Nálam is ez a kérdés merült fel! Lehet-e jó chiptuningot csinálni DPF-el együtt? 
Ha kevesebb a fogyasztás(v nem változik) chip tuning hatására,akkor elvileg nem kerülhet több korom a DPF-hez nincs igazam?
Ahogy az előttem szólók egyike említette is: nem feltétlenül akar több lóerőt(ami elvileg többlet fogyasztással járhat) csak az alsóbb tartományokban szeretné agilisebbé tenni az autót...
	stukker19872011-10-17 11:46:49 // 16630
	
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 09:51:14 // 16629
	ha a 166 meg a 156 és a 147 tudta az euró 4-et DPF nélkül akkor minek? :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-17 09:38:28 // 16628
	EGR szűkítőnek semmi értelme szerintem mivel még kisebb hely marad a lekormolódásnak ha meg működnek a lapátok akkor alapjárat közelében zárnak a ganyé meg menne de nem tud hova így lerakódik a szívósorban, a pillangóházban meg az EGR-nél...
	
DrB2011-10-16 22:41:10 // 16627
	"Az autózhatóbb karakterisztika hiánya is inkább csak a városban zavar."
Ez (is) igaz.
Tulajdonképpen, de már ezt is sokszor leírtam/leírtuk, van olyan konstellációja a hőmérsékletnek, páratartalomnak, csillagok állásának, 'mittudomén', amikor a jelenlegi gyári felállással is megindul 1-esben, 2-esben is mint a disznó. Na, az lenne jó, ha ez állandóan meglenne...
	
Ez (is) igaz.
Tulajdonképpen, de már ezt is sokszor leírtam/leírtuk, van olyan konstellációja a hőmérsékletnek, páratartalomnak, csillagok állásának, 'mittudomén', amikor a jelenlegi gyári felállással is megindul 1-esben, 2-esben is mint a disznó. Na, az lenne jó, ha ez állandóan meglenne...
Piritu - 1.000.0002011-10-16 22:26:20 // 16626
	"Igaz, én alig városozok/dugózok vele." -  Amikor vettem a Párducot felhívták a figyelmemet a kereskedésben, hogy NEM városi autó. Sok városi tötymörgésben gondok lesznek a kormolódás miatt. Mivel tudták, hogy inkább hosszú utakon járok, merték ajánlani.
Az autózhatóbb karakterisztika hiánya is inkább csak a városban zavar.
	
Az autózhatóbb karakterisztika hiánya is inkább csak a városban zavar.
Piritu - 1.000.0002011-10-16 22:22:32 // 16625
	"Minek a DPF?" - mert a gyár tett bele.  
Tudok pillanatok alatt találni érveket az ellen is, hogy az ABS növeli a féktávot, a légzsák öl, az öv hülyeség. Azokat is kidobjuk?
Bár mint tudjuk az Alfa gyárban mindent megmozgatnak, hogy szarabbnál szarabb autókat csináljanak ezekkel a hülye fejlesztésekkel. Pedig egyszerű dolguk lenne. Csak adagolós dejzelt kéne még mindig gyártaniuk, abban se EGR, se kettőstömegű, se DPF, se turbó, se LMM, se semmi...
	
Tudok pillanatok alatt találni érveket az ellen is, hogy az ABS növeli a féktávot, a légzsák öl, az öv hülyeség. Azokat is kidobjuk?
Bár mint tudjuk az Alfa gyárban mindent megmozgatnak, hogy szarabbnál szarabb autókat csináljanak ezekkel a hülye fejlesztésekkel. Pedig egyszerű dolguk lenne. Csak adagolós dejzelt kéne még mindig gyártaniuk, abban se EGR, se kettőstömegű, se DPF, se turbó, se LMM, se semmi...
DrB2011-10-16 22:11:37 // 16624
	EGR szűkítőt nekem még a márkaszerviz ajánlotta fel és tette be.
	
DrB2011-10-16 22:10:20 // 16623
	Igaz, nem jártam még utána, de tartok tőle, itt a németeknél szigorúbban ellenőrzik az ilyen módosításokat. Ezért nem opció sajnos a DPF kiszedése/átfuratása nálam...
A chiptuning nem a nagyobb teljesítmény miatt érdekelne, bőven elég a mostani lóerő és nyomaték, nekem is egy kellemesebben autózható karakteriszika hiányzik. Leginkább az alsóbb sebesség/sebességfokozat tartományokban. A chiptuninggal ezirányba módosított karakterisztika is nagyobb koromtermelődést eredményez?
A DPF nálam eddig nem reklamált az elmúlt 50 ezer km-eren, ahányszor megnézetettem az EGR-t, az sem volt vészesen lekormolódva. Igaz, én alig városozok/dugózok vele.
	
A chiptuning nem a nagyobb teljesítmény miatt érdekelne, bőven elég a mostani lóerő és nyomaték, nekem is egy kellemesebben autózható karakteriszika hiányzik. Leginkább az alsóbb sebesség/sebességfokozat tartományokban. A chiptuninggal ezirányba módosított karakterisztika is nagyobb koromtermelődést eredményez?
A DPF nálam eddig nem reklamált az elmúlt 50 ezer km-eren, ahányszor megnézetettem az EGR-t, az sem volt vészesen lekormolódva. Igaz, én alig városozok/dugózok vele.
mopa2011-10-16 22:07:07 // 16622
	Le lettem szavazva. És hiszek nektek:) Arra gondolnék, hogy attól még, hogy van DPF-em lehet csiszolni a szoftveren, hogy élvezhetőbb legyen az autózás. Esetleg nem annyira jelentős lesz a különbség.
DE IGEN A DPF BŰN, A DPF AZ ELLENSÉGED!:)
	
DE IGEN A DPF BŰN, A DPF AZ ELLENSÉGED!:)
mopa2011-10-16 22:00:22 // 16621
	A srác aki csinálta a DPF off-ot , mondta, hogy tetessek be EGR szűkítőt.
Illetve a szívósor lapatkáit köttessem fel. Mit gondoltok erről? Jobb lesz úgy nekem?
	
Illetve a szívósor lapatkáit köttessem fel. Mit gondoltok erről? Jobb lesz úgy nekem?
direttore2011-10-16 21:58:37 // 16620
	Ercharddal egyetértek. Minek a DPF? Kicsit füstöl, de megy is.
Szivosor EGR LMM tisztitás jön nálam is. és akkor tutira kész minden.
	
Szivosor EGR LMM tisztitás jön nálam is. és akkor tutira kész minden.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-16 21:40:44 // 16619
	szerintem meg nem sok,  mert a nagyobb teljesítményhez több üzemanyag kell a túltöltés meg több korommal jár ha már így is ennyire alultervezett az 59 DPF-je akkor  előbb tömődik el...
	
mopa2011-10-16 21:36:56 // 16618
	Persze , hogy van. A két dolognak annyi köze van egymáshoz, hogy ha kiveszed a DPF-et, akkor programot is írni kell.
	
DrB2011-10-16 21:32:51 // 16617
	DPF kivétele/átfúrása nélkül van értelme a chiptuningnak?
	
mopa2011-10-16 21:16:33 // 16616
	Tegnap megvolt a DPF-em kiiktatása, és a chiptuning:)
Érdekes dologra derült fény. Ugyanis a szoftver letöltése után kiderült, hogy már meg volt piszkálva a gép computere. Viszont "hübele-balázs" módjára. Csak az üzemanyag befecskendezésen volt állítva, a turbón és a többin semmi. Így volt egy kis plusz ereje az autónak, de a gázolaj nem tudott megfelelően elégni. Több mint valószínű , hogy a DPF szopásom is emiatt volt ennyire szignifikáns.Ennek ellenére már olyan állapotban volt a szűrő, hogy mindképpen átfúrattam.
A chiptuning így nagyon sokkal több LE-t nem adott, viszont az általam kért karakterisztika nagyon megváltoztatta a menetdinamikát. Nehéz leírni, még elmondani is, de sokkal jobban megy. Folyamatosan van erőtartalékom, lentebről húz, autózhatóbb a kicsike. NAGYON JÓ! :) Mindenkinek csak ajánlani tudom a chiptuningot. Nem feltétlen az erő növelésére, hanem, hogy rád legyen kalibrálva az autó.
A másik releváns dolog, hogy úgy néz ki a fogyasztásban is nagy változások lesznek. Hazafelé a pályán 160-al végig, maradt 9. Viszont egy nullázás után , 70-80 kmet mentem Pesten és az agglomerációban, 7,9 átlaggal. Ez eddig, 10-12 volt:) És nem kíméltem most sem:) Persze majd holnaptól meglátjuk, hogy a dugóban araszolásnál is ilyen baráti lesz-e.
A BEJEGYZÉS TANULSÁGA:
chiptuningoljatok , mert az móka és kacagás:) Ha valakit érdekel, szívesen adok kontaktot.
	
Érdekes dologra derült fény. Ugyanis a szoftver letöltése után kiderült, hogy már meg volt piszkálva a gép computere. Viszont "hübele-balázs" módjára. Csak az üzemanyag befecskendezésen volt állítva, a turbón és a többin semmi. Így volt egy kis plusz ereje az autónak, de a gázolaj nem tudott megfelelően elégni. Több mint valószínű , hogy a DPF szopásom is emiatt volt ennyire szignifikáns.Ennek ellenére már olyan állapotban volt a szűrő, hogy mindképpen átfúrattam.
A chiptuning így nagyon sokkal több LE-t nem adott, viszont az általam kért karakterisztika nagyon megváltoztatta a menetdinamikát. Nehéz leírni, még elmondani is, de sokkal jobban megy. Folyamatosan van erőtartalékom, lentebről húz, autózhatóbb a kicsike. NAGYON JÓ! :) Mindenkinek csak ajánlani tudom a chiptuningot. Nem feltétlen az erő növelésére, hanem, hogy rád legyen kalibrálva az autó.
A másik releváns dolog, hogy úgy néz ki a fogyasztásban is nagy változások lesznek. Hazafelé a pályán 160-al végig, maradt 9. Viszont egy nullázás után , 70-80 kmet mentem Pesten és az agglomerációban, 7,9 átlaggal. Ez eddig, 10-12 volt:) És nem kíméltem most sem:) Persze majd holnaptól meglátjuk, hogy a dugóban araszolásnál is ilyen baráti lesz-e.
A BEJEGYZÉS TANULSÁGA:
chiptuningoljatok , mert az móka és kacagás:) Ha valakit érdekel, szívesen adok kontaktot.
direttore2011-10-15 17:15:31 // 16612
	
	
Deani2011-10-15 14:46:10 // 16611
	Köszi Alfi!
Igen, mindennel együtt menne a csere, mert. nálam új, de egyébként használt autóról van szó és nem mernék vele kockáztatni....!!!!
	
Igen, mindennel együtt menne a csere, mert. nálam új, de egyébként használt autóról van szó és nem mernék vele kockáztatni....!!!!
DrB2011-10-15 10:19:44 // 16610
	Kösz a válaszokat!
Vezérlés cserén nem gondolkodom még, csak a vízpumpa van a fejemben. Azért, mert az előző 60 ezer km-nél dobta el magát. Akkor a netes fórumokat túrva, írták az egyik külföldi oldalon, hogy nem egyedi eset volt az enyém. 2006 decemberi a 159-esem, lehet, volt akkor egy széria, amibe gyengébb vízpumpa került. Valakinek itt az Amorén is volt hasonló gondja, csk nála időben kiderült. A javítást még egy nagy lipcsei márkaszervízben végezték, gondolom, gyári cuccok kerültek bele. Nem tudom, pl. vízpumpából milyen márkájú, mennyire megbízható.
	
Vezérlés cserén nem gondolkodom még, csak a vízpumpa van a fejemben. Azért, mert az előző 60 ezer km-nél dobta el magát. Akkor a netes fórumokat túrva, írták az egyik külföldi oldalon, hogy nem egyedi eset volt az enyém. 2006 decemberi a 159-esem, lehet, volt akkor egy széria, amibe gyengébb vízpumpa került. Valakinek itt az Amorén is volt hasonló gondja, csk nála időben kiderült. A javítást még egy nagy lipcsei márkaszervízben végezték, gondolom, gyári cuccok kerültek bele. Nem tudom, pl. vízpumpából milyen márkájú, mennyire megbízható.
'''''2011-10-15 10:06:57 // 16609
	Én 74.000Km-nél most cseréltem.Már zakatolt minden.A szíj és a görgők is szarok voltak,viszont a vízpumpa még újszerű volt.
	
Kompressz úr2011-10-15 09:18:21 // 16608
	Én 95 ezernél cseréltem és még bírta volna, szóval elvileg egy 40-est tényleg tudnia kellene még.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-15 07:56:09 // 16607
	nincs értelme nézegetni a vezérlést úgy sem látszik semmi sem rajta nyugodtan menj vele még 40e-et aztán csere
	
direttore2011-10-15 07:05:53 // 16606
	köszi a választ!
	
Csosznorbert2011-10-15 00:38:54 // 16605
	Vezérműszijra csak ránézni, azt ha leveszed már nem illik visszatenni. Gázolajszürőből tudomásom szerint alul le lehet engedni a felgyült kondenzvizet. A többi tél elötti reparációt, meg egy komolyabb szakinak illene tudnia. (mi tartozik bele)
	
DrB2011-10-15 00:14:49 // 16604
	Srácok! Jövő héten felrakatom a téli gumikat. Gondoltam, ha már ott van a szervizben a vas, megejtek egy tél előtti átnézetést. Miket érdemes ilyenkor lecsekkoltatni ill. cseréltetni? Pl. az üzemanyagszűrőt? Az üzemanyagszűrőt 2010 decemberében cserélték, akkor be is fagyott a régi... Ajánlatos minden tél előtt cseréltetni?
Lenne egy másik, téltől függetelen kérdésem is. Még emlékeztek talán, hogy 60 e km környékén szart be a vízpumpám, s vitt magával mindent. Hengerfej és komplett vezérlés csere, ékszíjat is beleértve lett a vége. Azóta 50 e km-ert tettem bele. Rá lehet valahogy nézetni a vezérlés elemeire, hogy melyik milyen állapotban van?
	
Lenne egy másik, téltől függetelen kérdésem is. Még emlékeztek talán, hogy 60 e km környékén szart be a vízpumpám, s vitt magával mindent. Hengerfej és komplett vezérlés csere, ékszíjat is beleértve lett a vége. Azóta 50 e km-ert tettem bele. Rá lehet valahogy nézetni a vezérlés elemeire, hogy melyik milyen állapotban van?
ALFI1562011-10-14 20:07:44 // 16603
	Vízpumpát mindenképpen!Alkatrész árba szét kell nézni mert nagy árkülönbségek vannak!
	
Piritu - 1.000.0002011-10-14 20:03:51 // 16602
	Igen, így kell ezt csinál(tat)ni:-)
	
Piritu - 1.000.0002011-10-14 20:03:21 // 16601
	Kérdés, hogy mit akarsz cserélni. Célszer pl a vízpumpát is, ha már szét van szedve. Gagyit nem érdemes berakni.
Tudom ajánlani Csörit (én is oda hordom) Várpalotán, alkatrészeket is tud szerezni.
	
Tudom ajánlani Csörit (én is oda hordom) Várpalotán, alkatrészeket is tud szerezni.
direttore2011-10-14 20:01:41 // 16600
	Hali!   A 159-est miért adtad el?
	
ALFI1562011-10-14 19:48:01 // 16599
	80ezer a komplett vez.csere vízpumpástól meg az olaj,olajszűrő,levegőszűrő,pollenszürő,üzemanyagszűrő.
	
direttore2011-10-14 18:55:56 // 16598
	Ehhez hasonló lett. Csak ez nem Alfa.
http://www.youtube.com/watch?v=_8G_q5lfcLg&feature=related
	
http://www.youtube.com/watch?v=_8G_q5lfcLg&feature=related
direttore2011-10-14 18:33:26 // 16597
	Hali! Nem én Debrecenben csináltattam egy ismerősömmel.
Nekem az volt a gond, hogy sokaltam a városi 13 l-es fogyasztást. Állandóan kapta a a parancsokat hogy regeneráljon, ám mindez nem ment mindig normálisan végbe ezért többletüzemanyagot fogyasztott el.2 hónap alatt 2 szer világitott a lámpa, olyankor pályán kiégettem és ok...elvileg! Persze amikor nem világit is regenerál (ha kapja a parancsot) ha van üzemi hőfok és kellő idő neki! Gyakorlatilag a fogyasztás nem csökkent.
Mivel így szoftosan ki lett szedve minden parancs ami a DPF-hez kapcsolodik, így nincs ami letiltson, nincs nyomásnövekedés a rendszerben, az érzékelők nem jeleznek, mert nincs miért. Át lett furva, szabadon távozik az égéstermék a szabadba.
	
Nekem az volt a gond, hogy sokaltam a városi 13 l-es fogyasztást. Állandóan kapta a a parancsokat hogy regeneráljon, ám mindez nem ment mindig normálisan végbe ezért többletüzemanyagot fogyasztott el.2 hónap alatt 2 szer világitott a lámpa, olyankor pályán kiégettem és ok...elvileg! Persze amikor nem világit is regenerál (ha kapja a parancsot) ha van üzemi hőfok és kellő idő neki! Gyakorlatilag a fogyasztás nem csökkent.
Mivel így szoftosan ki lett szedve minden parancs ami a DPF-hez kapcsolodik, így nincs ami letiltson, nincs nyomásnövekedés a rendszerben, az érzékelők nem jeleznek, mert nincs miért. Át lett furva, szabadon távozik az égéstermék a szabadba.
mopa2011-10-14 18:18:29 // 16596
	Örülök, hogy jól sikerült! Bennem van azért félsz, hogy vajon ez megoldja e problémáimat.
Vagy nem e más, olcsóbb szereléssel is megoldható lenne. Sajnos nem találtam megbízható szerelőt aki megmondaná, így marad az a képzet, hogy a DPF-re mindig rá lehet fogni a dolgokat. És semmi pozitívum sincs ha benne ha van.
Te hol programoztattad, ha meg szabad kérdezni? Pest közelében?
Alapvetően Neked mi volt a gondod, hogy a kiiktatásra adtad a fejed?
	
Vagy nem e más, olcsóbb szereléssel is megoldható lenne. Sajnos nem találtam megbízható szerelőt aki megmondaná, így marad az a képzet, hogy a DPF-re mindig rá lehet fogni a dolgokat. És semmi pozitívum sincs ha benne ha van.
Te hol programoztattad, ha meg szabad kérdezni? Pest közelében?
Alapvetően Neked mi volt a gondod, hogy a kiiktatásra adtad a fejed?
Halesz2011-10-14 18:11:48 // 16595
	A Blikk autó cikke a 8C-piros 159-esről. Jó kis írás, bár a részletekben nem vesztek el:
http://www.blikk.hu/blikk_auto/hinned-tiz-millio-ez-az-alfa-kombi-2067663
	
http://www.blikk.hu/blikk_auto/hinned-tiz-millio-ez-az-alfa-kombi-2067663
Deani2011-10-14 16:07:30 // 16594
	Helló Urak!
Olyan kérdésem van, hogy mennyibe kerül egy komplett vezérlés csere mindennel együtt a 2.4-s 159-re?
	
Olyan kérdésem van, hogy mennyibe kerül egy komplett vezérlés csere mindennel együtt a 2.4-s 159-re?
direttore2011-10-14 15:06:19 // 16593
	Hello. Megcsináltattam első körben cca 25 LE-t kapott, most tesztelem, füstölés nincs csak egy pillre ameddig a turbó felpörög, minimális. Na persze a rendszer még kormos ki kell égetnem egy jókora távolság megtételével, ugyanis a DPF is ki lett iktatva szoftveresen is illetve, fizikálisan is át lett furva. Ezért a korom még a rendszerben, mert begyüjtötte a drága:))
Első tesztelésnek nem rossz, kegyetlenül megy, hétfőig tesztelem. Valszeg, mert már meg is beszéltem hétfőn egy kicsit erősebb progi lesz rátöltve cca 40 LE (cca240 LE lesz), majd azzal is tesztelem. Ha jó marad, ha nem akkor az első verzió lesz visszatöltve.
Márpedig Jó lesz:)
A szívósorból is ki lehet szedni a lapátokat , ezt megkérdeztem profi alfa szerelő haveroktól.
	
Első tesztelésnek nem rossz, kegyetlenül megy, hétfőig tesztelem. Valszeg, mert már meg is beszéltem hétfőn egy kicsit erősebb progi lesz rátöltve cca 40 LE (cca240 LE lesz), majd azzal is tesztelem. Ha jó marad, ha nem akkor az első verzió lesz visszatöltve.
Márpedig Jó lesz:)
A szívósorból is ki lehet szedni a lapátokat , ezt megkérdeztem profi alfa szerelő haveroktól.
ALFI1562011-10-14 10:22:59 // 16592
	Akármilyen kártyával.Mondjuk bankártyával told le.Feszíts alá és told le.Majd chifel dörzsöld le a maradékot és jöhet a polír.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-14 09:17:28 // 16591
	persze kétoldalú ragasztóval van felrakva
	
mopa2011-10-14 08:58:33 // 16590
	Akkor elvileg le tudom pattintani. Mivel úgyis át lesz polírozva az autó, gondolom nyom nélkül eltüntethető a felirat.
	
SKrisz2011-10-14 08:49:05 // 16589
	A magyar mentalitást ismerve, mindenki  :P
	
Grando2011-10-14 08:47:14 // 16588
	Az ötlet kiváló!
Üdv:
Háry
	
Üdv:
Háry
Csosznorbert2011-10-14 08:39:36 // 16587
	én az 1.9 feliratot lecserélném 6.2 V12 re. Vajon ki mernem az előzéssel próbálkozni? :DDD
	
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-14 08:34:11 // 16586
	pöcök az máshol van amit tologatni kell :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-14 08:33:45 // 16585
	ragasztva
	
mopa2011-10-14 08:32:45 // 16584
	Hátul a feliratok ragasztva vannak, vagy valami pöckös megoldás? Szeretném levenni őket...
	
mopa2011-10-14 08:32:06 // 16583
	Hol csináltatod meg? És mibe kerül? Írd meg légyszi a tapasztalataidat diretorre
	
Csosznorbert2011-10-13 22:11:27 // 16582
	affene...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-13 21:26:54 // 16581
	már csak volt :)
	
Online tag
4
		Vendég4
434
