Sziasztok!
Az alany egy 1,9jtd 110 kw-os. A P1206 "részecskeszűrő" hibára és következményeire valóban létezik gyári szoftverfrissítéssel megoldás? Persze egy átfogó diagnosztika után. Van akinél alkalmazva lett ez a módszer? Úgy olvastam valahol, hogy ez a hiba a korai dízel példányoknál fordult ez elő és pl márkaszervizben orvosolható volt így.
Roadster2019-02-22 19:28:52 // 115005
beeep1462019-02-22 14:52:55 // 115004
Szóról szóra nálam is ugyanez...
Liquid2019-02-22 13:55:49 // 115003
ajaj, pedig már tavaj is rácsodálkozott a kiscsaládod az autómra, hogy jé működő 159 :D
droberto2019-02-22 13:35:19 // 115002
A Sandero már várja nagyon az idei talit (is)! :)))
Shadin2019-02-22 11:34:08 // 115001
Nálam sincs kizárva.
antonov2019-02-22 10:38:34 // 115000
Nekem felemelt állapotban is durván kopog ha jobbra balra rángatom a kormányt. Nekem amúgy a kormánymű lóg.
Shadin2019-02-22 10:21:11 // 114999
Lehet h én is hasonlót érzek, de én arra jutottam, hogy a jobb oldalon lógás van az axiálcsuklóban vagy a kormány összekötőben és a futóműgeometriának köszönhetően a kitekert kormánnyal lassan hátrafelé guruláskor a gumi elpattogásával egy időben egy extra erőhatás lép fel és az szólaltatja meg az egyébként kézzel pajszerrel nem érezhető lógást.
Előre is igaz ez. Akkor hallom ezen kívül a "csattanást", ha álló autónál oldott kormányzárnál rángatom a kormányt jobbra, ami a nyomtávszerkezet húzó irányában jelentkezik.
Épp rákészülök a cserékre, csak spórolnom kell a májusban aktuális turbó elszállásra :-)
Előre is igaz ez. Akkor hallom ezen kívül a "csattanást", ha álló autónál oldott kormányzárnál rángatom a kormányt jobbra, ami a nyomtávszerkezet húzó irányában jelentkezik.
Épp rákészülök a cserékre, csak spórolnom kell a májusban aktuális turbó elszállásra :-)
Kazes☻2019-02-22 08:25:46 // 114998
Hasonlóan jártam én is a 146 Td-nknél... kormányműcsere lett a vége, mert ezt a kattanást az okozta, hogy a kitekert kormánynál maga a fogasléc kattant, mert ki volt kopva kissé a ház végén lévő anyag (gumiharmonikától nem látszik), vezető, persely... persze a nyomozás jó időbe telt, mire kiderült, ugyanis ugyanúgy, mint neked, nem találtam, se mozgatva, se felemelve stb. A végén már menet közben is éreztük lassú, éles kanyarban és akkor aknán, meg felemelve is folyamatosan tekertettem a kormányt kopptól koppig és közben tapogattam és megrángattam, így leletem rá. A javításra nagyon drágát mondtak/írtak... így csere egy bontottra.
Hátha ez segít. :)
Hátha ez segít. :)
gyugya2019-02-22 08:09:06 // 114997
Nem kell hozzá gyorsan menni. Reggel mikor kiparkolok, mindig kattan. Álló helyzetben rángatva nem. Álló helyzetben forgatva a kereket nem. Pajszerrel feszítgetve nem. Olyan érzés, mintha egy kétállású kapcsoló lenne. Kitekerem, elindulok, beugrik valami valahova, egyenesbe visszaszedve visszaugrik. Nagy sebességnél nincs ez, csak amikor szép lassan tolatok, vagy előre megyek.
De nem valami kis kattanás, hanem szinte érzed a kormányon, hogy valami ugrik..... :(
Eddig 4x futottak neki, fejvakaráson kívül sehova nem jutottak.
De nem valami kis kattanás, hanem szinte érzed a kormányon, hogy valami ugrik..... :(
Eddig 4x futottak neki, fejvakaráson kívül sehova nem jutottak.
droberto2019-02-22 07:49:27 // 114996
Igen, a belseljéből. Láttam.
A helyedben felhívnék más gumisokat.
Biztos van aki megcsinálja.
A helyedben felhívnék más gumisokat.
Biztos van aki megcsinálja.
ZoliNix2019-02-22 07:13:02 // 114995
10-es, és nem csak lyukacska van hanem kiszakított egy kis darabkát.
droberto2019-02-22 07:00:21 // 114994
Gyorsan kell hozzá menni?
Aknáról követve nem lehet tapizni?
Ha nem, akkor marad a hagyományos kézi rángatás.
Aknáról követve nem lehet tapizni?
Ha nem, akkor marad a hagyományos kézi rángatás.
gyugya2019-02-22 06:39:16 // 114993
Nekem a kattanás már másfél éve megvan. Hiába megyek vele, nem múlik megjavítani. Álló helyzetben vagy emelve nem csinálja, csak akkor ha gurulok vele. Igazából nem is várok online megoldást, csak valakit, aki képes megjavítani....
droberto2019-02-21 23:19:53 // 114992
Nyilván nem tett jót neki, de van erre egy bevált javítástechnológia.
Mekkora a csavar M8 vagy M10?
Mekkora a csavar M8 vagy M10?
ZoliNix2019-02-21 23:17:19 // 114991
Drót is szakadt, az nem gond?
Marseus2019-02-21 23:12:10 // 114990
A leírásból sajnos az derült ki,h csak dizel motorral készült QV?!Pedig azt állítja,h az 1.6Ts is az!
Zolibácsi2019-02-21 22:46:59 // 114989
becsípődés gátló
droberto2019-02-21 22:39:09 // 114988
Gumikéder becsípődés gátló?
droberto2019-02-21 22:37:32 // 114987
Nekem M8-nak tűnik.
A linkemen még 10 mm-es gomba is van.
A linkemen még 10 mm-es gomba is van.
AlfaSenior2019-02-21 22:37:26 // 114986
droberto2019-02-21 22:33:35 // 114985
A futómű csere érdekes történet.
Volt 1.6-ból QV?
Itt mást írnak.
Felhívnám, hogy van-e benne difi.
Meg, hogy magánszemély és takargatja a rendszámot.
Furi.
Volt 1.6-ból QV?
Itt mást írnak.
Felhívnám, hogy van-e benne difi.
Meg, hogy magánszemély és takargatja a rendszámot.
Furi.
Zolibácsi2019-02-21 22:28:15 // 114984
ránézésre én is azt mondanám, hogy javítható, legalábbis csináltak már nekem is hasonlót. Kérdés mennyire vastag az a csavar és lyuk
RomeoOne2019-02-21 22:28:00 // 114983
Amióta megy a JSzP, azóta megszaporodtak a letakart rendszámú kocsik... Rossz előjel
droberto2019-02-21 22:26:29 // 114982
Nem értem, hogy ez miért nem javítható?
Nekem hasonló lyukadásom volt. Gombával simán megcsinálta. Igaz ráment fél órája és csak 4.000,-et fizettem.
Itt senki nem akar dolgozni?
Keress másik gumist.
Nekem hasonló lyukadásom volt. Gombával simán megcsinálta. Igaz ráment fél órája és csak 4.000,-et fizettem.
Itt senki nem akar dolgozni?
Keress másik gumist.
droberto2019-02-21 22:19:09 // 114981
Ha helyben csinálja, akkor egyszerű a történet.
Burkolat lebont, aknára áll és kormányzás közben végig kell tapogatni a csuklókat, szilenteket, kormányművet.
Amin legerősebben érzed a kattanás az a ludas.
Nem is értem a szerelőket.... :(
Burkolat lebont, aknára áll és kormányzás közben végig kell tapogatni a csuklókat, szilenteket, kormányművet.
Amin legerősebben érzed a kattanás az a ludas.
Nem is értem a szerelőket.... :(
ZoliNix2019-02-21 21:58:04 // 114979
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 21:11:14 // 114978
Biztos nem, ehhez kellett a ménes.
RomeoOne2019-02-21 20:38:39 // 114977
Na ezt 146-al, egybeforrva a géppel nem csináltad volna meg :D
alfa155gyuri2019-02-21 20:28:41 // 114976
Hallani hallottam már,hogy jó menni vele,de nem dobogtat meg.
alfa155gyuri2019-02-21 20:25:40 // 114975
Azt nem próbáltam mert nem tetszik valahogy nem Alfás,kicsit japános,nem jött be ezért lett 159.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 20:23:49 // 114974
Viszont a 159 kiderült, hogy esti városi autó. Rég jártam 8 körül a belvárosban, de valami elkepesztő nyomulás megy. Nagymotoros nagy verdák árkon bokron keresztül kerülgetik a hazafelé igyekvőket. Egy darabig bírtam, de csak egy darabig. Amikor már jobbról a buszsáv felől próbáltak meg leszorítani, kicsit eldurrant az agyam. Elég jó lett a progi, újra csak azt mondom :-) A6 sokhenger, sokled, sokönbizalom kicsit beszorult oda a buszsávba. Azután küzdött a kanyarban, majd erősen nekiállt magyarázni a lámpánál. Hangerő feljebb, félmosoly, váll rándít. Majd tovább 60-nal.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 20:17:09 // 114973
Az nem a tömege miatt van, hanem mert tényleg össze van rakva :-) Próbálj ki majd egy Giulietta-t, ugyanúgy meg lesz az összerakottság érzet benne.
alfa155gyuri2019-02-21 20:14:49 // 114972
Nekem bejön a 159-es tömege olyan nagyon összerakottnak tűnik az összes eddig volt Alfáimhoz képest.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 20:02:20 // 114971
Unicum tartó :-)
beeep1462019-02-21 20:01:41 // 114970
Ez az én szegénységi bizonyítványom, nem értek az autókhoz, csak használom őket.. :-D
Gömbakármi, nem biztos, hogy jól emlékszem.
Gömbakármi, nem biztos, hogy jól emlékszem.
Shadin2019-02-21 19:50:32 // 114969
Egy biztos, toronycsapágy az nem igen van.
Mi az a gömbtámasz?
Mi az a gömbtámasz?
beeep1462019-02-21 19:27:11 // 114968
Üdv!
Ugyanez a helyzet nálam is pár hete. Reggeli indítás után állok ki a garázsból és kattan egyet jobbra is balra is. Ha megyek 25-30 km-t és bemelegszik akkor nem hallom. Többször nézte 2 szaki is, de semmi ötlet.
Tegnap visszakaptam a kocsit a váltó felújításból, ami alapvetően jól sikerült, de azóta a kattanáshoz hozzájött, hogy kis sebességnél való kanyarodásnál, vagy álló helyzetben való kormány tekerésnél ropogó hang. (telefonos egyeztetésre toronycsapágyra és gömbtámaszra gyanakodnak..) :-)
Szerintetek? (tudom, látatlanban felesleges tippelni, de bízom a csapatban..) :-D
Ugyanez a helyzet nálam is pár hete. Reggeli indítás után állok ki a garázsból és kattan egyet jobbra is balra is. Ha megyek 25-30 km-t és bemelegszik akkor nem hallom. Többször nézte 2 szaki is, de semmi ötlet.
Tegnap visszakaptam a kocsit a váltó felújításból, ami alapvetően jól sikerült, de azóta a kattanáshoz hozzájött, hogy kis sebességnél való kanyarodásnál, vagy álló helyzetben való kormány tekerésnél ropogó hang. (telefonos egyeztetésre toronycsapágyra és gömbtámaszra gyanakodnak..) :-)
Szerintetek? (tudom, látatlanban felesleges tippelni, de bízom a csapatban..) :-D
gyugya2019-02-21 18:53:30 // 114967
Sziasztok!
Van nekünk egy 2 literes 2010-es évjáratú 159. Ha elkezdek vele lassan menni, kitekerem a kormányt, majd hozom vissza egyenesbe, akkor kattan egy marha nagyot. Akkorát, hogy azt hiszik a mellettem ülők, hogy ránklőttek. Tolatáskor is, meg előremenetben is.
Túl vagyok 2x márkaszervízen (Szabó, Érd) és két futóművesen. Senki nem talál semmit.
Félek egyszer kitörik a kerék....
Tudtok BP-n ajánlani valakit, akinek kisujjában van a 159 futóműve? Vagy van nektek ilyen tapasztalatotok?
Köszi
Van nekünk egy 2 literes 2010-es évjáratú 159. Ha elkezdek vele lassan menni, kitekerem a kormányt, majd hozom vissza egyenesbe, akkor kattan egy marha nagyot. Akkorát, hogy azt hiszik a mellettem ülők, hogy ránklőttek. Tolatáskor is, meg előremenetben is.
Túl vagyok 2x márkaszervízen (Szabó, Érd) és két futóművesen. Senki nem talál semmit.
Félek egyszer kitörik a kerék....
Tudtok BP-n ajánlani valakit, akinek kisujjában van a 159 futóműve? Vagy van nektek ilyen tapasztalatotok?
Köszi
Zolibácsi2019-02-21 15:40:54 // 114966
Amúgy ez nem csak alfanal van ilyen. Haverom 530d Ben cserélt féket és a felesége csak varosozik, kicsikét fekezget. Aztán hiába mentünk vele 2500 km-t intenzív autópálya használat sem szedte ki a fék razasat. Újra fék csere volt a megoldás
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 13:29:09 // 114965
Állítólag egy hibás sorozat került beépítésre. Az AO fórumokon is téma volt ez, sok Giulia - n is előjött. Nyilván nem minden, vagy nem is a többségen, mert abból visszahívás lett volna (gondolom).
Szabolcs 1592019-02-21 12:20:03 // 114964
Nekem cserélték a stelvion garanciaba a komplett hátsó féket azóta tökéletesen kopik, érdekes mert a giulian meg egyenletes a kopás
droberto2019-02-21 10:51:26 // 114962
+1
Köszi, hogy leírtad helyettem.
Köszi, hogy leírtad helyettem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 09:16:32 // 114961
65e km biztosan van már ezekben a tárcsákban. A Fiatnál cserélték, ha egyáltalán valaha cserélték. A hats fék problémáról a Giulia-knál is olvastam, volt akinek gariban sikerült rendezni. 20-30e és kuka. Szerintem volt egy rossz sorozat. Nyilván szánalmas, hogy ilyen előfordulhat. Mondjuk úgy akkor, hogy ha szerencsés vagy , nem lesz gond a Bremboval :-)) Különben sem szoktam fékezni.. lehet rég szar, csak nem tűnt fel :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-21 08:58:22 // 114960
az 59-en a gyári első kukás lett, szerintem a Stelvion is az van azon meg a hátsó kukás 14e km alatt... szánalom...
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-21 08:50:18 // 114959
A 146-on volt nekem is Brembo tárcsa ami nem sokat bírt. Gondolom egy gyári csomagolású nagy Brembo más kategória. De mindegy is, amíg nincs vele baj, addig nem is nagyon érdekes hogy milyen van rajta :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-21 08:25:44 // 114958
Brembo az egyik legalja ellenben drága :DDD
Shadin2019-02-21 08:00:28 // 114957
Kerestem a bibit, mert ütött a fék. Tárcsa és betét csere után is. Ez a korábbi 159-em kerékagya, amin a jelölt részek valami öntési maradványok és valamelyik miatt nem feküdt fel a tárcsa rendesen az egyébként indikátorórával kimért és jó felületre. Drótkorongoztam én korábban hiába. Leköszörültem a "kiálló" darabot, feltettem a tárcsát és jó lett. Ha jó a tárcsa és jó az agy akkor nincs baj.
Shadin2019-02-21 07:38:59 // 114956
Köszönjük a z ötletet, örülök, hogy neked bejött, de éltem én is a szabad véleménynyilvánítással, miszerint, ha egy autónál ezzel kell élni, akkor ott valami hibának az elfedéséről van szó mint javítás. Világbéke! :-)