Szerintem az átlagsebesség az egyik legmeghatározóbb ebben a kérdésben. Nagyobb sebességnél jobban kopnak. Nagyon extrém példa: A Bugatti Chiron 400 körüli végsebességén kb. 20 percig bírják az abroncsok.
Nagyobb konstans sebességnél is eleve jobban kopik, nagyobb átlagsebességgel vett kanyarok szintén nagyobb kopásnak teszik ki a gumit, nagyobb sebességről általában nagyobbak is a fékezések, stb.
Nyilván lehet olyan állat módon vezetni, hogy padlógázi gyorsulva mindig 60-80-ig, meg satura fékezgetve erről a sebességről. De azért alapvetően normális használat mellett, szerintem nincs olyan nagy különbség két sofőr között, még ha az egyik dinamikusabban vezet is, mint amennyit az átlagsebességbeli különbség okoz a gumi kopásában
Nem vagyok ilyen szempontból én sem a szakértője, de én erre fogadnék.
RomeoOne2019-03-05 08:36:14 // 115356
droberto2019-03-05 08:32:38 // 115355
Szívem szerint már én is cserélném. Egyrészt amit írtàl, másrészt a kora miatt is. Sőt én már 4 éve cseréltem volna amikor kockásra kézifékeztem. Ez a vibráció sem tett jót a a szerkezetének.
Egyébként a két széle kb egyforma, mert cserélgetem és ugye hátul meg kívül eszi.
Hogy a gumis mit mond az is egy dolog.
A tavalyi tapadása még mindig zseniális. Arra a 6-7 k km-re még remélem jó lesz. Majd pályán meg vizes úton óvatosabb leszek.
Egyébként a két széle kb egyforma, mert cserélgetem és ugye hátul meg kívül eszi.
Hogy a gumis mit mond az is egy dolog.
A tavalyi tapadása még mindig zseniális. Arra a 6-7 k km-re még remélem jó lesz. Majd pályán meg vizes úton óvatosabb leszek.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-05 08:25:59 // 115354
szerintem teljesem jó nekem semmi problémám nem volt vele
Csabi2019-03-05 07:55:22 // 115353
Miért gyengusz a Nero? :) TI méretben nem találtam róla infót, tesztet. Csak más méretekben, súlyindexekben, ami nagy eltérést okozhat...Vagyis ezt mutatják a nagy tesztek.
Ezért nem is nagyon hiszek bennük, mert ha egy méretbeli ugrás egy gumiról kideríti, hogy abban a kategóriában már nem az első hanem az x.-ik... Akkor egy konkrét típuson egy teljesen más méret, konkrétan 59-en egy 235/40R19 lehet már teljesen más tulajdonságokkal bír... Szóval konkrét tesztek nincsenek. Amik meg vannak félrevezetőek lehetnek, szerintem.
Ezért nem is nagyon hiszek bennük, mert ha egy méretbeli ugrás egy gumiról kideríti, hogy abban a kategóriában már nem az első hanem az x.-ik... Akkor egy konkrét típuson egy teljesen más méret, konkrétan 59-en egy 235/40R19 lehet már teljesen más tulajdonságokkal bír... Szóval konkrét tesztek nincsenek. Amik meg vannak félrevezetőek lehetnek, szerintem.
Csabi2019-03-05 07:45:40 // 115352
A 2-4mm-re nekem azt mondta a gumisom, hogy ezt már nem szívesen rakja fel, mert életveszélyes. Ugye a belső fele a guminak a legrosszabb, amit szeret kajálni az 59. Ott találkoznak a gumi rétegei,fém-textil, ott a leggyengébb....Egy autópályás menetnél bármi lehet, fogalmazott. Pár hónapot még terveztem használni, míg kinézem az újat, és hát a ~60k-s darabárból is érdemes kihozni amit lehet...
De elfogadtam az ajánlást, és így dobtam ki a 2-4mm-es gumit :)
Ez lehet az eltérő,hogy ki meddig húzza, mi az a pont amikor az mondódik, hogy ezt már nem teszem fel. Simán elképzelhetőnek tartom, hogy valaki még kiprésel egy szezont egy, már gumis szerint kukás gumiból...
( Ha nem törik el a dugókulcsom, el sem mentem volna gumishoz, 5k km-t biztos mentem volna még...)
De elfogadtam az ajánlást, és így dobtam ki a 2-4mm-es gumit :)
Ez lehet az eltérő,hogy ki meddig húzza, mi az a pont amikor az mondódik, hogy ezt már nem teszem fel. Simán elképzelhetőnek tartom, hogy valaki még kiprésel egy szezont egy, már gumis szerint kukás gumiból...
( Ha nem törik el a dugókulcsom, el sem mentem volna gumishoz, 5k km-t biztos mentem volna még...)
droberto2019-03-05 00:28:27 // 115351
Jó kis tréning lehetett.
A kocsiban fekvőknek, fájós derekúaknak, kötelező olvasmány. :)
A kocsiban fekvőknek, fájós derekúaknak, kötelező olvasmány. :)
droberto2019-03-04 23:58:08 // 115350
droberto2019-03-04 23:46:20 // 115349
droberto2019-03-04 23:34:42 // 115348
A Cinturato energiatakarékos (EnergiSaver és társai) gumi. Felejtős.
P-Zero, meg csak Neroban van, ebben a méretben. Az is gyengusz.
P-Zero, meg csak Neroban van, ebben a méretben. Az is gyengusz.
droberto2019-03-04 23:32:46 // 115347
Basszus lehet maradok a Bridgestone-nnál (Potenza RE050A). Az enyém 2010-es, de még mindig van rajta 2-4 mm minta. 2 évet állt 2012 óta használom. Eddig 30k km van benne, még az idei szezont kihúzza. Mindig cserélgettem, így együtt kopott a két oldala. Rendszeresen ápolom. Tavaly jelentek meg rajta az első pici repedések az oldalfal és a futófelületnél.
Hogy használjátok, hogy ilyen gyorsan elkopik?
Én:
10% város (nem lassan)
30% autópálya (GPS 130-140, a lehajtókban nem lassan)
60% főút (GPS 95-105)
A BS egy remek gumi. Ajánlom mindenkinek. Az akkori tesztek alapján szárazon jobb mint a CSC X. Egyedül az Aquaplanningja gyengébb kicsit. Ezért lett második.
Nagyon szívesen kipróbálnék egy Pirelli P Zero Rossot, ha lenne ebben a méretben, vagy egy Michelin Pilot Super Sport-ot, vagy egy Continental SportContact 6-ot. Sajna az abroncs drága (bár már nem 100k, mint 2012-ben) az élet meg rövid ehhez. :)
Hogy használjátok, hogy ilyen gyorsan elkopik?
Én:
10% város (nem lassan)
30% autópálya (GPS 130-140, a lehajtókban nem lassan)
60% főút (GPS 95-105)
A BS egy remek gumi. Ajánlom mindenkinek. Az akkori tesztek alapján szárazon jobb mint a CSC X. Egyedül az Aquaplanningja gyengébb kicsit. Ezért lett második.
Nagyon szívesen kipróbálnék egy Pirelli P Zero Rossot, ha lenne ebben a méretben, vagy egy Michelin Pilot Super Sport-ot, vagy egy Continental SportContact 6-ot. Sajna az abroncs drága (bár már nem 100k, mint 2012-ben) az élet meg rövid ehhez. :)
droberto2019-03-04 23:16:46 // 115346
Anno próbáltam valamelyik i-Ceptet. Az egész meggyűző volt újként szárazon.
Ezt a havon-jégen képességet mihez mérted? Mert ez elég soktényezős ám. :)
Ezt a havon-jégen képességet mihez mérted? Mert ez elég soktényezős ám. :)
droberto2019-03-04 23:15:14 // 115345
Akkor a TD jobb állapotú, kevesebb méteres volt.
Értem és megértem így.
Értem és megértem így.
Csabi2019-03-04 23:06:37 // 115344
Jah, 60%ban országút. Soha nem mélyedtem el a gumikopás rejtelmeiben, de szerintem az átlagsebességen kívül sokkal több tényező van ami meghatározó. Gyorsítási lassítási szokások, terepviszonyok napi szinten stb..Csak azért írom, mert meglepődtem, hogy az átlagsebességet emeleted ki :)
Nero GT-t vettem, nem épp egy új gumi, meglátjuk mit tud...
Nero GT-t vettem, nem épp egy új gumi, meglátjuk mit tud...
RomeoOne2019-03-04 22:21:43 // 115343
Igazad van. Meg is verem az asszonyt, amiért elkölti a QV-m árát ruhákra :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-04 22:13:26 // 115342
Minek írjam egyszerű matek az élet, ha asszonnyal valaki keres mondjuk havi 600 nettót és 10 év alatt a 72 millából csak 1-2 van a párnában akkor a többi bizony elment a levesbe és ebből az itt leírt autó fenntartása igen csak csekély... szóval hova is b@sszátok el azt a rengeteg pénzt Béláim? :)))
Zselé2019-03-04 22:05:05 // 115341
Van valakinek ötlete, honnan lehetne szerezni hűtőventilátor vezérlő elektronikát 2.0jtdmhez? Teljesen meghalt ma, check engine, lansam spazieren, stb...
RomeoOne2019-03-04 22:02:23 // 115340
Akkor legközelebb nála vásárolok be, hátha megnövök én is olyan szép nagyra :D
Bár így hobbitként legalább jól elférek az Alfában :DDD
Bár így hobbitként legalább jól elférek az Alfában :DDD
RomeoOne2019-03-04 22:01:48 // 115339
Gondolom munkába járásra is használod az autót, a 6-oson. Úgy valószínűleg alacsonyabb átlagsebesség jön ki ehhez a futásteljesítményhez, mint nálam és kibírja azt a 3 szezont.
Egyébként melyik P Zero-t vetted?
A régebbi mintát vagy az újat?
Egyébként melyik P Zero-t vetted?
A régebbi mintát vagy az újat?
Liquid2019-03-04 21:40:37 // 115338
minden megvan :) minden-is :D
2012.07.07 a kezdő dátum
- 2.652.052,- a kopó-fogyó
- 296.350,- az extrák (árnyékolók, tolatókamera, chiptuning satöbbi)
- 2.752.509 a gázolaj, ez 7.528,42 L, 9.38L/100km az átlag
ebben nincsenek benne a különböző sarcok, de benne van az átírás
Mire vagy még kíváncsi? :D
2012.07.07 a kezdő dátum
- 2.652.052,- a kopó-fogyó
- 296.350,- az extrák (árnyékolók, tolatókamera, chiptuning satöbbi)
- 2.752.509 a gázolaj, ez 7.528,42 L, 9.38L/100km az átlag
ebben nincsenek benne a különböző sarcok, de benne van az átírás
Mire vagy még kíváncsi? :D
beeep1462019-03-04 21:23:57 // 115337
Én is ugyanígy vagyok vele, se az autót se a kaját nem számoltam, felesleges, enélkül is őszülök.. :-D
Bár a 159-et elkezdtem írni a vételtől egy excelbe (kivéve tankolás), de abba fogom hagyni, mert elveszi az élményt.
Bár a 159-et elkezdtem írni a vételtől egy excelbe (kivéve tankolás), de abba fogom hagyni, mert elveszi az élményt.
'''''2019-03-04 21:23:33 // 115336
Csak fehérjében utazik! :-))
RomeoOne2019-03-04 21:11:39 // 115335
Élelmiszer boltod is van? :D
Zyma2019-03-04 20:18:24 // 115334
Sziasztok!
Van valakinek ötlete miért nem villanik az index, és csippan nyitáskor-záráskor a vagen?
159 3.2....
Sötétben zseblámpával keresem a parkolóban....😊
Van valakinek ötlete miért nem villanik az index, és csippan nyitáskor-záráskor a vagen?
159 3.2....
Sötétben zseblámpával keresem a parkolóban....😊
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-04 19:12:29 // 115333
látom az éves forgalmunkon mennyi fogy az autókra, nem kevés de kajára még több no para :DDD
Én sosem számolgatom mivel nem vagyok vele se előrébb, se hátrább sztrókot meg nem szeretnék idő előtt kapni... :)
Én sosem számolgatom mivel nem vagyok vele se előrébb, se hátrább sztrókot meg nem szeretnék idő előtt kapni... :)
Csabi2019-03-04 19:08:38 // 115332
A 2,4-nél gyűjtögettem a számlákat, amikor eladtam nem mertem összeadni, hogy az összeg ne kísértsen életem végéig :)) Pedig nagy bummok nem történtek, csak karbantartás, "hobby" meg egy kormánymű... Szóval arra jutottam én is, hogy nem számolgatok...
Csabi2019-03-04 19:04:17 // 115331
Én 18-20körül, 3szezonos kb . De új nyárit még nem próbáltam az 59-en, mert mindig használtat koptattam, autó, vagy felni vétel miatt...
Smith2019-03-04 19:02:23 // 115330
Jujj, nem szabad számolgatni. Csak autózni. Az autó nem befektetés, nem térül meg, és mindig sokba kerül. Na jó, a mi autónk egy kicsit többe. De a mi autónk inkább hobbi mint használati tárgy, a hobbi meg mindig költséges mulatság.
RomeoOne2019-03-04 18:45:19 // 115329
Mennyit mész egy évben? Én olyan 15-18 ezret, aminek 60-65%-a nyári gumin megy. Így egy sport gumi 3 szezon maximum. Főleg úgy, ha autópályán használod, nekem meg nagyobb része Paks-BP M6-on.
Hát ja, nagyon rá vagyok pörögve most a Giuliára, de a 2020-at csak meg kéne várni. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e FL Genfben bemutatva.
Hát ja, nagyon rá vagyok pörögve most a Giuliára, de a 2020-at csak meg kéne várni. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e FL Genfben bemutatva.
Csabi2019-03-04 18:31:50 // 115328
Csakis sport, ha már mindegy is :) P Zero-ra szavaztam most , kíváncsi vagyok mit tud majd...
Ha jól értem akkor fél lábbal a Giulia topicban vagy?! :)
Ha jól értem akkor fél lábbal a Giulia topicban vagy?! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 18:24:59 // 115327
Bruttó 460-as fizuval (erős sacc az adókkal) 2 év.....
RomeoOne2019-03-04 18:23:05 // 115326
Vredestein Ultrac Vorti. Sport gumi, szóval nem meglepő. Csak most azt nehéz eldönteni, hogy sport vagy túra gumi legyen a következő. Pirelli P Zero vagy P7 Cintirato. Bár megfordult a fejemben a Hankook S1 evo3 is. Mivel nem tervezek vele már nagyon hosszú távra, ezért lehetne a sport is, mert nem alattam fog elkopni úgy sem. A P7 cinturato-ban az tetszik ,hogy abban van nem XL-es változat is ebben a méretben.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 18:16:47 // 115325
Céges a "drága", mindenről számla van, csak ezért tudom :-)
Ügyködtem rajta pár órát, hogy átlássam mi mibe kerül, és meglepő dolgok jöttek ki. Önmagában a benzin emszthető összeg. Na de összesen, sok évre...
Egy ilyen kategóriájú autó, értékvesztést is számolva kb 11M Ft-ot emészt fel a kasszából 5 év alatt. Ez így cégesen de kb egál hogy hol adózom le. Azé' ez nem kevés.
És egy lízingre kihozott 11-12Millás autó szinte pont ugyanennyibe kerül. A különbség nyilván ott van, hogy a használtnál csak 1.5M érték marad pluszban lekötve az autóban, az újnál meg vagy 7M.
Ennyi a használt előnye. 12.5 áll a mutatványban összesen, amiből eladással másfelet visszanyersz. Az újnál 18-at pengetsz ki, azt a 7-et az autó eladásával tudod realizálni.
Na bonyolult lett... :-) De azért nekem ijesztő számok ezek így :-D És még át sem váltottuk munkaórára. Na annyit dolgozunk 5 év prémium autózásért.
Ügyködtem rajta pár órát, hogy átlássam mi mibe kerül, és meglepő dolgok jöttek ki. Önmagában a benzin emszthető összeg. Na de összesen, sok évre...
Egy ilyen kategóriájú autó, értékvesztést is számolva kb 11M Ft-ot emészt fel a kasszából 5 év alatt. Ez így cégesen de kb egál hogy hol adózom le. Azé' ez nem kevés.
És egy lízingre kihozott 11-12Millás autó szinte pont ugyanennyibe kerül. A különbség nyilván ott van, hogy a használtnál csak 1.5M érték marad pluszban lekötve az autóban, az újnál meg vagy 7M.
Ennyi a használt előnye. 12.5 áll a mutatványban összesen, amiből eladással másfelet visszanyersz. Az újnál 18-at pengetsz ki, azt a 7-et az autó eladásával tudod realizálni.
Na bonyolult lett... :-) De azért nekem ijesztő számok ezek így :-D És még át sem váltottuk munkaórára. Na annyit dolgozunk 5 év prémium autózásért.
Csabi2019-03-04 18:15:26 // 115324
Most vettem új gumikat a TI felnire, na az fáj. Így két évig tuti nem adom el az autót :D...
Hankook fogyott el két év alatt?
Hankook fogyott el két év alatt?
Shadin2019-03-04 17:54:58 // 115323
És nem kalkuláltam az értékvesztéssel ami a TBi-nél a kisebb.
Shadin2019-03-04 17:53:15 // 115322
Nem annyira az üa. dominál egy öregedő autónál, több megy el az egyébre amit a gazdik szeretnek elkenni. Nekem a TBi az elmúlt 2 évre havi ~146k-ban van a javításokkal együtt, ebből csak 60k a benya. 3 literrel fogyasztott kevesebbet a drágább extra nyálból a dízel. 365 vs. 437 jelenleg, ha valaki veszi rá a fáradságot és kiszámolja akkor kiderül, hogy nem akkor a különbség.
RomeoOne2019-03-04 17:53:10 // 115321
*Mármint vettem új 18-as felniket és külön vettem hozzájuk abroncs garnitúrát.
RomeoOne2019-03-04 17:52:27 // 115320
Vannak ilyen rendesek, mint mi, akik vezetik a költségeket :D
Nálam is az üa költség sora adja a legnagyobb számot, bár nem teszik ki az összesnek az 50%-át sem. Még csak az sem igaz, hogy az abroncsok költsége szétoszlik az éveken. Téli gumikkal vettem a kocsit, tavasz elején. Először vettem új nyári gumikat a 17-es felnire, majd következő nyárra vettem új 18-as felniket, 18-as abroncsokkal. A 17-es nyáriakat eladtam, az eladási árat végülis le is vontam a teljes árból, hogy ez ne torzítson (legelső blogbejegyzésem). A téli gumikkal nem voltam elégedett, így abból is vettem egy új garnitúrát (defekt miatt kettőt az előző szezon közepén, kettőt pedig ennek a szezonnak az elején). A 18-as felniken lévő nyári gumik azonban 2 szezon alatt úgy elkoptak, hogy ezt a szezont már nem hiszem, hogy végig tudják futni, szóval jöhet egy újabb garnitúra abból is. Legkésőbb jövőre meg el kéne adni a kocsit. Nem jön ki olcsóra sehogy sem :DDD
Nálam is az üa költség sora adja a legnagyobb számot, bár nem teszik ki az összesnek az 50%-át sem. Még csak az sem igaz, hogy az abroncsok költsége szétoszlik az éveken. Téli gumikkal vettem a kocsit, tavasz elején. Először vettem új nyári gumikat a 17-es felnire, majd következő nyárra vettem új 18-as felniket, 18-as abroncsokkal. A 17-es nyáriakat eladtam, az eladási árat végülis le is vontam a teljes árból, hogy ez ne torzítson (legelső blogbejegyzésem). A téli gumikkal nem voltam elégedett, így abból is vettem egy új garnitúrát (defekt miatt kettőt az előző szezon közepén, kettőt pedig ennek a szezonnak az elején). A 18-as felniken lévő nyári gumik azonban 2 szezon alatt úgy elkoptak, hogy ezt a szezont már nem hiszem, hogy végig tudják futni, szóval jöhet egy újabb garnitúra abból is. Legkésőbb jövőre meg el kéne adni a kocsit. Nem jön ki olcsóra sehogy sem :DDD
cscs2019-03-04 17:36:38 // 115319
:)
én ugyan nem vezetek nyilvántartást, de attól tartok, hogy nálam is ez lenne az arány, ha megnézném a pénzforgalmat a számlámon.
és ezt az 1.9 jtd-re értem.
a TBi-nél gondolni se merek rá, hogy kiszámoljam a benzinköltséget :D
én ugyan nem vezetek nyilvántartást, de attól tartok, hogy nálam is ez lenne az arány, ha megnézném a pénzforgalmat a számlámon.
és ezt az 1.9 jtd-re értem.
a TBi-nél gondolni se merek rá, hogy kiszámoljam a benzinköltséget :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 17:14:17 // 115318
Én ki :-) Kb mégegyszer a szervizköltség.
cscs2019-03-04 16:44:39 // 115317
ja, most látom az adatlapodon, hogy az üzemanyagköltséget is vezeted itt, micsoda pedáns emberek vannak ;)
cscs2019-03-04 16:34:07 // 115316
tankolással együtt is kiszámoltad már? ez csak az olajcsere, szűrők, meg a kopóalkatrészek, gondolom.
Liquid2019-03-04 14:37:13 // 115315
Ilyen Winter iCept EVO-t használtam 2 télen. Semmi bajom se volt vele, mondjuk az tény hogy havat és jeget nem sokat látott. Szárazon és sónedvesen teljesen jó volt, de lehet hogy csak a Q4 volt jó :)
Zselé2019-03-04 14:28:18 // 115314
Én vagyok az :)) Annyit hozzá, hogy téligumiról volt szó. Winter i-cept, vagy mi a neve, ez volt a 2. szezon, kb 40000 km ment bele. Havon és jégen szánalmas a kapaszkodási képessége... persze ettől nyáriba még lehet jó minta!
RomeoOne2019-03-04 13:21:28 // 115313
Nem tudom mi volt neki olyan rossz tapasztalat, nekem a Hankook jó volt 147-en is (Ventus prime 2) meg a 159-en is (V12 evo2)
Angelo2019-03-04 13:10:10 // 115312
Hankook-ot vett tavaly, és idén lehet h újat vesz....(tudom, hogy ez a gyártó már inkább prémiumnak számít...)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 10:22:15 // 115311
Áhh hányan kérdezték ezt meg, hogy miért pont egy adagolós dízel :-)
Talán pont ezért :-)
Az ezüst volt a szívem csücske, de "fő" hosszútávozós autónak egyszerűen kiöregedett.
Persze megtarthattam volna városozni, arra amire a TD van most. Csakhogy ebben meg sokkal, de sokkal jobb a TD.
Tudnám még magyarázni több szempontból is :-)
Te mit tartottál volna meg? Egy 400e-t futott autót, vagy egy akkor még 145e-t futottat, amiben minden az utolsó csavarig gyári és bontatlan?
Nekem nagy tanulság volt érezni a különbséget. A jtd-vel komolyan küzdöttem a gyárias állapotért. Költöttem rá, csereberélgettem az alkatrészeket, hogy OLYAN legyen. És sosem volt annyira újszerű az érzet, mint a TD amihez konkrétan hozzá sem nyúltunk évekig. A TD-be beülök és azonnal elhiszem amit a km számláló mutat.
Nem egy megfogalmazható érzés, használat közben érzed. Az autó feszes, a rugók még olyan magasan tartják ahogy a prospektusban láttad 20 éve, minden frissen működik. Egy újraépített bármennyire karbantartott autó soha nem lesz ilyen.
A kultúráltság? Hallgass meg egy jtd-t. Szerinted kultúrált? :-DDD Dohog mint egy mozdony. Lehet neki szép hangot csinálni fordulaton, de nem jelenteném ki ilyen egyértelműen. Illetve nem írnám le így az előkamrást, ami fordulaton szintén normális hangokat ad. A jtd egy varacskos harciszekér volt. Sosem fog úgy menni, úgy kanyarodni a zöld már csak a puhább futómű miatt sem. De ha nem erre figyelek, csak a vezetés érzetére, akkor az ős traktor nyert. Nincs kettőstömegű, és ez JÓ! Két váltás után rájössz, hogy mennyivel jobb, gyorsabb, közvetlenebb, érezhetőbb. Engem mindig zavart az az alkatrész, szinte éreztem a talpam alatt a nyúlósságát, ahogy a rugók megeszik a gázreakciót, a váltásokat. Ennél, olyan örömmel lehet rárúgni a gázra egy visszagang előtt, hogy fél perc alatt elfelejted, hogy épp ez egy zőccségesdízel :-)
Szinte kéri. Röhögök az ilyen Rev matching gombokon amit újabban látni. Egy egészséges gázfröccs, visszagang és simább a visszaváltás mint amit az Aisin tud a 159-ben. Persze, csak egy rossz adagolós, aminek nem potméter adagolja ECU-n keresztül a gázolaját. És basszus ez is jó :-) Érezhető, és élmény.
Az egyensúlya is jobb a jtd-nél (is...), ez csúszós úton nagyon kijön, de ez nem igazán volt szempont, ugye voltak Q2 terveim anno, az adta volna a kanyartempót, élményt.
De inkább éltem most ki a youngtimeres hajlamaimat. így van egy viszonyítási pont autóm. Ilyen volt régen, és baromira nem volt ez rossz.
Persze, a jtd hiányzott nagyon sokáig, annak a versenyautós rémisztő csörtetését nem nagyon pótolta semmi azóta sem. Hogy baj e, nem tudom :-)
Talán pont ezért :-)
Az ezüst volt a szívem csücske, de "fő" hosszútávozós autónak egyszerűen kiöregedett.
Persze megtarthattam volna városozni, arra amire a TD van most. Csakhogy ebben meg sokkal, de sokkal jobb a TD.
Tudnám még magyarázni több szempontból is :-)
Te mit tartottál volna meg? Egy 400e-t futott autót, vagy egy akkor még 145e-t futottat, amiben minden az utolsó csavarig gyári és bontatlan?
Nekem nagy tanulság volt érezni a különbséget. A jtd-vel komolyan küzdöttem a gyárias állapotért. Költöttem rá, csereberélgettem az alkatrészeket, hogy OLYAN legyen. És sosem volt annyira újszerű az érzet, mint a TD amihez konkrétan hozzá sem nyúltunk évekig. A TD-be beülök és azonnal elhiszem amit a km számláló mutat.
Nem egy megfogalmazható érzés, használat közben érzed. Az autó feszes, a rugók még olyan magasan tartják ahogy a prospektusban láttad 20 éve, minden frissen működik. Egy újraépített bármennyire karbantartott autó soha nem lesz ilyen.
A kultúráltság? Hallgass meg egy jtd-t. Szerinted kultúrált? :-DDD Dohog mint egy mozdony. Lehet neki szép hangot csinálni fordulaton, de nem jelenteném ki ilyen egyértelműen. Illetve nem írnám le így az előkamrást, ami fordulaton szintén normális hangokat ad. A jtd egy varacskos harciszekér volt. Sosem fog úgy menni, úgy kanyarodni a zöld már csak a puhább futómű miatt sem. De ha nem erre figyelek, csak a vezetés érzetére, akkor az ős traktor nyert. Nincs kettőstömegű, és ez JÓ! Két váltás után rájössz, hogy mennyivel jobb, gyorsabb, közvetlenebb, érezhetőbb. Engem mindig zavart az az alkatrész, szinte éreztem a talpam alatt a nyúlósságát, ahogy a rugók megeszik a gázreakciót, a váltásokat. Ennél, olyan örömmel lehet rárúgni a gázra egy visszagang előtt, hogy fél perc alatt elfelejted, hogy épp ez egy zőccségesdízel :-)
Szinte kéri. Röhögök az ilyen Rev matching gombokon amit újabban látni. Egy egészséges gázfröccs, visszagang és simább a visszaváltás mint amit az Aisin tud a 159-ben. Persze, csak egy rossz adagolós, aminek nem potméter adagolja ECU-n keresztül a gázolaját. És basszus ez is jó :-) Érezhető, és élmény.
Az egyensúlya is jobb a jtd-nél (is...), ez csúszós úton nagyon kijön, de ez nem igazán volt szempont, ugye voltak Q2 terveim anno, az adta volna a kanyartempót, élményt.
De inkább éltem most ki a youngtimeres hajlamaimat. így van egy viszonyítási pont autóm. Ilyen volt régen, és baromira nem volt ez rossz.
Persze, a jtd hiányzott nagyon sokáig, annak a versenyautós rémisztő csörtetését nem nagyon pótolta semmi azóta sem. Hogy baj e, nem tudom :-)
Shadin2019-03-04 10:08:07 // 115310
TBi-nél egyértelműen sw. hiba, nálam nincs jelen a squadrával.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 10:03:17 // 115309
A box az dízelnél azt tudja, mint a favágó "duration" elcsalós remap. A komolyabb box-ok, amik nem csak az injektorra csatlakoznak sem sokkal jobbak. Plusz szörnyű gázreakciót csinálnak. Az enyém valami öntanulós cucc volt, kétszer ugyanolyan gázadásra ugyanúgy nem reagált. A közepes gáz meg felejtős, nem tudhatod mi történik, hol kapcsol át nem megy állapotból a mindent bele állapotba :-DD
Csabi2019-03-04 09:36:22 // 115308
Alacsony fordulat-tartományban ahol nincs levegő valóban alig érezni (nem kell a korom...:) ), viszont 2500-3000 fordulat felett egyértelműen érezhető a többlet. Bár ez a 2,4en is ilyen volt, amikor Robi odaadta pár hónapra a box-át.
Shadin2019-03-04 09:27:02 // 115307
Net-en rendelt progit néztem, hát bakker amit abban gányoltak az nem semmi. Hideg meleg tb nyomás fel 1.6 bar-ra, üa. nyomás limiter kiiktatva stb. A Squadra kezd jobb lenni érzésre, pedig nem nyúltam bele csak éppen.