Dömpi (il dottore)2013-04-13 21:14:54 // 34090
jól néz ki, kérdés jól áll-e a vasnak?
Dömpi (il dottore)2013-04-13 21:13:03 // 34089
Már más is írta, hogy van valami sistergő hang menet közben, amit valami forgó mozgást végző dolog idéz elő.
Most a klíma bekapcsolásával elmúlt.
Most a klíma bekapcsolásával elmúlt.
Dömpi (il dottore)2013-04-13 21:09:05 // 34087
nekem akkor reccsen ha nem tolom. Ha elváltom 2500-nál, akkor reccsen. Ha kihúzatom 3000-ig, akkor nem reccsen.
'''''2013-04-13 21:09:03 // 34086
Köszi! (Hogy rohadnának meg!!!)
Dömpi (il dottore)2013-04-13 21:05:40 // 34085
Nem vagyok mazsola!!!
Ma, ahogy mentünk lovagolni, kicsit tornáztattam a gépet melegen. 500 rpm-el feljebb váltottam el az 1-3-ig 300 rpm-el pedig a 4. fokozatokat. A kocsi csodásan ment, a fogyasztása semmivel sem volt több, és a legfontosabb: nem reccsen sem 2-ből 3-ba, sem 3-ból 4-be. Semmi!
Én nincs is baj a kuplung-kezelésemmel (nem kapom le a lábam és nem tartom ki) egyszerűen csak túl óvatos voltam eddig.
Ennek az volt az oka, hogy régen, mikor még nekem benzinesem volt, örökké azt hallottam, hogy a dízeleket nem szabad pörgetni, amint lehet váltani kell felfele. Lehet, hogy ez a régi "csörgős" dízelekre volt igaz?
Ma, ahogy mentünk lovagolni, kicsit tornáztattam a gépet melegen. 500 rpm-el feljebb váltottam el az 1-3-ig 300 rpm-el pedig a 4. fokozatokat. A kocsi csodásan ment, a fogyasztása semmivel sem volt több, és a legfontosabb: nem reccsen sem 2-ből 3-ba, sem 3-ból 4-be. Semmi!
Én nincs is baj a kuplung-kezelésemmel (nem kapom le a lábam és nem tartom ki) egyszerűen csak túl óvatos voltam eddig.
Ennek az volt az oka, hogy régen, mikor még nekem benzinesem volt, örökké azt hallottam, hogy a dízeleket nem szabad pörgetni, amint lehet váltani kell felfele. Lehet, hogy ez a régi "csörgős" dízelekre volt igaz?
Dömpi (il dottore)2013-04-13 20:39:39 // 34084
Ez érdekes. Ugyanez a "STABILUS" márkájú volt az enyémben is, és pont így volt benne. Ma kipucceroltuk a vasakat, és az asszony kocsijában is ugyanez, ugyanígy van. Viszont amit Erhard-tól vettem, annak a csomagolásán rajta volt, hogy AR159SW. Viszont a jelölése szerint fejjel lefelé kell beszerelni.
A "body"-t itt úgy kell érteni, hogy kaszni, ugye?
A "body"-t itt úgy kell érteni, hogy kaszni, ugye?
mizooo2013-04-13 20:18:41 // 34083
pettinke2013-04-13 20:06:51 // 34082
én eddig teleszkóp gyártóktól úgy hallottam, nem azért kell "fejjel lefelé" beszerelni. maga a teleszkóp működik így is, úgy is, nem számít neki.
amiért úgy szokták tanácsolni a beszerelést, hogy a henger legyen fent és a dugattyú lent, az a kenés miatt van: a fent lévő hengerből kis olaj fog szivárogni (lefelé) a pálcára, és így tovább bírja a tömítőgyűrű.
az már más kérdés, hogy lehet olyan a kasztni vagy az ajtó kialakítása, hogy úgy meg már nem fér el.
amiért úgy szokták tanácsolni a beszerelést, hogy a henger legyen fent és a dugattyú lent, az a kenés miatt van: a fent lévő hengerből kis olaj fog szivárogni (lefelé) a pálcára, és így tovább bírja a tömítőgyűrű.
az már más kérdés, hogy lehet olyan a kasztni vagy az ajtó kialakítása, hogy úgy meg már nem fér el.
'''''2013-04-13 20:00:08 // 34081
Ma az öcsém volvó xc60-as,200lovas vasával voltam felmérni főnökömmel a Balaton körül.Egész jól megy de iszonyat sok bisz-basz kapcsoló van benne.Feléről sem tudtam,mi az..Visszafelé Hőgyész végén befutottam egy kék skoda trafinak.Ez volt eddig az első.Városon belül 70-90 között mentem de inkább 90.Szerintetek,mennyire számítsak? :-(
ALFI1562013-04-13 19:55:57 // 34080
Ha aksít cserélsz akkor van hibakód?
Azurherceg2013-04-13 19:24:38 // 34079
Koszonom mindenkinek a tanacsot. Vegul elvittem Szentendren egy mosoba, es kitisztittattam. Jol sikerult :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-13 18:53:56 // 34078
költözz alaszkába ott csak 3 hónap a jó idő :) nekem a DPF volt érzékeny a "jóidőre"...
.....2013-04-13 17:58:50 // 34077
Nálam meg a jóidővel visszatért az egyenetlen alapjárat. A télen 1x sem csinálta, rendesen indult és alapjárat is normális volt. Hibakód nincs. Valami érzékelő lehet rossz? LMM? Valaki tud valami okosat mondani?
.....2013-04-13 17:52:11 // 34076
Alfonis2013-04-13 14:26:09 // 34075
az mit tud? mennyibe kerül? mekkora kiszerelésben van? h kell hozzáadni. MIkor kell? :D
a kormány nekem is darabosan megy álló helyzetben de 2 vel gurulva már jó. A gumiharangok egybe vannak a kműnél de alatta milyen állapot uralkodik azt még nem néztem meg. :P majd ha jön a jó idő :D
Majd még EGR tisztításnak kell utánanéznem, mert még az sem volt.
a kormány nekem is darabosan megy álló helyzetben de 2 vel gurulva már jó. A gumiharangok egybe vannak a kműnél de alatta milyen állapot uralkodik azt még nem néztem meg. :P majd ha jön a jó idő :D
Majd még EGR tisztításnak kell utánanéznem, mert még az sem volt.
Alfonis2013-04-13 14:18:29 // 34074
melyik sistergő hang?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-13 13:04:08 // 34073
szerintem rakj egy xado adalékot a szervotartályba
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-13 13:00:39 // 34072
jah pontosan, a kormánystabrúd hivatott elnyelni a rezgéseket is...
.......................2013-04-13 09:39:44 // 34071
A kormànymű a segédvàzkeretre van csavarozva,
Nincs közte semmi szilent,
A segédvàzkeret pedig a kasznira
az egész kormànyműben nincs gumibak
Nincs közte semmi szilent,
A segédvàzkeret pedig a kasznira
az egész kormànyműben nincs gumibak
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-13 08:06:11 // 34070
a szinkrongyűrű miatt reccsenik az sosem járatódik be ...
mizooo2013-04-13 07:58:34 // 34069
3-ba nekem is óvatosan kell tenni mert reccsenésféle érzés van ha állatmódon tolom :) A népítéletben olvastam egy fasziról akinek újkorától ilyen volt a 3. megtanulta használni ő is :). A szervízben állítólag azt mondták neki, majd bejáródik. De ilyen maradt neki.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-13 07:12:36 // 34068
igen ez így van, a tutela gi/a ami dex2 zöld pl, a gi/e már piros viszont a bmw, vw dex3 zöld de a legtöbb dex3, 4, 6 olaj piros
Csabi2013-04-13 01:36:54 // 34067
dexronIII ban van piros és zöld is...a többség piros
Dömpi (il dottore)2013-04-13 01:16:23 // 34066
Még egy apróság: most, hogy ma kezdtem használgatni a klímát, megszűnt az a sisitergó hang, amit eddig menet közben hallottam.
Rejtély ez a kocsi számomra!
Rejtély ez a kocsi számomra!
Dömpi (il dottore)2013-04-13 01:08:02 // 34065
Egyébként az is kiderült, hogy a csomagtérajó teleszkópot Viktorral fejjel lefelé tettük be. A vastaggabbik felének kell felfele lennie nyitott állapotban. Van rajta egy oldalt egy kis nyíl body felirattal. Vagyis a nyíl irányába kell lennie a kaszninak.
Amúgy ez a fordítva beszerelés érdekes, ugyanis, pont úgy raktuk be, mint ahogyan az előző (gyári) volt.
Ez, a fordítva berakás okozta, hogy ha nem csillapítottam kézzel, akkor felpattant. Így, hogy most a megfelelő pozícióban van elvileg, és idővel visszaáramlik az olaj, kíváncsi leszek csillapít-e rendesen.
Amúgy megnéznétek hogy nálatok melyik fele van felfele nyitott állapotban? Kíváncsi vagyok.
Amúgy ez a fordítva beszerelés érdekes, ugyanis, pont úgy raktuk be, mint ahogyan az előző (gyári) volt.
Ez, a fordítva berakás okozta, hogy ha nem csillapítottam kézzel, akkor felpattant. Így, hogy most a megfelelő pozícióban van elvileg, és idővel visszaáramlik az olaj, kíváncsi leszek csillapít-e rendesen.
Amúgy megnéznétek hogy nálatok melyik fele van felfele nyitott állapotban? Kíváncsi vagyok.
Dömpi (il dottore)2013-04-13 00:50:59 // 34064
a dexron III nem piros
Dömpi (il dottore)2013-04-13 00:48:10 // 34063
Sziasztok!
Hát van mit mesélnem.
SZERVÓ
Pár perce elkészült a szervóműtét. Visszakerült a régi szervószivattyú és kapott friss olajat. A régi olaj trutyakos és piros színű volt. Úgy nézett ki, mintha dexronII és dexron III össze lett volna benne keverve.
Most teljesen kipucoltuk a rendszert, és tiszta dexron III-al töltöttük fel. Ez olyan sárgás-zöldes színű.
A régi-új szivattyú hangja jó - vagyis hogy nincs hangja - a réginek olyan darabos hangja volt, ha álló helyzetben tekertem a kormányt. A kormány pedig tekerés közben darabos volt.
Most könnyen fordul, sokkal könnyebben, de vélhetőleg a probléma csak egy részét oldottuk meg. Bizonyos pontokon, de csak ott továbbra is rezonál. De az egész kaszni. A szerelőm két dologra gyanakszik: vagy valami hidraulika probléma, vagy - azt mondja, hogy az egész kormánymű "gumibakokon" van, amiknek pont az lenne a célja, hogy a rezonanciákat lefogja, és ez olyan, mintha valahol a kormánymű átadná a kaszninak. Még a fenekem alatt az ülésen is érzem hogy berezonál a kaszni.
Szóval a jövő héten akna, majd átnézzük a kormánymű szilentjeit.
NEM TUDOK VÁLTANI!!! :(
Említettem a szerelőmnek, hogy 2-ből 3-ba néha reccsen a váltó - ghrrrr, sőt ha 3-ból valami miatt nem tudok 4-be váltani (pl. mazsola előttem), és kicsit visszaengeem a gázt, akkor is "ghrrrr" - de nem mindig.
Hát a srác kipróbálta a kocsit. Neki nem csinálta, ill. 3-ből 4-be váltásnál talán alig hallhatóan. De amint én ültem a volán mögé, akkor újra.
Szóval úgy tűnik én vagyok mazsola! Vagy túl korán és gyorsan engedem fel a kuplungot, vagy túl késve. Lényeg, hogy ezek szerint valamit nem jól csinálok :(
HIHETELEN
Amúgy, a srác megzavarta a gépet rendesen. 2-ben kihúzatta majd 4000-ig, 3-ban 4500-ig ... gyerekek úgy ment a gép, mint még soha! Olyan könnyedén, de mégis olyan elemi erővel, hogy csak néztem: Ez ilyet is tud?
Azt mondja, túl óvatoskodó vagyok. Nem szabad zúzni sem, de azért adni kell neki.
Ezek után visszaülve a volán mögé, a saját stílusomban vezetve is sokkal könnyedébben ment. Megtátosodott.
Ezek után nem fogom én sem elváltogatni 1-ben meg 2-ben 1500/2000-nél és 3-ban is kihúzatom 3500-ig.
2000rpm-nél eddig 4-ben érzetem némi beremegést a kocsin, a szerelőm is, de azt mondta nem foglakozzak vele, biztosan nem féltengelycsukló, mert az berázná a kormányt is.
MEGOLDÁS
Azt hiszem megtaláltam a kopogó hang okát, amit eddig elöl, jobbl oldalt az "A oszloptól hallottam. Valójában nem onnan jött, hanem jobb oldalt hátul, alul van egy kis műanyag védőlemezke. Ennek a csavarjai nem voltak meghúzva. Eddig :)
Találtam továbbá egy kis vezetéket alul a DPF előtt, aminek egy darabon hiányzott a védőgumija. Körbeszigszallagoztam.
Továbbá, mivel a szervókiszedésnél útban volt és ki lett szedve, kihasználtam az alkalmat és kipucoltam az LMM-et. Egyébként szemre nem volt koszos.
Várom az észrevételeiteket a fenti témákkal kapcsolatban.
Hát van mit mesélnem.
SZERVÓ
Pár perce elkészült a szervóműtét. Visszakerült a régi szervószivattyú és kapott friss olajat. A régi olaj trutyakos és piros színű volt. Úgy nézett ki, mintha dexronII és dexron III össze lett volna benne keverve.
Most teljesen kipucoltuk a rendszert, és tiszta dexron III-al töltöttük fel. Ez olyan sárgás-zöldes színű.
A régi-új szivattyú hangja jó - vagyis hogy nincs hangja - a réginek olyan darabos hangja volt, ha álló helyzetben tekertem a kormányt. A kormány pedig tekerés közben darabos volt.
Most könnyen fordul, sokkal könnyebben, de vélhetőleg a probléma csak egy részét oldottuk meg. Bizonyos pontokon, de csak ott továbbra is rezonál. De az egész kaszni. A szerelőm két dologra gyanakszik: vagy valami hidraulika probléma, vagy - azt mondja, hogy az egész kormánymű "gumibakokon" van, amiknek pont az lenne a célja, hogy a rezonanciákat lefogja, és ez olyan, mintha valahol a kormánymű átadná a kaszninak. Még a fenekem alatt az ülésen is érzem hogy berezonál a kaszni.
Szóval a jövő héten akna, majd átnézzük a kormánymű szilentjeit.
NEM TUDOK VÁLTANI!!! :(
Említettem a szerelőmnek, hogy 2-ből 3-ba néha reccsen a váltó - ghrrrr, sőt ha 3-ból valami miatt nem tudok 4-be váltani (pl. mazsola előttem), és kicsit visszaengeem a gázt, akkor is "ghrrrr" - de nem mindig.
Hát a srác kipróbálta a kocsit. Neki nem csinálta, ill. 3-ből 4-be váltásnál talán alig hallhatóan. De amint én ültem a volán mögé, akkor újra.
Szóval úgy tűnik én vagyok mazsola! Vagy túl korán és gyorsan engedem fel a kuplungot, vagy túl késve. Lényeg, hogy ezek szerint valamit nem jól csinálok :(
HIHETELEN
Amúgy, a srác megzavarta a gépet rendesen. 2-ben kihúzatta majd 4000-ig, 3-ban 4500-ig ... gyerekek úgy ment a gép, mint még soha! Olyan könnyedén, de mégis olyan elemi erővel, hogy csak néztem: Ez ilyet is tud?
Azt mondja, túl óvatoskodó vagyok. Nem szabad zúzni sem, de azért adni kell neki.
Ezek után visszaülve a volán mögé, a saját stílusomban vezetve is sokkal könnyedébben ment. Megtátosodott.
Ezek után nem fogom én sem elváltogatni 1-ben meg 2-ben 1500/2000-nél és 3-ban is kihúzatom 3500-ig.
2000rpm-nél eddig 4-ben érzetem némi beremegést a kocsin, a szerelőm is, de azt mondta nem foglakozzak vele, biztosan nem féltengelycsukló, mert az berázná a kormányt is.
MEGOLDÁS
Azt hiszem megtaláltam a kopogó hang okát, amit eddig elöl, jobbl oldalt az "A oszloptól hallottam. Valójában nem onnan jött, hanem jobb oldalt hátul, alul van egy kis műanyag védőlemezke. Ennek a csavarjai nem voltak meghúzva. Eddig :)
Találtam továbbá egy kis vezetéket alul a DPF előtt, aminek egy darabon hiányzott a védőgumija. Körbeszigszallagoztam.
Továbbá, mivel a szervókiszedésnél útban volt és ki lett szedve, kihasználtam az alkalmat és kipucoltam az LMM-et. Egyébként szemre nem volt koszos.
Várom az észrevételeiteket a fenti témákkal kapcsolatban.
Csosznorbert2013-04-12 22:47:58 // 34062
Osztom, én 200.000 km-nél még a gyári állapottal futok -hibamentesen.
Csosznorbert2013-04-12 22:45:16 // 34061
Nekem a szaki kimondottan a piros szinü szervóolajat javasolta.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-12 21:44:07 // 34060
mobilház jó lesz nekünk is
Graben&Zsu2013-04-12 21:34:10 // 34059
VW-ről dióhéjban!
VW Crafter 2,5 CR TDi.163LE
200ezer km-nél full motorgenerál.( dugattyú,hajtókarcsapágy,összes gyűrű,hidrotőke,szelepszárszimering,össz.tömítés)+vezérlés és a hozzá tartozó alkatrészek.
400ezer km EGR,túrbó,új hengerfej.
Jelen esetben könyörgöm egy "haszongépjárműről"beszélünk úgy hogy 200ezer után jön a láncfolyamat!
IVECO vagy Ducato.1millió km-ig semmi extrém probléma!
A nagy német VW már rég nem az amihez a nevét adja!
159-el motorikusan semmi gond,150ezer km-nél DPF off,optimalizálás és megy szépen!
Az olasz tud és akar tartós autót csinálni!!!!!!!!!!
VW Crafter 2,5 CR TDi.163LE
200ezer km-nél full motorgenerál.( dugattyú,hajtókarcsapágy,összes gyűrű,hidrotőke,szelepszárszimering,össz.tömítés)+vezérlés és a hozzá tartozó alkatrészek.
400ezer km EGR,túrbó,új hengerfej.
Jelen esetben könyörgöm egy "haszongépjárműről"beszélünk úgy hogy 200ezer után jön a láncfolyamat!
IVECO vagy Ducato.1millió km-ig semmi extrém probléma!
A nagy német VW már rég nem az amihez a nevét adja!
159-el motorikusan semmi gond,150ezer km-nél DPF off,optimalizálás és megy szépen!
Az olasz tud és akar tartós autót csinálni!!!!!!!!!!
Liquid2013-04-12 21:06:32 // 34058
Mis is mobilházban szeretnénk éjszakázni, gyerekekkel
Piritu - 1.000.0002013-04-12 20:26:25 // 34057
Mi a mobilházat választanánk.
Ildiko2013-04-12 20:23:06 // 34056
Nekünk majd két személyre kell szállás (faház vagy esetleg viszünk sátrat, még nem beszéltük meg). Ott kell majd fizetni? Vagy előre utaljunk neked? Lesz közös főzés-sütés? Bográcsozás vagy szalonnasütés? Mit vigyünk? Én ahogy ígértem, készítek majd házi sütiket is. S fehérbort, mert pálinkaivásban nem vagyok erős. :) Bár látom, sokan egész kis készlettel fognak érkezni. :)
imi1562013-04-12 18:02:58 // 34055
Most én is azt teszek bele.Kíváncsi vagyok,megoldódik-e a probléma!?
.......................2013-04-12 17:20:39 // 34054
nekem piros hidraulika olaj van benne
imi1562013-04-12 17:12:55 // 34053
Nekem is pontosan ugyanezt csinálja.Pár hete lettem rá figyelmes.Még inkább hallani hosszabb menetek után,mikor jól át van melegedve minden.Lehet,hogy nagyon felhígul az olaj?
A kormánymű gumiharangja alá bekukkantottam,ott minden rendben.
Nem egészen két éve cseréltünk olajat a rendszerben,viszont akkor ez az egészen "vékony" zöld színű szintetikus cucc került bele,a fiat szervízes szerelő tanácsára.
Jövő héten újra lecseréljük dextron III-ra,ha nem szűnik a probléma,akkor passz:-/!
A kormánymű gumiharangja alá bekukkantottam,ott minden rendben.
Nem egészen két éve cseréltünk olajat a rendszerben,viszont akkor ez az egészen "vékony" zöld színű szintetikus cucc került bele,a fiat szervízes szerelő tanácsára.
Jövő héten újra lecseréljük dextron III-ra,ha nem szűnik a probléma,akkor passz:-/!
Vermacy2013-04-12 11:30:09 // 34052
Mindezt tudom. Autóiparban dolgozok és a fő vevők a német prémium márkák, mint Mo-on általában. Ugyanaza technológia van a PSA soron, mint a VW csoport bármelyik (akár Porsche) termékeinél...
Csak jobb a marketingjük :o)
Csak jobb a marketingjük :o)
Coolby2013-04-12 07:48:54 // 34051
Csomagtartóban lévő ECU-t amúgy kerestem múltkor, de így első körben 5 percet rászánva nem lett meg... A két oldalsó tárolónál és abban nyitható kis dobozokban kerestem, de nem találtam semmit vezetékeken és egy biztosítéktáblán kívül a jobb oldalon.
Coolby2013-04-12 07:47:19 // 34050
Ettől féltem :(
Coolby2013-04-12 07:46:38 // 34049
Hát az már elég régen volt, de rámértünk és akkor egyiknél sem volt még mérhető gond, bár te mérted, ezért a módszerre nem emlékszem tisztán :)
Tibcsi1662013-04-11 23:42:48 // 34048
Na ez szuper! Végre lesz nagyféked :) Mennyi volt az egész cucc?
Tibcsi1662013-04-11 23:40:37 // 34047
Hát múltkor rámértünk Pityukománál. Mi lett akkor az eredmény? Mér nem emlkészem.
Tibcsi1662013-04-11 23:38:15 // 34046
Ezt mondtam én is, első körben a csatlakozókat tisztítsd meg. Még a csomagtartóban lévő ECU-t is megnézném. Lehet ott a kontakt hiba, sztem azt könnyebb megnézni, mint a lökőst leszedni.
droberto2013-04-11 22:27:02 // 34045
Nem hiszem, hogy szét tudod szedni. A hátfal mögött van már az. Nagy a lökös íve is ahhoz
DrPulzis2013-04-11 22:01:43 // 34044
Épp most olvastam a helyi újságunkban, hogy a Rutesheim-ban, a hétvégi 17. hely autókiállításon ki fogja állítani a Alfa Romeo 4C-t az a kereskedő akitől én is vettem a 159-et!
Megnézem közelről milyen lesz az Alfa jövője és mire fogok gyűjteni a következő években :) Még lehet, hogy mint régi törzsvásárló, próbakör is lesz :)
Megnézem közelről milyen lesz az Alfa jövője és mire fogok gyűjteni a következő években :) Még lehet, hogy mint régi törzsvásárló, próbakör is lesz :)
DrPulzis2013-04-11 21:52:34 // 34043
A német autók megbízhatóságáról --> Két kollégám birtokol BMW 3-as kupét. De mind a kettővel volt már probléma. Motorikusan, automata váltó előválasztó karjával, vagy lepergett az autókról a festek.
Csak ezekről nem illik beszelni egy BMW-vel kapcsolatban. Igazából mindegy melyik autót ki gyártotta, a komponensek nagyon nagy százalékban ugyanazok. A BMW-nél is csak vízzel főznek.
Csak ezekről nem illik beszelni egy BMW-vel kapcsolatban. Igazából mindegy melyik autót ki gyártotta, a komponensek nagyon nagy százalékban ugyanazok. A BMW-nél is csak vízzel főznek.
Dömpi (il dottore)2013-04-11 21:40:54 // 34042
Pont azt írtam, hogy ha megmarad az alfa egyedisége, akkor tök mindegy ki a tulaj, ha nem, akkor meg ráb@sztunk
Dömpi (il dottore)2013-04-11 21:39:28 // 34041
na, ezt megkaptam :(