'''''2011-10-18 18:56:17 // 16665
Úgy néz ki,a héten összeáll a Mito.Majd én is írok beszámolót,bár az kicsit erősebb lesz. :-)
DrB2011-10-18 12:18:50 // 16664
Erősen szubjektív vélemény következik! Előre bocs minden MiTós cartárstól. :)
Ma vittem téligumi és tél előtti átnézésre a vasat. A szervizvezető, gondolom, nem minden hátsó szándék nélkül egy MiTót adott csereautónak mára. Eddig mindig egy Fiat 500-assal "szúrta" ki a szemem. :)
Egy Multiair TB verzióról van szó, DNA kapcsolóval. Hogy hány lóerő, nem tudom pontosan. A 135 lovas verzióra tippelek, biztos nem a 170 lovas. 9 e km van benne. Elég jól felszerelt, amennyire körbe néztem az utastérben. Automata klíma, Blue and Me, fedélzeti komputer, Start and Stop, 16 collos kerekek, fényre sötétedő tükrök, stb.
Épp második autót keresünk a feleségemnek, nálam a Mitó is felmerült, így most kapóra jött a dolog. Tulajdonképpen most egy szubjektív összehasonlítás következik ezen Mito és a 159-esem között, azért is ebbe a topikba írom. Két elvárásom volt vele szemben, mielőtt beleültem. Egyrészt a vezetési élmény: gyorsulás, agilitás, menetstabilitás, váltó, fékek. Másrészt a minőségérzet és a belső tér vezetőorientált hangulata, amit a 159-esben megszoktam.
Kezdem az utóbbival. Sajnos, érezhetően más kategória a Mito, mint a 159-es, mind anyagválasztásban, mind a belső tér vezetőorientáltságában. A középkonzol nagy részét borító puha, benyomható felület tetszetős, de a többi műanyag elem erősen átlagos minőségű mind kinézetre, mind tapintásra. A rádiót körülvevő kemény, kopogós és csúnyán fényezett műanyag elem, ami a kormányon is visszaköszön, pedig számomra(!) elég illuzióromboló, főleg egy Alfától... Az ajtók nyitódása és csukódása, belértve a motorháztetőt és a csomagtartó ajtaját is, sem kelt bennem igazi minőségérzetet. Összeségében a belső tér végett nem érzem, hogy egy, az átlagtól elütni akaró, egyediséget sugárzó autóban ülnék.
Vezethetőség, vezetési élmény. Itt már sokkal vegyesebb benyomást tett rám a vas. A DNA kapcsoló nagyon állat. Nem hinném, hogy sűrűn elkapcsolnék D állásból, annyival élvezetesebb az egész autó. :) Ebben az állásban a maga 135 lovával megindul, mint a disznó, s 140-ig meg is marad a dinamika. Nagyon teszett a motorhang is. Össze kellene hasonlítani, de simán lehet, hogy 120-140-ig pariban lenne a 159 2.4 JTDm-mel. 140-től aztán érzetre nekem elfogy a dinamizmus, de relatív gyorsan megvan a 160 is. 160 felett, autópályán próbáltam, viszont már bizonytalanná, könnyűvé vált nekem a MiTo, nem is mertem tovább forszírozni. Normál sebességtartományban, kanyargós utakon sem adja közel sem azt a stabilitást a futómű, mint a 159-ben. A váltója pedig nekem túl puha, s sokszor bizonytalan. A fék pedig baromi fent fog és számomra nem igazán jól adagolható.
A motor dinamizmusa viszont annyira élvezetes D állásban, hogy majd kétszer akkor kerülővel mentem hazáig. :)
Szóval, összességében többet vártam. Valószínűleg irreálisak az elvárásaim, és hülyeség a két autót összehasonlítani. Más kategóriában játszanak. Csak a sokat emlegetett alfás feelinget, amit vártam, nem éreztem, pedig nekem alfáéktól csak a saját 159-esemmel van tapasztalatom.
Remélem, legközelebb egy Guliettát kapok az 1.8-as TBi-vel. :)
Még egyszer bocs minden MiTo-stól!
Ma vittem téligumi és tél előtti átnézésre a vasat. A szervizvezető, gondolom, nem minden hátsó szándék nélkül egy MiTót adott csereautónak mára. Eddig mindig egy Fiat 500-assal "szúrta" ki a szemem. :)
Egy Multiair TB verzióról van szó, DNA kapcsolóval. Hogy hány lóerő, nem tudom pontosan. A 135 lovas verzióra tippelek, biztos nem a 170 lovas. 9 e km van benne. Elég jól felszerelt, amennyire körbe néztem az utastérben. Automata klíma, Blue and Me, fedélzeti komputer, Start and Stop, 16 collos kerekek, fényre sötétedő tükrök, stb.
Épp második autót keresünk a feleségemnek, nálam a Mitó is felmerült, így most kapóra jött a dolog. Tulajdonképpen most egy szubjektív összehasonlítás következik ezen Mito és a 159-esem között, azért is ebbe a topikba írom. Két elvárásom volt vele szemben, mielőtt beleültem. Egyrészt a vezetési élmény: gyorsulás, agilitás, menetstabilitás, váltó, fékek. Másrészt a minőségérzet és a belső tér vezetőorientált hangulata, amit a 159-esben megszoktam.
Kezdem az utóbbival. Sajnos, érezhetően más kategória a Mito, mint a 159-es, mind anyagválasztásban, mind a belső tér vezetőorientáltságában. A középkonzol nagy részét borító puha, benyomható felület tetszetős, de a többi műanyag elem erősen átlagos minőségű mind kinézetre, mind tapintásra. A rádiót körülvevő kemény, kopogós és csúnyán fényezett műanyag elem, ami a kormányon is visszaköszön, pedig számomra(!) elég illuzióromboló, főleg egy Alfától... Az ajtók nyitódása és csukódása, belértve a motorháztetőt és a csomagtartó ajtaját is, sem kelt bennem igazi minőségérzetet. Összeségében a belső tér végett nem érzem, hogy egy, az átlagtól elütni akaró, egyediséget sugárzó autóban ülnék.
Vezethetőség, vezetési élmény. Itt már sokkal vegyesebb benyomást tett rám a vas. A DNA kapcsoló nagyon állat. Nem hinném, hogy sűrűn elkapcsolnék D állásból, annyival élvezetesebb az egész autó. :) Ebben az állásban a maga 135 lovával megindul, mint a disznó, s 140-ig meg is marad a dinamika. Nagyon teszett a motorhang is. Össze kellene hasonlítani, de simán lehet, hogy 120-140-ig pariban lenne a 159 2.4 JTDm-mel. 140-től aztán érzetre nekem elfogy a dinamizmus, de relatív gyorsan megvan a 160 is. 160 felett, autópályán próbáltam, viszont már bizonytalanná, könnyűvé vált nekem a MiTo, nem is mertem tovább forszírozni. Normál sebességtartományban, kanyargós utakon sem adja közel sem azt a stabilitást a futómű, mint a 159-ben. A váltója pedig nekem túl puha, s sokszor bizonytalan. A fék pedig baromi fent fog és számomra nem igazán jól adagolható.
A motor dinamizmusa viszont annyira élvezetes D állásban, hogy majd kétszer akkor kerülővel mentem hazáig. :)
Szóval, összességében többet vártam. Valószínűleg irreálisak az elvárásaim, és hülyeség a két autót összehasonlítani. Más kategóriában játszanak. Csak a sokat emlegetett alfás feelinget, amit vártam, nem éreztem, pedig nekem alfáéktól csak a saját 159-esemmel van tapasztalatom.
Remélem, legközelebb egy Guliettát kapok az 1.8-as TBi-vel. :)
Még egyszer bocs minden MiTo-stól!
stukker19872011-10-18 10:46:01 // 16663
STP Diesel Treatment
Ilyet használt már vki?:)
Kaptam egy flakonnal rokontól(Nő) és most azon morfondírozok,hogy bele merjem-e önteni a vasba?!
Ilyet használt már vki?:)
Kaptam egy flakonnal rokontól(Nő) és most azon morfondírozok,hogy bele merjem-e önteni a vasba?!
Pityukoma2011-10-18 00:32:26 // 16662
Sziasztok egy kis segédlet: http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE
Kicsit bénázik az ürge, de azért hátha tudtam segíteni :-)
Kicsit bénázik az ürge, de azért hátha tudtam segíteni :-)
Csosznorbert2011-10-17 22:31:53 // 16661
Hova gondolsz? különben is lafog a vége, falsot ütne :D
GTPeti2011-10-17 22:30:58 // 16660
De ugye nem az axiálcsuklókkal doboltok? :))
Csosznorbert2011-10-17 22:28:59 // 16659
Jól látod. :) Alfi mellett adjuk a ritmust :)
Piritu - 1.000.0002011-10-17 22:14:37 // 16658
Jól látom, az egy dobfelszerelés a háttérben? :-)
Csosznorbert2011-10-17 21:41:55 // 16657
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 21:29:50 // 16656
igen a lélek megnyugszik :)
direttore2011-10-17 21:12:31 // 16655
:) arra jó,hogy tudod, hogy ott hiba egyelőre nem lehet.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 21:05:49 // 16654
semmit sem éreztem utána
direttore2011-10-17 21:05:04 // 16653
érezted utána,hogy tisztább?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:44:25 // 16652
ennyi :) nagy csodára ne számíts én 110e-nél pucoltam de alig volt koksz ...
direttore2011-10-17 20:39:58 // 16651
Rendben. kitisztitom utána megszárad és teszem vissza a helyére, ennyi az egész?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:38:42 // 16650
nem igazán brigéciol jobb
direttore2011-10-17 20:35:49 // 16649
kösz Mester. Azzal a konyhai hideg zsíroldóval okés?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:31:20 // 16648
teljesen...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:21:31 // 16647
4 csavar tartja azt leszeded utána meg az egr 3 csavarral jön szét és lehet pucolni
direttore2011-10-17 20:18:13 // 16645
És azt is könnyű kiszedni?
Nem fog ott folyni semmi, nem kell légteleníteni stb, ha jól tudom?
Nem fog ott folyni semmi, nem kell légteleníteni stb, ha jól tudom?
Shadin2011-10-17 20:17:25 // 16644
Most, hogy nem limpel, nincs vele gondom. A szívósor csappantyúihoz mennyire kell szétbombázni a gépet?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:11:29 // 16643
persze nem nehéz de nem is az EGR a legkoksztosabb ha nem utána a pillangóház
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 20:09:56 // 16642
no ha neked ilyen jól muzsikál akkor nem is kell hozzá nyúlni
direttore2011-10-17 20:03:35 // 16641
Hello!
Az EGR szelep kitisztitása, nagy meló, otthon könnyen elvégezhető?
Az EGR szelep kitisztitása, nagy meló, otthon könnyen elvégezhető?
Shadin2011-10-17 18:58:33 // 16640
Sziasztok!
Mit értetek az alatt, h egyesben és kettesben nem használható az autó? Nekem nem tűnt föl, h gond lenne. 1500-tól húz 6200-ig. Városban is simán megy egy "kútúrált" lámpás indulás...
Az EGR szűkítőtől nem lett gyakrabb a regen. Én 8000 Km-t mentem már a beszerelés óta, vasárnap szétszedtem és nyoma sincs koromnak. Állítólag ez valamilyen "örvény" elven dolgozik, ugyanis nem igazán szűkít. Ahova az EGR csatlakozik, az szerintem keresztmetszetben nem nagyobb mint a 4 luk a szűkítőn.
Lehet, hogy az "eredményt" csak beképzelem, de jobban húz alulról és lehet, hogy véletlen, de azóta egyszer sem tett LIMP-be. Ugyan ott és ugyan úgy járok vele. Fele város fele pálya. Az is lehet, hogy már piszkálták az ECU-t.
Jó estét!
Mit értetek az alatt, h egyesben és kettesben nem használható az autó? Nekem nem tűnt föl, h gond lenne. 1500-tól húz 6200-ig. Városban is simán megy egy "kútúrált" lámpás indulás...
Az EGR szűkítőtől nem lett gyakrabb a regen. Én 8000 Km-t mentem már a beszerelés óta, vasárnap szétszedtem és nyoma sincs koromnak. Állítólag ez valamilyen "örvény" elven dolgozik, ugyanis nem igazán szűkít. Ahova az EGR csatlakozik, az szerintem keresztmetszetben nem nagyobb mint a 4 luk a szűkítőn.
Lehet, hogy az "eredményt" csak beképzelem, de jobban húz alulról és lehet, hogy véletlen, de azóta egyszer sem tett LIMP-be. Ugyan ott és ugyan úgy járok vele. Fele város fele pálya. Az is lehet, hogy már piszkálták az ECU-t.
Jó estét!
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 14:12:56 // 16639
csak az fizikai képtelenség ... alacsony fordulaton kevés a levegő nézd csak meg mennyit mutat a turbónyomásmérőd 1500-ös fordulatnál de ha a novitec meg tudja emelni a nyomást 1.6-ra 1500-ös fordulaton akkor külön gratuláció nekik
Piritu - 1.000.0002011-10-17 13:48:05 // 16638
Német fórumokon olvasgattam a Novitec dobozka és 2,0 mjet kombóról. A tulajok szerint használható.
Szerintem se lehet gond, ha nem sokat városozol (azt is ésszel, nem forszírozott koromtermelő üzemmódban) és van ideje kiégni a rendszernek. Mondjuk a gyár sokat lendíthetett volna a dolgon, ha lenne egy is lámpák, ami ljelzi, ha éppen égeti a rendszert és nem csak akkor, ha már esetleg késő :-(
"várost senki sem tudja elkerülni." - nem is kell, csak ne az legyen a fő terep. Mondjuk ne taxizás, mondjuk városi ügynök, aki napi 8 órát mászkál a városban.
Szerintem se lehet gond, ha nem sokat városozol (azt is ésszel, nem forszírozott koromtermelő üzemmódban) és van ideje kiégni a rendszernek. Mondjuk a gyár sokat lendíthetett volna a dolgon, ha lenne egy is lámpák, ami ljelzi, ha éppen égeti a rendszert és nem csak akkor, ha már esetleg késő :-(
"várost senki sem tudja elkerülni." - nem is kell, csak ne az legyen a fő terep. Mondjuk ne taxizás, mondjuk városi ügynök, aki napi 8 órát mászkál a városban.
stukker19872011-10-17 13:42:49 // 16637
Én továbbra is azt mondom,hogy optimalizáció kis tuninggal lehetséges DPF-el együtt....
Hatékonyabb égéssel nem hiszem,hogy számottevően több korom kerülne a rendszerbe.
Jó lenne grafikont látni,arról hogy egy chipes autó fogyasztása és égéshatékonysága hogyan is alakul.
Hatékonyabb égéssel nem hiszem,hogy számottevően több korom kerülne a rendszerbe.
Jó lenne grafikont látni,arról hogy egy chipes autó fogyasztása és égéshatékonysága hogyan is alakul.
Piritu - 1.000.0002011-10-17 13:40:58 // 16636
A levegőfelesleg előállítása a gond. Kis fordulaton (2000 alatt) akkora turbólyuk van a Párducon, hogy öreganyám előbb ér fel a hegyre, mint a turbónyomás felépül :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 12:46:15 // 16635
majd ráfogják a rossz üzemanyagra :P
stukker19872011-10-17 12:30:23 // 16634
Akkor ezzel azt mondod, hogy a Novitec is használhatatlanná teszi az autót,mivel az még több "erőt" csinál, így még több kormot és eltömődést eredményez!?
Ezzel nem számoltak volna a cégnél, vagy nem érdekelte őket?!
Értem azt,aki városi használatra DPF-es autót nem ajánl,de napjainkban már az új autók nagy része DPF-el szerelt és a várost senki sem tudja elkerülni.
Ezzel nem számoltak volna a cégnél, vagy nem érdekelte őket?!
Értem azt,aki városi használatra DPF-es autót nem ajánl,de napjainkban már az új autók nagy része DPF-el szerelt és a várost senki sem tudja elkerülni.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 12:20:17 // 16633
pont az alsó tartomány ahol termelődik a legtöbb korom ha van ilyen csipszes ember aki meg tudja oldani hogy teljesítmény növelést csinál 2200-ig de korom nélkül akkor istennek fogom hívni
Piritu - 1.000.0002011-10-17 12:17:13 // 16632
Hm, jó kérdés. Bár mintha azt mondták volna anno, hogy "a még csak tervezetben létező jövőbeli euro5 előírásait is teljesíti" vagy valami hasonló duma volt :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 12:02:30 // 16631
kérdésedre a válasz lehet.
csak senki sem fog ilyen programozást kérni mivel az alapvető hiba maga az euró 4-es programozás...
csak senki sem fog ilyen programozást kérni mivel az alapvető hiba maga az euró 4-es programozás...
stukker19872011-10-17 11:46:49 // 16630
Nálam is ez a kérdés merült fel! Lehet-e jó chiptuningot csinálni DPF-el együtt?
Ha kevesebb a fogyasztás(v nem változik) chip tuning hatására,akkor elvileg nem kerülhet több korom a DPF-hez nincs igazam?
Ahogy az előttem szólók egyike említette is: nem feltétlenül akar több lóerőt(ami elvileg többlet fogyasztással járhat) csak az alsóbb tartományokban szeretné agilisebbé tenni az autót...
Ha kevesebb a fogyasztás(v nem változik) chip tuning hatására,akkor elvileg nem kerülhet több korom a DPF-hez nincs igazam?
Ahogy az előttem szólók egyike említette is: nem feltétlenül akar több lóerőt(ami elvileg többlet fogyasztással járhat) csak az alsóbb tartományokban szeretné agilisebbé tenni az autót...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 09:51:14 // 16629
ha a 166 meg a 156 és a 147 tudta az euró 4-et DPF nélkül akkor minek? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 09:38:28 // 16628
EGR szűkítőnek semmi értelme szerintem mivel még kisebb hely marad a lekormolódásnak ha meg működnek a lapátok akkor alapjárat közelében zárnak a ganyé meg menne de nem tud hova így lerakódik a szívósorban, a pillangóházban meg az EGR-nél...
DrB2011-10-16 22:41:10 // 16627
"Az autózhatóbb karakterisztika hiánya is inkább csak a városban zavar."
Ez (is) igaz.
Tulajdonképpen, de már ezt is sokszor leírtam/leírtuk, van olyan konstellációja a hőmérsékletnek, páratartalomnak, csillagok állásának, 'mittudomén', amikor a jelenlegi gyári felállással is megindul 1-esben, 2-esben is mint a disznó. Na, az lenne jó, ha ez állandóan meglenne...
Ez (is) igaz.
Tulajdonképpen, de már ezt is sokszor leírtam/leírtuk, van olyan konstellációja a hőmérsékletnek, páratartalomnak, csillagok állásának, 'mittudomén', amikor a jelenlegi gyári felállással is megindul 1-esben, 2-esben is mint a disznó. Na, az lenne jó, ha ez állandóan meglenne...
Piritu - 1.000.0002011-10-16 22:26:20 // 16626
"Igaz, én alig városozok/dugózok vele." - Amikor vettem a Párducot felhívták a figyelmemet a kereskedésben, hogy NEM városi autó. Sok városi tötymörgésben gondok lesznek a kormolódás miatt. Mivel tudták, hogy inkább hosszú utakon járok, merték ajánlani.
Az autózhatóbb karakterisztika hiánya is inkább csak a városban zavar.
Az autózhatóbb karakterisztika hiánya is inkább csak a városban zavar.
Piritu - 1.000.0002011-10-16 22:22:32 // 16625
"Minek a DPF?" - mert a gyár tett bele.
Tudok pillanatok alatt találni érveket az ellen is, hogy az ABS növeli a féktávot, a légzsák öl, az öv hülyeség. Azokat is kidobjuk?
Bár mint tudjuk az Alfa gyárban mindent megmozgatnak, hogy szarabbnál szarabb autókat csináljanak ezekkel a hülye fejlesztésekkel. Pedig egyszerű dolguk lenne. Csak adagolós dejzelt kéne még mindig gyártaniuk, abban se EGR, se kettőstömegű, se DPF, se turbó, se LMM, se semmi...
Tudok pillanatok alatt találni érveket az ellen is, hogy az ABS növeli a féktávot, a légzsák öl, az öv hülyeség. Azokat is kidobjuk?
Bár mint tudjuk az Alfa gyárban mindent megmozgatnak, hogy szarabbnál szarabb autókat csináljanak ezekkel a hülye fejlesztésekkel. Pedig egyszerű dolguk lenne. Csak adagolós dejzelt kéne még mindig gyártaniuk, abban se EGR, se kettőstömegű, se DPF, se turbó, se LMM, se semmi...
DrB2011-10-16 22:11:37 // 16624
EGR szűkítőt nekem még a márkaszerviz ajánlotta fel és tette be.
DrB2011-10-16 22:10:20 // 16623
Igaz, nem jártam még utána, de tartok tőle, itt a németeknél szigorúbban ellenőrzik az ilyen módosításokat. Ezért nem opció sajnos a DPF kiszedése/átfuratása nálam...
A chiptuning nem a nagyobb teljesítmény miatt érdekelne, bőven elég a mostani lóerő és nyomaték, nekem is egy kellemesebben autózható karakteriszika hiányzik. Leginkább az alsóbb sebesség/sebességfokozat tartományokban. A chiptuninggal ezirányba módosított karakterisztika is nagyobb koromtermelődést eredményez?
A DPF nálam eddig nem reklamált az elmúlt 50 ezer km-eren, ahányszor megnézetettem az EGR-t, az sem volt vészesen lekormolódva. Igaz, én alig városozok/dugózok vele.
A chiptuning nem a nagyobb teljesítmény miatt érdekelne, bőven elég a mostani lóerő és nyomaték, nekem is egy kellemesebben autózható karakteriszika hiányzik. Leginkább az alsóbb sebesség/sebességfokozat tartományokban. A chiptuninggal ezirányba módosított karakterisztika is nagyobb koromtermelődést eredményez?
A DPF nálam eddig nem reklamált az elmúlt 50 ezer km-eren, ahányszor megnézetettem az EGR-t, az sem volt vészesen lekormolódva. Igaz, én alig városozok/dugózok vele.
mopa2011-10-16 22:07:07 // 16622
Le lettem szavazva. És hiszek nektek:) Arra gondolnék, hogy attól még, hogy van DPF-em lehet csiszolni a szoftveren, hogy élvezhetőbb legyen az autózás. Esetleg nem annyira jelentős lesz a különbség.
DE IGEN A DPF BŰN, A DPF AZ ELLENSÉGED!:)
DE IGEN A DPF BŰN, A DPF AZ ELLENSÉGED!:)
mopa2011-10-16 22:00:22 // 16621
A srác aki csinálta a DPF off-ot , mondta, hogy tetessek be EGR szűkítőt.
Illetve a szívósor lapatkáit köttessem fel. Mit gondoltok erről? Jobb lesz úgy nekem?
Illetve a szívósor lapatkáit köttessem fel. Mit gondoltok erről? Jobb lesz úgy nekem?
direttore2011-10-16 21:58:37 // 16620
Ercharddal egyetértek. Minek a DPF? Kicsit füstöl, de megy is.
Szivosor EGR LMM tisztitás jön nálam is. és akkor tutira kész minden.
Szivosor EGR LMM tisztitás jön nálam is. és akkor tutira kész minden.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-16 21:40:44 // 16619
szerintem meg nem sok, mert a nagyobb teljesítményhez több üzemanyag kell a túltöltés meg több korommal jár ha már így is ennyire alultervezett az 59 DPF-je akkor előbb tömődik el...
mopa2011-10-16 21:36:56 // 16618
Persze , hogy van. A két dolognak annyi köze van egymáshoz, hogy ha kiveszed a DPF-et, akkor programot is írni kell.
DrB2011-10-16 21:32:51 // 16617
DPF kivétele/átfúrása nélkül van értelme a chiptuningnak?
mopa2011-10-16 21:16:33 // 16616
Tegnap megvolt a DPF-em kiiktatása, és a chiptuning:)
Érdekes dologra derült fény. Ugyanis a szoftver letöltése után kiderült, hogy már meg volt piszkálva a gép computere. Viszont "hübele-balázs" módjára. Csak az üzemanyag befecskendezésen volt állítva, a turbón és a többin semmi. Így volt egy kis plusz ereje az autónak, de a gázolaj nem tudott megfelelően elégni. Több mint valószínű , hogy a DPF szopásom is emiatt volt ennyire szignifikáns.Ennek ellenére már olyan állapotban volt a szűrő, hogy mindképpen átfúrattam.
A chiptuning így nagyon sokkal több LE-t nem adott, viszont az általam kért karakterisztika nagyon megváltoztatta a menetdinamikát. Nehéz leírni, még elmondani is, de sokkal jobban megy. Folyamatosan van erőtartalékom, lentebről húz, autózhatóbb a kicsike. NAGYON JÓ! :) Mindenkinek csak ajánlani tudom a chiptuningot. Nem feltétlen az erő növelésére, hanem, hogy rád legyen kalibrálva az autó.
A másik releváns dolog, hogy úgy néz ki a fogyasztásban is nagy változások lesznek. Hazafelé a pályán 160-al végig, maradt 9. Viszont egy nullázás után , 70-80 kmet mentem Pesten és az agglomerációban, 7,9 átlaggal. Ez eddig, 10-12 volt:) És nem kíméltem most sem:) Persze majd holnaptól meglátjuk, hogy a dugóban araszolásnál is ilyen baráti lesz-e.
A BEJEGYZÉS TANULSÁGA:
chiptuningoljatok , mert az móka és kacagás:) Ha valakit érdekel, szívesen adok kontaktot.
Érdekes dologra derült fény. Ugyanis a szoftver letöltése után kiderült, hogy már meg volt piszkálva a gép computere. Viszont "hübele-balázs" módjára. Csak az üzemanyag befecskendezésen volt állítva, a turbón és a többin semmi. Így volt egy kis plusz ereje az autónak, de a gázolaj nem tudott megfelelően elégni. Több mint valószínű , hogy a DPF szopásom is emiatt volt ennyire szignifikáns.Ennek ellenére már olyan állapotban volt a szűrő, hogy mindképpen átfúrattam.
A chiptuning így nagyon sokkal több LE-t nem adott, viszont az általam kért karakterisztika nagyon megváltoztatta a menetdinamikát. Nehéz leírni, még elmondani is, de sokkal jobban megy. Folyamatosan van erőtartalékom, lentebről húz, autózhatóbb a kicsike. NAGYON JÓ! :) Mindenkinek csak ajánlani tudom a chiptuningot. Nem feltétlen az erő növelésére, hanem, hogy rád legyen kalibrálva az autó.
A másik releváns dolog, hogy úgy néz ki a fogyasztásban is nagy változások lesznek. Hazafelé a pályán 160-al végig, maradt 9. Viszont egy nullázás után , 70-80 kmet mentem Pesten és az agglomerációban, 7,9 átlaggal. Ez eddig, 10-12 volt:) És nem kíméltem most sem:) Persze majd holnaptól meglátjuk, hogy a dugóban araszolásnál is ilyen baráti lesz-e.
A BEJEGYZÉS TANULSÁGA:
chiptuningoljatok , mert az móka és kacagás:) Ha valakit érdekel, szívesen adok kontaktot.