Fórum >> Típusok >> 159

droberto2019-03-03 16:45:30 // 115259
Ja, 5 éves korában kapott egy igen becsületes Mike Sanders-es üreg és egy Permafilmes alvázvédelmet.
droberto2019-03-03 16:42:07 // 115258
Ezért nem veszünk 15+ éves prémiumautót. :)
Én 3,5 évesen vettem, persze minden eset más és más.
Tavaly cseréltem: turbót, porlasztót, szívósort MAP szenzorostul, a magasnyomású csöveket csak UH tisztítattam, EGR-t, vezérlést, izzítógyertyákat, szűrőket, kipuff szelepeket, minden tömítést, bilincseket, a többször használatos kötőelemeket galvanizáltattam, a kipufógórendszert korróziómentesítettem és preventív bevonattal láttam el.
A kuplung és vsz. a hajtás most fog jönni. Ezen kívül lassan elérnek a futómű alkatrészek és az új abroncsok.
Ja, hogy már több mint 6-ba van? Lehet, de nem érdekel, amikor egy olyan autóban ülök, amit imádok. És nincs olyan típus (mivel nincs Giulia SW), amire jobban vágynék.

És te szoktad, mondani, több évre vissza kell osztani a költségeket. Én 2011-től számolom legalább 2024-ig.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 15:32:21 // 115256
Robi.. ez fantazmagória. Álomvilág :-) Ha hajtottál már autót amiben 3-400e km van, és közelebb vagy a 20-hoz mint a 10-hez, tudhatod, hogy ennek így nincs értelme.
Ha mindenből gyárit és mindent elven kicseréled a fél autót, tény hogy jó lesz. Mondjuk a futóműve. Akkor cserélj turbót, egr-t, porlasztókat (és beszéljünk egy 8v jtd-ről, nem is egy komolyabbról), kipufogórendszert katalizátorostól, nagynyomású pumpát, és Bosch előírás szerint a CR csövet az összes csatlakozó csövével. Mindezt egy pormentes műhelyben (előírás volt). A szenzorokat mindet. Fordulatszámtól a MAP-on keresztül a LMM-ig.
Aztán kettőstömegűt, kuplungot, automatánál szeleptömböt (olafiltert esetleg a váltóban és kuplungokat) és jöhet a következő vidám 200e km, ha közben ki nem rohad alólad az autó :-DDDDD

Lehet hogy sarkítottam, de ez így nem reális, pláne ilyen bonyolultságú autóknál. Ha hiba van, meg kell javítani normálisan. De agy autó avulásával akár csak lépést is tartani egy idő után sziszifuszi meló, és eljutsz arra a pontra, amikor már Te leszel az autóért, és nem az érted.
Az érzelmi vonulat más. Ha szereted, örökre megtartod, akkor az ember ezt önmaga megynyugtatására pénzt nem számolva boldogan meglépi. Ezt vonatkoztassuk el az autótól, mint műszaki tárgytól, amit ésszerűen üzemeltetni kell.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 14:57:05 // 115255
Engem jól kioktattak, hogy ezeket már nem kell terhelten lehúzni, mindegy neki. Hiába kértem külön. Örülök, az egy éves lengőkar meg is szólalt ma. Ezt mondom, nincs szerelő, irreális így fenntartani egy ilyen autót. És ez csak egy sima felső lengőkar volt.

Zsír spray semmiképp ne kerüljön a gumi alkatrészek közelébe, mert tönkreteszi!
Ha valamivel fújkálni kell, az teflon legyen.
De ha menthetetlen a szilent, az külön is cserélhető, pár ezer Ft. Nekem ez a meccs még most jön. Vagy a PTFE spray, még nem tudom.
droberto2019-03-03 14:01:37 // 115254
A csőből - persze egy új mindig jobb és a hivatalos álláspont szerint is cserélni kell -, de lehet megpróbálnék egy bontottat, hiszen ez egy elég nagy keresztmetszetű cső és ennek tönkremenetele nem egy tömeges jelenség.
A tömítésből viszont vegyél újat.
Persze a rámenő olajcső már más tészta, azt nagyon ajánlott cserélni. A szűrőt pedig kötelező.
Sőt 150k km-enként én a UM-ba is beleírtam volna a szűrő cserét.
droberto2019-03-03 13:56:08 // 115253
Igen a felső lengőkart kevesen szerelik be szakszerűen. :(

Áhhh...
Légyszi a szilikont ne! Azt messzire vidd az autódtól.
Ezt hagyjuk meg a csajoknak. :)
alfa155gyuri2019-03-03 13:53:05 // 115252
De mindenképpen szedjétek le a porvédőt és tömjétek meg rendesen zsírral mert ami benne van az vicc .
droberto2019-03-03 13:52:24 // 115251
Én is csak a margóra jegyzem fel, de ez a karbantartási stratégia, amit az autóikkal végez az átlag magyar az katasztrófális.
(Bocsi, hogy nálad jött elő.)

Miért lenne szentségtörés, hosszútávon kicserélni az összes futóműalkatrészt, ha pontosan tudjuk, hogy 2-300k km között nagyjából minden megmurdel és hosszú távra tervezünk? Miért a következő tulajnak csináljuk meg, amikor magunk is élvezhetnénk újabb 8-10 év és a 2-300 k km-t a gyári új futómű adta mindennemű előnyét?
Miért kéne 70%-al előbb lecserélni a gumiabroncsainkat az elfáradt szilentek miatti félrekopás miatt? (Ne csak a statikusan beállított jóságra gondoljunk.)

És igen így van, a motor még eklatánsabb példa erre.
Miért ne érné meg egyszerre, ha már úgyis szétszeded valamilyen okból, minden belétható időn belül meghibásodó segédberendezést kicserélni?
Miért kelljen minden hosszabb úton azon agódnod, hogy mikor mi dobja be a kulcsot?
Tudom szembe szél, de miért kelljen minden hosszabb úton azon rettegni, hogy most mi fog vajon elromlani?
Miért kelljen több havi fizetést kifizetni egy külföldi autópályás lerobbanásos hazahozatalra?
Mikor tudjuk már az autóknál hibaelhárító karbantartást végleg elfelejteni?
tirex2019-03-03 13:49:25 // 115250
Igazából csak a cső olajos alul nyakban, hogy ott most pontosan hol folyhat nehéz megállapítani. Turbó még eredeti de 275ezer van benne. kezdjük a csővel azaz olcsóbb. :)) Lehet hogy nem terhelés alatt húzták meg a lengőkar csavarjaitt és azért szívat. Kilazítjuk akkor, beszilikonozzuk és terhelés alatt húzzuk vissza, hátha. Köszi
droberto2019-03-03 13:32:17 // 115249
Ha valóban ennyi a méter és nem szar utakon ment 600-al akkor ez nem sok. Igaz már 13 éves.
Ha hosszútávon gondolkodsz, és idejekorán nem akarsz újbóli kopogásokat, szeretnéd, ha ugyanolyan hangja lenne, ugyanúgy tompítana, úgy állna a kerék, akkor gyárit vagy annak megfelelőt vegyél. (Lemförder, TRW)
droberto2019-03-03 13:28:00 // 115248
Fújd be szilikonmentes gumiápolóval.
Milyen márka?
droberto2019-03-03 13:27:18 // 115247
Biztos, hogy a cső repedt? Lett már a turbó piszkálva? Nem inkább tömítés?
Vigyázz az olajodra...
beeep1462019-03-03 13:22:52 // 115246
Biztosan nem fogunk mindent kicserélni egy morgás-kopogás miatt, és nem is anyagi hanem elvi okból. Nem értek egyet ezzel a megoldási módszerrel, így könnyű. :-) Megyünk tovább, köszönöm a válaszokat!
beeep1462019-03-03 13:20:23 // 115245
Köszönöm, közben googliztam én is, és ezt a nagyságrendet látom.
tirex2019-03-03 12:54:18 // 115244
Nem akarok beleszólni de azért az egész hóbelevancot kicserélni egy valami kopogás miatt? Így könnyü autót szerelni, cseréljünk ki mindent akkor biztos jó lesz. Akkor ennyi erővel csinálhatnak egy motorfelújítást is mert majd egyszer az is kifekszik. Hibafeltárás és a rossz alkatrész cseréje. ez az autószerelés.
Liquid2019-03-03 12:38:08 // 115243
az első 4 lengőkar önmagában közel 200e ft, csak anyag...
beeep1462019-03-03 12:21:14 // 115242
150.000 km van az autóban. Ha csak valami helyrehozhatatlan műszaki zűr nem lesz akkor mindenképpen megtartanám még sokáig. Tehát akkor jól veszem ki a hsz-edből, hogy ez nem is olyan durva ár erre a munkára?
beeep1462019-03-03 12:19:05 // 115241
Köszi, az első gondolatom nekem is ez volt, mert így valóban megoldható a probléma.. :-D
tirex2019-03-03 12:11:08 // 115240
Nincs már meg a számla mert kidobtam, a tököm gondolta hogy ez lesz. Eddig csak hallottam róla hogy nyikoroghat de csak hisztinek gondoltam. Mondom biztos picit nyüszög és felfújják a dolgot. Na most tapasztalhatom hogy valami botrány hangja van.
tirex2019-03-03 11:58:18 // 115238
Ja kössz a választ, akkor nem tévedtem. Felsö lengökarszilent nyikorgást orvosolt már valaki sufnituninggal? Gyalázat hangja van és nemrég lett cserélve. Ráadásul nem olcsót vettem pont ezért hogy ne nyikorogjon.
tirex2019-03-03 11:49:56 // 115237
Annyi hogy tiszta olaj volt alul minden amikor olajat cseréltünk egy hete,és azt hittem a turbó haldoklik.Tegnap lemostam alul mindent és úgy néz ki elrepedt az a cső mert egy pesti út után csak az a cső olajos.
droberto2019-03-03 11:44:25 // 115236
Azt lehet, hogy közben kormánymű. :)))
droberto2019-03-03 11:43:45 // 115235
Ha ennyi mindent cserélnek és csak ennyi akkor vagy nem gyári vagy annak megfelelő AM, vagy nagyon olcsó.
Egyébként ha van rávaló pénzed, és sokáig megtartod és van már negyed/harmad millió km a vasban én kicserélnék egyszerre mindent a helyedben. Előbb utóbb úgy is minden tönkremegy.
Ha nincs akkor sincs nagy tragédia. Ebben az esetben egy aknán állva kézzel tapizva reprodukálnám a hibát. Ahonnan jön a kattogás csak azt cserélném ki. :)
Piritu - 1.000.0002019-03-03 11:37:37 // 115234
Gyakorlatilag mindent ki akarnak cserélni.
Az én olvasatomban ezt azt jelenti hogy fingjuk sincs hogy mi ropog...
beeep1462019-03-03 11:29:07 // 115233
Sziasztok!
Topictársi tanácsra lenne szükségem. A cég aki felújítottam pár napja a váltómat, adott egy ajánlatot a futóművel kapcsolatban is. A tünet, hogy álló helyzetben, illetve kis sebességű kormányzásnál ropogó hang hallható. Menet közben nincs hang, és egyéb tünetet sem hallok..
A lényeg:
- első alsó lengőkar mindkét oldal
- első felső lengőkar mindkét oldal
- axiál csukló mindkét oldal
- kormány összekötő rúdfej mindkét oldal
- stab. pálca 2 db
- stab rúd szilent 2 db
Mindez beszereléssel 275.000 Ft.

Biztos, hogy a fenti tünethez ennyi mindent cserélni kell? Illetve ez iszonyat húzós árnak tűnik nekem. Tisztában vagyok vele, hogy mennyiben kerül fenntartani egy ilyen autót, de a lehúzást nem szeretném. Köszönöm a válaszokat.
Haddel2019-03-03 10:32:57 // 115232
Én ezt a Bosch-t szoktam venni Autodoc-ról.Nincs vele bajom.

Legutóbb rendeltem egy ilyen olcsó cuccot is kipróbálásra,de még nem használtam,majd jövő héten úgyis olajat cserélek ,akkor ezt is felrakom.
jackdonnelly2019-03-03 10:11:55 // 115231
hali,
milyen ablaktörlőt ajánlanátok előre és honnan?
köszi
droberto2019-03-03 10:01:15 // 115230
Leírtad: Turbó kenőolaj visszafolyó cső. :)

Mi a bajod vele?
tirex2019-03-03 08:53:55 // 115229
Ja bocs, 1.9jtdm 8V motor 120LE.
tirex2019-03-03 08:52:47 // 115228
Üdv! Nem tudja véletlenül valaki mi a pontos neve annak csőnek ami a turbó középrésztől jön le és a motorblokkba csatlakozik az olajteknő felett.Kb 25 cm hosszú, 2cm vastag és olyan mint egy harmonikacső csak merev fém az egész. Valami résolajcső lehet amin a turbóhoz küldött kenőolaj folyik vissza.
droberto2019-03-02 21:21:21 // 115227
"Szerintem a fogyasztás csökkentés, és hatékonyság miatt tették előre." - Ez így van. Meg azért, hogy ne legyen annyi regenerállással összefüggő hiba. Az 1.9, 2,4-nél a szűrő túl messze van a motortól és a katalizátortól, sokkal több gázolaj kell a tisztításhoz. Sokkal nehezebben érhető el / tartható a szükséges T>620-630°C. Főleg városban.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 20:59:14 // 115226
Folyamatban, kettő is.:-DD De ez van, ehhez kell néha egy kis agyeldobás.
Csabi2019-03-02 20:54:11 // 115225
Szerintem a fogyasztás csökkentés, és hatékonyság miatt tették előre. Ha a menetszélből eredő hűtés elkerülése miatt tették volna, akkor egyszerűen leszigetelik és a probléma megoldva.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 20:54:07 // 115224
Pályán a "virtuális motor modellje" szerint spontán regeneráció van. Nekem is simán 7-800km-t elfut két regenerálás közt tisztán autópályán (saját programmal). Országúton 500km. Ebben erősen az is benne van, hogy a korom mennyiség nem /km-re számolódik, hanem nagyjából üzemórás. Majd nézd meg, saccra üzemórában ugyanannyit mész el országúton, mint városban két regen közt.
Nekem általában megvárja a 98%-ot amúgy. Nekem fejben mindig megvan, hogy hány km-nél várható, kb akkor is kezdi és stabilan 12 percen belül végez körülményektől függetlenül.
Összehasonlításképp Imi barátom Mondeojánál (2.0 tdci) nem tudod megmondani, hogy mikor regenerál. 2 éve napi városozik úgy, hogy soha nem tudott róla, hogy fut e regen, vagy nem. És 7.5l az átlag fogyasztása. Kicsit okosabban csináltak meg valamit. Ezért remélem, hogy a 2.0 jtdm is kicsit már okosabb, és lehet user only hajtani, nem kell figyelni. Én elvagyok vele, de ez ebben a formában nem mindenkinek való (pl tesóméknak biztos nem).
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-02 20:45:35 // 115223
Simán, mindent megbeszélünk... fejlessz valami egyedit addigra :P
Csabi2019-03-02 20:43:39 // 115222
Inkább úgy mondanám, hogy ugyanolyan mint a többi. Azért a 2.0-nak is vannak típushibái. Ilyen például a műanyag EGR fedél, a szivárgó szívósor, és a JTD-k mumusa a fordulatszám jeladó is tovább kísért. Megnyugtató, hogy az EGR szelepet rendbe rakták, sikerült olyan típust választani ami bírja a strapát...
A 2,4 programját nem értem miért nem korrigálták, a nehézkes indulás is egyértelmű programhiba. Ebben még a TBi szintjén is vannak gondok, hogy indulás után lefulladnak...Ez mi, ha nem szoftverhiba..
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 20:40:43 // 115221
Nem eszik azt olyan forrón :-) De majd megdumáljuk :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-02 20:34:12 // 115220
Mert túl komolyan szoktál kirohanni :)))
droberto2019-03-02 20:29:33 // 115219
Attól, hogy mögötte ott van a motor, meg a többi berendezés. Szerintem sokkal kisebb ott a tömegáram és a sebesség, mint alul.
Múltkor mentünk Pestre, mínusz 5-ben, az M6-on. Mikor kezdett regenerálni?
Mikor beértem Budaörsre és bolyongtam a kis utcákban. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 20:20:57 // 115218
A lényeg, hogy a 2.0-val nincs igazán gond, tesóméknak az optimális motort szeretném javasolni, hogy ne a kínlódásról szóljon az Alfázásuk.
A 2.4-nél rossz a gyári program ,ebben 99% biztos vagyok. Annyira késői befecskendezéssel operál, ami eleve plusz hőterhelés. A regen előtöltése piskóta a normál állapothoz képest. FHP után 10 fokos EOI az nonszensz. Ha 200-zal küldöd, normálisabb időzítésen megy a motor, mint 140-nél. A fogyazsztás adatok programozás után szépen visszaigazolják. NIncs az őrült hőokádó motortér, halkabb, kevesebbet eszik, könnyebben szalad.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-02 20:13:00 // 115217
Na ezért kell inkább élőben.. túl komolyan vesztek :-))
Csabi2019-03-02 19:48:49 // 115216
Ha nincs más lehetősége elindítja. Ahogy az előbbi képemen is látszik 90%-os tömődöttségnél kezdte el a regent úgy, hogy csak autópályán mentem vele azt a 830 km-t.
Ha országúton megyek akkor ahogy eléri a 70%-ot elindítja a regent, ha minden feltétel adott... Pályán várt 90ig...
Giuntini2019-03-02 19:39:26 // 115215
Én nálam általában akkor indítja el a regent, mikor rámegyek az autópályára. A hőterhelés miatt, visszaveszem a tempót, regen alatt 120-al megyek.
Csabi2019-03-02 19:25:24 // 115214
Mitől kisebb, amikor pont nagyobb felületen éri a menetszél, igaz tompítva van a hűtők miatt, de akkor is merőlegesen éri, míg az alján,mondjuk úgy, hogy súrolja.
Az autópályás regen "kerülésre" szerintem, a motor amúgy is nagy hőterhelése ad okot.
Tavaly VTT-re menet lőttem pont egy képet, amikor 32fokban 140körül már 96°-ra állt be a hűtővíz...Ha erre ráindít egy regent, az még növeli a hőfokot...szerintem ezért.
(Nem mellesleg ez ugye a termosztátnál mért hőfok, ami a blokkban egyes forró pontokon akár már forrás közeli lehet...)
droberto2019-03-02 19:12:13 // 115212
Egyébként szerintem abban számít legtöbbet az eltérő elhelyezés, hogy a motortérben kisebb a menetszél hűtő hatása. Könnyebben eléri a kritikus hőmérsékletet.

Jelenleg ez az egyetlen teóriám arra is, hogy miért nem szeret nagyobb tempónál (V>100km/h) regenerálni.
Mindig autópályáról lehajtva, városba beérve kezdi el.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-02 19:00:32 // 115211
Őszintén? Simán :DDDDD
Csabi2019-03-02 18:44:48 // 115210
Legutóbb, tisztán autópályás használat mellett 830km-ig bírta...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak