Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2019-02-21 07:34:54 // 114955
Lehet rosszul emléxem, és nem a gyári hanem az after 330-as Brembo volt a hunyó, de elég sokszor felmerült, hogy egy pár keményebb fékezést követően meghullámosodott és ütött.
Smith2019-02-20 21:43:25 // 114954
Jó kis jármű a Giulietta, mikor nézegettem a 159-eket azt is néztem. Mindenben megfelelő lenne, hátulja patent, de az elejével nem bírtam összebarátkozni. Valahogy olyan bamba a tekintete. Nem olyan morci mint az 59 :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 20:12:59 // 114953
Nekem eddig nincs gond vele, maradjon is így :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 20:12:22 // 114952
A Giulietta-t nagyon jó volt vezetni. Annyira kézreállt, nem kellett szokni. Az 1.4 m. air is olyat szaladt, hogy el sem hittem, hogy 1.4 :-) Nekem nagyon tetszett. Könnyed, feszes, jól összerakott feeling.
Piritu - 1.000.0002019-02-20 19:11:45 // 114951
Nagyon érezni azt a -300 kg-ot. Ráadásul a gázpedál karakterisztikája is sokkal jobb :-)
ProdyG2019-02-20 19:02:41 // 114950
Sokaktól hallom, hogy nem túl jó a Brembo, amit nem teljesen értek, mert nagy márka elvileg.
Én a Brembo Xtra-val szemezek, mert tetszik a dizájn-ja, de nem tudom meg merjem-e venni. Mindenesetre jól nézne ki a 19-es felnikkel :)
Smith2019-02-20 18:57:12 // 114949
Nekem is, Brembot tett fel Csöri, rázott, kisimult :) Remélem nem kezd el megint rázni :)
αλφα2019-02-20 18:48:09 // 114948
Állítólag (még) szabad országban élünk, mindenkinek szabadon lehet véleménye. Nekem is van: ezt a hullámot, ami nekem volt, (lásd video!) se gyengéd, se durva fékezgetéssel ki nem szeded a tárcsából. A fékbetét nem esztergakés. (Szerencsére.) Viszont eddig borzalmasan rázott a fékem, most, hogy tengelyen felszabályoztattam, tökéletes. Én - tapasztalatom okán - nem tartom sarlatánságnak, sem ördögtől valónak a műveletet. Majdnem új tárcsán az a pár század nem oszt, nem szoroz, nem lesz veszélyesen elvékonyítva. Érzésre most olyan, mint a gyári új. Remélem így is marad, mivel drága művelet volt. Kerékcseréknél meg majd figyelek arra, hogy a tárcsa pozíciója változatlan maradjon. Egyébként a műhely egyáltalán nem reklámozza magát, a hivatkozott cikk sem tőlük van. A művelet előtt részletesen elmondták, hogy milyen eredmény várható, melyben az is benne volt, hogy gyengébb anyagú tárcsáknál sajnos kiújulhat a betegség. Amilyen - az ő tapasztalataik szerint - pl pont a Brembo. Senkit sem akartam semmire rábeszélni, azoknak akartam tippet adni, akik esetleg már a sokadik tárcsát teszik fel és a hiba minduntalan előjön.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 18:39:26 // 114947
Mi a baj a gyári Bremboval? Olyan van fent most is, gyári betétekkel, nincs gond vele. Nem üt, nem ráz, és jól fog. A gyári betétek dugattyú felőli oldalán még valami rezgéscsillapító réteg is van.
Egyébként vicces, de anno a Wartburgnál volt így, kerékaggyal együtt kellett szabályoztatni (az új tárcsát is!), különben rázott. Van ilyen, a kerékaggyal önmagában nem volt mit toszni. Nem mm-ekről volt szó, inkább századokról, de elkerülhetetlen volt. Kerékagy ki, úgy vitte nagybátyám az esztergályoshoz.
Shadin2019-02-20 17:44:24 // 114946
Na de ki a faxom rak fel egy tárcsát h rosszul álljon és aztat még meg is akarja "javítani". :-)
Kuka és újat vesz bameg és rendesen felteszi, indikátorórával jól megnézi az agyat meg a csapágytot és akkor teszi fel a frankó tárcsát. :-)
Ha meg gyári nagy Brembot vesz az meg az első fékezésnél kuka, nemár hogy felszabályozzuk. Nem tudom honnan indultunk, nem anyázni akarok, de Robival értek egyet, ez sarlatánság és méltatlan.
