Igen és úgy riszálja a fenekét hogy csak na!
Ezért mondtam hogy tényleg gázelvételre nagyon jókat lehet vele játszani 😁
2.4 épített dízeles barátom is szépeket játszik vele a 3.2 Q4-es haverom meg gumit nem győz rá venni úgy radírozza őket 😁😁
leopop32023-03-19 20:46:34 // 126240
leopop32023-03-19 20:41:50 // 126239
Úgy tudom hogy van. Lehet rosszul? Igen két kati van benne oda vennék két sport verziót.
De amúgy ha megszűnteted igazából az autó annak örülne a legjobban még gondolkodom en is a végleges megoldáson ha egyszer hozzá kéne nyúlni, mert tervezek hozzá egy új leömlőt 4-2-1 verziót 😁
De amúgy ha megszűnteted igazából az autó annak örülne a legjobban még gondolkodom en is a végleges megoldáson ha egyszer hozzá kéne nyúlni, mert tervezek hozzá egy új leömlőt 4-2-1 verziót 😁
Kazes☻2023-03-19 20:36:34 // 126238
Jaaaaaa, sehol... egyikőtök se... bocsi, folytassátok csak nyugodtan tovább, hajrá! 😅
Továbbra is L&P és természetesen hajrá Alfa Romeo! 🍀😀
Továbbra is L&P és természetesen hajrá Alfa Romeo! 🍀😀
droberto2023-03-19 20:24:07 // 126237
Hol utálkozok? Melyik soromban és mit láttál, hogy utálkoztam?
Ovit csinálok mert én annyira imádom a zötvenkilencem.
Értem, legyen így.
További jó sértegetést.
Ovit csinálok mert én annyira imádom a zötvenkilencem.
Értem, legyen így.
További jó sértegetést.
Kazes☻2023-03-19 20:15:43 // 126235
Akkor ne utálkozz te se... hagyd a fenébe ezt az idióta vitát Warbival... ne legyen már ovi, azért mert te annyira imádod a zötvenkilenced... az a te dolgod, az övé meg amit Ő tapasztalt, kész, ennyi.
A magukat töröltetett cartársakat meg, főleg akik már nem is cartársak, nagyon tudom sajnálni... ők döntöttek úgy, ahogy.
L&P! 🙂
A magukat töröltetett cartársakat meg, főleg akik már nem is cartársak, nagyon tudom sajnálni... ők döntöttek úgy, ahogy.
L&P! 🙂
droberto2023-03-19 20:03:50 // 126234
Beszéltem vele. Elmesélte.
Ha igaza van, ha nem nem jó dolog, ha bármelyőnk megsértődik és elmegy.
Nem vagyunk sokan.
Sosem értem mi szükség van ezekre a törzsi utálkodásra.
Mi köze ennek a Face-nek? Gondolom nem az Alfásokból lett elege, hanem abból ami itt érte őt.
Az autókra visszatérve....
Én nem megyek oda a te kocsid topicjába és kezdem szidni, vagy vele szemben egy másik modellt dícsérni. Főleg nem úgy, hogy az állítás, finoman szólva sem korrelál a valósággal, vagy tisztán egy félreésre alapul.
Ha igaza van, ha nem nem jó dolog, ha bármelyőnk megsértődik és elmegy.
Nem vagyunk sokan.
Sosem értem mi szükség van ezekre a törzsi utálkodásra.
Mi köze ennek a Face-nek? Gondolom nem az Alfásokból lett elege, hanem abból ami itt érte őt.
Az autókra visszatérve....
Én nem megyek oda a te kocsid topicjába és kezdem szidni, vagy vele szemben egy másik modellt dícsérni. Főleg nem úgy, hogy az állítás, finoman szólva sem korrelál a valósággal, vagy tisztán egy félreésre alapul.
Giuntini2023-03-19 19:58:09 // 126233
Robinak igaza van, a Brera egy rövidebb tengelytávú autó, egy GT, az egész viselkedése más mint a 159-é!
Én nagyra tartom Cironit, fantasztikusan érzi és tudja az autókat, de neki a kőkemény autók az élete! Neki nem a szuper biztos autók a legmagasabb szint, hanem azok az autók, amikkel harcolni kell. Nem olyan autók amik vigyáznak rád mint a 159, hanem olyanok amikkel meg kell harcolni. Meg kell nézni a Ferrari Testarossa videót, egyszerűen örjöng a gyönyörtől Cironi. Sokkal többre értékeli mint bármelyik mai Ferrarit, a kőkemény váltójával, a nehezen úton tartható futóművével. Nála az autó az Alfa 75 Turbo Evo (azt a videót is érdemes megnézni). Tisztelem, mert ő valóban az autózást szereti, a tökéletlen, de abszolút versenyautó jellegű autókat. Ő versenyző, de könyörgöm, most már itt ne versenyautóként nézzünk az autókra, és ha a Tempóból indulunk ki, abból a mindennapi közlekedésben magy bajok származhatnak.
Szerintem legyen már egy kis békülés.
Azért javasoltam Robinak feltenni azt a videót, mert egy olasz Rally bajnok viszont tökéletesnek értékelte a 159 2,4 Q-tronicot! Pint az ilyen jellegű kanyargós olasz utakon adja ki a 159 a nagyságát. A sűrűn egymást követő s kanyarokban él, és a videón is lehet látni az irányváltásokban nagyon jó. Ez az elsőkerék hajtás előnye.
Én nagyra tartom Cironit, fantasztikusan érzi és tudja az autókat, de neki a kőkemény autók az élete! Neki nem a szuper biztos autók a legmagasabb szint, hanem azok az autók, amikkel harcolni kell. Nem olyan autók amik vigyáznak rád mint a 159, hanem olyanok amikkel meg kell harcolni. Meg kell nézni a Ferrari Testarossa videót, egyszerűen örjöng a gyönyörtől Cironi. Sokkal többre értékeli mint bármelyik mai Ferrarit, a kőkemény váltójával, a nehezen úton tartható futóművével. Nála az autó az Alfa 75 Turbo Evo (azt a videót is érdemes megnézni). Tisztelem, mert ő valóban az autózást szereti, a tökéletlen, de abszolút versenyautó jellegű autókat. Ő versenyző, de könyörgöm, most már itt ne versenyautóként nézzünk az autókra, és ha a Tempóból indulunk ki, abból a mindennapi közlekedésben magy bajok származhatnak.
Szerintem legyen már egy kis békülés.
Azért javasoltam Robinak feltenni azt a videót, mert egy olasz Rally bajnok viszont tökéletesnek értékelte a 159 2,4 Q-tronicot! Pint az ilyen jellegű kanyargós olasz utakon adja ki a 159 a nagyságát. A sűrűn egymást követő s kanyarokban él, és a videón is lehet látni az irányváltásokban nagyon jó. Ez az elsőkerék hajtás előnye.
Tuschke2023-03-19 19:46:08 // 126232
Valóban kimegy a feneke gyors kanyarban, de ez a vdc programozása miatt van, hagyja megcsúszni.
droberto2023-03-19 19:32:23 // 126231
Nem vezettem Brerát. Nem ismerem.
Viszont neki tök más tényleg a súlyelosztása, tengelytávja.
Bizonyára egy sportos kupénál még zavaróbb a plusz súly.
Ismerem a videót.
Nem mond mást mint én. Jó vezetni, jó a futóműve, csak nehéz. A szűk kanyarok nem a világa. Bejáraton orrtolós. Egyértelmű.
(Egyébként Cironit abban nem értem, hogy miért fékez kanyarban. Kanyar előtt fékezünk. Különben kb bármi alululkormányozott.)
Ha te is erre gondolsz akkor full elbeszélünk egymás mellett. (Nem is értettem, hogy miért hoztad fel a pedál térképet)
Én a gyors kanyarokról beszélek. Ebben ha elveszed a gázt, vagy csak simán gyors vagy (mondjuk mész tempomattal egy derékszögű kanyarban 60-al), akkor piszkosul kimegy a feneke. Eddig akármilyen 159-el mentem, akárhogy megterhelve, mind ezt csinálta.
Ezt az Emil kérte, hogy ezt tegyem be:
https://youtube.com/watch?v=HIDJh8gbxUM&feature=share
Viszont neki tök más tényleg a súlyelosztása, tengelytávja.
Bizonyára egy sportos kupénál még zavaróbb a plusz súly.
Ismerem a videót.
Nem mond mást mint én. Jó vezetni, jó a futóműve, csak nehéz. A szűk kanyarok nem a világa. Bejáraton orrtolós. Egyértelmű.
(Egyébként Cironit abban nem értem, hogy miért fékez kanyarban. Kanyar előtt fékezünk. Különben kb bármi alululkormányozott.)
Ha te is erre gondolsz akkor full elbeszélünk egymás mellett. (Nem is értettem, hogy miért hoztad fel a pedál térképet)
Én a gyors kanyarokról beszélek. Ebben ha elveszed a gázt, vagy csak simán gyors vagy (mondjuk mész tempomattal egy derékszögű kanyarban 60-al), akkor piszkosul kimegy a feneke. Eddig akármilyen 159-el mentem, akárhogy megterhelve, mind ezt csinálta.
Ezt az Emil kérte, hogy ezt tegyem be:
https://youtube.com/watch?v=HIDJh8gbxUM&feature=share
Tuschke2023-03-19 19:18:21 // 126230
Nincs benne egr. Katalizátorból viszont van kettő, úgyhogy én maradnék a lambda-szondáknál. Bár, mivel abból is van négy, ahogy néztem kb. 120e az összes.
Kazes☻2023-03-19 19:13:16 // 126229
Az is furcsa, ha valaki ennyiért törölteti magát, nem... vagy ezen nem gondolkoztál?! És közben mondjuk pl. a facén meg nagyban virít... és max tiltogat ezt - azt!
Vagy itt mindent is titkol, még a főképét is, ott meg nem... persze mindenki azt csinál ezekkel, amit akar, nem is érdekel, de minden esetre érdekes. 😀
Vagy itt mindent is titkol, még a főképét is, ott meg nem... persze mindenki azt csinál ezekkel, amit akar, nem is érdekel, de minden esetre érdekes. 😀
droberto2023-03-19 18:51:21 // 126228
Elég nagy baj, hogy odáig fajul a sértegetés, hogy bárki ez miatt törölteti magát.
Erhard színes, karakán egyéniség. Nagy kár, hogy nincs itt köztünk.
De az még nagyobb, hogy odáig megy az utálkodás, hogy egyesek örülnek bármelyikünk elvesztésének.
Erhard színes, karakán egyéniség. Nagy kár, hogy nincs itt köztünk.
De az még nagyobb, hogy odáig megy az utálkodás, hogy egyesek örülnek bármelyikünk elvesztésének.
droberto2023-03-19 18:44:28 // 126227
Pedig mindenki jobban járna.
Én nem hülyéztelek le.
Én nem hülyéztelek le.
leopop32023-03-19 18:33:31 // 126226
Én arra gondoltam ha egyszer nálam elő jön ilyen probléma akkor egr repül plusz kap egy sport katalizátort
Kazes☻2023-03-19 18:15:37 // 126225
Ezért is kár volt... 😉😅
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 16:58:55 // 126224
Töröld te is nyugodtan 😉
berobbantam2023-03-19 16:56:59 // 126223
Szerintem csak a valóság volt.Tudod Gyuri veled egy baj van.Te mindent is mindenkinél jobban tudsz.És ha valaki más véleményen van az hülye.De én ttényleg elengedem a sztorit.Megértem Erhardot hogy mért törölte magát.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 16:48:36 // 126222
És ennyi, Robi, sértegess csak tovább, hátha jobban alszol tőle :-( Sajnálom..
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 16:47:08 // 126221
Pl:
"Lényegében az első kerekes 159-et hasonlítod a Giuliához"
Ezt , csak ennyit magyarázz már el, hogy honnan olvastad ki? A csillagokból? Idézd már ide kérlek. Komolyan kérem, szeretném megérteni, hogy milyen szavakat tegyek egymás mögé, hogy felfogd amit közölni szeretnék, és ne besértődj rajta. Az eszem megáll..
"Lényegében az első kerekes 159-et hasonlítod a Giuliához"
Ezt , csak ennyit magyarázz már el, hogy honnan olvastad ki? A csillagokból? Idézd már ide kérlek. Komolyan kérem, szeretném megérteni, hogy milyen szavakat tegyek egymás mögé, hogy felfogd amit közölni szeretnék, és ne besértődj rajta. Az eszem megáll..
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 16:42:53 // 126220
Parasztnak paraszt volt, gratulálok.
Tuschke2023-03-19 16:42:28 // 126219
2.2 jts-nél tegnap meleg motornál elkezdett pislogni a motorszimbólum a műszeerfalon. A kezelési szerint ez katalizátorprobléma.
Gondolom, valamelyik lambda-szonda lehet a ludas. Holnap igyekszem kiolvastatni az eltárolt hibákat.
Lambda szondánál is illik kicseréltetni az összeset, ha valamelyik megkotlik? Mert van benne négy.
Gondolom, valamelyik lambda-szonda lehet a ludas. Holnap igyekszem kiolvastatni az eltárolt hibákat.
Lambda szondánál is illik kicseréltetni az összeset, ha valamelyik megkotlik? Mert van benne négy.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 16:41:49 // 126218
Nézd végig a videót, ennyit kérek. Plusz értelmezd amit írok, ne átértelmezd. Amíg lehülyézel nem hagyom abba, jó? 😉
droberto2023-03-19 16:17:35 // 126217
Gyuri, te valami különleges küldetésednek érzed, hogy itt százak lelkébe gázoljál bele?
Hogy lehet valaki ennyire tapintatlan?
Hülyeségeket állítasz értsed már meg!
Ha meg megcáfol valaki ő lesz a genyó.
Olyan vagy mint az egyszeri.
Bemész a falusi kocsmába kiabálva, hogy minden falusi nő főzni nem tudó, dologtalan ember. Álítod ezt azért mert egyszer volt egy falusi csajod, aki elsózta a húslevest, te meg édesen szereted.
Aztán agyba főbe vernek, te meg csodálkozól, de még kifele menet is sértegetsz mindenkit továbbra is.
Gyere le kérlek a trackről és töltsd inkább az időd a családoddal, vagy fordulj egyet a csodaszép járgányaiddal.
Mindenkinek jobb lesz.
Béke!
Hogy lehet valaki ennyire tapintatlan?
Hülyeségeket állítasz értsed már meg!
Ha meg megcáfol valaki ő lesz a genyó.
Olyan vagy mint az egyszeri.
Bemész a falusi kocsmába kiabálva, hogy minden falusi nő főzni nem tudó, dologtalan ember. Álítod ezt azért mert egyszer volt egy falusi csajod, aki elsózta a húslevest, te meg édesen szereted.
Aztán agyba főbe vernek, te meg csodálkozól, de még kifele menet is sértegetsz mindenkit továbbra is.
Gyere le kérlek a trackről és töltsd inkább az időd a családoddal, vagy fordulj egyet a csodaszép járgányaiddal.
Mindenkinek jobb lesz.
Béke!
berobbantam2023-03-19 16:02:00 // 126216
Én még emlékszek mikor valaki ódákat zengett egy zöld td-röl.Az 56 sehol sincs hozzá futőműben.Aztán jött a nêgyévszakos gumi.Micsoda csoda.Hóba fagyba sárba napsütésbe mekkorákat lehet vele autózni.Volt aki ezt elhitte.Első héten nekivâgta a kerítésnek.Ennyi.És én itt ujbol ki is szálltam a sztoribol.Eddig se sokmindenhez szóltam hozzá eztán se fogok.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 15:27:40 // 126215
Nézz akkor Cironit. Talán tőle elfogadod. És ez egy TBi.
droberto2023-03-19 15:15:14 // 126214
A MiTo a Punto EVO-val, Nuovával ekvivalens. (A GP-val nem néztem, de szerintem azzal is.)
Plattform, lengőkar, csonkállvány, stabilizátor rúd és pálca cikkszámra ugyanaz.
A rugók és a telók lehetnek mások a tömeg függvényhttps://alfaamore.hu/images-hu/forum/button-hozzaszolok.pngében.
Plattform, lengőkar, csonkállvány, stabilizátor rúd és pálca cikkszámra ugyanaz.
A rugók és a telók lehetnek mások a tömeg függvényhttps://alfaamore.hu/images-hu/forum/button-hozzaszolok.pngében.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 15:13:47 // 126213
És nekem beszélsz fizika törvényszerűségeiről... szerinted???
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 15:12:52 // 126212
Hol látsz jelzőt? Basszus totál kiforgatsz mindent.
droberto2023-03-19 15:11:37 // 126211
Köszönöm a jelzőt!
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 15:04:27 // 126210
Te nem vagy eszednél Robi...hagyjuk a faszba...:-(
droberto2023-03-19 14:27:04 // 126209
Gyuri vazze ez hihehetetlen.
Látod az ilyen hozzászólásod éget ki a biztosítékaimat. 😵💫
Lényegében az első kerekes 159-et hasonlítod a Giuliához. 🙆🏻♂️
Miért?
Amit leírsz általánosságban az kb mind igaz, de a 159-re olyan jezőket aggatsz ami nincs úgy. Nagyon nincs úgy.
Azt a 40 kg többletet amit az Aisin rátesz a 2.4-re olyan jelentőségűnek tekinted gyors kanyarvétel szempontjából ami szembemegy a fizika minden törvényszerűségeivel. (Eddig ahány 159-et vezettem mindegyiknek ugyanúgy ment a feneke. Ugyanúgy. Semmivel se ment jobban az egyémnek pl. amikor rátettem a legesleghátuljára azt a 30 kg-os vonóhorgot és volt a csomagtartóban volt köben 100 kg.)
De rendben, te a tiédnél így érezted elfogadom.
De könyörgöm, ne írd azt, hogy a 159 szarul kanyarodik.
Mi a túróért kell általánosítani, baromságokat írni?!? Írd azt, hogy a tied szerinted szar volt. Egyébként régen még a szintén első kerekes 146 volt az isten. Nem a Giuliához hasonlítgattad. Azért ez már nagy előrelépés.
"A 159-nél a kemény futómű és a nagyon durván orrnehéz kialakítás miatt ez nagyon nehezen volt megvalósítható."
Nem veszed észre, hogy ezzel megint általánosan azt állítod, hogy a 159 szarul, nem semlegesen kanyarodik?
Nem veszed észre, hogy minden 159-es tulajt meghazudtolsz?
Azt igyekszel elvenni tőlünk amit legjobban szeretünk autóinkban.
Nem lehet ezt megérteni?
Hogy kérjem ezt tőled, hogy ne csináld? Komolyan!
Írd azt, hogy, 159, Fl után 100 kg-al nehezebb volt a konkurenseinél, és ez a súlytöbblet, szűk kanyarokban, bemenetkor és kigyorsításoknál érződik. De akkor tegyük azt is hozzá, hogy ugyanakkor a karosszériája a legmerevebb az összes közül, nagyon prémuim a zajszigetelés és a felhasznált anyagok is minőségiek, jó tapintásúak.
Lehet mondani azt is, hogy jobb lett volna korukat megelőzve, ha a plattformnál jóval több ultra nagy szilárdságú lemezt alkalmazni. De sajnos a GM-nek már így is többe került a plattform mint amit szerettek volna rá költeni.
Így helyes, nem az amít írsz, mert az valótlan.
Légyszi ki ne, hozd még egyszer ebből, hogy te sértődsz meg, mert ki fogok égni teljesen.
Látod az ilyen hozzászólásod éget ki a biztosítékaimat. 😵💫
Lényegében az első kerekes 159-et hasonlítod a Giuliához. 🙆🏻♂️
Miért?
Amit leírsz általánosságban az kb mind igaz, de a 159-re olyan jezőket aggatsz ami nincs úgy. Nagyon nincs úgy.
Azt a 40 kg többletet amit az Aisin rátesz a 2.4-re olyan jelentőségűnek tekinted gyors kanyarvétel szempontjából ami szembemegy a fizika minden törvényszerűségeivel. (Eddig ahány 159-et vezettem mindegyiknek ugyanúgy ment a feneke. Ugyanúgy. Semmivel se ment jobban az egyémnek pl. amikor rátettem a legesleghátuljára azt a 30 kg-os vonóhorgot és volt a csomagtartóban volt köben 100 kg.)
De rendben, te a tiédnél így érezted elfogadom.
De könyörgöm, ne írd azt, hogy a 159 szarul kanyarodik.
Mi a túróért kell általánosítani, baromságokat írni?!? Írd azt, hogy a tied szerinted szar volt. Egyébként régen még a szintén első kerekes 146 volt az isten. Nem a Giuliához hasonlítgattad. Azért ez már nagy előrelépés.
"A 159-nél a kemény futómű és a nagyon durván orrnehéz kialakítás miatt ez nagyon nehezen volt megvalósítható."
Nem veszed észre, hogy ezzel megint általánosan azt állítod, hogy a 159 szarul, nem semlegesen kanyarodik?
Nem veszed észre, hogy minden 159-es tulajt meghazudtolsz?
Azt igyekszel elvenni tőlünk amit legjobban szeretünk autóinkban.
Nem lehet ezt megérteni?
Hogy kérjem ezt tőled, hogy ne csináld? Komolyan!
Írd azt, hogy, 159, Fl után 100 kg-al nehezebb volt a konkurenseinél, és ez a súlytöbblet, szűk kanyarokban, bemenetkor és kigyorsításoknál érződik. De akkor tegyük azt is hozzá, hogy ugyanakkor a karosszériája a legmerevebb az összes közül, nagyon prémuim a zajszigetelés és a felhasznált anyagok is minőségiek, jó tapintásúak.
Lehet mondani azt is, hogy jobb lett volna korukat megelőzve, ha a plattformnál jóval több ultra nagy szilárdságú lemezt alkalmazni. De sajnos a GM-nek már így is többe került a plattform mint amit szerettek volna rá költeni.
Így helyes, nem az amít írsz, mert az valótlan.
Légyszi ki ne, hozd még egyszer ebből, hogy te sértődsz meg, mert ki fogok égni teljesen.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 11:45:06 // 126208
Pontosítok mielőtt valaki beleköt, nem a kis futómű mozgás az ok, az csak rátett egy lapáttal egy ilyen szélsőséges esetben. Jó egyensúlynál azt gondolom, hogy még precizebb is az előre/hátra terhelés érzet ha feszesebb a mozgás.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 10:54:23 // 126207
Ez hatalmas különbség. Amikor hátsókerekeseknél az a téma, hogy 50-50, vagy esetleg 55-45 a jobb, szerinted mennyire drasztikusan rosszabb, ha elöl 60? Volt egyszerre Zen és Chili. Ezzel a nagyvonalú elhanyagolással azt kéne tapasztalni, hogy tökmindegy, orrtolásra hangolt elsőkereesek és egyformák. A tapasztalatom tökéletesen más. Nem tudom mennyi lehet a különbség, őszintén nem is érdekel, mert tömeg, erőkar, de még a rugóút is, minden számít. Érzésre a 2.4-nél volt az 70% is elöl. :-)
És orrtolás és orrtolás közt is van különbség. Egy jó egyensúlyú, könnyű motoros fwd mit csinál? Rálépsz a gázra, hátra terhel, így elveszed elöl a tapadást. A tapadás vesztés maga attól függ, hogy eleve mennyire van egyensúlyban az egész. Mennyi dinamikus terhelés ugrik a hátsó tengelyekre, mennyit veszel el az elsőkről. Nyilvánvaló, hogy rengeteget számít a kiinduló tömegeloszlás, a legmeghatározóbb az átterhelésben.
A futómű és gumik szerepe innen jön, mi az a pont, ahol megcsúszik. Veszed el elöl a tapadást, meddig tudja kezelni? Amikor megcsúszik, onnantól megint az aktuális tömegeloszlás "dolgozik", mennyire nagy erőkaron, mennyi tömeg húzza kifelé az elejét az ívről.
Normál esetben hátra terhelsz, megcsúszik, megböki az orrát kifelé, lelépsz a gázról, amivel visszaterhelsz, visszanyered a tapadást, miközben hátul veszed el. Ekkor a bekormányzott kerék viszi irányba az elejét, a tapadásvesztett hátulja pedig sodródik.
A 159-nél a kemény futómű és a nagyon durván orrnehéz kialakítás miatt ez nagyon nehezen volt megvalósítható. A hatalmas tömeg a végsőkig nyomta az elejét, a kis futómű mozgás miatt szinte alig lehetett hátraterhelni. Tehát ez a jellegű orrtolás alig volt jelen, egyszerűen nem terhelt hátra rendesen. ebből következően amikor az elöl lévő tömeg az autó sebességéből adódóan kezte lehúzni az ívről az orrát, minimális hátraterhelés mellett, nem maradt játéktér. Annyira kicsi volt a visszaterhelés hatása, hogy az eleje ment tovább és a hátulja nem csúszott meg.
Pontosan ez is érződött. A végsőkig tapadt, se az eleje, se a hátulja nem akart meg se mozdulni, ami egy normális autó használatnál jó tulajdonság. Határhelyzetben azonban egyszercsak elindul kifelé az orra, és kész. Nincs visszaterhelés és tapadás visszanyerés, mert nem hátraterheléssel szűnt meg a tapadás. Remélem érthető a magyarázat. Egyszerűen a tömeg amikor legyőzte a gumit, ment kifelé korrigálhatatlanul. Ez vízen és téli körülmények között nagyon zavaró szinten történt.
És orrtolás és orrtolás közt is van különbség. Egy jó egyensúlyú, könnyű motoros fwd mit csinál? Rálépsz a gázra, hátra terhel, így elveszed elöl a tapadást. A tapadás vesztés maga attól függ, hogy eleve mennyire van egyensúlyban az egész. Mennyi dinamikus terhelés ugrik a hátsó tengelyekre, mennyit veszel el az elsőkről. Nyilvánvaló, hogy rengeteget számít a kiinduló tömegeloszlás, a legmeghatározóbb az átterhelésben.
A futómű és gumik szerepe innen jön, mi az a pont, ahol megcsúszik. Veszed el elöl a tapadást, meddig tudja kezelni? Amikor megcsúszik, onnantól megint az aktuális tömegeloszlás "dolgozik", mennyire nagy erőkaron, mennyi tömeg húzza kifelé az elejét az ívről.
Normál esetben hátra terhelsz, megcsúszik, megböki az orrát kifelé, lelépsz a gázról, amivel visszaterhelsz, visszanyered a tapadást, miközben hátul veszed el. Ekkor a bekormányzott kerék viszi irányba az elejét, a tapadásvesztett hátulja pedig sodródik.
A 159-nél a kemény futómű és a nagyon durván orrnehéz kialakítás miatt ez nagyon nehezen volt megvalósítható. A hatalmas tömeg a végsőkig nyomta az elejét, a kis futómű mozgás miatt szinte alig lehetett hátraterhelni. Tehát ez a jellegű orrtolás alig volt jelen, egyszerűen nem terhelt hátra rendesen. ebből következően amikor az elöl lévő tömeg az autó sebességéből adódóan kezte lehúzni az ívről az orrát, minimális hátraterhelés mellett, nem maradt játéktér. Annyira kicsi volt a visszaterhelés hatása, hogy az eleje ment tovább és a hátulja nem csúszott meg.
Pontosan ez is érződött. A végsőkig tapadt, se az eleje, se a hátulja nem akart meg se mozdulni, ami egy normális autó használatnál jó tulajdonság. Határhelyzetben azonban egyszercsak elindul kifelé az orra, és kész. Nincs visszaterhelés és tapadás visszanyerés, mert nem hátraterheléssel szűnt meg a tapadás. Remélem érthető a magyarázat. Egyszerűen a tömeg amikor legyőzte a gumit, ment kifelé korrigálhatatlanul. Ez vízen és téli körülmények között nagyon zavaró szinten történt.
leopop32023-03-19 10:13:13 // 126205
Nem a te ízlésednek való de ez így rendben is van.
Nem vagyunk egyformák, de olyan beszélgetésben nem volt még részem aki az autó láttam visszafogta volna magát hogy tyű de ronda lenne.
Pont az ellenkezője, hogy oda vissza vannak tőle bárhol állok meg vele. Első 1-2 évben azt kellett megszoknom és elfogadnom azt a tényt mennyien nézik meg vagy intenek oda, szólnak oda hogy ez micsoda milyen szép vagy csak a hangja hallatán pillanatnak oda és utána megy a nyál csorgatás. Rendesen annyira zavart az elején. Ma már megszoktam.
Tehát ezt a tapintatosan visszafogják magukat dolog egyáltalán nincs :DD
A hsz-ed utolsó részével teljesen egyet értek.
Nem vagyunk egyformák, de olyan beszélgetésben nem volt még részem aki az autó láttam visszafogta volna magát hogy tyű de ronda lenne.
Pont az ellenkezője, hogy oda vissza vannak tőle bárhol állok meg vele. Első 1-2 évben azt kellett megszoknom és elfogadnom azt a tényt mennyien nézik meg vagy intenek oda, szólnak oda hogy ez micsoda milyen szép vagy csak a hangja hallatán pillanatnak oda és utána megy a nyál csorgatás. Rendesen annyira zavart az elején. Ma már megszoktam.
Tehát ezt a tapintatosan visszafogják magukat dolog egyáltalán nincs :DD
A hsz-ed utolsó részével teljesen egyet értek.
Giuntini2023-03-19 00:00:34 // 126204
Mint ahogy a MiTo a Grande Puntóval összevetve. Így van, minden a futómű hangoláson múlik.
droberto2023-03-18 23:53:34 // 126203
A 145/146, 155 sokkal sportosabban kanyarodott.
Pedig alapvetően hasonló helyen volt a súlypontjuk.
Pedig alapvetően hasonló helyen volt a súlypontjuk.
droberto2023-03-18 23:38:40 // 126202
Az alulkormányozottság alapvetően a futóműhangoláson múlik. Az elsőketekes autók súlyelosztása nem radikálisan eltérő.
Alapból - ahogy Gyuri is írta - majdnem minden autó orrtolós. Legalábbis első reakcióját tekintve. Az alulkormányzás "megszűntetése" sokkal egyszerűbb. Kevésbé rutinos sofőrök is megbírkóznak vele.
A Tipo minden helyzetben alullkormányzott volt. Pedig az 1.6 pulyka volt. Úgyhogy ez piszkosul nem a súlyelosztáson múlik, hanem a futóműhangoláson illetve stabilizáláson és a rugózáson.
Alapból - ahogy Gyuri is írta - majdnem minden autó orrtolós. Legalábbis első reakcióját tekintve. Az alulkormányzás "megszűntetése" sokkal egyszerűbb. Kevésbé rutinos sofőrök is megbírkóznak vele.
A Tipo minden helyzetben alullkormányzott volt. Pedig az 1.6 pulyka volt. Úgyhogy ez piszkosul nem a súlyelosztáson múlik, hanem a futóműhangoláson illetve stabilizáláson és a rugózáson.
Attis2023-03-18 22:54:47 // 126201
Van tapasztalatom vele. Próbáltam és nem jó. (Diszkréten fogalmazok ezzel). Vettem más utángyártottat az még hamarabb kattogott. :D Tavaly volt akciósan a gyári, eddig okés.
Giuntini2023-03-18 22:44:44 // 126200
Az az igazság, hogy az orrnehéz autóról nem tudtok semmit, adfig amíg nem vezettetek Fiat Croma 2,5 TD-t. Nekem két Cromám volt egy szívó 2,5D és egy 2,5 TD. A másodikat imádtam, pedog ha valami orrnehéz volt, a Croma dízel az volt!
A TD 1300 kiló környékén volt, de a motor pokoli nehéz. Emlékszem, a Boldizsár utcában mikor egy Croma 2,5 TD motorját kiemelték, a csorlő nem bírta, elhajlott.
Utána a 164 V6 turbó egy hihetetlen más mozgású autó volt.
A 159-et úgy kell kezelni, amire kitalálták. Nagybetűs UTAZÓAUTÓ!
A dízel sohasem arról szólt, hogy pályán hogy sodródik, miként, hanem mit ad hosszú úton....
Ami a 159 futóművét illeti, magasan megbízhatóbb mint bármelyik elődje.
A Cromán is a gömbfejek, stabilizátorok cseréje állandó napirenden volt. A motor súlya ette a futóművet. A 159 futóművére mindent lehet mondani, csak azt nem hogy alulméretezett.
Gyuri azt írta, hogy minden gödröt milyen kelletlenül abszolvált. Mikor én első nap vezettem a 159-et, egyből rájöttem, hogy ez nem városi autó. Nem lehet olyat kívánni tőle, ami nem az ő területe. A város (Budapest) valahol mindig egy stressz volt vele. Mikor kezd regenerálni, éreztem hogy mennyire nem izlik neki. Viszont mindenkinek, aki nem érti a 159 2,4-et javaslom, menjen el vele Olaazországba, az Autostrada del Sole-n, az Appenineken keresztül. Nem izgulsz mikor regenerál, az autó befekszik a gyors kanyarokba, elfelejted az "orrtolást" és minden negatívumot. Csak a pozitívumot látod. Mész, mész, és azt mondod, ez az autó jó. Ez az autó nagyon jó!
Azóta nyugodtam meg, mióta a kis MiTo-megvan. A könnyű kis motor elöl városban fenomenálissá teszi. Senki nem tud úgy kanyarodni városban mint én. Egy élvezet e kezessége, az irányíthatósága. Viszont autópályán gyors tempónál már előkönnek a hátrányok. A futóműve másra lett hangolva. Érzed, hogy ott már nem annyira biztos.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy mindent ott lehet élvezni, ahol élvezetet ad
Szerintem meddő vita leszólni a 159-et, megjelenésekor óriási ugrás volt minőségben elődeihez képest, azzal együtt, hogy mindenki tisztában van negatívumaival. Az Alfa Romeo történetének egyik legmegosztóbb, rajongásig szeretett, vagy ugyanannyira gyűlölt darabja.
Ha ma látunk egy Alfa 6-ot akkor tisztelettel nézünk rá, elfelejtjük megszületésekor is túlhaladott megoldásait, mert hozzá tartozik az Alfa Romeo történelemhez. Tiszteljük a 159-est, ugyanúgy mint az Alfa Romeo összes típusát. Mindegyik egy darabja egy dicsőséges vagy kevésbé dicsőséges történetnek.
Érdekes, hogy ma mindenki a 75-öst ünnepli, amikor megszületésekor egyáltalán nem volt körülrajongva, hiszen ősrégi (de bevált) megoldásokat alkalmazott. Szeretem a 75-öt, de én a 164-est sokkal jobban értékelem. Miért? Mert a szívemhez sokkal közelebb áll, de hát erről szól az Alfázás! Vagy nem???
A TD 1300 kiló környékén volt, de a motor pokoli nehéz. Emlékszem, a Boldizsár utcában mikor egy Croma 2,5 TD motorját kiemelték, a csorlő nem bírta, elhajlott.
Utána a 164 V6 turbó egy hihetetlen más mozgású autó volt.
A 159-et úgy kell kezelni, amire kitalálták. Nagybetűs UTAZÓAUTÓ!
A dízel sohasem arról szólt, hogy pályán hogy sodródik, miként, hanem mit ad hosszú úton....
Ami a 159 futóművét illeti, magasan megbízhatóbb mint bármelyik elődje.
A Cromán is a gömbfejek, stabilizátorok cseréje állandó napirenden volt. A motor súlya ette a futóművet. A 159 futóművére mindent lehet mondani, csak azt nem hogy alulméretezett.
Gyuri azt írta, hogy minden gödröt milyen kelletlenül abszolvált. Mikor én első nap vezettem a 159-et, egyből rájöttem, hogy ez nem városi autó. Nem lehet olyat kívánni tőle, ami nem az ő területe. A város (Budapest) valahol mindig egy stressz volt vele. Mikor kezd regenerálni, éreztem hogy mennyire nem izlik neki. Viszont mindenkinek, aki nem érti a 159 2,4-et javaslom, menjen el vele Olaazországba, az Autostrada del Sole-n, az Appenineken keresztül. Nem izgulsz mikor regenerál, az autó befekszik a gyors kanyarokba, elfelejted az "orrtolást" és minden negatívumot. Csak a pozitívumot látod. Mész, mész, és azt mondod, ez az autó jó. Ez az autó nagyon jó!
Azóta nyugodtam meg, mióta a kis MiTo-megvan. A könnyű kis motor elöl városban fenomenálissá teszi. Senki nem tud úgy kanyarodni városban mint én. Egy élvezet e kezessége, az irányíthatósága. Viszont autópályán gyors tempónál már előkönnek a hátrányok. A futóműve másra lett hangolva. Érzed, hogy ott már nem annyira biztos.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy mindent ott lehet élvezni, ahol élvezetet ad
Szerintem meddő vita leszólni a 159-et, megjelenésekor óriási ugrás volt minőségben elődeihez képest, azzal együtt, hogy mindenki tisztában van negatívumaival. Az Alfa Romeo történetének egyik legmegosztóbb, rajongásig szeretett, vagy ugyanannyira gyűlölt darabja.
Ha ma látunk egy Alfa 6-ot akkor tisztelettel nézünk rá, elfelejtjük megszületésekor is túlhaladott megoldásait, mert hozzá tartozik az Alfa Romeo történelemhez. Tiszteljük a 159-est, ugyanúgy mint az Alfa Romeo összes típusát. Mindegyik egy darabja egy dicsőséges vagy kevésbé dicsőséges történetnek.
Érdekes, hogy ma mindenki a 75-öst ünnepli, amikor megszületésekor egyáltalán nem volt körülrajongva, hiszen ősrégi (de bevált) megoldásokat alkalmazott. Szeretem a 75-öt, de én a 164-est sokkal jobban értékelem. Miért? Mert a szívemhez sokkal közelebb áll, de hát erről szól az Alfázás! Vagy nem???
droberto2023-03-18 22:17:25 // 126199
50-50, 40-60....
Szerintem ez nem akkora különbség amit egy jó futóművel ne lehetne kompenzálni.
Szerintem ilyen kis különbségeknél a futóműhangolás többet számit.
Persze 50-50-el könyebben megy. Ez nyílván való.
Szerintem ez nem akkora különbség amit egy jó futóművel ne lehetne kompenzálni.
Szerintem ilyen kis különbségeknél a futóműhangolás többet számit.
Persze 50-50-el könyebben megy. Ez nyílván való.
droberto2023-03-18 21:04:55 // 126198
Szerintem ebben jók a fiatalkatrészesek.
Bár az elmúlt másfél évben, kb. duplázták az árát.
Bár az elmúlt másfél évben, kb. duplázták az árát.
droberto2023-03-18 21:03:47 // 126197
Ne tedd. Pénzkidobás.
A Puntoba vettem, mert a gyáriját valamiért 36k-re árazták be. Azóta rendeltem gyárit eBayen.
A Fast hazároló egy hónap múlva jobban kattogott, mint az 55k-es gyári, amire lecseréltem.
Csak a gyári...
Amíg van.
A Puntoba vettem, mert a gyáriját valamiért 36k-re árazták be. Azóta rendeltem gyárit eBayen.
A Fast hazároló egy hónap múlva jobban kattogott, mint az 55k-es gyári, amire lecseréltem.
Csak a gyári...
Amíg van.
BT1592023-03-18 21:02:23 // 126196
Köszönöm, akkor szètnèzek ebayen is, hátha találok jó áron😊
droberto2023-03-18 20:59:56 // 126195
Ne tedd. Pénzkidobás.
A Puntoba vettem, mert a gyáriját valamiért 36k-re árazták be. Azóta rendeltem gyárit eBayen.
A Fast hazároló egy hónap múlva jobban kattogott, mint az 55k-es gyári, amire lecseréltem.
Csak a gyári...
Amíg van.
A Puntoba vettem, mert a gyáriját valamiért 36k-re árazták be. Azóta rendeltem gyárit eBayen.
A Fast hazároló egy hónap múlva jobban kattogott, mint az 55k-es gyári, amire lecseréltem.
Csak a gyári...
Amíg van.
droberto2023-03-18 20:57:19 // 126194
Nekem eddig csak olasz járgányaim voltak és lesznek is valószínűleg.
Ha sikerül Felnőnöm majd lesz Hyperem is.
Ha nem haragszol én nem fogom fikázni azt amit egyébként szeretek.
Ahogy egy Ducati csoportba sem fogom sose az Apriliát favorizálni...
Ha sikerül Felnőnöm majd lesz Hyperem is.
Ha nem haragszol én nem fogom fikázni azt amit egyébként szeretek.
Ahogy egy Ducati csoportba sem fogom sose az Apriliát favorizálni...
BT1592023-03-18 20:55:23 // 126193
Segít, köszönöm!
Lehet adok neki egy esélyt 😊
Lehet adok neki egy esélyt 😊
Csongi2023-03-18 20:48:21 // 126192
Én a jó múltkor voltam náluk más gyári alkatrészért és rákérdeztem ezen gyártóra és a srác azt mondta, hogy jó közép kategóriás cuccok a Fast gyártmányok... ha ez segít. :)
droberto2023-03-18 20:41:07 // 126191
Bár furcsálom, de elhiszem.
Sose feltételeztem, hogy nem nem mondasz igazat.
Egyszerűen az esik rosszul, hogy túlzol és általánosítasz. (Pl. most is. 80-100 kg-os elefánt azért kevés van...) Egyszer ezt írod, másszor azt. Meg mindig jössz itt azzal, hogy a 146 mennyivel jobb.
10 évig Tipom volt, azért nekem is van némi fogalmam erről.
Sose feltételeztem, hogy nem nem mondasz igazat.
Egyszerűen az esik rosszul, hogy túlzol és általánosítasz. (Pl. most is. 80-100 kg-os elefánt azért kevés van...) Egyszer ezt írod, másszor azt. Meg mindig jössz itt azzal, hogy a 146 mennyivel jobb.
10 évig Tipom volt, azért nekem is van némi fogalmam erről.