Lol, ezzel a logikával felesleges az üzemanyagszint jelző, azt észreveszed, ha megáll alattad a kocsi :DDD
Ha nem kapcsolod fel vagy fényes nappal van, akkor nem veszed észre és este jön a meglepetés, miközben napközben már elugorhattál volna izzóért. Ráadásul a xenon nem is úgy hal meg, hogy egyszer csak vége, hanem hol ég, hol nem. És összevissza "kapcsolgatja", akár az átellenes oldalon lévő izzókat is. Jobb lenne, ha egyszerűen csak kiírná, hogy lehalt a xenon izzó.
RomeoOne2019-02-12 22:13:14 // 114806
Piritu - 1.000.0002019-02-12 22:08:20 // 114805
Miért figyelne? Azt latod ha nem működik, a helyzetjelzot nem.
RomeoOne2019-02-12 22:05:06 // 114804
Jaja, a xenon-t valamiért nem figyeli az autó. De tuti, hogy valami feszültségingadozásokat okoz, ha már halódik, és azért vannak ezek a hülye jelenségek.
beeep1462019-02-12 21:42:31 // 114803
Azt olvastam mostanában, hogy a mai benzines motorokban is egyre több olyan részegység kerül ami régebben csak a dízelmotorokban volt, de az én autóm 2006-os.. :-D
Meglepett a dolog, nincs ebben annyi nyomaték.. :-D
Meglepett a dolog, nincs ebben annyi nyomaték.. :-D
Marseus2019-02-12 21:31:34 // 114802
A múltkor faggattalak a tünetekről ha emléxel. Nálam is az izzó lett végülis. Kicseréltem és megszűnt a folyton kialvás,pedig szerelő is azt mondta,h biztosan kontakt a probléma mert a xenon végét az elszíneződés jelzi. Hát nem csak...Fura,h a computer a helyzetjelzőt érzi fontosabbnak mint a xenont,h jelezze a problémát.
tirex2019-02-12 21:23:17 // 114801
Én odaadom a gyárimat ha veszel helyette nekem valami másfajtát!))))
Liquid2019-02-12 21:18:56 // 114800
kérdés az, hogy mi a célod?
1) gyári állapot, semmi utólagos, ezért kell a gyári navis -> okés, csináld
nem lesz gond a gombokkal
2) navi kell, meg nagy kijelző -> bármilyen utólagossal jobban jársz, androidos, vagy valami más, tökmindegy. (a gyári navja sose lesz olyan mint egy iGo, de a WAZE még sokkal jobb)
Alapesetben nem fognak működni a gombok, kell hozzá venni egy adaptert, de előfordul olyan, hogy eleve hozzá adják a fejegységhez
1) gyári állapot, semmi utólagos, ezért kell a gyári navis -> okés, csináld
nem lesz gond a gombokkal
2) navi kell, meg nagy kijelző -> bármilyen utólagossal jobban jársz, androidos, vagy valami más, tökmindegy. (a gyári navja sose lesz olyan mint egy iGo, de a WAZE még sokkal jobb)
Alapesetben nem fognak működni a gombok, kell hozzá venni egy adaptert, de előfordul olyan, hogy eleve hozzá adják a fejegységhez
RomeoOne2019-02-12 21:01:50 // 114799
Erről gyorsan le leszel beszélve :D
ricka2019-02-12 20:44:58 // 114798
Sziasztok,
159-be szeretném kicserélni a fejegységet.
Mindenképpen gyári navigációsra gondoltam.
Csere esetén a Blue & Me és a multikormány gombjaival semmi fennakadás nem lesz?
Köszi a választ.
159-be szeretném kicserélni a fejegységet.
Mindenképpen gyári navigációsra gondoltam.
Csere esetén a Blue & Me és a multikormány gombjaival semmi fennakadás nem lesz?
Köszi a választ.
alfa155gyuri2019-02-12 19:18:12 // 114797
Már sok benzinesbe van kettős tömegű. :(
alfa155gyuri2019-02-12 19:13:53 // 114796
Nekem is csinálja néha!
Shadin2019-02-12 09:53:11 // 114795
Este meg tudom mérni a kiszereltet, de nem sokat jelent.
Shadin2019-02-12 09:51:37 // 114794
Tévedtem, egyforma volt, kiszerelést követően megtaláltam rajta a színkódokat.
Shadin2019-02-12 09:50:30 // 114792
Asszem más a cikkszámuk.
Morfiusz Cédula2019-02-12 09:45:07 // 114791
Szia!
Nekem is csinálja néha, az enyém 2.4 diesel, úh a motorhoz sztem nincs köze. Bedugom a kulcsot, nem megy rá a gyújtás. Ha kihúzom és megint bedugom, vagy megnyomom a sttart gombot anélkül, hogy fékeznék közben, akkor megy a gyújtás, utána meg tudok indítani. Olyan, mintha nem érzékelné teljesen a kulcs bedugása után, hogy bement a kulcs. Egyelőre nem jöttem rá, hogy miért, ha valaki találkozott hasonlóval, ossza meg légyszi!
Nekem is csinálja néha, az enyém 2.4 diesel, úh a motorhoz sztem nincs köze. Bedugom a kulcsot, nem megy rá a gyújtás. Ha kihúzom és megint bedugom, vagy megnyomom a sttart gombot anélkül, hogy fékeznék közben, akkor megy a gyújtás, utána meg tudok indítani. Olyan, mintha nem érzékelné teljesen a kulcs bedugása után, hogy bement a kulcs. Egyelőre nem jöttem rá, hogy miért, ha valaki találkozott hasonlóval, ossza meg légyszi!
Csabi2019-02-12 08:35:17 // 114790
Ha jól néztem fél centi különbség van, 315mm magas az SW, 310 a Berlina. Az SW-nél a rugó átmérője fél mm-rel nagyobb. Szóval ennyi. Igazából az a kérdés, hogy mennyi a gyári TI rugó magassága... Valaki megméri? :)
Nálam holnap kerülnek beépítésre, uh kiderül, ha ma nem.
Nálam holnap kerülnek beépítésre, uh kiderül, ha ma nem.
mmmcsongor2019-02-12 08:21:20 // 114789
sima nem hozzáértés miatt kérdezem, abból kiindulva, hogy az Eibach adatlapon van kis különbség az ültetések között SW és bernila között.
droberto2019-02-11 22:51:06 // 114787
Nemis...csak lejtett a hazai pálya. :)
maestro842019-02-11 22:20:34 // 114786
Köszi. Legelőször a hazaúton dobta be az EML-t kb 300km után. A kód törlése után pedig ha jól emlékszem akkor a rákövetkező indításkor másnap, az indítást követően max 10-20 másodpercen belül. Kicsit mintha hangosabban is járt volna a motor.
A számlákon látszik, hogy 7 éve cseréltek a motorban láncot, vezetőket, olaj fújókát (tehát nem kompletten fogaskerekekkel) és az olajszelepeket is.
A szelep ha jól látom 2 esetben tud hibát generálni (van benne egy szűrő is?), és ezt lenne a legkevésbé költséges cserélni, a többihez bontani kell. Az ECM szerintem kizárható.
Holnap megfülelem.
A számlákon látszik, hogy 7 éve cseréltek a motorban láncot, vezetőket, olaj fújókát (tehát nem kompletten fogaskerekekkel) és az olajszelepeket is.
A szelep ha jól látom 2 esetben tud hibát generálni (van benne egy szűrő is?), és ezt lenne a legkevésbé költséges cserélni, a többihez bontani kell. Az ECM szerintem kizárható.
Holnap megfülelem.
Csabi2019-02-11 22:13:46 // 114785
Hali!
Nincs olajminőség ellenőrzés, csak számol-figyel.
Valószínűleg nem lett nullázva az olajcsere periódus azért kiabál.
Nincs olajminőség ellenőrzés, csak számol-figyel.
Valószínűleg nem lett nullázva az olajcsere periódus azért kiabál.
Corben2019-02-11 22:11:57 // 114784
Urak!
Van az 1.9jtd-ben olaj minőség ellenőrzés? (150 ló, 2007-es)
Kb 2000km-t mentem olajcsere óta és most kiírta, hogy cseréljek olajat.
Közvetlenül regen után dobta be a hibát.( pont elkaptam hogy a pillanatnyi fogyit néztem)
Figyeli az olaj minőséget, vagy csak számolja a megtett km-t?
Selenia van benne természetesen.
Köszi előre is a tapasztalatokat.
Van az 1.9jtd-ben olaj minőség ellenőrzés? (150 ló, 2007-es)
Kb 2000km-t mentem olajcsere óta és most kiírta, hogy cseréljek olajat.
Közvetlenül regen után dobta be a hibát.( pont elkaptam hogy a pillanatnyi fogyit néztem)
Figyeli az olaj minőséget, vagy csak számolja a megtett km-t?
Selenia van benne természetesen.
Köszi előre is a tapasztalatokat.
Csabi2019-02-11 22:04:55 // 114783
Most tényleg azt feltételezzük, hogy egy SW TI rugó, az lényegi különbséget képvisel egy Berlina TI rugóval szemben? Nemá
mmmcsongor2019-02-11 21:34:53 // 114782
a garnitúra alatt 2 vagy 4 rugót értesz? ha jól látom, a blogodból az derül ki, hogy az egy ik első rugó nem Ti volt, ezért cserélted.
'''''2019-02-11 20:44:09 // 114781
Én is vittem már a qv-vel.Ha írna rá egy programot,talán elég lenne neki. :-)
Haddel2019-02-11 20:42:15 // 114780
Hát igen,egyszer be kéne ülnie Robi mellé Gyurinak.Egyszer mentem mögötte Pakson,én se vezetek nagypapásan ,de alig tudtam lépést tartani vele😃 A csaj meg mellettem már kezdett rikácsolni😃😃
droberto2019-02-11 19:58:56 // 114779
Megmondomén: Monster Irsaiját. :)
Remélem VTT-re is jut belőle.
Remélem VTT-re is jut belőle.
mmmcsongor2019-02-11 19:25:11 // 114778
átolvasom és jelentkezek.
Shadin2019-02-11 19:22:54 // 114777
Blogoltam róla sokat, lényeg h semmi baja, van benne ~ 120k km.
beeep1462019-02-11 19:00:34 // 114776
Üdv!
Elnézést, de máshol nem tudok panaszkodni az Alfás lét "nyomoráról"... :-D
Mai nap úgy néz ki végre sikerült találni egy hozzáértő szakműhelyt akik a jövő héten felújítják a váltómat, viszont a hónap WTF infója számomra: 2,2 JTS benzines motorban kettőstömegű lendkerék?
Eddig én hülye azt hittem ez csak a dízeles csapatot boldogítja.. :-)
Elnézést, de máshol nem tudok panaszkodni az Alfás lét "nyomoráról"... :-D
Mai nap úgy néz ki végre sikerült találni egy hozzáértő szakműhelyt akik a jövő héten felújítják a váltómat, viszont a hónap WTF infója számomra: 2,2 JTS benzines motorban kettőstömegű lendkerék?
Eddig én hülye azt hittem ez csak a dízeles csapatot boldogítja.. :-)
mmmcsongor2019-02-11 18:45:17 // 114775
jól hangzik, érdekel a dolog.
mit lehet tudni ezekről a rugókról? volt valami különösebb oka, hogy lecserélted?
mit lehet tudni ezekről a rugókról? volt valami különösebb oka, hogy lecserélted?
Shadin2019-02-11 18:25:07 // 114774
De vedd figyelembe, hogy a pro kit (is) piros lesz mire ideér.
Nekem námileg magasabb lett az Eibach-hal/kal, igaz, hogy rövid szárú Bilstein B8-assal van összerakva. Bár a B8-ak korábban a gyári Ti rugókkal volt szerelve és az volt az alacsonyabb. 40 ért van egy (SW) Ti rugó garnitúrám ;-)
Nekem námileg magasabb lett az Eibach-hal/kal, igaz, hogy rövid szárú Bilstein B8-assal van összerakva. Bár a B8-ak korábban a gyári Ti rugókkal volt szerelve és az volt az alacsonyabb. 40 ért van egy (SW) Ti rugó garnitúrám ;-)
Shadin2019-02-11 18:16:12 // 114773
ebben az esetben javasolnám az Eibach-ot hátra párban
mmmcsongor2019-02-11 18:03:25 // 114772
Már megnéztem, nincs eltörve, az előző tulaj vontatott a kocsival, valószínűleg az vágta tönkre
mmmcsongor2019-02-11 18:02:13 // 114771
kösz Shadin, jól néz ki!
olvastam a blogod a rugó cseréről. Mit gondolsz lenne bármi értelme sedan-ba SW rugót beépíteni, hogy magasabb legyen?
olvastam a blogod a rugó cseréről. Mit gondolsz lenne bármi értelme sedan-ba SW rugót beépíteni, hogy magasabb legyen?
Shadin2019-02-11 17:11:21 // 114770
Competizione2019-02-11 17:10:25 // 114769
Sziasztok.1,75TBi a kocsim.Utóbbi időben,ha bedugom a kulcsot nem gyúlnak ki a műszerfal fényei,startolás működik és utána is rendben van minden,mi lehet a gond,tud valaki tanácsot adni?,,,,,,,köszi.
Shadin2019-02-11 17:07:35 // 114768
Ha lóg a Ti akkor nézd meg h nincs-e eltörve, mert nem kéne lógnia...
mmmcsongor2019-02-11 14:40:32 // 114767
Sziasztok,
az eredeti Ti rugóval már túl alacsony a kocsi, egyrészt sűrűn leér a kocsi alja, másrészt esztétikailag is csúnya, ahogy lóg a kocsi hátulja.
Az Eibach Pro Kit elvileg 30-35mm-t ültetne az én kocsimon (1,9 jtdm sedan), viszont az Eibach pro kit Sportwagon 25-30mm ültet az adatlap szerint.
Tudja-e valaki,hogy beépíthető-e a sedan verzióba az SW Eibach pro kit és ezáltal kevesebbet ültetne?
az eredeti Ti rugóval már túl alacsony a kocsi, egyrészt sűrűn leér a kocsi alja, másrészt esztétikailag is csúnya, ahogy lóg a kocsi hátulja.
Az Eibach Pro Kit elvileg 30-35mm-t ültetne az én kocsimon (1,9 jtdm sedan), viszont az Eibach pro kit Sportwagon 25-30mm ültet az adatlap szerint.
Tudja-e valaki,hogy beépíthető-e a sedan verzióba az SW Eibach pro kit és ezáltal kevesebbet ültetne?
RomeoOne2019-02-11 14:22:43 // 114766
Ki kell tudakolni Robit, hogy milyen fiatalító főzetet iszik. Elhozza VTT-re és utána mindenki kilinccsel előre esik be a kanyarokba a 159-el :DDD
Shadin2019-02-11 14:21:30 // 114765
Tökre öregszel. Én is ezt éreztem Robi mellett a körforgóban. Soha nem toltam el addig a nagypatkányt. Ott már nem komfortos. 145 határai jobban elérhetőek nekem mint a 159-é. D ez tényleg nem az autó hibája.
Shadin2019-02-11 13:40:22 // 114764
Nem feltétlenül a vezérlés okozza, problémás lehet a VVT tárcsa. Egyik, másik v mindkettő.
A P0016 akkor jön, ha indítást követően 4 mp-n belül sem sikerül normális vezérlés pozíciót detektálnia a vezérmű jeladók felől. Ez lehet vezérlés VVT olajszelep is akár és szerintem a legvégén a lánc nyúlás, mert akkor már durva hangja kellene legyen.
Nézd meg, hogy hidegen indításnál jelentkezik-e zaj a vezérlőtárcsák felől, ami meg is szűnik kb. 4 mp-n belül.A lánc nyúlás is persze okozhatja, de az nem nagyon szűnik meg indítást követő 4 mp után, csak halkul...
A P0016 akkor jön, ha indítást követően 4 mp-n belül sem sikerül normális vezérlés pozíciót detektálnia a vezérmű jeladók felől. Ez lehet vezérlés VVT olajszelep is akár és szerintem a legvégén a lánc nyúlás, mert akkor már durva hangja kellene legyen.
Nézd meg, hogy hidegen indításnál jelentkezik-e zaj a vezérlőtárcsák felől, ami meg is szűnik kb. 4 mp-n belül.A lánc nyúlás is persze okozhatja, de az nem nagyon szűnik meg indítást követő 4 mp után, csak halkul...
_Ata_2019-02-11 10:43:23 // 114763
Nekem is az egyik volt csak cserélve szerintem eddig, ezért is nagyon eltérő az árnyalata. Amúgy a legtöbbre ezt írják: 2500óra (3-5 év átlagos használat mellett)
sty2019-02-11 10:40:06 // 114762
Srácok egyik napról a másikra furcsa hangokat hallok az utastérben. Járó motornál a fordulatszámmal ez is változik, olyan mint a generátor zaj csak mélyebb és nem a hangszórókból jön. Kintröl nem hallom csak ha benne ülök. Ja 2,4 automata
RomeoOne2019-02-11 10:31:47 // 114761
Nekem lassan 3 éve van bent a nem gyári. A másik, amivel vettem meg már lehet, hogy 3 is elmúlt. Arról feltételezem, hogy már egyszer cserélve volt és nem párban, azért izzott ki utána a másik. Mert azóta kb. azonos teljesítményen működnek.
RomeoOne2019-02-11 10:29:19 // 114760
Ja, ez nem lesz túl kék, viszonylag alacsony a színhőmérséklete
tdemeter2019-02-11 10:26:36 // 114759
Összességében mennyit bír ki egy xenon izzó? Van valakinek tapasztalata gyárival 0 kilómétertől?
_Ata_2019-02-11 09:43:47 // 114757
Ja igen azt hallottam, hogy mindenképpen párban érdemes. Aztán próbálok valami olyasmit ami nem kékesen világít, szerintem az nem olyan hatékony, még ha sokak szerint jobban is néz ki :) Ugyis hamarosan olajcsere, akkor elkezdem nézegetni az izzókat is.