ProdyG2019-02-20 17:38:35 // 114945
Alkatrészeket keresgélek és egy féktárcsa esetében azt látom, hogy az alvázszám alapján 2 kategória is van (szóval nem elég az, hogy 2.4, nagyfékes...):
- 7026205 előtti
- 7026206 utáni
Gondolom ez az alvázszám utolsó 7 karakterét jelenti, a facelift volt vajon a törés?
alfa155gyuri2019-02-20 16:59:40 // 114944
Ez éppen 147-esé frap de a trw be sincs több.
Lörke2019-02-20 16:16:18 // 114943
Köszi!
RomeoOne2019-02-20 16:00:00 // 114941
De a DVT alapvetése, hogy a rosszul álló féktárcsa miatt alakul ki, pont az általad felsorolt okok miatt.
Shadin2019-02-20 15:28:39 // 114940
A GI/A a piros, az kell pl. a 145-ösbe és a GI/R meg a zöld ami a 159-be megy.
Lörke2019-02-20 15:12:33 // 114939
Köszi.
A szín számít? Tutela GI/R-ben találtam zöld-et, illetve alolyat, ahol nem írják milyen színű. Őszintén...nem néztem még meg rendesen, hogy az autóban milyen van, mintha színtelen lenne talán.
Shadin2019-02-20 15:03:38 // 114938
Emlékeim szerint 1,6L a teljes töltet.
Lörke2019-02-20 14:54:57 // 114937
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy kormányszervó olajcsere hány litert igényel? Választ előre is köszönöm.
szelod92019-02-20 14:45:16 // 114936
Leginkább a 300 kg-t hagynám el... Asszonyon mégse lehet azért ennyit faragni 🤣🤣
Shadin2019-02-20 14:28:18 // 114935
A féktárcsa és a nyereg tengelye meg kell egyezzen, ha nem akkor lóg a csapágy, szarul van feltéve a tárcsa az agyra vagy szar a tárcsa, de akkor üt, ami nem egyenlő egy azimut hibával.
Shadin2019-02-20 14:21:30 // 114934
Képzeld el amikor egy "ütő" kerékagyra teszel fel egy tárcsát amit be- ill. visszaszabályoznak a síkba. Nagyon nem jó ötlet.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 14:16:16 // 114933
Nyugi, ez normális! :-) Városban nekem is többször volt már ilyen.
Macccy2019-02-20 14:02:50 // 114932
Magas motorhőfok annyira nem kell neki, sőt inkább a nem forró jobb, biztonságosabb lehet (nyár), szerintem ha már az égés, a rátolt "szívató" beállt, akkor már regenerálhat, nekem is csinálta már így.
liusz2019-02-20 13:38:55 // 114931
Nekem gyakran így csinálja már évek óta a 2.0Jtdm
tdemeter2019-02-20 13:38:12 // 114930
Időnként ezt eljátszotta nekem is az 1.9. de ezt eljátsza az offos xtrail is, szerintem ez biztosan normál
Giuntini2019-02-20 13:32:52 // 114929
Ma elég érdekes dolgot csinált a vas. Meg a 70 fokot sem.érte el az üzemi hőmérséklet, és már elindította a regent. Mondjuk már sejtettem, mert 500 km közelében volt a megtett km. Nem tudom mennyire káros ilyen alacsony vízhőmérsékletnél elindítani a regent.
tdemeter2019-02-20 13:32:48 // 114928
Egyszer a 159-hez vettem körbe egy szett ATE betét+tárcsa párost. Ez első 1500 km után elkezdett nekem is ütni. Kb 3000-nél untam meg, elvittem felszabályoztatni.
Meg is csinálták, de az égatta világon nem lett jobb semmivel sem!
Úgyhogy hagytam a francba az egészet...
Aztán jött a tél és felkerültek a nem XL-es gumik, amivel csodák csodájára megszűnt minden problémám.
Akkor arra gondoltam, hogy a merev oldalfalú XL-es kerekek miatt kopott be szarul.
Aztán jött a tavasz, a gumicsere és kíváncsi voltam, hogy akkor üt-e megint. De akkor már jó volt, bekopott!
Még egyszer neki nem állnék b.szak.dni vele, idő kell neki szerintem....
RomeoOne2019-02-20 13:32:43 // 114927
A féknyereg nem dől a tárcsával együtt. A hiba pont ebből adódik, hogy a féktárcsa nem fekszik fel szépen és nem párhuzamos a felfekvő síkkal. Így a fékpofák közt riszálja magát, nem egyenesen fut.
droberto2019-02-20 13:18:07 // 114926
Azt vedd figyelembe, hogy a fékbetét(nyereg) is dől a tárcsával együtt. Mivel minden a csonkállványra van felszerelve, így mindennek egyforma a dőlése. A helyszíni eszterga is adott (a te példáddal élve: 2,15°) dőlésű agyra (csonkállványra) van felszerelve.
Ezért azzal is csak az aggyal párhuzamos síkon dolgozol.

Ezért nincs túl sokkal több értelme a helyszíni felszabályozásnak, mint egy leszerelt állapotban történőnek.
A lényeg, hogy a féktárcsa agy (felfekvő, ha úgy tetszik illesztett) részén levő sík, párhuzamos legyen a két fékezett rész síkjával.
RomeoOne2019-02-20 13:01:25 // 114925
Ez az arány egyébként a dőlésszögtől és a tárcsa átmérőjének és vastagságának a függvénye. Kisebb dőlésszögnél több marad a tárcsából, de magasabb és keskenyebb tárcsa esetén pedig kevesebb. Szerintem a valóságban egy féktárcsa az általam felrajzoltnál nagyobb átmérő/vastagság arányú, tehát csak nagyon kis dőlésszög esetén lehet egyáltalán értelmesen kivitelezni az egész műveletet. Amit valószínűleg inkább meg kell próbálni korrigálni. (Szétszerelés, megtisztítás, stb.)
RomeoOne2019-02-20 12:53:26 // 114924
Kicsit számolgattam.



A fekete kontúr jelöli a féktárcsát. Ebben az esetben 2,15°-os dőlése van. A piros kontúr, hogy mi marad belőle felszabályozás után.
A piros kontúr területe a feketének mindössze 57,2%-a.
droberto2019-02-20 12:38:59 // 114923
Milyen márkájú lengőkar ez?
alfa155gyuri2019-02-20 12:35:10 // 114922
Sziasztok!Ha lengőkart cseréltek vagy bármelyik alkatrészt amiben gömbfej van szedjétek le a porvédőt és cseréljétek ki azt a csepp ipari szar zsírt valami minőségire.Annyi zsír volt benne,hogy az vicc.Én metabondott tettem bele de akármelyik hőálló márkásabb zsír jó.
droberto2019-02-20 12:00:50 // 114921
"A 166-on nekem 2x is szabályozták, ami bizonyára jól sikerült mert pár ezet km-ig nem rázott. Aztán megint kezdte." - Minél vékonyabb a fala, annál könnyebben vetemedik, deformálódik. Ami egyszer bekövetkezik, az vékonyabb anyagnál nagyobb valószínűséggel - máshogy fogalmazva: kisebb igénybevételnél is már - be fog következni.
Ezért sem preferálom a szabályozást.
Smith2019-02-20 11:50:03 // 114920
A 166-on nekem 2x is szabályozták, ami bizonyára jól sikerült mert pár ezet km-ig nem rázott. Aztán megint kezdte.

Piritu, igen, téged emlegetett Csöri, mikor panaszoltam neki, hogy az újan felrakott tárcsa ráz. Mikor feltette azt mondta, nem kell "vasalgatni", használjam normál módon. De nekem a normál mód az, hogy óvatosan lassítok, nem fékezgetek indokolatlanul. Mikor rázott, akkor meg lecseszett, hogy hát fékezgessek már rendesen, az majd rendbehozza, mert nálad is ez volt.

És tényleg akkor Csöri is nyomott pár határozottabb fékezést, és máris érezhetően javult. Azóta én is próbálom "rendesen" használni, de nem satuzva. És mostanra úgy tűnik elmúlt a rázás.
Smith2019-02-20 11:45:47 // 114919
Ésszerűbb, mert kisebb? Én is minimum 80%-ban egyedül járok-kelek vele, sosem cipekedek, sőt utálom ha bármi bele van pakolva, mégsem zavar az üres tér mögöttem :)
szelod92019-02-20 11:31:14 // 114918
Nincs kihasználva a mérete. Barátnőmmel ketten járunk vele, néha ülnek be csak hátra és felesleges ekkora autó. Mentem vele 25 ezret eddig, nincs gondom vele, ezért is nem sürgős az eladása. Giuliettára szeretném cserélni, lehetőleg 170 lovas dízelre pont azért, mert sokat megyek vele. Talán ésszerűbb döntés lehetne a Giulietta, annak ellenére, hogy mindenki próbál lebeszélni róla, mert mennyire gyönyörű a 159... Röviden ennyi 😊
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 09:20:09 // 114917
Igen, egy-egy autó is lehet ráhatással az árakra. Szűk a kínálat. Az újpesti srác hirdetései is tipikusan húznak egyet - egyet az árakon. Persze kérdés, hogy mennyiért (és mikor) mennek el valójában. Szerintem nem placebo :-) Viszont vevők sincsenek sokan, látszik, hogy ugyanazok az autók vannak fent hónapokig.
Zolibácsi2019-02-20 07:45:36 // 114916
Ahogy nézegetem most az 159 2.4 árakat, úgy látom hogy amit be lőttem 2.4 milliós árat, egész szépen ki igazította a többi 159 2.4 árat is. Vagy csak placebo? Egészen be lehet ha tárolni az ár sávokat. 1,5-1,8-2-2,4 stb
Hozzá teszem nem sok érdeklődő van ilyen áron kb mindenki a 2 millió alattiakat keresi
droberto2019-02-20 00:02:50 // 114915
Köszönöm a linket.
Nem értem, hogy mi a különbség ez és a hagyományos felszabályozás közt.
Nagyjából semmi, leszámítva azt, hogy nem kell leszedni a tárcsát.
Az eredmény ua. Ütni nem fog.
Ettől még ugyanúgy a deformàció az oka annak ha egy darabig jó utána meg üt.
Legalább a tárcsát le drótkefélhették volna gépfelrakás előtt.
Egyébként ez se veszi figyelembe a dugattyú (nyereg-betét) esetleges szöghibáját.
Szóval szerintem EBC link ide vagy oda, az egész egy sarlatán dolog.
RomeoOne2019-02-19 23:36:16 // 114914
De ez egy vicc. Ha nem függőlegesen áll a féktárcsa, hanem van egy kis dőlése, akkor megmarad a dőlés, de az oldalait függőlegesre csiszolják? Tehát ennek valójában változó vastagsága lesz, ahogy forog, csak pont úgy áll majd, hogy az oldalirányban nem lesz kilengése. Csak épp a tárcsa szélein jól elvékonyítják a tárcsát. Ez egy jó kis "szakembör" megoldás, még ha promózzák magukat is, hogy 2 millió egy gép.
Találomra beítam a DTV-t a google-be, ezt a linket találtam. Felvázol egy csomó opciót, de a felszabályozás nincs köztük.
Piritu - 1.000.0002019-02-19 22:38:10 // 114913
A Giuliettánál (4 dugattyús nagy fékes) a gyári és a cserélt féktárcsáknál is előjött pár ezer km után a rázás finomabb 100 feletti tempóról való fékezéskor. Aztán elhagyta magától pár nagyobb fékezés után. Különösebb elméletek helyett nekem a megkérdezettek annyit mondtak hogy ez az összekopási folyamat része nem úszónyerges fékeknél.
αλφα2019-02-19 22:24:54 // 114912
A fék rázásra - utoljára - visszatérve íme itt egy kis "szakirodalom". Ajánlom a cikk alján lévő linket is áttanulmányozni az okok ott vannak részletesen, szemléltető animációval elmagyarázva. Mást nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki! :) Sosem fékeztem nagyot, sosem hevítettem tüzesre a tárcsát, mégis rázott. Ja, és Brembo a típusa. Amit egyébként - hiába az a gyári - A szerelő srác egyáltalán nem ajánlott. ATE, vagy TRW. Ezekkel - tapasztalatai szerint - jóval kevesebb a gond.

https://ebcbrakes.hu/fektarcsa-felszabalyozas-professzionalis-hunter-es-pro-cut-berendezesekkel.html
cscs2019-02-19 21:42:47 // 114911
köszi!
cscs2019-02-19 21:42:30 // 114910
igen, kiszakadt a vezetőülés, de még mielőtt megvettem. azt gondoltam, hogy hamar találok bele ilyen ülsét, de azóta eltelt két év...
esvé2019-02-19 21:29:24 // 114909
PIX, szürke 159 SW, ma este M7-n, Bp felé. Helló :D
Haddel2019-02-19 16:08:13 // 114908
Festékre futottam ma valahol a városban,szerencsére alapos mosással lejött.
ProdyG2019-02-19 15:55:37 // 114907
köszi srácok az infókat, kitalálok valamit :)
a jelenlegi csövet tuti lecserélem valami másra.
alfa155gyuri2019-02-19 12:56:21 // 114906
És a nem Debreceni hol található?Köszi.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak