Fórum >> Típusok >> 159

count M2006-03-30 16:50:22 // 1104
Hm. Ha ez a Brera bemutatón volt, akor én nem voltam ott. :) Amúgy láttalak már IRL (amikor Kaposon az asztalunknál beszélgettél a Békával), csak akkor vhogy elmaradt a bemutatkozás a nagy kavarodásban... :)
Gabriel2006-03-30 16:49:21 // 1103
Nagyon nagy biztonságérzetet ad a gép ezt tanúsíthatom és suhan az úton :-)
Zool2006-03-30 16:46:48 // 1102
A legfélelmetesebb, h a 8V is hazsnálható volt. Ment 130-al szépen nyugisan (zaj semmi), egy padlógáz és szépen megy fel 160-ra, sé még tartalék bőven. Autópálya-felhajtó besorolás elfogadható lendülettel, ura volt brmilyen közlekedési helyzetbek. Úgy éreztem, h fel tudom vállalni ezzel a menetteljesítménnyel a kocsit. Csak hát az a pár apróság amit felvitte az árát. Amúgy a 150LE nem volt sokkal virgoncabb, valszeg a váltó miatt. A 120LE csak 190-et bírt, cserébe a rövidebb áttételekkel rugalmasabb volt.
Gabriel2006-03-30 16:44:36 // 1101
a feliratkozó pultnál én szembe álltam te meg nekem bal kéz felől és nyomtad a poénokat :-)

ööö hát izé ez lennék én igaz Brera-ban

OFF sorry
Gabriel2006-03-30 16:42:19 // 1100
íratkoztam fel a tesztvezetésre, erre a szalonvezető kérdezte benzin, vagy dízel? Én meg benzin. erre te: Dízelt kell vezetni, próbáld ki az helyből felszáll :-)))
count M2006-03-30 16:40:13 // 1099
Ööö várj, ez tuti? :) Mikor volt ez? :)
Gabriel2006-03-30 16:38:00 // 1098
Ja mondtad is nekem, hogy helyből felszáll :-) amikor iratkoztam fel a vezetésre aztán csak később esett le, hogy te vagy a Miki gyerek :-)
Zool2006-03-30 16:36:35 // 1097
Amikor először autót kerestem, én is így gondolkodtam. Aztán véletlenül alám tettek egy dízel Focust (nem én kértem ez maradt a bérautóflottából aznapra). Bár a Focus úgy Xar ahogy volt, a motor nagyon megteszett. Az előzések játszi könnyedséggel mentek, és 6 litert fogyasztott. Persze 4 nap alatt 3szor fulalsztottam le (a 147esemet is 1.5 év alatt kb 3szor sikerült lefulalsztani), de ez inkább megszokás kérdése. Belül a JTD hangja egész szép. Az meg nem érdekel h kívül mit szólnak (azon felül h itt csak az M3-as bömök meg az imreza STI-k benzinesek, szal 90%-osra tippelem a dízel penetrációt). A Focus után nem is kérdeztem benzines árakra. TS alfát ki sem próbáltam, csak JTD-t. A következő autóm is (sajna offos lett) is dízel. A 159-est 2007-re tervezem, csak JTD jöhet szóba (majdnem most is azt vettem, csak elcsúszott pár ezer euróval a legjobb ajánlatról).
count M2006-03-30 16:35:26 // 1096
Nekem ami nagyon fura volt, hogy a 159-ben - fordulaton - szebb hangja volt a dízelnek mint a benzinesnek (1.9mJTD 16V vs 1.9JTS). Alapjáraton a dízel kerregett. De amúgy is nagyon bejött a kályha... félig el vagyok veszve. :)
Gabriel2006-03-30 16:32:15 // 1095
....ráadásul az Alfa nem dob ki annyi modellt a piacra mint a francia gyárak
TarP2006-03-30 16:28:04 // 1094
A JTD-t én is említettem. Nem tudom, örömteli-e a TD-k ilyen arányú terjedése... Én még nem békéltem meg teljesen a kerregéssel...
Zool2006-03-30 16:13:36 // 1093
Szerintem volt néhány olyan maradandó érték néhány év autójában, ami túlélte az autó jeletősségét. A 156-147 nem csak azért lett év autója, mert hatalmas előrelépés volt a márkának, hanem olyan dízeleket vezetett be amit most tarolnak a piacon. Persze ehhez kellett egy részecskeszűrő amit a 307 vezetett be, így szerintem megérdelte a címet. Nem az autó, hanem egy jövőbe mutató techológiája. A C-rail dízelek részecskeszűrővel egyes országokban meghatározóak. A németeknél már csak a nagy teljesítményű sportlimuzonokat veszik benzines motorral... Ilyen értelemben a 159 kevés újat mutat, persze a Clio sem erőlteti meg magát (ha rosszmájú lennék akkor azt mondanám,h a 3-as bömöben is több techológia újítás volt). Ha mindenáron kell nyertes akkor a 159 érdemelte volna meg vagy a bömö. Az alfának tényleg pár újságíró tett nagyon rosszat a szavazásnál...
Zool2006-03-30 15:56:54 // 1092
15 % asszem.
Gabriel2006-03-30 15:49:50 // 1091
ez a "prütyök" szó ez megmosolyogtatott :-) aranyos :-)))))
TarP2006-03-30 15:41:52 // 1090
Én úgy láttam, mindíg csak egy ÉV ÓTÓJA van. És ez nem azt jelenti, hogy a Ciló jobb autó, mint egy Pagani Zoda, hanem csak azt, hogy jó kiccsaládom autó, mer van benne sok vicces elektronyos prütyök és nem eszik sokat.
Gabriel2006-03-30 15:27:40 // 1089
de több kategória volt nemcsak a "kiccsaládom" kategória nem?
TarP2006-03-30 14:59:23 // 1088
Az év autója választás nem szépségről, presztizsről, vagy érzésekről szól. Az egy olyan valami, hogy melyik autó képes kiszolgálni valahogy egy kiccsaládot legolcsóbban. Tehát soha ne várd, hogy KOMOLY autó ott nyerni tudjon. Csak kis, vagy közepes tömegtermelésű jármű végezhet az élen. A kivételek csodánkak tekinthetők. A 156-on én magam is úgy meglepődtem, hogy azóta is meg vagyok lepve :) Persze a JTD motor, az okozhatta, hogy nyerni tudott, vagy az, hogy mindegyik újságíró azt gondolta "A többiek úgysem fogják értékelni"...
Gabriel2006-03-30 14:42:51 // 1087
OFF Ott mennyi az ÁFA? ON
Zool2006-03-30 14:41:36 // 1086
Igazából nem is annyira öntömjénezésnek vagy dicsekvésnek szántam, mint inkább diszkrét utalásnak arra, hogy érdemes körülnézni külföldön újautó tekintetében is. Nagy eltérések lehetnek az egyes országok között. hogy ennyi az Alfa erre, annak lehet vmi oka. Efektíve a 147 itt olcsóbb mint mondjuk egy azonos felszereltségű és motorizáltságú Astra, ha jól számoltam.
Gabriel2006-03-30 09:12:40 // 1085
Igen erről be is számoltál akkor, hát super lehetőségek gratula neked, hogy ott lehetsz.
Balázs156SW2006-03-30 07:26:03 // 1084
Esztergomba kéne vinni egy ütött kopott IKARUSZT, rá kéni írni, hogy "ALFA SURÁNYI". Ebben nem karcolná a fejét a napellenző és hátul is lenne helye bőven! A többi neki úgysem számít....
GEORGE2006-03-29 23:23:59 // 1083
Én mentem 1,9MJET NOVITEC-el, de emlékeim szerint nem megy úgy, de az is lehet túl sok ídő telt el a kettő autó vezetése közt.....
Zool2006-03-29 14:19:29 // 1082
Itt a 147 piacvezető. Furcsa, mert a 147 még Milánóban is elég marginális tényező volt az utcaképben. Persze ezeknek nem kötelező német márkákat venni, mint a jürgenéknek, de nem is tekintik függetlenségi nyilatkozatnak a német -framcia márkák elutasítását, mint a svájciak. Ezek belgának túl hollandok, franciának túl mémetek, németnek meg sohasem vallanák magukat. És mivel az Alfák 1000-1500 euróval olcsóbbak, mint a belgáknál, ideális célpontl alfa vásárlásra. Arról nem si bezsélve, h előbb vezettem márkakereskedőnél próbaautót, mint ahogy magyar újságíró ült benne Mo-on. A szegény angolokról már nem si beszélve.
Gabriel2006-03-29 13:28:40 // 1081
jó hely lehet Luxemburg :-)
BadBoy2006-03-29 11:40:48 // 1080
A TCARosok tesztelték a Grande Puntot, és ők is azt mondták, hogy a Clio nem a legjobb autó. De az biztos, hogy ha BMW, vagy az ALFA nyer vagy netán VW igazságosnak tartottam volna mint ezt az ocsmányságot. (tudom nem nevezhették a Grandet, mert nem volt bevezetve 5 piacon)
Zool2006-03-29 09:46:29 // 1079
Nem tett jót a magyar "szakértő" újságírók szavazata pl. Az Auto2 netes cikkét olvastam. A magára adó újságíró ilyet nem csinál. Ne értsétek félre, a 159 nem hibátlan. Nagyon jó autó, de én kapásból tudok nektek mondani vagy 5 hibát, amik között van pár bosszantó is. Ha ezekre koncentrálnak még el tudom fogadni. Isteneik, a frtzek legalább megkeresik a hibákat és annak megffelelően húzzák le. De ők egyszerűen olyan dolgokat írtak le ami nem igaz. Pl a szűk belső. Olyan érzésem volt, mintha minden áron bele akartak volna kötni ("vdelmi pénzt fizettél már, nyuszika ban rajtad sapka?") Egyébbként a 7végén vagy 4 159-est láttam az utcán Luxembourgban. Elkezdték kiszállítani a kocsikat, és sorra jelennek meg az utcán. Én meg persze sírok, h nem azt vettem. Na mindegy, majd 2 év múlva. Ja és láttam Brerát is utcán, bár szerintem még itt sem lesz meghatározó az utcaképben (GT van szép számmal).
Lacza2006-03-29 09:29:59 // 1078
Sziasztok. Lehet,hogy már valahol írtam,és itt is volt róla szó(nem olvastam végig az összes hsz-t)de a mai napig nem értem hogyan lett a clio az év autója és hogy tudta megverni a 159-est? Renault győzelem a forma 1-be ide vagy oda ennél szebb autót nem láttam még Mo-n,(egy két Ferrarit,maserattit,lamborghinit leszámítva). A poén az egészben,hogy a clio győzelme után egy netes fórumon valaki azt mondta mutassatok nekem szebbet mint a clio,és erre az egyik srác berakott egy képet egy új mustangról. Nekem még a 206-os pözsó is jobban tetszik mint az új clio:) Bocsi ha kicsit offoltam:)
csocsi2006-03-29 09:23:14 // 1077
Érezteti hatását a gremanizmus, valszeg :(( De ha már a kia, meg a mutyuki benne van, ez már sok mindent elárul.
Mike.2006-03-29 09:18:01 // 1076
Nem tudom, hogy melyik topicba való ez. A Blikk nevű "csodálatos" napilap szavazást hírdetett az inforádióval az év autója címért. 12 autóból lehet választani. Fiat punto, citr.1, bmw320, kia rio, honda civic, mazda 5, peug.1007, suz.swift, seat leon, röno clio, vw passat, hyundai tucson. Igen..jól látod, ne keresd mert nincs közte az AR159. Csodálkozom pedig ismerve az előzményeket nem kellene.:-(
Imi2006-03-27 12:56:46 // 1075
Még azt elfelejtettem szerintem az 1.9 JTD 150 LE+novitec gyorsulásba jobb mint a 2.4 JTD 200LE
Imi2006-03-27 09:37:08 // 1074
Én ennyire nem mentem de hasonló érzéseim voltak
GEORGE2006-03-25 23:32:08 // 1073
1,9JTS kolléga :-)))))
csocsi2006-03-25 22:45:10 // 1072
Röviden ennyi: irigyellek :)))))
Betonl@b-AlfaShop2006-03-25 22:40:25 // 1071
Totál eggyetértek a 2.4JTDm egy állat s az 1.9MJet sem gagyi s azt is megtudtuk a fék jó s a kézifék is pazar.A 230 a pályán több mint elég szerintem szerintünk...
GEORGE2006-03-25 21:40:41 // 1070
..

már nem emlékszem, hogy hol de ezt is láttam :-)))
GEORGE2006-03-25 21:28:30 // 1069
Skacok!

Ma egy 2,4 JTDm 159-el mentem.

/ 3zónás légkondi, tempomat, eső érzékelős ablaktörlők 17-es aluk,
ABS, előülések- ablakok - tükrök motoros mozgatásúak, radar körben, stb stb hogy most csak ezeket említsem /

....
Városban, országúton és autópályán jóóóó sokat! :-))))))))

Nem tudom ki az, aki erről az autóról azt meri állítani, hogy lassú!!
Nem megy igazán!!!! stb, stb....

Az vagy h.lye, vagy nem kapcsolt 5-be és 6 -ba!

Az autóban 4-en ültünk!!!
Állíthatom, hogy NAGYON szedi a kerekeit!!! Brutális!
200 kényelmes utazó tempo 6.-ban, gázadásra tovább gyorsít!!!!!!!!!!!!
Kellemes visszafogott motorhang, bocsánat gurgulázás!!
200-nál sem kell megemelni a hangunk, ha a hátul ülőkkel akarunk beszélgetni.
Csak suhan a " vas" :-))))))))))

A surányi féle tesztben leírtakat kipróbáltam nekem nem ért a fejemhez a tetőkárpit, pedig 178cm vagyok, igaz én nem is emeltem fel olyan magasra az ülést amennyire csak lehet! Mert úgy nem lehetett volna vezetni !!
Gondolom az okostojás is csak az autó parkolt állapotában, emelgette az ülést! Vagy legalább is remélem!!!

A klímát is piszkáltam igaz egész úton vagy 2szer 3-szor nyúltam hozzá, és nem is tört ki a csuklóm tőle, még ha 5-ben vagy 4-ben is volt a váltókar.

Az úttartása nagyon jóóó, gyönyörűen fekszi az íveket a szokott temponál nagyobb sebességgel is!

A fék jól adagolható, és hatásosan lassítja az autót!
A motor nyomatéka nagyon élvezhető, piszkosul megindul az autó!
Ahogy haladunk a mutatóval feljebb és feljebb természetesen kisebb lesz a "tolás" érzése de még 180-ról is érezni ahogy "elindul"!!!

A fogyasztás természetesen a tempohoz igazodott!


A pillanatnyi az alsó a tankolás óta megtett táv összesített fogyija felső érték.


A napi összesített fogyi a gép szerint!
Szerintem abszolút nem sok!!
Amit mutat annak megfelelően, szedte a kerekeit!!
Természetesen egy könnyedebb használat mellett több literrel is lejjebb vihető!

Végszónak:

Az autót alaptalanul lehúzzák!!! :-(((
Az eddigi tesztekben leirt fikázások alaptalanok!!!
A legszomorúbb, hogy az ilyen okostojás tesztelők véleményére adok amikor elolvassák, legyintenek egyet szegény 159-re!
Bánhatják hogy nem mennek el eggyet tesztvezetni.

Bánthatják így is, úgy is, aki ült benne és vezette, az úgyis tudja a lelke mélyén, hogy igenis JÓ AUTÓ de sajnos le kell húznia, mert a német fosadékokat kell itt nálunk "nyomni" !!

Most mondhatjátok, hogy azért tetszik ennyire, mert nagy volt benne a moci és jól ment!
Mentem az 1,9-es JTS-el is.
Igaz a 2,4 JTDM után, lomhának érezni, de a többi részében, működésében ugyan olyan, jó és azért jóval olcsóbban haza vihető mint a 2,4 JTDM.
ystuc2006-03-22 18:41:34 // 1068
Izé... Nem teszt, csak cikk... Bocsi... :-)
ystuc2006-03-22 18:41:03 // 1067
Mai Népszabadságban 159 SW teszt: KLIKK! Érdekes megközelítés, nekem spec a vége nagyon nem szimpatikus, miszerint aggódni kellene az előre programozott meghibásodások miatt...
Zool2006-03-21 16:15:18 // 1066
Okesz, én si abbahagyom az offolást, és átfutom a topicot is. Kb Áprils 7-25-én Bpen vagyok, ha akkor pont szerveződne vmi.
Gabriel2006-03-21 15:49:46 // 1065
nem maradtál le semmiről, na nem off-olok tovább :-) Ha lesz valami úgyis kapsz körlevelet, ciao
Zool2006-03-21 15:40:38 // 1064
Benézni szoktam oda, de vmér ott kevésbé vagyok szószátyár. Lemaradtam vmiről? Jó a naptár, köszi a segítséget. Egy feszít az irodámban, egy otthon. A két helyszín között meg az alfával közlekedek...
Gabriel2006-03-21 15:32:49 // 1063
Szegaaaaaaaaaaaa. Azért a 147-es topicba is benézhetnél néha :-)))
Tedi2006-03-21 15:28:56 // 1062
A klímával azé volt bajom, mert saját bénaságomból adódóan mindig elszartam rajta valamit és a másik zónát is szerettem basztatni, ahhoz viszont tényleg útban volt a váltó. Viszont ha csak az én felemet állítgattam, akkor okés volt minden. A csomagtartóra nem tudok mit mondani, kapcsojjakikérem....Nem használtam a csomitartót, a két nap alatt kb 3x, ha felnyitottam. Ahhoz meg hozzá vagyok szokva, hogy dzsuvás lesz a kezem, de szerintem ezzel már Te is kibékültél ;) A 146-nál sokkal magasabban van a rakodóperem, maga a csomagtér is kissebb, igaz a nyílás az nagyobb. De nem ezért szeretem az Alfákat :))
Zool2006-03-21 15:04:14 // 1061
A csomagtartón felül nagyon gáz, h feláras a dönthető támla. Márpedig máshonnan a 159-es nem pakolható. Nem hogy "TV teszt" (a 147-esem átmenne rajta), de még egy bőrönd sem fér be (ami egy sportkupénál is bele kéne h férjen). Én itt adtam fel.
Gaso2006-03-21 14:31:28 // 1060
Nyilván való, mert ha meglátja a két gyereket mellettem akkor tuti, hogy nem valami csajozós sportkocsit akar rámsózni legelőször. Egyébként ez alapesetben nem egy rossz gondolkodás, mert ha négyen bepakolunk akkor tele a csomagtér, így is, hogy ilyen picik még a csajok. (Mi lesz később?:-)))
count M2006-03-21 14:30:33 // 1059
Azé' hogy kavarjam a kedélyeket... a klímával nekem semmi bajom nem volt. :) Viszont a nagy önfelbaszás közepette visszagondolhatnál pl. a csomagtartóra, ami úgy ahogy van, használhatatlan... kicsi a nyilás, magasra kell emelni a cuccokat, az ajtót nem lehet rendesen megfogni a nyitáshoz ill. a becsukáshoz... és ne jöjjön senki azzal, hogy "ez egy Alfa meg kit érdekel", mert a csomitartóba csak pakoltok néha Ti is...
Gaso2006-03-21 14:27:13 // 1058
Ami a megtekintett 159-en furának tünt az az első lámpák teljes védtelensége. Oda tényleg rakhattak volna valami plexit mint az utsó 156-okon volt. Így viszont jóval agresszívabb.
BadBoy2006-03-21 14:17:04 // 1057
Én is ugyan igy fölhúztam magam ezeken a szakértőkön, de nem éri meg, mert nemcsak a szépségnek, de az egészségnek is árt.
Gabriel2006-03-21 14:15:05 // 1056
ne idegeskedj,megárt a szépségednek :-)
Tedi2006-03-21 14:11:28 // 1055
Na, hát most kellőképpen felbasztam magam ezen a kis köcsögön :) Egy valamivel értek egyet, az pedig a klímás konzol elhelyezése. Az összes többi egy faszság. Süt a cikkről, hogy direkt olyan dolgokat emel ki, amire kibaszottul nem kiváncsi senki, kurvára irreleváns (lsd. napellenző téma), de a lényeg, hogy le lehessen húzni. Surányi Péter meg a jópár éves tapasztalatát húzza le a klotyón. Szóval ez már eszméletlen. Asszem itt az ideje az Alfa Kommandó bevetésének nem? :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak