Fórum >> Típusok >> 159

direttore2011-10-17 21:12:31 // 16655
:) arra jó,hogy tudod, hogy ott hiba egyelőre nem lehet.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 21:05:49 // 16654
semmit sem éreztem utána
direttore2011-10-17 21:05:04 // 16653
érezted utána,hogy tisztább?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:44:25 // 16652
ennyi :) nagy csodára ne számíts én 110e-nél pucoltam de alig volt koksz ...
direttore2011-10-17 20:39:58 // 16651
Rendben. kitisztitom utána megszárad és teszem vissza a helyére, ennyi az egész?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:38:42 // 16650
nem igazán brigéciol jobb
direttore2011-10-17 20:35:49 // 16649
kösz Mester. Azzal a konyhai hideg zsíroldóval okés?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:21:31 // 16647
4 csavar tartja azt leszeded utána meg az egr 3 csavarral jön szét és lehet pucolni
ALFI1562011-10-17 20:20:59 // 16646
Nagyon.
direttore2011-10-17 20:18:13 // 16645
És azt is könnyű kiszedni?
Nem fog ott folyni semmi, nem kell légteleníteni stb, ha jól tudom?
Shadin2011-10-17 20:17:25 // 16644
Most, hogy nem limpel, nincs vele gondom. A szívósor csappantyúihoz mennyire kell szétbombázni a gépet?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:11:29 // 16643
persze nem nehéz de nem is az EGR a legkoksztosabb ha nem utána a pillangóház
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:09:56 // 16642
no ha neked ilyen jól muzsikál akkor nem is kell hozzá nyúlni
direttore2011-10-17 20:03:35 // 16641
Hello!

Az EGR szelep kitisztitása, nagy meló, otthon könnyen elvégezhető?
Shadin2011-10-17 18:58:33 // 16640
Sziasztok!

Mit értetek az alatt, h egyesben és kettesben nem használható az autó? Nekem nem tűnt föl, h gond lenne. 1500-tól húz 6200-ig. Városban is simán megy egy "kútúrált" lámpás indulás...

Az EGR szűkítőtől nem lett gyakrabb a regen. Én 8000 Km-t mentem már a beszerelés óta, vasárnap szétszedtem és nyoma sincs koromnak. Állítólag ez valamilyen "örvény" elven dolgozik, ugyanis nem igazán szűkít. Ahova az EGR csatlakozik, az szerintem keresztmetszetben nem nagyobb mint a 4 luk a szűkítőn.

Lehet, hogy az "eredményt" csak beképzelem, de jobban húz alulról és lehet, hogy véletlen, de azóta egyszer sem tett LIMP-be. Ugyan ott és ugyan úgy járok vele. Fele város fele pálya. Az is lehet, hogy már piszkálták az ECU-t.

Jó estét!
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 14:12:56 // 16639
csak az fizikai képtelenség ... alacsony fordulaton kevés a levegő nézd csak meg mennyit mutat a turbónyomásmérőd 1500-ös fordulatnál de ha a novitec meg tudja emelni a nyomást 1.6-ra 1500-ös fordulaton akkor külön gratuláció nekik
Piritu - 1.000.0002011-10-17 13:48:05 // 16638
Német fórumokon olvasgattam a Novitec dobozka és 2,0 mjet kombóról. A tulajok szerint használható.
Szerintem se lehet gond, ha nem sokat városozol (azt is ésszel, nem forszírozott koromtermelő üzemmódban) és van ideje kiégni a rendszernek. Mondjuk a gyár sokat lendíthetett volna a dolgon, ha lenne egy is lámpák, ami ljelzi, ha éppen égeti a rendszert és nem csak akkor, ha már esetleg késő :-(
"várost senki sem tudja elkerülni." - nem is kell, csak ne az legyen a fő terep. Mondjuk ne taxizás, mondjuk városi ügynök, aki napi 8 órát mászkál a városban.
stukker19872011-10-17 13:42:49 // 16637
Én továbbra is azt mondom,hogy optimalizáció kis tuninggal lehetséges DPF-el együtt....

Hatékonyabb égéssel nem hiszem,hogy számottevően több korom kerülne a rendszerbe.

Jó lenne grafikont látni,arról hogy egy chipes autó fogyasztása és égéshatékonysága hogyan is alakul.
Piritu - 1.000.0002011-10-17 13:40:58 // 16636
A levegőfelesleg előállítása a gond. Kis fordulaton (2000 alatt) akkora turbólyuk van a Párducon, hogy öreganyám előbb ér fel a hegyre, mint a turbónyomás felépül :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 12:46:15 // 16635
majd ráfogják a rossz üzemanyagra :P
stukker19872011-10-17 12:30:23 // 16634
Akkor ezzel azt mondod, hogy a Novitec is használhatatlanná teszi az autót,mivel az még több "erőt" csinál, így még több kormot és eltömődést eredményez!?
Ezzel nem számoltak volna a cégnél, vagy nem érdekelte őket?!


Értem azt,aki városi használatra DPF-es autót nem ajánl,de napjainkban már az új autók nagy része DPF-el szerelt és a várost senki sem tudja elkerülni.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 12:20:17 // 16633
pont az alsó tartomány ahol termelődik a legtöbb korom ha van ilyen csipszes ember aki meg tudja oldani hogy teljesítmény növelést csinál 2200-ig de korom nélkül akkor istennek fogom hívni
Piritu - 1.000.0002011-10-17 12:17:13 // 16632
Hm, jó kérdés. Bár mintha azt mondták volna anno, hogy "a még csak tervezetben létező jövőbeli euro5 előírásait is teljesíti" vagy valami hasonló duma volt :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 12:02:30 // 16631
kérdésedre a válasz lehet.
csak senki sem fog ilyen programozást kérni mivel az alapvető hiba maga az euró 4-es programozás...
stukker19872011-10-17 11:46:49 // 16630
Nálam is ez a kérdés merült fel! Lehet-e jó chiptuningot csinálni DPF-el együtt?


Ha kevesebb a fogyasztás(v nem változik) chip tuning hatására,akkor elvileg nem kerülhet több korom a DPF-hez nincs igazam?


Ahogy az előttem szólók egyike említette is: nem feltétlenül akar több lóerőt(ami elvileg többlet fogyasztással járhat) csak az alsóbb tartományokban szeretné agilisebbé tenni az autót...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 09:51:14 // 16629
ha a 166 meg a 156 és a 147 tudta az euró 4-et DPF nélkül akkor minek? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 09:38:28 // 16628
EGR szűkítőnek semmi értelme szerintem mivel még kisebb hely marad a lekormolódásnak ha meg működnek a lapátok akkor alapjárat közelében zárnak a ganyé meg menne de nem tud hova így lerakódik a szívósorban, a pillangóházban meg az EGR-nél...
DrB2011-10-16 22:41:10 // 16627
"Az autózhatóbb karakterisztika hiánya is inkább csak a városban zavar."

Ez (is) igaz.

Tulajdonképpen, de már ezt is sokszor leírtam/leírtuk, van olyan konstellációja a hőmérsékletnek, páratartalomnak, csillagok állásának, 'mittudomén', amikor a jelenlegi gyári felállással is megindul 1-esben, 2-esben is mint a disznó. Na, az lenne jó, ha ez állandóan meglenne...
Piritu - 1.000.0002011-10-16 22:26:20 // 16626
"Igaz, én alig városozok/dugózok vele." - Amikor vettem a Párducot felhívták a figyelmemet a kereskedésben, hogy NEM városi autó. Sok városi tötymörgésben gondok lesznek a kormolódás miatt. Mivel tudták, hogy inkább hosszú utakon járok, merték ajánlani.
Az autózhatóbb karakterisztika hiánya is inkább csak a városban zavar.
Piritu - 1.000.0002011-10-16 22:22:32 // 16625
"Minek a DPF?" - mert a gyár tett bele.
Tudok pillanatok alatt találni érveket az ellen is, hogy az ABS növeli a féktávot, a légzsák öl, az öv hülyeség. Azokat is kidobjuk?
Bár mint tudjuk az Alfa gyárban mindent megmozgatnak, hogy szarabbnál szarabb autókat csináljanak ezekkel a hülye fejlesztésekkel. Pedig egyszerű dolguk lenne. Csak adagolós dejzelt kéne még mindig gyártaniuk, abban se EGR, se kettőstömegű, se DPF, se turbó, se LMM, se semmi...
DrB2011-10-16 22:11:37 // 16624
EGR szűkítőt nekem még a márkaszerviz ajánlotta fel és tette be.
DrB2011-10-16 22:10:20 // 16623
Igaz, nem jártam még utána, de tartok tőle, itt a németeknél szigorúbban ellenőrzik az ilyen módosításokat. Ezért nem opció sajnos a DPF kiszedése/átfuratása nálam...

A chiptuning nem a nagyobb teljesítmény miatt érdekelne, bőven elég a mostani lóerő és nyomaték, nekem is egy kellemesebben autózható karakteriszika hiányzik. Leginkább az alsóbb sebesség/sebességfokozat tartományokban. A chiptuninggal ezirányba módosított karakterisztika is nagyobb koromtermelődést eredményez?

A DPF nálam eddig nem reklamált az elmúlt 50 ezer km-eren, ahányszor megnézetettem az EGR-t, az sem volt vészesen lekormolódva. Igaz, én alig városozok/dugózok vele.
mopa2011-10-16 22:07:07 // 16622
Le lettem szavazva. És hiszek nektek:) Arra gondolnék, hogy attól még, hogy van DPF-em lehet csiszolni a szoftveren, hogy élvezhetőbb legyen az autózás. Esetleg nem annyira jelentős lesz a különbség.

DE IGEN A DPF BŰN, A DPF AZ ELLENSÉGED!:)
mopa2011-10-16 22:00:22 // 16621
A srác aki csinálta a DPF off-ot , mondta, hogy tetessek be EGR szűkítőt.
Illetve a szívósor lapatkáit köttessem fel. Mit gondoltok erről? Jobb lesz úgy nekem?
direttore2011-10-16 21:58:37 // 16620
Ercharddal egyetértek. Minek a DPF? Kicsit füstöl, de megy is.
Szivosor EGR LMM tisztitás jön nálam is. és akkor tutira kész minden.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-16 21:40:44 // 16619
szerintem meg nem sok, mert a nagyobb teljesítményhez több üzemanyag kell a túltöltés meg több korommal jár ha már így is ennyire alultervezett az 59 DPF-je akkor előbb tömődik el...
mopa2011-10-16 21:36:56 // 16618
Persze , hogy van. A két dolognak annyi köze van egymáshoz, hogy ha kiveszed a DPF-et, akkor programot is írni kell.
DrB2011-10-16 21:32:51 // 16617
DPF kivétele/átfúrása nélkül van értelme a chiptuningnak?
mopa2011-10-16 21:16:33 // 16616
Tegnap megvolt a DPF-em kiiktatása, és a chiptuning:)
Érdekes dologra derült fény. Ugyanis a szoftver letöltése után kiderült, hogy már meg volt piszkálva a gép computere. Viszont "hübele-balázs" módjára. Csak az üzemanyag befecskendezésen volt állítva, a turbón és a többin semmi. Így volt egy kis plusz ereje az autónak, de a gázolaj nem tudott megfelelően elégni. Több mint valószínű , hogy a DPF szopásom is emiatt volt ennyire szignifikáns.Ennek ellenére már olyan állapotban volt a szűrő, hogy mindképpen átfúrattam.
A chiptuning így nagyon sokkal több LE-t nem adott, viszont az általam kért karakterisztika nagyon megváltoztatta a menetdinamikát. Nehéz leírni, még elmondani is, de sokkal jobban megy. Folyamatosan van erőtartalékom, lentebről húz, autózhatóbb a kicsike. NAGYON JÓ! :) Mindenkinek csak ajánlani tudom a chiptuningot. Nem feltétlen az erő növelésére, hanem, hogy rád legyen kalibrálva az autó.
A másik releváns dolog, hogy úgy néz ki a fogyasztásban is nagy változások lesznek. Hazafelé a pályán 160-al végig, maradt 9. Viszont egy nullázás után , 70-80 kmet mentem Pesten és az agglomerációban, 7,9 átlaggal. Ez eddig, 10-12 volt:) És nem kíméltem most sem:) Persze majd holnaptól meglátjuk, hogy a dugóban araszolásnál is ilyen baráti lesz-e.
A BEJEGYZÉS TANULSÁGA:
chiptuningoljatok , mert az móka és kacagás:) Ha valakit érdekel, szívesen adok kontaktot.
cseko762011-10-16 08:42:10 // 16615
szép :D
direttore2011-10-15 17:15:31 // 16612
Bemutatnék egy körülbelül 45 ezer kilométert futott Alfa Romeo 2.4 JTD M-ből származó áramlásmódosító csappantyút. Ez az alkatrész a feltöltött motor kipufogógáz-visszavezetésének a hatékonyságáért, és a motor zökkenőmentes leállításáért felel.
Deani2011-10-15 14:46:10 // 16611
Köszi Alfi!

Igen, mindennel együtt menne a csere, mert. nálam új, de egyébként használt autóról van szó és nem mernék vele kockáztatni....!!!!
DrB2011-10-15 10:19:44 // 16610
Kösz a válaszokat!

Vezérlés cserén nem gondolkodom még, csak a vízpumpa van a fejemben. Azért, mert az előző 60 ezer km-nél dobta el magát. Akkor a netes fórumokat túrva, írták az egyik külföldi oldalon, hogy nem egyedi eset volt az enyém. 2006 decemberi a 159-esem, lehet, volt akkor egy széria, amibe gyengébb vízpumpa került. Valakinek itt az Amorén is volt hasonló gondja, csk nála időben kiderült. A javítást még egy nagy lipcsei márkaszervízben végezték, gondolom, gyári cuccok kerültek bele. Nem tudom, pl. vízpumpából milyen márkájú, mennyire megbízható.
'''''2011-10-15 10:06:57 // 16609
Én 74.000Km-nél most cseréltem.Már zakatolt minden.A szíj és a görgők is szarok voltak,viszont a vízpumpa még újszerű volt.
Kompressz úr2011-10-15 09:18:21 // 16608
Én 95 ezernél cseréltem és még bírta volna, szóval elvileg egy 40-est tényleg tudnia kellene még.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-15 07:56:09 // 16607
nincs értelme nézegetni a vezérlést úgy sem látszik semmi sem rajta nyugodtan menj vele még 40e-et aztán csere
direttore2011-10-15 07:05:53 // 16606
köszi a választ!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak