Fórum >> Típusok >> 159

mizooo2013-01-10 18:00:51 // 29070
Sziasztok, már 2 napja hajtom a vasat! Eddig nem írtam, próbáltam összeszedni a gondolataimat. Azt hiszem újra szerelmes vagyok! Ennél tökéletesebb autó nem is létezhet. Teljesen kész vagyok tőle. Ha akarom 5.7 átlaggal jövök haza a melóhelyről, de ha előzni kell majdnem kiütöm az előttem levőt, még szoknom kell a gyorsulását :D... Az amúgy normális, hogy az overboost 1.5 bar? Nem sok? Reggel mikor kigyorsítok óvatosan hidegen csak nagyon pici gázt szabad nyomnom, hogy 0.8 bar fölé ne menjen a turbónyomás.

üdv!
Alfonis2013-01-10 17:55:11 // 29069
Az én jószágom is mentes volt mindenféle parkolási segítségtől így szereltem is bele. Súlyos 7 E ft ér. :) Ezüst szívű elég jól beleolvad. Az a ragasztószalagos amiből nem látszik semmi arról én is csak rosszat hallottam így maradt a szenzoros. ! szenzor van hátul.

Vezetékest tettem bele, és csak hangjelzést ad. Bőven elég a hang kijelző mind ronda egyik sem fog illeni az 'első világhoz' és + 1 kábel.

beszerelést leírom röviden (hátha érdekel)
Szenzorok helyeinek kifúrása. Előtte néztem képeket h a gyári hol helyezkedik el. Oda fúrogattam én is kb. Adnak hozzá pont akkora fúrót így a méretet elrontani nem lehet. Jobb hátsó lámpa kivétele. 3 db anyát kell leszedni elég egyszerű. Kábelek befűzése a legnehezebb. Egy régi alu kábellal csináltam. Türelem kell hozzá meg türelem meg türelem... :D a vezetékek ott mennek be ahol az izzót lehet alatta. lámpa egyszerűen vissza a kábelek megfeszítése után. A parkradar belső egységét ott helyzetem el ahol az izzókat lehet cserélni alatta van egy másik kis műanyag amit le lehet pattintani. Na oda felragasztottam. A hangszóró is ott van simán hallható visszaburkolt állapotban is :)
az elektromosságot pedig a tolatólámpáról kapja. A tolatólámpa a felnyíló csomagtartó részen van így annak a kábelét le kell követni ahol bemegy a "plafonba" hátul egy kisebb mennyezeti idomot le kell szedni. És én ott forrasztottam össze. + ott van egy test is.
Mindent összeraktam. Hibátlanul működik :) Napi szinten parkolok két autó közé tolatva így elég nagy hasznát veszem :)
ha részletesebben érdekel valakit akkor írjon tudok képeket küldeni meg segíteni. Én spec erről nem találtam itt infót úgyh magamnak kellett kitaposni az utat :D
Dömpi (il dottore)2013-01-10 17:53:26 // 29068
Összegezve az eddigieket: ha a gyári fejegység kiszedése/tisztítása nem vezet eredményre -> elmegyek aftermarket irányba, vélhetőleg a Piritu által ajánlott Pio lesz a befutó.
Piritu - 1.000.0002013-01-10 17:37:53 // 29067
Bakker, mit lehetne építeni ennyi pénzből! :-O
Piritu - 1.000.0002013-01-10 17:36:36 // 29066
Így van. A 156-ból úgy adtam el a rádiót, hogy a beszereléskor derült ki, hogy nem megy benne a CD. Sose használtam a 150e km alatt, kissé beporosodott.
Most is van egy 8GB-os SD és egy 4GB-os stick. Kb félévente frissítem a tartalmukat.
Piritu - 1.000.0002013-01-10 17:34:36 // 29065
"maradok a CD,DVD fiikai adathordozóknál" - Hmm, nekem eddig nagyságrendekkel több CD/DVD halt meg, mint USB :-(
(Volt olyan CD-m, amit a nyári nagy Spider túrára írtam ki, 10 nap után hazafelé már nem ment.)
Piritu - 1.000.0002013-01-10 17:31:32 // 29064
CONTRA:
- Kissé kényelmetlen lesz a kezelése.
-"Fogadhat, elutasíthat, vagy várakoztathat hívást a gyári autórádió gombjai segítségével." erre azért kíváncsi lennék. A rádió CD-tárat vezérel, abban nincs telefonhívás opció.
- Marad a gyári hangminőség. Bármilyen fej óriási javulást hozna egy kicsivel több pénzért.
- Az aftermarketes fejen van LINE kimenet, ha később mégis a fejlesztés mellett döntesz.
- Akárhogy nézzük ez egy kényszermegoldás. Toldozás, foltozás.
Piritu - 1.000.0002013-01-10 16:44:09 // 29063
"A Gateway Lite BT MkII a Lite 3-hoz hasonlóan egy virtuális CD tárként működik és a CD meghajtós gyári autórádiók egy 6 lemezes CD tárként látják." - ebből arra következtetek, hogy a CD-tár helyére.
Piritu - 1.000.0002013-01-10 16:39:16 // 29062
Pont ezért javasoltam a pio-t. Annál már egy dobozban van minden.
kormányillesztő szerintem mindig kell, mert autónként más a kód, amit le kell fordítani a rádió nyelvére.
Én már vettem egyet, innentől csak a rádió felőli csatlakozót kell cserélni az adott rádióhoz. (Mondjuk most nem használom, mert a Blau rádióm nem távvezérelhető. Van rajta távvezérlő bemenet, csak nem kezd semmit a jellel.)
Piritu - 1.000.0002013-01-10 16:35:31 // 29061
kérdés ugye az ár. Amelyik videót tud, tuti más árkategória.
Dömpi (il dottore)2013-01-10 16:15:07 // 29060
Azt vágtam, hogy mi ez, csak én nem tudok vele mit kezdeni, mert nics amit rádughatnék a "2 kerek dugóra". Azt is venni kéne...ha meg már pénzt adok ki valamire, akkor meggondolandó egy hosszabb távú befektetés.
Liquid2013-01-10 16:13:15 // 29059
ezidáig még nem romlott el, mondjuk konkrétan azt ami a kocsiban van relatíve ritkán birizgálom, de otthon használok pl. a TV-hez kettőt, azok sokat vannak dugdosva, de semmi bajuk. USB-s Mobilrack-em viszont halt már el kettő is.
Dömpi (il dottore)2013-01-10 16:12:36 // 29057
nekem van 5 (!) éves pendrive-om, és már milliószo használtam
.......................2013-01-10 16:05:59 // 29056
neked sosem romlott el Pedrive od?
nekem 10 bedugás után beszart a Pendrive mindíg
Liquid2013-01-10 15:58:41 // 29055
őszintén szólva nem próbáltam :) csak USB-vel használtam, a 156-ban meg nem is volt CD csak SD+USB
Shadin2013-01-10 15:47:35 // 29054
meg ilyet is lehet a bagóért vett törött LCD-s navihoz:

link...

megkérdezem őket, hogy mennyibe fáj...
Shadin2013-01-10 15:45:12 // 29053
Az egy interface ami egyik fele bemegy a gyári fej fenekébe a 2 kerek dugóra meg be lehet dugni külső akármilyen lejátszót.

vagy ilyen is van:

link...
Dömpi (il dottore)2013-01-10 15:31:04 // 29052
Világos. Csakhogy nálam úgy néz ki, hogy annyi neki...innentől kezdve valamit kezdeni kell.
Egy új gyári fejegység árához (1 152 000 Ft !!!) képest az aftermarketes cucc ára minden kiegészítőjével együtt is eltörpül.

Minden esetre, először is a gyárit kiszedem, kitakarítom, visszarakom, azután meglátjuk...
Dömpi (il dottore)2013-01-10 15:27:56 // 29051
akkor viszont a teló miatt mégiscsak jobb az aftermarketes fejegység
Dömpi (il dottore)2013-01-10 15:26:49 // 29050
ezzel mit tudok kezdeni?
.......................2013-01-10 15:19:00 // 29049
neked müködik még?
Coolby2013-01-10 15:08:38 // 29048
nálam annyi a különbség, hogy igény lenne, de ilyen ár/érték arányú fejlesztési lehetőségek és nekem meglévő, hálisten működő gyári rendszerrel oda jutok, hogy nem lesz...
Liquid2013-01-10 14:58:57 // 29047
amíg működik a nagyon sérülékeny és instabil optikai olvasó...:)
.......................2013-01-10 14:57:30 // 29046
èrdekes igények vannak,nekem eszembe sem jutna kidobni a gyári Connect Navit

én nem érzem ,hogy Bluetyúk ra szükségem lenne,hisz van benne Sim kártyás teló
USB ra sincs szükségem,nem kell az ideg ,hogy behal a Pendrive,és az adatok meg mennek a levesbe,
maradok a CD,DVD fiikai adathordozóknál
Coolby2013-01-10 14:37:54 // 29044
ez a kütyü a gyári egység cd-tár bemenetére kapcsolódik, ez telefonról csak adatot vesz le, kihangosítóként nem fog működni...

egyébként teljesen egyértelmű, hogy minden PRO egy frankó aftermarketes fejegység esetében, csak kérdés, hogy ez a végén mennyiből áll össze (minden kiegészítővel, kábellel, kerettel, beszereléssel együtt) és ennyit ténylegesen megér-e mondjuk egy működő gyári rendszerhez képest...
GTPeti2013-01-10 14:27:41 // 29043
Még annyit, hogy SOKKAL jobb egy olyan fej, ami alapból tud minden extrát, mint USB, BT, stb., mint ilyen speciális (egyébként nem olcsó) modulokkal játszani, mint a lenti Dension. Sosem lesz az az integráltsági fok, sem hangban, sem kezelésben, mint az első megoldásnál.
GTPeti2013-01-10 14:26:04 // 29042
Ha a dizájnt meg tudod szokni, sokkal jobb megoldás egy minőségi aftermarket megoldás, mint a gyárid... Hangban is lesz egy minőségi ugrás. (Persze h.minőségversenyeket nem fogsz még nyerni, de egy ilyen Pio-ból nincs annyira minden kispórolva, mint egy gyáriból.)
Dömpi (il dottore)2013-01-10 14:20:47 // 29041
Nekem eddig ez tűnik a legoptimálisabb megoldásnak:
PRO
- nem bukom a gyári nagyképernyős kijelzőt (marad a gyári állapot)
- ezáltal a fedélzeti comp. adatainak kijelzése nem korlátozódik a műszarfalra
- iPod-om van (végre újra használhatom)
- nem kell CD-re írkálni a zenéket
- lesz@rhatom, hogy a CD-olvasófej halódik (merthogy nem kell)
- nem kell tovább feltöltőkártyás SIM-kártyát a kocsi fejegységében tartanom, mert összelőhetem a gyári fejegységet a saját telefonommal blutooth-on keresztül
- továbbra is működnek a multikormány gombjai minden külön kütyü/illesztődoboz nélkül, ami kellene más 1 vagy 2DIN-es fejegységhez
- árban így összességében ez a legjobb
CONTRA
- így elsőre semmi

A fentiekkel kapcsolatban javítsatok ki ha valamiben tévedtem!

Az általad küldött linken lévő leírásból csak az nem derült ki számomra, hogy ezt hogyan lehet csatlakoztatni a gyári fejegységhez. Vagy csak én voltam felületes?
Coolby2013-01-10 14:12:04 // 29040
Jahh amúgy ma megrendeltem kettőstömegű lendkereket és kuplung készletet. Mákom van, valahogy lett újra raktáron, így nem kell február végéig várni, elvileg 1-2 hét és itt lesz. Ne kiabáljuk el, reméljük így is lesz....

LUK kettőstömegű végül: 143.600 + áfa
LUK kuplungszett kinyomócsapággyal: 60.500 + áfa

Áfa nem lenne mögötte egész barátságos összegnek tartanám, így pont még mindig kicsit ingerküszöböm felett van :(
GTPeti2013-01-10 14:11:54 // 29039
"Kérdés: a Pio-hoz is kell a külön dobozka a multikormányhoz?"
Szinte mindig kell, mert az autók különböznek. Emiatt nem tudnak univerzális interfészt a rádióra tenni.
Dömpi (il dottore)2013-01-10 14:07:06 // 29038
Néztem azt is, de a másik már beszerezhető 33 k körül (Árgép), a Pio meg sokkal drágábbnak tűnt elsőre.
Utána rájöttem, hogy ebben már benne van a telefon-bluetooth, ami a másiknál + 16k. Ergo lassan ugyanott van árban, de sokkal kevesebbet tud.

Kérdés: a Pio-hoz is kell a külön dobozka a multikormányhoz?
Liquid2013-01-10 14:00:06 // 29037
nekem kamerám van, igaz azzal nem "látom az autó sarkait", de mondjuk nem is hiányolom
Coolby2013-01-10 13:57:36 // 29036
Húú örülök, hogy bogozzátok írtuk a 2DIN-es milyen lehetőségekre van mód. Kíváncsi vagyok mik az opciók és mennyiért elérhető... Nekem mondjuk nagy navis gyári cucc működik rendesen, navigáció, hang, ilyesmivel végülis elmegy, nem jó, de működik, használható. Nekem USB hiányzik kicsit, meg esetleg bluetooth, de arra lehet viszont ezt választanám, mert ezek a 2DIN-es kütyük elég drágák:

Dension Gateway Lite BT

de ez is 36e és abban sem vagyok biztos, hogy ennyit megér csak az, hogy ne CD-re írjak MP3-at... nem is tudom, na :D
Liquid2013-01-10 13:56:28 // 29035
2 dinesből tutira olyat vennék aminek van video bemenete, pl tolatókamerához
Piritu - 1.000.0002013-01-10 13:47:35 // 29034
Szerintem fúrás nélkül nem úszod meg, a műanyag mögé rakható érzékelőkről nem sok jót mondott a szaki.
A Spiderre a legolcsóbbat tettem, de csak két érzékelővel.
David | Centocinquantanove2013-01-10 13:39:39 // 29033
Szép napot!

Gyári és nem gyári parkolószenzoros cartársak segítségét és tanácsát szeretném kérni.
Az én jószágom mentes mindenféle parkolási segítségektől, de gondolkozom rajta, hogy érdemes lenne beszereznem egy ilyen megoldást.
Amit szeretnék:
-1x4 vagy 2x4 szenzoros
-lehetőleg vezetéknélküli
-roncsolásmentesen lehessen fel és leszerelni
-csak hangjelzős, vagy középső visszapillantóra tehető minikijelzős

Ha van olyan megoldás ami a multifunkciós kijelzőmmel tud kommunikálni az is jó lenne...

Tud valaki engem terelgetni ezen a téren?
Előre is köszi!
Piritu - 1.000.0002013-01-10 13:24:10 // 29031
- 24 bit DAC - 24 bites digital-analog átalakító, gyakorlatilag semmit jelentősége
- 3-sávos parametrikus iEQ - kölön mély-. közép- és magas hangszínszabályozási lehetőség, ahol a nem csak a szint állítható, hanem a frekvenvencia és sávszélesség is.
- easy iEQ funkció - gondolom az egyszerű kezelhetőség, általában szokott néhány előre beállított fix ix lenni a rádiókban.
- Loundness vezérlés - ki- és bekapcsolható fiziólógiai hangerőszabályozás
- HP és LP filtereke - felül- és aluláteresztő szűrő.Valószínűleg gyárilag elő van készítve az aktív többutas rendszerhez
- Subwoofer vezérlés - Valószínűleg külön mélynyomó kimenete van, aminek hangereje külön állítható.

Egyébként a "kormánytávvezérlő előkészítés" - létezik olyan bemenete, amin keresztül vezérelhető. Ide kell még egy interfész dobozocska (kb 20-25e Ft), ami a kocsi felől érkező jeleket "lefordítja" a rádió nyelvére.
"Bluetooth előkészítés" - általában ilyenkor létezik egy külső illesztő doboz (pénzért), amin keresztül lehet Bluetooth készüléket csatlakoztatni.

(Nem a JVC készülékei között keresgélnék, vannak komolyabb cégek is.)
Dömpi (il dottore)2013-01-10 13:18:31 // 29030
Ezzel kapcsolatban azt már sikerült kiderítenem, hogy a telefonnal való összehozáshoz még kell hozzá ez.
Így együtt 33+16=49 kHUF
De a többi kérdés még mindig nyitott.
Dömpi (il dottore)2013-01-10 13:14:20 // 29029
Nagyon érdekelne a véleményed -> HSZ29028
Piritu - 1.000.0002013-01-10 13:12:20 // 29028
A tapolcai hifis szerezte, de itt is van.
Piritu - 1.000.0002013-01-10 13:10:58 // 29027
Én nem kínlódnék vele.
Piritu - 1.000.0002013-01-10 13:09:35 // 29026
Az 1 DIN-eset a legközelebbi autóhifi/riasztó boltos hozta. Tuti bármelyik tud 2 DIN-est adni/hozatni.
Esetleg: gugli
Csosznorbert2013-01-10 12:58:29 // 29024
Ismerős... kanyar itt kanyar ott, sáv erre-arra. Kétszer potyára mentem át így a Margit hídon. :D
Dömpi (il dottore)2013-01-10 12:56:30 // 29023
haldoklik a CD-olvasófej és egyre sűrűbben "lefagy". Részletek a blogomban.
Dömpi (il dottore)2013-01-10 12:25:12 // 29021
Sziasztok!

Ezek mit jelentenek?
- 24 bit DAC
- 3-sávos parametrikus iEQ
- easy iEQ funkció
- Loundness vezérlés
- HP és LP filtereke
- Subwoofer vezérlés

Egyébként a "kormánytávvezérlő előkészítés" azt jelenti, hogy a multikormányos autókba beszerelve működni fognak a multikormány gombjai? Ergo onnan vezérelhető, mint a gyári fejegység?

Valamint a "Bluetooth előkészítés" mit takar? Ahhoz, hogy a telefonommal kihangosítóként működjön kell még venni hozzá venni valamit?

Az ilyen utólagosan beépített fejegységek esetében akkor bukta a kocsi saját computer-adatainak (pl. trip) kijelzése?

Segítsetek kérlek, hogy ha vennék milyet vegyek?
Elvárásaim:
- esztétikailag jól nézzen ki (modern, ne valami ósdi design)
- működtethető legyen a multikormány gombjairól
- a telefonommal össze tudjam lőni bluetooth-on, vagy legalább USB-csatlakozós vezetéken keresztül, és vezetés közben a fejegységen keresztül tudjak telefonálni és hívásokat fogadni (most egy Nokia E52-m van, nem kizárt a jövőben egy iPhone)
- USB-n keresztül pendrive-ról, vagy iPod-ról tudjak mp3-at hallgatni
- ha lehet zenei hangzásban jobb legyen, mint a gyári fejegység

Egyébként most úgy hirtelen ezt nézegettem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak