Attis2023-02-24 20:07:35 // 125990
Köszi, igen ezt én is megtaláltam. Rendelek az alfaalkatreszek.hu-ról az elvileg pár nal alatt be is érkezik oszt meglátjuk működőképes-e ez az út.
berobbantam2023-02-24 18:34:10 // 125989
Ha már 3d nyomtatás.Én szétszedtem az egyik ajtóhatárolót.(Mind a 4 kattog)Van benne két műanyag amit két rugó nyom neki a karnak.Jót még nem láttam,de gyanítom,hogy ezeknek félgömb alakúnak kellene lenni.Az enyémnek egyenesre van kopva a vége.Valaki nem vállalná be,hogy nyomtat ilyet?Én vevő lennék 8 db-ra rögtön.
Tuschke2023-02-24 18:01:43 // 125988
A 3D nyomtatás nem lenne megoldás ilyen esetekre?
pettinke2023-02-24 16:01:01 // 125987
itt is azt mondják, hogy a Stelvio-féle az helyettesítő termék:
eBay
eBay
Attis2023-02-24 15:03:54 // 125986
köszi a választ!
Új zélandi webshopban találtam és még egy finn oldalon.... csak hát a postaköltség.... :D
Kipróbálom a Stelvio patentet, annak 3000 pérszáz forint darabja. Kíváncsi leszek, mert kép alapján más a metódus és van eltérés a méretében is (szinte minden irányban).
Minden esetre ha beválik akkor megosztom a közérdeművel itt. :)
Új zélandi webshopban találtam és még egy finn oldalon.... csak hát a postaköltség.... :D
Kipróbálom a Stelvio patentet, annak 3000 pérszáz forint darabja. Kíváncsi leszek, mert kép alapján más a metódus és van eltérés a méretében is (szinte minden irányban).
Minden esetre ha beválik akkor megosztom a közérdeművel itt. :)
Liquid2023-02-24 12:23:16 // 125985
Próbáld meg a Stelvio-ét ha az kapható és odaillő. Amúgy patent nélkül nincs gond, én úgy használtam anno a Q4-et több mint egy évig, nem tudtam hogy nincs benne, illetve hogy miként működik, aztán mikor Csöri lecserélte a kézifékkötelet akkor tudtam meg hogy az cserés ilyenkor.
Liquid2023-02-24 12:21:28 // 125984
Hátsó ülés patent nincs valóban. Egy ismerős még a nyáron mindent is felforgatott, és végül ebay-eről vett horror áron. Nem értem hogy lehet hiánycikk egy ilyen kopóalkatrész.
Nincs valami univerzális ami odaillik?
Nincs valami univerzális ami odaillik?
Attis2023-02-24 11:56:18 // 125983
Szia!
Bontottal akkor foglalkoznék, ha nagyon jó áron kapsz.
Nekem esélytelen volt a bontott. 1.8 MPI...
Nekem is benzin szag van az autó mellett... Elrepedt a nyaka. Én már megvettem (horror áron, mert folyamatosan emelkedett az ára) ellenben olyan problémába ütköztem hónapok óta, hogy nincs üléspatent. Aki adna ő 8500/darab árat mondott (én meg azt hogy hiénáknak nem...elvi kérdés).
Olvastam külföldi oldalakon, hogy valaki a Stelvio patentjét tette bele. Szerintetek is megfontolandó?
Ha nincs patent akkor valakinek van valami megoldási ötlete mivel helyettesíthetném?
Köszönöm.
Bontottal akkor foglalkoznék, ha nagyon jó áron kapsz.
Nekem esélytelen volt a bontott. 1.8 MPI...
Nekem is benzin szag van az autó mellett... Elrepedt a nyaka. Én már megvettem (horror áron, mert folyamatosan emelkedett az ára) ellenben olyan problémába ütköztem hónapok óta, hogy nincs üléspatent. Aki adna ő 8500/darab árat mondott (én meg azt hogy hiénáknak nem...elvi kérdés).
Olvastam külföldi oldalakon, hogy valaki a Stelvio patentjét tette bele. Szerintetek is megfontolandó?
Ha nincs patent akkor valakinek van valami megoldási ötlete mivel helyettesíthetném?
Köszönöm.
Akos 1592023-02-22 12:48:53 // 125982
Sziasztok!
Repedt a benzinszivattyú ház.
Elég horror áron van új.
Bontottal érdemes foglalkozni? Vagy előbb utóbb megreped mindegyik?
Repedt a benzinszivattyú ház.
Elég horror áron van új.
Bontottal érdemes foglalkozni? Vagy előbb utóbb megreped mindegyik?
Smith2023-02-18 23:17:12 // 125981
Ez poontosan így van, csak fix 12 van és CAN bus-on kapcsolja ki/be. CAN bus adapterrel is meg lehet oldani ami előállítja a kapcsolt 12V-ot, vagy viszel oda máshonnét.
DKori2023-02-18 18:39:14 // 125980
Szia! Létezhet (Fiat-os tapasztalat), hogy állandó 12v van csak neki és gyújtás 12 szál nincs, és CAN-buson (CAN A és CAN B szál) keresztül kapja a gyári fej a "parancsot", hogy bekapcsoljon vagy épp ki >>> utólagos fejnél vinned kell oda gyújtás 12v-t, talán legkönnyebben a szivargyújtótól.
sty2023-02-18 17:04:36 // 125979
Srácok létezik az hogy a rádiónak a táp csatijában nincs vezérelt 12V ( csak gyújtáson)?. Csak állandó 12V-ot találtam meg az elektromos antennának a vezetékét ami
Benz2023-02-13 22:18:30 // 125978
Köszi keresek . :)
Attis2023-02-13 15:51:15 // 125977
Szép délutánt mindenkinek!
Évek óta bántja a szemem, hogy a hátsó szövet dobbetéteknél a belső részen nincs szövet...
A csupasz részre létezik valami gyári megoldás? Az enyém FL-es, előfordulhat, hogy itt már nem tettek volna szövetet? Mindkét oldalt ugyanígy néz ki. Pedig alapból olyan, mintha elő lennekészítve valami patenthez vagy bolhához...
Ha esetleg FL után már spóroltak, akkor a FL előttit fel lehet tenni?
Évek óta bántja a szemem, hogy a hátsó szövet dobbetéteknél a belső részen nincs szövet...
A csupasz részre létezik valami gyári megoldás? Az enyém FL-es, előfordulhat, hogy itt már nem tettek volna szövetet? Mindkét oldalt ugyanígy néz ki. Pedig alapból olyan, mintha elő lennekészítve valami patenthez vagy bolhához...
Ha esetleg FL után már spóroltak, akkor a FL előttit fel lehet tenni?
pettinke2023-02-13 15:18:17 // 125976
le kellene töltened egy "159 eLearn"-t a netről (ez a workshop manual), feltelepítened, és benne lesz.
((távol álljon tőlem, hogy bárkit pocskondiázzak, de láttam már új vezérlést egy foggal odébb lenni illetve menet közben vacak feszítő miatt átugrani))
((távol álljon tőlem, hogy bárkit pocskondiázzak, de láttam már új vezérlést egy foggal odébb lenni illetve menet közben vacak feszítő miatt átugrani))
Benz2023-02-13 13:06:18 // 125975
köszönöm a választ. merre találom a jeladót ? a vezérlésben kb 20.000 km van .
pettinke2023-02-13 12:48:45 // 125974
lehet. volt generációs váltás is, meg másféle csatik lehetnek az eredeti fejegységtől függően még egyazon generáción belül is.
érdemes kutakodni a neten kiosztás után.
érdemes kutakodni a neten kiosztás után.
pettinke2023-02-13 12:47:25 // 125973
vagy a jeladó kakukkol megfele, vagy pedig megnyúlt a vezérlés / nincs a helyén.
Benz2023-02-13 09:24:50 // 125972
Üdv. volt már valakinek P- 0016 os hibakódja ? Fázis ( kipuf) fordulatszámjel szinkronizáció . 2.2. jts. Érzésre is erőtlen. köszi
sty2023-02-12 14:47:17 // 125971
Srácok az újabb 159-be amibe gyári Blue & Me van átakartam rakni az androidos fejegységem. A régi 59-be csak össze dugtam és működött, itt meg be sem kapcsol. Lehet hogy itt a Blue & Me miatt itt máshogy vannak a csatik?
fazek2023-02-10 23:10:38 // 125969
Szia! Yani cartárs épített be mindkét 159 be. Részletesen leírta a blogjába.
vízszint érzékelő
vízszint érzékelő
ZoliNix2023-02-10 20:58:35 // 125968
pettinke2023-02-08 15:09:59 // 125967
igen, akkor nem indulna be a motor sem.
de mégegyszer: annak, hogy neked érzésre lassabban old ki a kormányzár, semmi köze ahhoz, hogy mennyire olvassa a kulcsot az olvasó.
de mégegyszer: annak, hogy neked érzésre lassabban old ki a kormányzár, semmi köze ahhoz, hogy mennyire olvassa a kulcsot az olvasó.
Attis2023-02-08 12:38:20 // 125966
Ez nem hangzik jól. Gondolom akkor menni sem lehet vele. Ezt azert kerdezem mert egy autónk van csak…
pettinke2023-02-08 10:05:20 // 125965
ha hibát dobna, akkor egyáltalán meg sem próbálná a kormányzárat kioldani.
Attis2023-02-08 09:34:32 // 125964
ja és persze hibát még nem dob. Csak feltünt a megváltozott hang, ezért próbálok elébe menni a dolgoknak. :)
Attis2023-02-08 09:33:56 // 125963
köszi a leírtakat, most már világosabb a helyzet, mert ha bedugom a kulcsot, akkor oldja ugye a kormányzárat. Na és az a hang a nem megszokott, hanem az erölködősebb.
Akku hibát kizárom, mert decemberben kapott újat.
Kormányzár felé megyek tovább... Mégegyszer köszönöm.
Akku hibát kizárom, mert decemberben kapott újat.
Kormányzár felé megyek tovább... Mégegyszer köszönöm.
pettinke2023-02-08 09:25:03 // 125962
kevered a dolgokat.
- van a kulcs olvasó, ami "beszélget" a kulccsal, és a számítógépnek jelzi, hogy valóban ehhez az autóhoz való. ebben a mechanikai rész csak egy kis pöcök, ami visszatartja a kulcsot attól, hogy kiugorjon a helyéből, de más egyéb funkció nincs.
- van a kormányzár, amiben van egy szervómotor, ami reteszeli a kormányoszlopot, ezt a motort a fent említett számítógép vezérli és a működés "acélosságának" semmi köze a kulcsolvasóhoz.
ha nehezen old ki a kormányzár, annak több oka lehet:
- mechanikailag szorul a szerkezet (lehet a hideg miatt valóban valami zsír megdermedt)
- oxidált a kormányzár csatlakozója és nem kap elég áramot
- halálán van az akkumulátor és nem tud adni elég áramot
ha a kulcs olvasóval van a gond, annak nem az a tünete, hogy nehezen old ki a kormányzár, hanem hogy szól az autó, hogy nem ismeri fel a kulcsot!
- van a kulcs olvasó, ami "beszélget" a kulccsal, és a számítógépnek jelzi, hogy valóban ehhez az autóhoz való. ebben a mechanikai rész csak egy kis pöcök, ami visszatartja a kulcsot attól, hogy kiugorjon a helyéből, de más egyéb funkció nincs.
- van a kormányzár, amiben van egy szervómotor, ami reteszeli a kormányoszlopot, ezt a motort a fent említett számítógép vezérli és a működés "acélosságának" semmi köze a kulcsolvasóhoz.
ha nehezen old ki a kormányzár, annak több oka lehet:
- mechanikailag szorul a szerkezet (lehet a hideg miatt valóban valami zsír megdermedt)
- oxidált a kormányzár csatlakozója és nem kap elég áramot
- halálán van az akkumulátor és nem tud adni elég áramot
ha a kulcs olvasóval van a gond, annak nem az a tünete, hogy nehezen old ki a kormányzár, hanem hogy szól az autó, hogy nem ismeri fel a kulcsot!
Attis2023-02-08 09:15:04 // 125961
Kedves Cartársak!
Hidegben észrevettem, ha bedugom a kulcsot, akkor nehezebben "harap rá" vagy más szóval oldja a kormányzárat. Olvastam a forumon, hogy volt aki motorcserével megoldotta úgy hogy vett egy másik "kulcs fogadó szerkezetet". Nekem egyenlőre nincs baj a fogadó szerkezettel, mert jobb időben normális hangja van, mikor ráharap a kulcsra.
Kérdésem az lenne, a fogaskerekek meg vannak zsírozva? lehet, hogy az keményedett be? Érdemes lenne kiszedni és megtisztítani, majd szilikonnal bekenni? Esetleg más praktika van? Illetve, mennyire bonyolult kiszedni? (Bár gondolom azért van mellette a nyílás, hogy a fizikai kulccsal vagy mással ki lehessen oldani).
Előre is köszönöm a segítséget.
Hidegben észrevettem, ha bedugom a kulcsot, akkor nehezebben "harap rá" vagy más szóval oldja a kormányzárat. Olvastam a forumon, hogy volt aki motorcserével megoldotta úgy hogy vett egy másik "kulcs fogadó szerkezetet". Nekem egyenlőre nincs baj a fogadó szerkezettel, mert jobb időben normális hangja van, mikor ráharap a kulcsra.
Kérdésem az lenne, a fogaskerekek meg vannak zsírozva? lehet, hogy az keményedett be? Érdemes lenne kiszedni és megtisztítani, majd szilikonnal bekenni? Esetleg más praktika van? Illetve, mennyire bonyolult kiszedni? (Bár gondolom azért van mellette a nyílás, hogy a fizikai kulccsal vagy mással ki lehessen oldani).
Előre is köszönöm a segítséget.
Kazes☻2023-02-05 13:12:33 // 125960
Nem...
Piritu - 1.000.0002023-02-05 12:57:02 // 125959
Csak engem visz az Amore oldalára?
tirex2023-02-05 10:42:14 // 125958
Sziasztok. meg tudná valaki mondani hogy a Mitokba lett-e beépítve boruláskapcsoló? Nekem a 159-ben van a vezetőülés előtt a szőnyeg alatt de nem tudom a Mitokban van-e.
gergo_1552023-02-03 14:59:25 // 125957
leopop32023-01-30 18:14:19 // 125956
Igen így értelek persze de valahogy inkább maradnék a hátsó kerék hajtásnál csak. Aztán ha pont egy Veloce jön szembe majd azokkal a paraméterekkel akkor nyilván nem hátrálunk el de alapvetően a sima 200 lovas benyásat keressük.
Soma 1562023-01-30 10:55:09 // 125955
Köszönöm a segítséget
Liquid2023-01-30 01:09:01 // 125954
Az nagyon nagy méret, átmérőben 4.5 centivel nagyobb mint az amúgy is nagy 235/40R19.
245/40R19-et használtam az elfér TI alatt is, de szerintem kb. az a legnagyobb ami még nem okoz gondot.
Nézd meg a méreteket egy kalkulátorral.
245/40R19-et használtam az elfér TI alatt is, de szerintem kb. az a legnagyobb ami még nem okoz gondot.
Nézd meg a méreteket egy kalkulátorral.
Soma 1562023-01-29 19:04:39 // 125952
Srácok!235/55 18 8j nyári gumi elfér a 159 alatt?
Liquid2023-01-29 13:13:27 // 125951
4 éve volt nekem 120e a felújítás. BP-en csinálták valahol. A ki-beszerelés meg hasonlók nyilván nincsenek benne.
Mindketten félreértettétek :) A hülyebiztonság a 159 Q4-nél nem azt jelentette, hogy nyugodtság, zen meg ilyesmi, hanem azt hogy igen tahó módon lehet küldeni neki, gyakorlatilag bármilyen körülmények között, és volt vigyorgásfaktor bőven. Az FWD helyett hátul is kapar, sőt. A Giunál ez ugye inkább azt jelenti, hogy elöl is kapar valamennyire, így itt kevésbé "szükséges", a vigyorgásfaktor anélkül is megvan.
Mindketten félreértettétek :) A hülyebiztonság a 159 Q4-nél nem azt jelentette, hogy nyugodtság, zen meg ilyesmi, hanem azt hogy igen tahó módon lehet küldeni neki, gyakorlatilag bármilyen körülmények között, és volt vigyorgásfaktor bőven. Az FWD helyett hátul is kapar, sőt. A Giunál ez ugye inkább azt jelenti, hogy elöl is kapar valamennyire, így itt kevésbé "szükséges", a vigyorgásfaktor anélkül is megvan.
leopop32023-01-28 23:43:03 // 125950
Azért a szénné farag a közel sem ezt jelenti amit leírtam :)
Egy gyári Q2 sperrdifi meg stage 2+ azért egyáltalán nem a szénné faragás 😅🤣
Egy gyári Q2 sperrdifi meg stage 2+ azért egyáltalán nem a szénné faragás 😅🤣
leopop32023-01-28 23:41:14 // 125949
Konkrétan most megfogalmaztad amit keresek!
leopop32023-01-28 23:39:33 // 125948
Tudom de úgy gondolom a hülyebiztosságra nincs is szükségem. Pont azt szeretném hogy kicsit harcolni kelljen vele ezért okosítanám meg alapból is ;)
200 feletti összeg volt bőven a kardán felújítása a haveromnak és ez nem ma volt hanem 4-5 éve. Akkor mai árakkal már biztos nem kicsit változtatott ez :)
Igen én is így gondolkodom. De főleg a 200 lovast keresek, Velocénak csak az ülései tetszenek igazából meg a lökhárító elemei 😅
200 feletti összeg volt bőven a kardán felújítása a haveromnak és ez nem ma volt hanem 4-5 éve. Akkor mai árakkal már biztos nem kicsit változtatott ez :)
Igen én is így gondolkodom. De főleg a 200 lovast keresek, Velocénak csak az ülései tetszenek igazából meg a lökhárító elemei 😅
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-27 09:08:03 // 125947
Biztos jó, és biztonságos dolog, szerintem ízlés kérdése. Bennem is ott van, hogy plusz komplikáció, plusz alkatrészek, a szememnek letisztultabb a dolog nélküle. Együttélve vele biztos más, pláne ha óvatosan megment, mint az Esp is. Azt pl pokolba kívántam én is, de nélküle lehet nem lenne nagy a szám :-)
Giuntini2023-01-27 08:25:59 // 125946
Az automata váltó is ilyen. Kényelem, hülyebiztosság, de bármennyire is kiforrottak a mai váltók, de bonyolult szerkezetek.
Figyeledhogy mennyire finoman vált, a legkisebb rántásnál már felhúzod a szemöldöködet.... Mikor én a budapesti dugóban araszoltam a 159-el, mindig éreztem, hogy ez mennyire nem tetszik neki. Olaazországban egy pillanatra sem jutott eszembe a 40 fokban, autópályán, vagy a kanyargós umbriai utakon, hogy ez nem tetszik neki. Sőt, ellenkezőleg....
Tegnap este a MiTo megadta a szája ízét egy CLS Mercinek Foodpandázás közben. A Budaörsi úton a centrum felé embertelen tempóban jött a Merci. Én közeledek a vasúti híd alatti közel 90 fokos kanyarhoz, lelveszem a gázt, előtte finoman fékezek, a Merci a belső sávban kvázi mellettem. A kanyar közepén 4-ben kigyorsítok a Merci lemaradt mint a borravaló. A 77 lóval szépen megyek előre, megtalálom a helyeket a Merci vezetője már örjöngött a dühtől, hogy nem tud revansot venni. Pirosat kaptam a Barzók Béla felé a kanyrodó sávban, akkor nagy dudaszóval elhúz mellettem. Egészségére és röhögtem.
Ezek a dolgok mindennaposak. Több száz lovat nem lehet úgy kezelni mint a keveset, ami nem tud meglepetést okozni. Mellette ha a kevés egy gokart futóművel van felvértezve, nincs ellenfél.
Ezek az esetek szinte mindennaposak. Sok Alfás is elintézi a MiTo-t egy kézlegyintéssel:"női autó". A MiTo egy nagyon férfias autó, aki élvezi a vezetést, imád a szinte határon autózni a kanyarokban mindenfajta rosszindulatú kitörések nélkül, az imádja. Csak mindent elővigyázatosan kell csinálni. Tudni kell a határokat, nedves úton meg kétszeresen elővigyázatos vagyok vele.
A 200 lovas 2,4-el szűknek érződik a város. A kis MiTo jól érzi magát, kezesbárány.
Figyeledhogy mennyire finoman vált, a legkisebb rántásnál már felhúzod a szemöldöködet.... Mikor én a budapesti dugóban araszoltam a 159-el, mindig éreztem, hogy ez mennyire nem tetszik neki. Olaazországban egy pillanatra sem jutott eszembe a 40 fokban, autópályán, vagy a kanyargós umbriai utakon, hogy ez nem tetszik neki. Sőt, ellenkezőleg....
Tegnap este a MiTo megadta a szája ízét egy CLS Mercinek Foodpandázás közben. A Budaörsi úton a centrum felé embertelen tempóban jött a Merci. Én közeledek a vasúti híd alatti közel 90 fokos kanyarhoz, lelveszem a gázt, előtte finoman fékezek, a Merci a belső sávban kvázi mellettem. A kanyar közepén 4-ben kigyorsítok a Merci lemaradt mint a borravaló. A 77 lóval szépen megyek előre, megtalálom a helyeket a Merci vezetője már örjöngött a dühtől, hogy nem tud revansot venni. Pirosat kaptam a Barzók Béla felé a kanyrodó sávban, akkor nagy dudaszóval elhúz mellettem. Egészségére és röhögtem.
Ezek a dolgok mindennaposak. Több száz lovat nem lehet úgy kezelni mint a keveset, ami nem tud meglepetést okozni. Mellette ha a kevés egy gokart futóművel van felvértezve, nincs ellenfél.
Ezek az esetek szinte mindennaposak. Sok Alfás is elintézi a MiTo-t egy kézlegyintéssel:"női autó". A MiTo egy nagyon férfias autó, aki élvezi a vezetést, imád a szinte határon autózni a kanyarokban mindenfajta rosszindulatú kitörések nélkül, az imádja. Csak mindent elővigyázatosan kell csinálni. Tudni kell a határokat, nedves úton meg kétszeresen elővigyázatos vagyok vele.
A 200 lovas 2,4-el szűknek érződik a város. A kis MiTo jól érzi magát, kezesbárány.
Liquid2023-01-27 07:44:06 // 125945
Arra reflektáltam hogy a Q4 azért nem kell, mert plusz hibaforrás. Azt tudom hogy Te milyen gondolatok mentén választottál. Lehet nem jól fogalmaztam és nem a hülyebiztosság a jó kifejezés, ne úgy értelmezzétek hogy önvezet, vagy bármit is elvesz. Egyáltalán nem, sőt!
Piritu - 1.000.0002023-01-26 23:02:21 // 125944
" De eszembe se jutott hogy olasz autónál, bármilyen kis dologban is racionálisan döntsek" - LOL!
RomeoOne2023-01-26 22:27:15 // 125943
Napi járós Giulia, ami szénné van faragva 400 lóerősre, meg mindenfelé szétmoddolva... Én érzek ebben némi ellentmondást :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-26 21:56:24 // 125942
Ez nem feltétlenül racionalitás, nálam pl kizárt volt a q4 mert a legkönnyebb kivitelt és tisztán rwd-t szerettem volna. Pont nem hülyebiztosságot kerestem, de amit kerestem meg is kaptam. :-)
Liquid2023-01-26 21:27:18 // 125941
Te tudod :) Az biztos hogy azt a mindenek feletti stabilitást és hülybiztoságot nem tudja más csak a Q4, legalábbis a 159 nagyon magasra tette a lécet. Nekem akkor is megérné ha 2 évente kellene kardánt felújítani :D Amúgy az se volt vészes, 120k, inkább a szakember megtalálása volt a nehéz. A vicc az hogy 3.2-hoz 50e volt a bontott kardán, a 2.4-hez meg 120e, mivel szerencsére nem csereszabatos.
Azt viszont már megszoktam, hogy ezt senki se tudja, csak az aki már használta :) Pedig nagyon más kávéház pl. az elöl kaparós 2.4 és a Q4.
Az is igaz, hogy Giulia\Stelvio vonalon én is úgy voltam vele hogy 280 lovast akarok, de ha 200 lovasból jön szembe jó akkor azt veszek, és megokosítom. De eszembe se jutott hogy olasz autónál, bármilyen kis dologban is racionálisan döntsek :)
Azt viszont már megszoktam, hogy ezt senki se tudja, csak az aki már használta :) Pedig nagyon más kávéház pl. az elöl kaparós 2.4 és a Q4.
Az is igaz, hogy Giulia\Stelvio vonalon én is úgy voltam vele hogy 280 lovast akarok, de ha 200 lovasból jön szembe jó akkor azt veszek, és megokosítom. De eszembe se jutott hogy olasz autónál, bármilyen kis dologban is racionálisan döntsek :)