,75
Liquid2014-02-04 20:20:27 // 47250
háát úgy soknak tűnik akkor
Ákos (dewvil)2014-02-04 20:13:06 // 47249
akkor a 12 nekem sok.....
bár ma beszéltem egy alfa guruval meglátogatom...
az a baj hogy bent hiba van ez a motor váltó opelben mégis más, nem tudok rendesen diag-olni...
Egyébként meg vagy elégedve vele?
Piritu - 1.000.0002014-02-04 20:02:15 // 47248
:-OO
Nekem 121e km-en 6,75 volt.
Ákos (dewvil)2014-02-04 19:54:38 // 47247
opsz, bocsi, csak itt a kavalkád.... :)
mzo2014-02-04 19:49:02 // 47246
Fogyit mar irtam kicsit olvass vissza :)
Ákos (dewvil)2014-02-04 19:46:19 // 47245
asszem emlékszem rémlik valami...:)
Persze, hogy félre volt mert már jártam a násztáncot a kicsikével:) akkoriban sok volt, és neked fogyi??? :):):)
mzo2014-02-04 19:36:10 // 47244
En vettem meg a masik automata 59-est tavaly augusztusban toletek az ezustot. :) Lattam a tiedet is az mar akkor felre volt allitva.
imi1562014-02-04 19:32:04 // 47243
Tegnap simán beraktam az SW-be két darab 80x200-as matracot.Még magam is meglepődtem kicsit,hogy befért:-)))!
Pedig az üzletben fel is ajánlották,hogy segítenek járművet keríteni a hazaszállításhoz...................nem volt rá szükség:-D!
Ákos (dewvil)2014-02-04 19:27:01 // 47242
Igen a motorkarakterisztika ezeket a fokozatokat kivánja meg, mert ha lentebb váltana lomha maradna és nem huzna alul semmit, két hónapba telt mire megszoktam...
Ákos (dewvil)2014-02-04 19:24:47 // 47241
hmmmm, lebuktam? :)
Ákos (dewvil)2014-02-04 19:24:03 // 47240
Igen nekem is idő kellett ehhez, de már megszoktam. de hogy 130-nál csak 1900et forog az brutál :):):):) Egyszer neki akarom már engedni a lovakat mennyit pörög monfjuk 180nál.....
Ákos (dewvil)2014-02-04 19:22:32 // 47239
De!
Ráadásul én készitem fel őket eladásra :):):)
Zsifi sw2014-02-04 19:11:51 // 47238
Sziasztok!

Computer szerint a mi 2.0-nk is 11,5-12 között fogyaszt, holnap jön egy kis zsebpénz, este meglátogatom a kutat. Kíváncsi leszek, hogy számolva mennyi lesz a fogyasztás.

Én ezekre a felnikre teszem le a voksomat:
mzo2014-02-04 18:25:31 // 47237
Csak nem az obudai maxxabo?
mzo2014-02-04 18:23:38 // 47236
A valto az ilyen 4-esbe nem valt fel 65 elott. Ez nekem is furcsa volt eloszor de most mar megszoktam. Annyira azert nem rossz.
David | Centocinquantanove2014-02-04 18:18:53 // 47235
Rövid távokon hideg időben mondjuk ugye eleve többet iszik a jószág valamennyivel, ami normálisnak mondható...
Nálam is hiába van maxra fújt téli gumi, ugyanazon a távon megyek minden nap, egyszerűen néhány decivel mindig többet szürcsöl hidegben, aztán a jóidő beálltával széppen visszakúszik 6.5-re... (1.9 8V)
A váltó meg nem biztos hogy rossz ha később teszi a sebességeket, az én meglátásom is az, hogy 2000-től él az autó, alatta nemigazán harap, az tényleg csak sétakocsikázásra jó, végigkrúzolni a falun... :)
Ákos (dewvil)2014-02-04 18:02:15 // 47234
Mondjuk a bemutatkozó oldalon nem írtam végig le, de egy véletlen és a szerencsém múlt hogy alfám lett.
A cégem tavaly nyár vége felé hozott be 7-8 darabot és az egyikbe aut váltó is volt xenon is szürke is, jó árat is kaptam rá....mondom ez nem is olyan rossz (pedig már ültem ilyenbe sokszor), elvittem egy hétvégére próba rendszámmal és meggyőztem magam, hogy ez nekem jó lesz.
Nah...igy lettem alfás:)
Érdekesség, hogy aq telepünk megint megtelt vagy 7-8 159-essel:):)
Ákos (dewvil)2014-02-04 17:56:50 // 47233
Na igen,

igaz eddig csak részadataim vannak és igen nem egy fürge váltó de ellenben megbízható. Opel szervizben melózok vectraban signumban is ugyanez a váltó van csak épp saját programokat használ az opel (ott rontották el...:)
De a board szerinti 12 soknak tűnik, vagy csal a kijelző. Bár nem hinném sokat. utolsó tankolásom 21 liter, eddig elmentem 130km et és a sárga lámpa reggel már be is villant...hmmm.
Jó lenne ha 9.5ből nekem is elketyegne. Azt mindenki mondta hogy ez a verzió nem a legjobban eszik, nade ennyit?
Ami még aggodalomra adhat okot hogy kis részterheléses gázadásnál gázelvételkor "lecicceg" a turbo lehet hallani ahogy a nyomást elengedi na az nagyon nem frankó, lehet köze lenne hozzá?
Cooler, csövek valahol kifújnak?
Drukkolhatnátok, hogy megoldodjon :):):):)
Ákos (dewvil)2014-02-04 17:50:28 // 47232
Igen hát nem sport váltó az tény, nekem elsőre butuskának tűnt, de csak megszokás kérdése.
Először zavaró volt , hogy 60nál nem rakja a 4.et csak 70nél, és kézi módban is csak 65nél tudom elváltani. Mondjuk ezt hangolhatták volna másképp, bár lehet a karakterhez ez illik. mert 70nél 4.ben épp csak 1500 a ford ugye az meg 60nál mégkevesebb lenne a póver.
Autópályázásnál viszont a hosszú áttétel világbajnok!
Ákos (dewvil)2014-02-04 17:46:31 // 47231
legutolsó board nullázás után 25km/h ami nem sok de igazából nagy dugó nem volt benne.
Hogy vezetek hát nem "versenyzek vele finoman nyomom neki, hogy ne zabáljon. de lehet az a baj?
hát vitatkoznék az én forgalmimban 1545 kg van nem kevés tény.
Igaz tele tankos fogy mérést még nem csináltam mert hó végén 70 litert tankolni nem egyszerű,
board szerint 12,... valamennyi vagy az csalna annyit?
rész tankolásom van, 50 liter 650mk-re ebből 360 országút autópálya a többi város.
Ákos (dewvil)2014-02-04 17:41:47 // 47230
geometria leragad?
Ákos (dewvil)2014-02-04 17:41:02 // 47229
Szia,
Hétköznap városi használat kb 25 km munkába járás.
Hétvégente nagyobb táv, kétheten 300.400 km országút autópálya vegyesen 130-150 és 100 tempóval.
Finomat járok érzéssel nyomom neki mert nem akarom hogy zabáljon.
W.2014-02-04 17:39:52 // 47228
Urak! Mi tud olyan tünetet produkálni a vasnál, hogy egyszer csak elfogy az erő és nem gyorsul hiába nyomom neki? Azután áll kicsit és megy, mintha misem történt volna? Hibajel nem volt.
Giuntini2014-02-04 16:07:57 // 47227
Tempomat szerintem, még rá is tesz a fogyasztásra. Ezt emelkedőn lehet észrevenni, hiszen a gép nyomja a gázpedált mint süket az ajtót. Mondjuk ebből a 2.4-nél semmit sem veszel észre, csak annyit, hogy a turbónyomás felmegy a felső tartományba, ezzel egyenes arányban a fogyasztás is. A láb viszont sokkal finomabb, a szem pedig sokkal előrelátóbb a gépnél.
mzo2014-02-04 15:49:50 // 47226
Igen mi is ilyenekre tippeltunk anno, valoszinuleg ezek osszessege miatt lehet a kulonbseg. Meg azt is megneztuk hogy milyen tengerszinthez viszonyitott magassagon van bp es miskolc. Fura de nincs szamottevo kulonbseg.
A turbonyomas nekem se megy fel 1,6-ig max 1,55. Mutato szerint.
Liquid2014-02-04 15:28:02 // 47225
a magasabb fogyasztás odafele ugyanaz a szitu mint nekem Győr-Bécs között. Valszeg Miskolc fele emelkedik. Győr-Bécs viszonylatban is az emelkedésre fogtuk, illetve az uralkodó széirányra. De tény hogy nekem is és a kolegáknak is többet kajál kifele.
Liquid2014-02-04 15:25:46 // 47224
nekem nem érte el az 1.6-ot, mondjuk kb. 1.4-et mutathatott. Csippelve eléri. Viszont a MES szerint az 1.6 inkább 1.8, ebből következtetve az alap verzió is elérheti az 1.6-ot...
ALFI1562014-02-04 15:10:59 // 47223
Simán hihető városba,rövid etapokon ilyen hideg időbe.
mzo2014-02-04 15:10:38 // 47222
Én leggyakrabban a Bp-Miskolc utvonalon kozlekedem a pályán. Odafelé mindig több a fogyasztás kb fél literrel. Ez szokott olyan 6.8 korül alakulni. Bp felé pedig 6,3-6,4 körül van. Legtöbbször 140 ha lehet tempomattal. Ezt a Miskolc felé magasabb fogyasztást már sokat tárgyaltuk annó a Skodás fórumban, sokan tapasztalták ezt. Végül nem talaltunk ra kielégítő magyarázatot.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak