WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 20:02:20 // 114971
Unicum tartó :-)
beeep1462019-02-21 20:01:41 // 114970
Ez az én szegénységi bizonyítványom, nem értek az autókhoz, csak használom őket.. :-D
Gömbakármi, nem biztos, hogy jól emlékszem.
Gömbakármi, nem biztos, hogy jól emlékszem.
Shadin2019-02-21 19:50:32 // 114969
Egy biztos, toronycsapágy az nem igen van.
Mi az a gömbtámasz?
Mi az a gömbtámasz?
beeep1462019-02-21 19:27:11 // 114968
Üdv!
Ugyanez a helyzet nálam is pár hete. Reggeli indítás után állok ki a garázsból és kattan egyet jobbra is balra is. Ha megyek 25-30 km-t és bemelegszik akkor nem hallom. Többször nézte 2 szaki is, de semmi ötlet.
Tegnap visszakaptam a kocsit a váltó felújításból, ami alapvetően jól sikerült, de azóta a kattanáshoz hozzájött, hogy kis sebességnél való kanyarodásnál, vagy álló helyzetben való kormány tekerésnél ropogó hang. (telefonos egyeztetésre toronycsapágyra és gömbtámaszra gyanakodnak..) :-)
Szerintetek? (tudom, látatlanban felesleges tippelni, de bízom a csapatban..) :-D
Ugyanez a helyzet nálam is pár hete. Reggeli indítás után állok ki a garázsból és kattan egyet jobbra is balra is. Ha megyek 25-30 km-t és bemelegszik akkor nem hallom. Többször nézte 2 szaki is, de semmi ötlet.
Tegnap visszakaptam a kocsit a váltó felújításból, ami alapvetően jól sikerült, de azóta a kattanáshoz hozzájött, hogy kis sebességnél való kanyarodásnál, vagy álló helyzetben való kormány tekerésnél ropogó hang. (telefonos egyeztetésre toronycsapágyra és gömbtámaszra gyanakodnak..) :-)
Szerintetek? (tudom, látatlanban felesleges tippelni, de bízom a csapatban..) :-D
gyugya2019-02-21 18:53:30 // 114967
Sziasztok!
Van nekünk egy 2 literes 2010-es évjáratú 159. Ha elkezdek vele lassan menni, kitekerem a kormányt, majd hozom vissza egyenesbe, akkor kattan egy marha nagyot. Akkorát, hogy azt hiszik a mellettem ülők, hogy ránklőttek. Tolatáskor is, meg előremenetben is.
Túl vagyok 2x márkaszervízen (Szabó, Érd) és két futóművesen. Senki nem talál semmit.
Félek egyszer kitörik a kerék....
Tudtok BP-n ajánlani valakit, akinek kisujjában van a 159 futóműve? Vagy van nektek ilyen tapasztalatotok?
Köszi
Van nekünk egy 2 literes 2010-es évjáratú 159. Ha elkezdek vele lassan menni, kitekerem a kormányt, majd hozom vissza egyenesbe, akkor kattan egy marha nagyot. Akkorát, hogy azt hiszik a mellettem ülők, hogy ránklőttek. Tolatáskor is, meg előremenetben is.
Túl vagyok 2x márkaszervízen (Szabó, Érd) és két futóművesen. Senki nem talál semmit.
Félek egyszer kitörik a kerék....
Tudtok BP-n ajánlani valakit, akinek kisujjában van a 159 futóműve? Vagy van nektek ilyen tapasztalatotok?
Köszi
Zolibácsi2019-02-21 15:40:54 // 114966
Amúgy ez nem csak alfanal van ilyen. Haverom 530d Ben cserélt féket és a felesége csak varosozik, kicsikét fekezget. Aztán hiába mentünk vele 2500 km-t intenzív autópálya használat sem szedte ki a fék razasat. Újra fék csere volt a megoldás
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 13:29:09 // 114965
Állítólag egy hibás sorozat került beépítésre. Az AO fórumokon is téma volt ez, sok Giulia - n is előjött. Nyilván nem minden, vagy nem is a többségen, mert abból visszahívás lett volna (gondolom).
Szabolcs 1592019-02-21 12:20:03 // 114964
Nekem cserélték a stelvion garanciaba a komplett hátsó féket azóta tökéletesen kopik, érdekes mert a giulian meg egyenletes a kopás
droberto2019-02-21 10:51:26 // 114962
+1
Köszi, hogy leírtad helyettem.
Köszi, hogy leírtad helyettem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 09:16:32 // 114961
65e km biztosan van már ezekben a tárcsákban. A Fiatnál cserélték, ha egyáltalán valaha cserélték. A hats fék problémáról a Giulia-knál is olvastam, volt akinek gariban sikerült rendezni. 20-30e és kuka. Szerintem volt egy rossz sorozat. Nyilván szánalmas, hogy ilyen előfordulhat. Mondjuk úgy akkor, hogy ha szerencsés vagy , nem lesz gond a Bremboval :-)) Különben sem szoktam fékezni.. lehet rég szar, csak nem tűnt fel :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-21 08:58:22 // 114960
az 59-en a gyári első kukás lett, szerintem a Stelvion is az van azon meg a hátsó kukás 14e km alatt... szánalom...
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 08:50:18 // 114959
A 146-on volt nekem is Brembo tárcsa ami nem sokat bírt. Gondolom egy gyári csomagolású nagy Brembo más kategória. De mindegy is, amíg nincs vele baj, addig nem is nagyon érdekes hogy milyen van rajta :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-21 08:25:44 // 114958
Brembo az egyik legalja ellenben drága :DDD
Shadin2019-02-21 08:00:28 // 114957
Kerestem a bibit, mert ütött a fék. Tárcsa és betét csere után is. Ez a korábbi 159-em kerékagya, amin a jelölt részek valami öntési maradványok és valamelyik miatt nem feküdt fel a tárcsa rendesen az egyébként indikátorórával kimért és jó felületre. Drótkorongoztam én korábban hiába. Leköszörültem a "kiálló" darabot, feltettem a tárcsát és jó lett. Ha jó a tárcsa és jó az agy akkor nincs baj.
Shadin2019-02-21 07:38:59 // 114956
Köszönjük a z ötletet, örülök, hogy neked bejött, de éltem én is a szabad véleménynyilvánítással, miszerint, ha egy autónál ezzel kell élni, akkor ott valami hibának az elfedéséről van szó mint javítás. Világbéke! :-)
Shadin2019-02-21 07:34:54 // 114955
Lehet rosszul emléxem, és nem a gyári hanem az after 330-as Brembo volt a hunyó, de elég sokszor felmerült, hogy egy pár keményebb fékezést követően meghullámosodott és ütött.
Smith2019-02-20 21:43:25 // 114954
Jó kis jármű a Giulietta, mikor nézegettem a 159-eket azt is néztem. Mindenben megfelelő lenne, hátulja patent, de az elejével nem bírtam összebarátkozni. Valahogy olyan bamba a tekintete. Nem olyan morci mint az 59 :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 20:12:59 // 114953
Nekem eddig nincs gond vele, maradjon is így :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 20:12:22 // 114952
A Giulietta-t nagyon jó volt vezetni. Annyira kézreállt, nem kellett szokni. Az 1.4 m. air is olyat szaladt, hogy el sem hittem, hogy 1.4 :-) Nekem nagyon tetszett. Könnyed, feszes, jól összerakott feeling.
Piritu - 1.000.0002019-02-20 19:11:45 // 114951
Nagyon érezni azt a -300 kg-ot. Ráadásul a gázpedál karakterisztikája is sokkal jobb :-)
ProdyG2019-02-20 19:02:41 // 114950
Sokaktól hallom, hogy nem túl jó a Brembo, amit nem teljesen értek, mert nagy márka elvileg.
Én a Brembo Xtra-val szemezek, mert tetszik a dizájn-ja, de nem tudom meg merjem-e venni. Mindenesetre jól nézne ki a 19-es felnikkel :)
Én a Brembo Xtra-val szemezek, mert tetszik a dizájn-ja, de nem tudom meg merjem-e venni. Mindenesetre jól nézne ki a 19-es felnikkel :)
Smith2019-02-20 18:57:12 // 114949
Nekem is, Brembot tett fel Csöri, rázott, kisimult :) Remélem nem kezd el megint rázni :)
αλφα2019-02-20 18:48:09 // 114948
Állítólag (még) szabad országban élünk, mindenkinek szabadon lehet véleménye. Nekem is van: ezt a hullámot, ami nekem volt, (lásd video!) se gyengéd, se durva fékezgetéssel ki nem szeded a tárcsából. A fékbetét nem esztergakés. (Szerencsére.) Viszont eddig borzalmasan rázott a fékem, most, hogy tengelyen felszabályoztattam, tökéletes. Én - tapasztalatom okán - nem tartom sarlatánságnak, sem ördögtől valónak a műveletet. Majdnem új tárcsán az a pár század nem oszt, nem szoroz, nem lesz veszélyesen elvékonyítva. Érzésre most olyan, mint a gyári új. Remélem így is marad, mivel drága művelet volt. Kerékcseréknél meg majd figyelek arra, hogy a tárcsa pozíciója változatlan maradjon. Egyébként a műhely egyáltalán nem reklámozza magát, a hivatkozott cikk sem tőlük van. A művelet előtt részletesen elmondták, hogy milyen eredmény várható, melyben az is benne volt, hogy gyengébb anyagú tárcsáknál sajnos kiújulhat a betegség. Amilyen - az ő tapasztalataik szerint - pl pont a Brembo. Senkit sem akartam semmire rábeszélni, azoknak akartam tippet adni, akik esetleg már a sokadik tárcsát teszik fel és a hiba minduntalan előjön.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 18:39:26 // 114947
Mi a baj a gyári Bremboval? Olyan van fent most is, gyári betétekkel, nincs gond vele. Nem üt, nem ráz, és jól fog. A gyári betétek dugattyú felőli oldalán még valami rezgéscsillapító réteg is van.
Egyébként vicces, de anno a Wartburgnál volt így, kerékaggyal együtt kellett szabályoztatni (az új tárcsát is!), különben rázott. Van ilyen, a kerékaggyal önmagában nem volt mit toszni. Nem mm-ekről volt szó, inkább századokról, de elkerülhetetlen volt. Kerékagy ki, úgy vitte nagybátyám az esztergályoshoz.
Egyébként vicces, de anno a Wartburgnál volt így, kerékaggyal együtt kellett szabályoztatni (az új tárcsát is!), különben rázott. Van ilyen, a kerékaggyal önmagában nem volt mit toszni. Nem mm-ekről volt szó, inkább századokról, de elkerülhetetlen volt. Kerékagy ki, úgy vitte nagybátyám az esztergályoshoz.
Shadin2019-02-20 17:44:24 // 114946
Na de ki a faxom rak fel egy tárcsát h rosszul álljon és aztat még meg is akarja "javítani". :-)
Kuka és újat vesz bameg és rendesen felteszi, indikátorórával jól megnézi az agyat meg a csapágytot és akkor teszi fel a frankó tárcsát. :-)
Ha meg gyári nagy Brembot vesz az meg az első fékezésnél kuka, nemár hogy felszabályozzuk. Nem tudom honnan indultunk, nem anyázni akarok, de Robival értek egyet, ez sarlatánság és méltatlan.
Kuka és újat vesz bameg és rendesen felteszi, indikátorórával jól megnézi az agyat meg a csapágytot és akkor teszi fel a frankó tárcsát. :-)
Ha meg gyári nagy Brembot vesz az meg az első fékezésnél kuka, nemár hogy felszabályozzuk. Nem tudom honnan indultunk, nem anyázni akarok, de Robival értek egyet, ez sarlatánság és méltatlan.
ProdyG2019-02-20 17:38:35 // 114945
Alkatrészeket keresgélek és egy féktárcsa esetében azt látom, hogy az alvázszám alapján 2 kategória is van (szóval nem elég az, hogy 2.4, nagyfékes...):
- 7026205 előtti
- 7026206 utáni
Gondolom ez az alvázszám utolsó 7 karakterét jelenti, a facelift volt vajon a törés?
- 7026205 előtti
- 7026206 utáni
Gondolom ez az alvázszám utolsó 7 karakterét jelenti, a facelift volt vajon a törés?
alfa155gyuri2019-02-20 16:59:40 // 114944
Ez éppen 147-esé frap de a trw be sincs több.
RomeoOne2019-02-20 16:00:00 // 114941
De a DVT alapvetése, hogy a rosszul álló féktárcsa miatt alakul ki, pont az általad felsorolt okok miatt.
Shadin2019-02-20 15:28:39 // 114940
A GI/A a piros, az kell pl. a 145-ösbe és a GI/R meg a zöld ami a 159-be megy.
Lörke2019-02-20 15:12:33 // 114939
Köszi.
A szín számít? Tutela GI/R-ben találtam zöld-et, illetve alolyat, ahol nem írják milyen színű. Őszintén...nem néztem még meg rendesen, hogy az autóban milyen van, mintha színtelen lenne talán.
A szín számít? Tutela GI/R-ben találtam zöld-et, illetve alolyat, ahol nem írják milyen színű. Őszintén...nem néztem még meg rendesen, hogy az autóban milyen van, mintha színtelen lenne talán.
Shadin2019-02-20 15:03:38 // 114938
Emlékeim szerint 1,6L a teljes töltet.
Lörke2019-02-20 14:54:57 // 114937
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy kormányszervó olajcsere hány litert igényel? Választ előre is köszönöm.
Azt szeretném kérdezni, hogy kormányszervó olajcsere hány litert igényel? Választ előre is köszönöm.
szelod92019-02-20 14:45:16 // 114936
Leginkább a 300 kg-t hagynám el... Asszonyon mégse lehet azért ennyit faragni 🤣🤣
Shadin2019-02-20 14:28:18 // 114935
A féktárcsa és a nyereg tengelye meg kell egyezzen, ha nem akkor lóg a csapágy, szarul van feltéve a tárcsa az agyra vagy szar a tárcsa, de akkor üt, ami nem egyenlő egy azimut hibával.
Shadin2019-02-20 14:21:30 // 114934
Képzeld el amikor egy "ütő" kerékagyra teszel fel egy tárcsát amit be- ill. visszaszabályoznak a síkba. Nagyon nem jó ötlet.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 14:16:16 // 114933
Nyugi, ez normális! :-) Városban nekem is többször volt már ilyen.
Macccy2019-02-20 14:02:50 // 114932
Magas motorhőfok annyira nem kell neki, sőt inkább a nem forró jobb, biztonságosabb lehet (nyár), szerintem ha már az égés, a rátolt "szívató" beállt, akkor már regenerálhat, nekem is csinálta már így.
liusz2019-02-20 13:38:55 // 114931
Nekem gyakran így csinálja már évek óta a 2.0Jtdm
tdemeter2019-02-20 13:38:12 // 114930
Időnként ezt eljátszotta nekem is az 1.9. de ezt eljátsza az offos xtrail is, szerintem ez biztosan normál
Giuntini2019-02-20 13:32:52 // 114929
Ma elég érdekes dolgot csinált a vas. Meg a 70 fokot sem.érte el az üzemi hőmérséklet, és már elindította a regent. Mondjuk már sejtettem, mert 500 km közelében volt a megtett km. Nem tudom mennyire káros ilyen alacsony vízhőmérsékletnél elindítani a regent.
tdemeter2019-02-20 13:32:48 // 114928
Egyszer a 159-hez vettem körbe egy szett ATE betét+tárcsa párost. Ez első 1500 km után elkezdett nekem is ütni. Kb 3000-nél untam meg, elvittem felszabályoztatni.
Meg is csinálták, de az égatta világon nem lett jobb semmivel sem!
Úgyhogy hagytam a francba az egészet...
Aztán jött a tél és felkerültek a nem XL-es gumik, amivel csodák csodájára megszűnt minden problémám.
Akkor arra gondoltam, hogy a merev oldalfalú XL-es kerekek miatt kopott be szarul.
Aztán jött a tavasz, a gumicsere és kíváncsi voltam, hogy akkor üt-e megint. De akkor már jó volt, bekopott!
Még egyszer neki nem állnék b.szak.dni vele, idő kell neki szerintem....
Meg is csinálták, de az égatta világon nem lett jobb semmivel sem!
Úgyhogy hagytam a francba az egészet...
Aztán jött a tél és felkerültek a nem XL-es gumik, amivel csodák csodájára megszűnt minden problémám.
Akkor arra gondoltam, hogy a merev oldalfalú XL-es kerekek miatt kopott be szarul.
Aztán jött a tavasz, a gumicsere és kíváncsi voltam, hogy akkor üt-e megint. De akkor már jó volt, bekopott!
Még egyszer neki nem állnék b.szak.dni vele, idő kell neki szerintem....
RomeoOne2019-02-20 13:32:43 // 114927
A féknyereg nem dől a tárcsával együtt. A hiba pont ebből adódik, hogy a féktárcsa nem fekszik fel szépen és nem párhuzamos a felfekvő síkkal. Így a fékpofák közt riszálja magát, nem egyenesen fut.
droberto2019-02-20 13:18:07 // 114926
Azt vedd figyelembe, hogy a fékbetét(nyereg) is dől a tárcsával együtt. Mivel minden a csonkállványra van felszerelve, így mindennek egyforma a dőlése. A helyszíni eszterga is adott (a te példáddal élve: 2,15°) dőlésű agyra (csonkállványra) van felszerelve.
Ezért azzal is csak az aggyal párhuzamos síkon dolgozol.
Ezért nincs túl sokkal több értelme a helyszíni felszabályozásnak, mint egy leszerelt állapotban történőnek.
A lényeg, hogy a féktárcsa agy (felfekvő, ha úgy tetszik illesztett) részén levő sík, párhuzamos legyen a két fékezett rész síkjával.
Ezért azzal is csak az aggyal párhuzamos síkon dolgozol.
Ezért nincs túl sokkal több értelme a helyszíni felszabályozásnak, mint egy leszerelt állapotban történőnek.
A lényeg, hogy a féktárcsa agy (felfekvő, ha úgy tetszik illesztett) részén levő sík, párhuzamos legyen a két fékezett rész síkjával.
RomeoOne2019-02-20 13:01:25 // 114925
Ez az arány egyébként a dőlésszögtől és a tárcsa átmérőjének és vastagságának a függvénye. Kisebb dőlésszögnél több marad a tárcsából, de magasabb és keskenyebb tárcsa esetén pedig kevesebb. Szerintem a valóságban egy féktárcsa az általam felrajzoltnál nagyobb átmérő/vastagság arányú, tehát csak nagyon kis dőlésszög esetén lehet egyáltalán értelmesen kivitelezni az egész műveletet. Amit valószínűleg inkább meg kell próbálni korrigálni. (Szétszerelés, megtisztítás, stb.)
RomeoOne2019-02-20 12:53:26 // 114924
droberto2019-02-20 12:38:59 // 114923
Milyen márkájú lengőkar ez?
alfa155gyuri2019-02-20 12:35:10 // 114922
Online tag
5
Vendég5
557