Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2019-03-04 09:23:06 // 115306
A box pont annyit tud mint a gyári overboost üzemmódban azaz letaposós módon...
Alig van különbség, a többi placebo :-( Yani-val leteszteltük.
nustooo2019-03-04 08:41:48 // 115305
Sziasztok!

Tegnap beülés után/közben sikeresen letörtem a tempomat kart a térdemmel.
Tudja esetleg valaki, hogy lehet-e külön csak ezt a kart cserélni? (Amennyiben igen, vajon létezik-e új, vagy csak bontott?)
zoli9782019-03-04 05:58:06 // 115304
Sziasztok, napfénytető sin amiben csúszik az ablak, hidegen ha rossz úton megyek valami kattogás hallatszik a bal olali sintől. De egy 5-10 perces utazás után már nem hallatszik. De biztos hogy onnan jön mert ha megmozgatom is hallom persze ez is csak hidegen lehet.
droberto2019-03-04 00:16:41 // 115303
Ez jó. :)
Köszi a hasznos adatokat.
droberto2019-03-04 00:15:09 // 115302
De miért? :)
Miért a kamrás zöld, és miért nem kultúrált FL-es Unijet? Nem értem. Az felszereltebb és újabb is volt.
Zolibácsi2019-03-03 22:41:23 // 115301
biztos is :-), ahogy a szerelőm mondja.... a tető kárpiton kívül már mindent cseréltünk :-)
_ÁRPÁD_2019-03-03 22:39:33 // 115300
Valaki programozta már újra a kulcsokat MES-el?...szimulációban nem tűnik komplikáltnak :) De ha van köztönk valaki szívesen meghallgatom a tanácsait.
Liquid2019-03-03 21:35:33 // 115299
159: 420e/év (ebben nincs benne hogy most kell gumikat vegyek, és megint folyik az olaj...), 6.5 év kb. 80e km
Panda: 75e /év, 9.5 év, 28e km
156: 162e/év , bő 6 év 55e km
A konklúzió: a nagyobb majom több banánt kér :)
Minél fiatalabb, extrább, gyorsabb és erősebb, annál több banán kell neki :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 21:28:11 // 115298
De nem tettem, látod elengedtem :-) Muszáj volt . És utólag nézve így lett jó, végül most van egy kikasznizott, újszerű 146-unk, amit nagyon szeret az egész család. Nem bánom, hogy a zöldnél gurult el a gyógyszer, nem az ezüstnél.
droberto2019-03-03 20:47:04 // 115297
Ha kikaszniztad volna, az is 350-be lett volna. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 20:40:15 // 115296
A 146 jtd-t is megnéztem, ha már ott a blogja. Az 9 év alatt 260e/év szervizköltségen futott (felnit ezt azt extrát is számolva). 185e km-t ment ezalatt, egyetlen, alkatrész hiba miatti lerobbanással.
droberto2019-03-03 20:37:30 // 115295
Ha megtartanád, 3 év alatt visszamenne 300-ra. :)
droberto2019-03-03 20:35:31 // 115294
170k-210k km. (40 k km)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 20:34:59 // 115293
Ezért relatív :-) Egy hobbi autó is elnyeli ezt, de egész használható újba is lehet ülni ennyiből. Nálam a TD 100e/évvel zárta volna a történetét 7 év alatt, ha nem válik hobbivá.
Így hirtelen 240-re ugrott, most. :-)
droberto2019-03-03 20:33:14 // 115292
380.000,-Ft/év (7,5 év átlaga)
Ebben nincs semmi adminisztrációs-, adó-, úthasználati-, mosási-, üzemanyag és egyéb költség.
Zolibácsi2019-03-03 20:24:45 // 115291
Nálam is valahol 500 ezer per év felett van amit rá költöttem és 4 év. 44 ezer km.
Giulietta eddig 100 ezer per év de csak másfél éve van meg és 25 ezer km ment bele.
Piritu - 1.000.0002019-03-03 20:05:43 // 115290
elemlámpával jártam már így :-D
Piritu - 1.000.0002019-03-03 20:04:38 // 115289
A Spiderre ennél több megy rá...
..aztán nem is high tech diesel :-DD
_ÁRPÁD_2019-03-03 20:02:17 // 115288
:) Nem, mivel ki is mértem az érintkezőket. biztos ami biztos alapon...
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 20:02:11 // 115287
Ha úgy nézzük igen, én az átírást is beleszámoltam. Az is pénz :-)
Ahogy mások blogjait is néha nézem, reális az évi 500-zal számolni. Az hogy ez sok e, relatív.
Piritu - 1.000.0002019-03-03 19:56:12 // 115286
Egy hülye kérdés: nem fordítva van benne az elem?
_ÁRPÁD_2019-03-03 19:50:56 // 115285
A másik kulcs tökéletes, csak amibe elemcsere volt az nem akarja az igazságot :(
Zolibácsi2019-03-03 19:30:20 // 115284
Excel ide excel oda, vettem ma egy 19" tomasson felni garnitúrát. Ép ésszel nem tudom még magyarázni és a feleségem sem beszélt le róla. De 80 ezerért nem tudtam ott hagyni, persze kicsit foglalkozni kellene vele, de eladásra jó lesz :)
Smith2019-03-03 19:26:58 // 115283
Az indításhoz nem kell a nyitóelektronika működése a kulcsban. Elég az immo chip, hogy ott legyen, a többi "csak" mechanika.
droberto2019-03-03 19:21:05 // 115282
Sőt, ha blogodban mindet vezetsz, akkor most is 400k Ft/év alatt vagy bőven.
droberto2019-03-03 19:17:24 // 115281
Szedd le az akkusarut 1 percre. Tedd ki-be az elemet. Próbáld a másik kulccsal.
Mennie kell.
droberto2019-03-03 19:12:33 // 115280
Akkor kb ugyanezt mondjuk: 500 x 3 év = 1,5 M. (Mert ugye már '19 van.)
Egyébként nálam voltak nyugodt évek is, amikor bőven 100 alatt volt a költés (2014-2017). Sajna a 19-es gumi, drága olaj és szűrők igen megdobják a fenntartást.
10 éves távlatban, ha csak ilyen keveset mész átlagban azért szerintem nálad lemenne 300-350k-ra az éves fenntartás.
_ÁRPÁD_2019-03-03 19:07:10 // 115279
Sziasztok! Járt már valaki a kulcs elem csere után nem nyitja és csukja az autót a kulcs, de viszont indítja.
Ötlet? Vagy egyből szakihoz vigyem...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-03 18:40:48 // 115278
azaz... ismerős hang, csak kösd le a gömbfejet és kézzel mozgasd meg a lengőkart olyan szépen fog nyekeregni ....
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 18:36:14 // 115277
Nekem zsugor ásványvíz hangot ad, inkább még a gumi nyikorog a fémen. Talán :-) De nem tudom..
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 18:34:12 // 115276
Van erre excelem, pontosan látom a költségeket és hogy ehhez képest egy új mit kér. Elég bonyolult egy excel, mert lízinggel és féláfával is számol, de szerintem egész világos képet ad, látszik a lényeg.
A 2M úgy ertendő, hogy összesen 4 év alatt. Évente 500e eddig a költség. Váltóolaj, szélvédő csere, olajak, szűrők, gumi, rugó, lengőkarok.
Nem lesz kevesebb ezután sem, jön a vezérlés, olajok, szűrők, téli garnitúráva, és 21-ben újra váltóolaj, mivel 60e a ciklusa. Plusz az apró egyebek, amiket még nem tudok. Map szenzor, vagy mégegy rugó, ki tudja. Nyugodtan lehet 500e/évvel számolni, és ez 13e km-re eső költség. Ez ennyi :-) És még ne is panaszjodjak, mert egyelőre semmi hajmeresztőt nem produkált a verda, egész becsülettel szolgál. Addig szeretem eladni, amíg ennek a megnyugtató tudatában tudom tovább adni. Normális állapotban, nem a lejtőn már megindulva.. Ezért 2021 a végső dátum, addigra biztosan mennie kell.
droberto2019-03-03 18:31:20 // 115275
Én nem aggódom. Pont ezért cseréltem ki a segédberendezéseket.
Tisztában vagyok vele, hogy a Userek 95% bele se akar/tud gondolni a műszaki dolgokban, de sajnos ettől még kopnak/használódnak a dolgok.
(Sz@pni viszont ettől függetlenül ők sem szeretnek, ezért ülnek ők a levetett használt prémium dízeleikből, új, egyszerű (nem prémium-tömegmodell), lehetőleg szívó benzinbe.)
Az meg, hogy én gondolok rá, nevezzük hobbinak. :)
forrasr2019-03-03 18:28:04 // 115274
így ez kívülről komolyabbnak tűnik mint a régebbi konstrukció(147-156-166) gondolom ha túlhúzzák összeroppan a fém palást aztán azért érnek össze
tirex2019-03-03 18:22:51 // 115273
Köszönöm a hozzászólásokat lengökar és turbócsö ügyben. Összegzek: turbóolajvisszafolyó bontott van már új tömitésekkel, lengökart szilikon nélkül nyomatékra húzzuk.;)))
forrasr2019-03-03 18:22:25 // 115272
hja annyi még, hogy az utángyártottakból sokszor kifelejtik a kenést-így sajnos tiszavirág életű még a leggondosabb beépítés esetén is. Abban igazság van, hogy ezt nem kell terhelés alatt lehúzni, mert ha megfelelő nyomatékkal van lehúzva akkor el tud fordulni a fém a gumiágyban, azonban ha nincs kenés, nagyon gyorsan elkopik a gumi, elkezd lógni az egész bemegy a szennyeződés és iszonyatosan nyekereg.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-03 18:19:48 // 115271
nem lehet szétszedni úgy van préselve a fém a fémen nyikorog ha összébb van húzva...
forrasr2019-03-03 18:16:50 // 115270
Ha a felső lengőkar szilent a "szokásos" fém-gumi csapágy kapcsolat, akkor javaslom bele a Klüber Isoflex Topas NB52-es kenőanyagot, ez nem kezdi ki a gumit, és tartós kenést biztosít. Szét kell szedni az új szilentet és megkenni, a 166-nál-meg gondolom a többinél is- a gyári újak is meg vannak kenve, csak elég kevés bennük a mennyiség.
tirex2019-03-03 18:09:51 // 115269
Ne haragudj nem kótekedni akarok de ha Te minden úton azon aggódsz hogy mi fog történni éppen a kocsival akkor inkább bele se ülj. Én minden hétvégén 1000 kilométert csapok ausztriába és vissza de meg sem fordul a fejemben hogy jajjajj nehogy baj legyen. Nyugodtan indulok el mindig és ha véletlenül gond lesz majd valahogy megoldjuk. Tudom hogy rendben minden, véletlen hiba pedig mindig benne van a pakliban. Ha megáll majd ráérek akkor agyalni és megoldani.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-03 18:07:06 // 115268
hát nekem ugyan azzal a csavarral lett berakva a második lengőkar csak nem húzták szarrá így nem is nyekergett...
droberto2019-03-03 18:05:36 // 115267
Mi van neked a 2M-ban 21'-ig?

Én addig max.1,5-et költök rá kb, így:

- 150 nedv és szűrőcsere
- 250 kuplung + DMF
- 150 fény, polír, fólia
- 250 nyári gumi
- 200 új téli kerék
- 250 futómű
- 200 extra

Ennek a felét egy új autóra is rá költeném én és szerintem te is. Ha nem többet. :)
És akkor, ilyenekről, hogy biztosítás, Casco, ne is beszéljünk.
Ezt is vedd figyelembe.
droberto2019-03-03 17:50:33 // 115266
Én a 2. sorra tippelek.
droberto2019-03-03 17:49:18 // 115265
Gondolom sok szerelőnek van E18-as csillag cserélhető fejű nyomatékkulcsa...
Illetve biztosan sokan tudják a meghúzási nyomatékot.
Ez az E18 fejű csavar M12-es vagy M14-es?

Melyik sor lehet ez?
Ti be tudjátok azonosítani?

Nem elképzelhetetlen, hogy cserélős nyúláscsavarral van dolgunk.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 17:09:45 // 115264
Oksa, jövő héten úgyis felrakatom a malomkerekeket, nem várom meg a sorban állást. Viszek tolómérőt, amíg lent kerék, méregetek. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-03 17:03:54 // 115263
az elég persze és az első szilent megy össze ... majd mérd meg tolómérővel kb 1,5mm lesz a kettő között
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 17:00:46 // 115262
Áhh köszi! Gondolom a szilent az helyből csere így? Veszek két szett TRW szilentet, aztán visszaviszem, hogy csinálják meg rendesen.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 16:58:41 // 115261
Ezt értem, de tegyük félre a szerelem faktort, pont ezt mondom.
Neked megéri. Még pár embernek akinek a 159 a minden. Másnak ez, mondhatni
kívülállóként, értelmezhetetlen.
Abszolút értem, tisztelem a hozzáállást, de ezt úgy hívják, hogy hobby :-))
Nekem 2021-ig tart az előzetes terv, addig rá fog menni 2M, ja marad addig. Nem megelőzőleg, hanem csak úgy. Egy 9M Ft-os autó lízingjét 'eszi' meg havonta a fenntartása. És én még nem kezdtem galvanizálgatni, előre rákölteni. Ez még így vállalható, mert mondhatni mit kapni 9-ért... avagu mire lehetne cserélni? De azon a szinten amit írsz, egy komoly új autó lízingjét már nem költeném rá.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-03 16:49:02 // 115260
nyomatékra kell húzni, ha túlhúzzák összébb megy a perselyezés és el kezd nyekeregni... a piros 59-nél megszívtam aztán beraktam egy utángyártott minőséget amibe 40e km-et beleraktam és nem nyekergett csak eladtam az autót...
droberto2019-03-03 16:45:30 // 115259
Ja, 5 éves korában kapott egy igen becsületes Mike Sanders-es üreg és egy Permafilmes alvázvédelmet.
droberto2019-03-03 16:42:07 // 115258
Ezért nem veszünk 15+ éves prémiumautót. :)
Én 3,5 évesen vettem, persze minden eset más és más.
Tavaly cseréltem: turbót, porlasztót, szívósort MAP szenzorostul, a magasnyomású csöveket csak UH tisztítattam, EGR-t, vezérlést, izzítógyertyákat, szűrőket, kipuff szelepeket, minden tömítést, bilincseket, a többször használatos kötőelemeket galvanizáltattam, a kipufógórendszert korróziómentesítettem és preventív bevonattal láttam el.
A kuplung és vsz. a hajtás most fog jönni. Ezen kívül lassan elérnek a futómű alkatrészek és az új abroncsok.
Ja, hogy már több mint 6-ba van? Lehet, de nem érdekel, amikor egy olyan autóban ülök, amit imádok. És nincs olyan típus (mivel nincs Giulia SW), amire jobban vágynék.

És te szoktad, mondani, több évre vissza kell osztani a költségeket. Én 2011-től számolom legalább 2024-ig.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak