Teoretikus példa volt, pont az volt a lényege, hogy neked is ki kéne fizetned azt a 10 millát, csak neked előre...
@Piritu
Arról nem is beszélve hogy egy ilyen autó használtan is kétszer annyi lenne. Fizetne valaki 10 millát egy ilyen 10 éves alap autóért?
Én azt mondom, hogy nem lenne használtan sokkal drágább. 5 évesen talán (de pont nem arra vennék az ilyet, hogy 5 évesen eladják), de 10 évesen már ezt is el kellene kezdeni szervizelni. Akkor már nem lenne jobb, mint az, amit egyébként már 5 éve szervizelnek. Tehát egy ilyen autónak az értékvesztése lenne sokkal nagyobb.
RomeoOne2018-12-04 17:55:02 // 113356
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 17:35:54 // 113355
Am úgy a korrekt az üzemóra költség lenne :-) Egy városi autó rengeteg órát szolgáló miközben km alig megy bele. Autópályán letudod 3 óra alatt egy városi auto 2 hétre eső szenvedését :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 17:04:40 // 113354
Van errw excelem, majd megmutatom. :-)
tdemeter2018-12-04 16:58:49 // 113353
Maximálisan egyetértek veled
tdemeter2018-12-04 16:57:40 // 113352
Majdnem egyet is értenék veled, ha nem cseréltem volna le 5 évente mindig az autóimat. Egyszerűen ennyit birok velük (utána már másra vágyok) és szerintem a 159 lesz az első vas, amit sírva adok majd el. Sőt, lehet el sem adom...
Függetlenül attól, hogy az ájfón hasonlattal én is teljesen egyetértek, úgy gondolom, hogy most pont olyan világ van, amiben sokan cserélnek autót. Ezek egy része átverés, egy másik pedig ámítás, de összességében az autót pár évre tervezik a gyártók, úgy mint az ájfónt is...
Nálam az okok a következők, ami miatt cserén gondolkozom, de többségük korábban is meghatározóak voltak:
- Minden autóm 200.000 környékén érte el azt a kort amikor már nem akartam rá többet költeni. Nem azért, mert az gazdaságtalan lenne. Épp ellenkezőleg, ez lenne a legolcsóbb megoldás, hiszen az új annyival drágább is, mindenképp kifizetem azt a pénzt.
Egészen egyszerűen van egy pont, ahonnan bármilyen jó is volt a vas "nem esik jól" tovább ölni bele az órákat és a pénzt.
- Megunom. Ez alól csak a 159 ami kivétel volt eddig..
- Tetszik a "másik" és nem hagy nyugodni a dolog
- Elegem van a szervizekből - Erre már az alfával is sokszor eljutottam, hátha majd a másik jobb lesz...
- Érezni akarom az új varázsát
- Dízel üldözés - bár szerintem a benzinest csak pár év és ugyanígy előveszik majd, de addig is szeretnék még ilyenek nélkül élni
Eddig minden vasat kb 100.000 km-el vettem, kb 5 évesen. Most a terv az, hogy 0 km 10 év. Szerintem nem fogom bírni,de a 159-el ment volna...
Függetlenül attól, hogy az ájfón hasonlattal én is teljesen egyetértek, úgy gondolom, hogy most pont olyan világ van, amiben sokan cserélnek autót. Ezek egy része átverés, egy másik pedig ámítás, de összességében az autót pár évre tervezik a gyártók, úgy mint az ájfónt is...
Nálam az okok a következők, ami miatt cserén gondolkozom, de többségük korábban is meghatározóak voltak:
- Minden autóm 200.000 környékén érte el azt a kort amikor már nem akartam rá többet költeni. Nem azért, mert az gazdaságtalan lenne. Épp ellenkezőleg, ez lenne a legolcsóbb megoldás, hiszen az új annyival drágább is, mindenképp kifizetem azt a pénzt.
Egészen egyszerűen van egy pont, ahonnan bármilyen jó is volt a vas "nem esik jól" tovább ölni bele az órákat és a pénzt.
- Megunom. Ez alól csak a 159 ami kivétel volt eddig..
- Tetszik a "másik" és nem hagy nyugodni a dolog
- Elegem van a szervizekből - Erre már az alfával is sokszor eljutottam, hátha majd a másik jobb lesz...
- Érezni akarom az új varázsát
- Dízel üldözés - bár szerintem a benzinest csak pár év és ugyanígy előveszik majd, de addig is szeretnék még ilyenek nélkül élni
Eddig minden vasat kb 100.000 km-el vettem, kb 5 évesen. Most a terv az, hogy 0 km 10 év. Szerintem nem fogom bírni,de a 159-el ment volna...
Piritu - 1.000.0002018-12-04 16:56:57 // 113351
"Más értékrend, más igények, ez van :-)" - pont ezért vártam volna az Alfától hogy készítenek autót a másik végnek. Egy olyat mint anno a Spider volt. Egyszerűt, sallangoktól mentes, az autózásról szóló.
Viszont erre nincs kereslet, mert aki befárad a boltba az "csúcstechnológiát" akar.
Viszont erre nincs kereslet, mert aki befárad a boltba az "csúcstechnológiát" akar.
Piritu - 1.000.0002018-12-04 16:53:36 // 113350
Mindig az 1 km-eső költség a lényeg. Aki új vasat vesz az az értékvesztésen bukik, aki használtat az meg a javításon, karbantartáson és az üzembiztosságon. Lehet jó használt kocsid is, de az nem fog sokkal kevesebbe kerülni...
Piritu - 1.000.0002018-12-04 16:50:32 // 113349
Arról nem is beszélve hogy egy ilyen autó használtan is kétszer annyi lenne. Fizetne valaki 10 millát egy ilyen 10 éves alap autóért?
Jó hogy említed, "modernebb is".
Itt lép be, hogy aki újat vesz, általában modernebbet keres.
Elég arra gondolni hogy 15 éve még kazettás magnóval adták az Alfákat is. Ugyan ennyit fog lépni a következő 15 év is (vagy még többet). Nincs értelme hosszabb életre tervezni.
Bár mindig marad pár ember aki többre becsüli a szép motorhangot az önvezetésnél. Csak mint az Alfa esetében is láttuk ez nem tart fenn egy autógyárat...
Jó hogy említed, "modernebb is".
Itt lép be, hogy aki újat vesz, általában modernebbet keres.
Elég arra gondolni hogy 15 éve még kazettás magnóval adták az Alfákat is. Ugyan ennyit fog lépni a következő 15 év is (vagy még többet). Nincs értelme hosszabb életre tervezni.
Bár mindig marad pár ember aki többre becsüli a szép motorhangot az önvezetésnél. Csak mint az Alfa esetében is láttuk ez nem tart fenn egy autógyárat...
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 16:36:34 // 113348
De jó már neked :-) 10 év alatt 10 millát dobsz ki az ablakon. Én ilyet nem tudok, és nem. is akarok. Inkább veszek minden gyerekemnek lakást, vagy mit ne mondjak, inkább nem gürcölök feleslegesen éveket azért, hogy kivághassam az ablakon. Inkább kirándulunk párat a 22 eves vacakkal. Más értékrend, más igények, ez van :-)
RomeoOne2018-12-04 16:21:50 // 113347
És fizetnél akkor a 10 millás alapár helyett 20-at az alap Giuliáért? Amit úgy terveznek, hogy 10 évig semmi baja ne legyen, meg tökéletesen meg legyen tervezve a vezetékek meg az alkatrészek konfigurációja is, hogy szerelni is könnyű legyen, stb.? Biztos, hogy megcsinálnák azt is, ha lenne rá igény. De a 10 millás árcédulába ennyi fér bele.
Én inkább veszek 5 év múlva egy újat 10 milláért, ami ismét bírja öt évig és már modernebb is.
Én inkább veszek 5 év múlva egy újat 10 milláért, ami ismét bírja öt évig és már modernebb is.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 15:51:15 // 113346
5 évre autót venni, az pont az a kategória mint évente ájfónt cserélni, köszi, részemről passzolom. :-) Pontosan ez a "prémium" ma. És pont ez a bajom vele.
Kazes☻2018-12-04 15:38:37 // 113345
Pedig elég sokszor előfordul... sajnos. : /
RomeoOne2018-12-04 14:46:27 // 113344
A tervezett avultatás elmélete a dolgok alapos félreértése, az ok és az okozat felcseréléséből született összeesküvés-elmélet. Nem arról van szó, hogy megtervezi a mérnök, hogy 5 év után lehaljon valami, hanem neki kiadják, hogy annak a valaminek 5 évet ki kell bírni 99%-os konfidencia szint mellett, akkor megtervezi úgy, hogy azt kibírja, utána meg lesz, ami lesz. Meg lehetne úgy is tervezni, hogy 3 évet bírjon biztosan meg úgy is, hogy 10-et csak mindennek komoly anyagi vonzata van. Aztán ha a vásárló, aki több tízmilliós autókat vesz, nem akar 10 évig használni egy kocsit, mert úgyis lecseréli 5 év múlva, akkor 10 évre tervezni kész csőd, mert nagyon drágán kéne adni valamit, amire nincs igény... Nagyon jól mondod, hogy a sokadik tulaj le van szarva. Egy cégnek azoknak az igényeire kell figyelnie, akitől a bevétele van és az nem a sokadik tulaj.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 14:21:27 // 113343
na azért az elég erős túlzás eljött a samsungja, lg-je ha ezzel a hunyadi párosra gondolsz... minőségileg eléggé viccesek még az általad "elorus" prémiumot meg sosem fogják elérni... abban igazad van Európa maga alatt vágja a fát de rendesen ...
Piritu - 1.000.0002018-12-04 14:19:12 // 113342
"normálisnak gondolod, hogy ha valami prémium, az borzasztó bonyolult és elnézzük neki hogy elromlik" - pedig a prémiumsäg egyben bonyolultságot is jelent. Az elromlas csak az első tulajnál számít. Őt kell megnyerni hogy megvegye a vasat. Ő a következő modellig használja, addig működik. A többi már nem érdekes. Nem nagyon tudok olyan terméket amit a második-harmadik tulajdonosnak (is) terveznek.
A tervezett avultatás erről szól...
A tervezett avultatás erről szól...
Piritu - 1.000.0002018-12-04 14:08:31 // 113341
"nem mondja neked senki de szép fúród van" :-DD
Piritu - 1.000.0002018-12-04 14:05:55 // 113340
A hideg sok esetben még használ is. pl amikor a kocsiban lévő "élősködők" kifagynak belőle. Ha jó emlékszem csikós posztolt egy időben hogy a kocsiját megették a molyok. A hidegben elpusztulnak.
A gumi alkatrészekkel szerintem csak akkor lehet hogy ha nagy hidegben mozgatod őket. A Spider télen mindig egy fűtetlen garázsban áll(t), nem tudok ebből fakadó problémáról.
A gumi alkatrészekkel szerintem csak akkor lehet hogy ha nagy hidegben mozgatod őket. A Spider télen mindig egy fűtetlen garázsban áll(t), nem tudok ebből fakadó problémáról.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 14:05:27 // 113339
Ez nagyon messzire tudna vezetni, másképp látunk pár dolgot. Hamarabb jutnék el a BYD-ig mint a DMC-ig, Európa nem tanul, nagyon nem. Majd egy talin kivesézhetjük a témát :-D 10 éve még Nokiám volt, ma kínai telefont nyúzok. Megfizethetőt, szépet és jót, hiba nélkül működőt. Hogy lehet ez? Az autóiparnak már eljött a Samsungja, LG-je, hamarosan beköszön a Xiaomija és a Huaweije is, ezt elég valószínűnek tartom. Persze egy kényszeredett korszakváltással együtt, ez majd kiderül hova vezet. Te most lehet normálisnak gondolod, hogy ha valami prémium, az borzasztó bonyolult és elnézzük neki hogy elromlik, pedig távolról sem szükségszerű. Egy/sok sör/bor/pálinka mellett lehetne erről sokat dumálni. :-D
RomeoOne2018-12-04 12:15:17 // 113338
Akkor fogd fel úgy, hogy nem prémium, csak jobban felszerelt. Szerintem te is érzed, hogy azért egy fúrót meg egy modern autót összehasonlítani eléggé sántít. Mintha egy nagyítót meg a Hubble űrteleszkópot hasonlítanád össze. Egy fúrót megtervez egy mérnök 30 mérnöknap alatt (hasraütöttem), figyelembe vesz mindent a tervezésnél, meg beletervezi a minőségi alkatrészeket és megvan. Egy autó sokkal komplexebb, ezerféle szabványnak meg elvárásnak kell megfelelnie, ráadásul adott időre, adott költségkeretre kell tervezni... A prémiumnak nevezett autónál legfeljebb nagyobb a költségkeret, és annyival jobb, ami abba belefér. Biztos meg lehetne úgy is csinálni, ahogy te elképzeled, csak aztán meg lehet, hogy te lennél a legjobban felháborodva, mikor meglátod az árcédulát, hogy mit képzelnek ezek? Az autógyártók meg a pénzből élnek.
Egyébként most jut eszembe, hogy tökéletes példa arra, amit te akarsz a DeLorean DMC-12 (Vissza a jövőbe kultautó). Azt úgy csinálták meg, hogy tökéletesen működjön sokáig, a kasztnira 20 év átrozsdásodás elleni garanciát adtak, de még azzal is bőven alulbecsültek, mert rozsdamentes acél az egész kasztni. Csak rohadt drága is volt emiatt. Szerinted világraszóló siker lett? Becsődölt rövid időn belül a cég :)
Egyébként most jut eszembe, hogy tökéletes példa arra, amit te akarsz a DeLorean DMC-12 (Vissza a jövőbe kultautó). Azt úgy csinálták meg, hogy tökéletesen működjön sokáig, a kasztnira 20 év átrozsdásodás elleni garanciát adtak, de még azzal is bőven alulbecsültek, mert rozsdamentes acél az egész kasztni. Csak rohadt drága is volt emiatt. Szerinted világraszóló siker lett? Becsődölt rövid időn belül a cég :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 12:08:04 // 113337
szerintem meg a prémium egy megfoghatatlan dolog amit rásütnek mindenre, mert ez a trend vagy mert jobban hangzik, hülyén is venné ki magát a "vedd meg ezt a terméket igaz, hogy szar ..." kifejezés.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 12:01:21 // 113336
Mindegy el lehet menni bármerre szélsőségbe, nyilván mindenre lehet válaszolni. Ettől a véleményem és a bizalmam változni nem fog. :-) Ha már régi dízel, használok olyat, Te is tudod. Nem érzem hátrányát sehol, nyilván a 20+ éves jármű, eszköz az megkérdőjelezhető kategória, ez egyéni döntés. Minden elkopik egyszer, de az arányok nincsenek a helyükön ott, ahol a prémium termék hamarabb tönkremegy és törik, kopik minden már 5-10éves kor környékén.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:57:10 // 113335
nézd a barátomnak árnyékolás technika cége van tele minden fincsi, drága gépekkel, napi használat során 5 évente kukások teljesen mind1 milyen márka... nekem csak egy ipari Bosch van, vele fognak eltemetni egy évben használom 10x :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 11:53:27 // 113334
És egyébként a múltkor bontottam szét egy 20 éves Bosch-t. Ennek még leírom normálisan a márkanevét. Az akksi halott volt, más baja nem volt. Az is szép példája volt az igényes tervezésnek és a normális anyaghasználatnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:49:52 // 113333
bármelyik szívódízel pl Citroen Saxo 1.5D van belőle már 20 éves is és bírja, töfög, röfög...tudsz mutatni 20 éves fúrót megbontás nélkülit amit a mai napig használ valamilyen mester ember? :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:47:51 // 113332
egyébként Neked Royce-ot kell venni ott minden prémium, kézzel gyártódik még aranyozni is tudnak, ha ez a kérés igaz nem annyira olcsó de a prémiumnak ára van ...
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 11:47:05 // 113331
Az újonnan vett Metabo-m pont 7 éves. Tuningoltam rajta, mert kellett egy célszerszám, amúgy baja nem volt. Mutass egy prémium autót, ami 7 év pizzafutárkodást kibír :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 11:45:11 // 113330
Szerszámnál is sokkal többet tud a prémium. Kb mindenben. Ha használsz napi szenten akkus fúrót, nagyon tudod értékelni azokat az apró különbségeket, amitől prémium lesz. Kézbe veszed, és nem billen előre/hátra. 50-50-es súlyeloszlás. Ugye, szeretjük autónál is. A markolat kiképzése, anyaga. Nem kopik, nem törik, de a kezedet sem töri, ergonomikus. Ezt is szeretjük az autóknál, ha ergonomikus. Általában erősebb, nyomatékosabb a motorja, ezt is szeretjük az autóknál. Jobb a szabályzása, szépen adagolható a fordulat, jópár plusz funkció, fokozat előfordulhat benne, nyilván ár függő. Ezt is szeretjük az autóknál. Precizebb a megvezetése, kisebb a tokmány ütése, más a nyomatékváltó benne, akár 4 fokozatú. Ugye, hogy van analógia? Szebb a kivitele, jó a dizájn, ezt is szeretjük... a többi meg amit csak szeretnénk..
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:41:16 // 113329
szerintem fordítsuk meg, vegyél egy 6-8 éves prémium akkus fúrót kivi vagyok meddig bír működni krvaanyázás nélkül napi szinten ...
RomeoOne2018-12-04 11:36:07 // 113328
Ott sántít, hogy a szerszámnál a prémiumság azt jelenti, hogy azt az egy funkcióját tudja sokáig, megbízhatóan. Míg az autónál azt, hogy sokkal többet tud, mint egy nem prémium, bár nem feltétlenül nagyobb megbízhatósággal. Ezért nem áll az analógia. Egy olyan komplex szerkezetet, mint az autó nyilván nagyságrendekkel nehezebb megbízhatóra tervezni, ha megbízhatóság alatt értjük az üzemképességét mindennek, ami meghibásodhat benne. Ez olyan szinten megdrágítaná a kocsit, hogy ilyet vennie legfeljebb a katonaságnak éri meg vagy a tűzoltóknak/mentőknek. Ott mondjuk vannak is ilyen gépek (külföldön biztos).
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 11:35:45 // 113327
Majd szedj szét kettőt. Mondjuk egy Fein-t és egy Lidl-set és tedd egymás mellé. Egyből meglátod miről beszélek :-) Nem az alkatrészek darabszáma, hanem anyaga, minősége, a műszaki tartalom és tervezés igényessége. Egyébként a saját bőrömön érzem, hogy tőlem mit várnak el a vevőim minőség címszó alatt, és én mit kapok egy autóban. Nagyon távoli a kettő. Nem Rubik kockákat készítek :-) Engem azért bosszant, hogy amit tőlem evidenciában elvárnak, azt egy nyamvadt autótól nem lehet elvárni. Én ilyen vezetékeket tennék a gépeimbe mint ami pl a csomagtér kábelezésben van, a kínai maffia eltüntetett volna rég. Vagy a kigyulladós BMW. Szerinted mit művelnének velem, ha kigyulladna egy gépem? Minimum soha többet nem tudnék eladni semmit az adott piacon. És ezt egy autónál meg lehet? Jó, lehet jönni most meg az előállítási mennyiséggel. Akkor sincs prémium anyaghasználat (nem a bőrülésre gondolok) és átgondoltabb, letisztultabb tervezés az úgynevezett prémium autókban. Az összes elektromos szirszarról lemondanék egy jól és tartósra megtervezett prémium autóért. Nulla darab kijelző és csipogó szar kellene, csak ne legyenek tervezési hibák, vacak kábelek, elspórolt rögzítések, elporladó kiegyenlítőtartályok, eltörő rugók... Ami meg nekem elektronika kell bel, azt egy 30e Ft-os tablettel meg lehet oldani kb. Szerintem vicc az egész..
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:33:40 // 113326
az lehet de nem is visz A-B-be, nem fűti a segged, nem csal mosolyt az arcodra (bár lehet valaki mosolyogva fúr), nem üt meg a guta nyáron benne, nem mondja neked senki de szép fúród van stb, stb... valahogy nem tudom őket egy kalap alá venni semmilyen szinten sem
Smith2018-12-04 11:27:43 // 113325
Szerintem nem sántít a hasonlat, az alkatrészek minősége ne attól függjön, hogy hány db van belőle. Lehet, hogy egy fúró kevesebb alkatrészből van, de nem is kerül 13 millióba.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:04:48 // 113324
nagyon rossz hasonlat egy prémium akkus fúró hány alkatrészből áll talán kicsit többől mint a holtér figyelős külső tükröm... és akkor hol van még az autó?
Nekem van egy prémium rubik kockám, még a 80-as években kaptam tekertem én is, most a gyerekek is lassan 40 éve tekeredik és még mindig jó :P
Nekem van egy prémium rubik kockám, még a 80-as években kaptam tekertem én is, most a gyerekek is lassan 40 éve tekeredik és még mindig jó :P
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 10:31:15 // 113323
Ezzel az a baj, hogy más baja engem sem vigasztal, bennem azért ott az örök "túl bonyolult ez a vas" érzés. Motortól függetlenül :-) Nekem nagyon más szemlélettel prémium egy műszaki eszköz. Egy prémium akkus fúrót normál használatban soha el nem pusztítok, közben az egyensúlya, ergonómiája tökéletes, jó használni. Egy felső kategóriás szerszám, eszköz, bírja a fél ipari nyúzást és általában felhasználóbarát, magától értetődően működik. A szerviz nem olcsó ott sem, de cserében egy robusztus, átgondolt, tartós terméket kapunk ami a munkát megkönnyíti. Nem a csapágyát féltem és nem kell pihentetni. Csak adni neki, dolgozni vele, és élvezni, hogy jól működik.
Ültessünk be egy pizzafutárt egy bármilyen prémium autóba és számoljuk meg, hogy hány nap alatt végzi ki.. Továbbra is ez a bajom bármilyen prémium autóval. Nem élvezhető felhőtlenül, nem kapok valódi prémium terméket a plusz pénzért, csak egy halom csicsát. Egy új Giulia gari lejárta után vajon hány hónapon belül szívatna meg egy nagyobb költséggel? Bennem ez komoly gátló tényező, hogy új autót akarjak.
Ültessünk be egy pizzafutárt egy bármilyen prémium autóba és számoljuk meg, hogy hány nap alatt végzi ki.. Továbbra is ez a bajom bármilyen prémium autóval. Nem élvezhető felhőtlenül, nem kapok valódi prémium terméket a plusz pénzért, csak egy halom csicsát. Egy új Giulia gari lejárta után vajon hány hónapon belül szívatna meg egy nagyobb költséggel? Bennem ez komoly gátló tényező, hogy új autót akarjak.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 10:18:36 // 113322
Alapvetően nem árt neki a hideg. Ilyen mélységekben már attól függ, hogy mit és meddig tervezel vele :-) Ha 10++ évig marad, akkor minden számít, még a páratartalom is, és hóban esőben használni sem szabad, akkor persze legyen 10-15 fok. Szent szobor kategória. Ha használati tárgy, akkor igazán nem számít neki, hogy -10-ben áll, vagy 10-ben. Alapvetően nekem is ilyen 2 hetente használós autónak indult, a ctek rajta volt az akksin és ennyi. Néha mentem vele, mert idegesített, hogy fizetek rá mindent, ez meg csak ott szoborkodik :-) Szerintem ne aggódj a hideg miatt. Az ajtó kédereket érdemes lekezelni, egy kis kenést adni a zsanéroknak, záraknak és ha lehet a kréziféket ha lehet nem behúzni :-D Én még olyan Alfát nem láttam amin előbb vagy utóbb be nem fagy, és nyilván pont akkor, amikor mennél valahova. :-DD
Zolibácsi2018-12-04 10:03:03 // 113321
Haverom vett egy egyes Bmw - t már 3x borították szét a motorját de még mindig zörög valami a motorban 2000 környékén valószínűleg a vanos az és hibakod mentes. Szóval végig nézve a BMW motor palettát ott is csak a 3.0 diesel amit még mernék venni.
ProdyG2018-12-04 10:01:33 // 113320
Ez aztán precíz és profi írás :)
Engem tényleg csak az akksi érint szerintem (a max 2-3 hetes állásokkal) és can CTEK töltőm. köszi!
Egy újabb kérdés is felmerült bennem, ha már ezt tisztáztuk: a hideg árt a kocsinak? (nem mintha tudnék bármin is változtatni) Sokan esküsznek a fix 10-15 fokos garázsokra, ami nyilván jó. Mint mondtam én teremgarázsban állok, ahol egész télen max 1-2 fokkal van melegebb, mint kint. Esetleg a műanyagoknak, gumiknak nem feltétlen használ a hideg, ha jól gondolom. De lehet ez is hülyeség... mert ez, ahhoz képest semmi, hogy északon akár -40 fokban is állnak kocsik/gépek. Ahhoz képest pl. a 0 fok nem is hideg :)
Engem tényleg csak az akksi érint szerintem (a max 2-3 hetes állásokkal) és can CTEK töltőm. köszi!
Egy újabb kérdés is felmerült bennem, ha már ezt tisztáztuk: a hideg árt a kocsinak? (nem mintha tudnék bármin is változtatni) Sokan esküsznek a fix 10-15 fokos garázsokra, ami nyilván jó. Mint mondtam én teremgarázsban állok, ahol egész télen max 1-2 fokkal van melegebb, mint kint. Esetleg a műanyagoknak, gumiknak nem feltétlen használ a hideg, ha jól gondolom. De lehet ez is hülyeség... mert ez, ahhoz képest semmi, hogy északon akár -40 fokban is állnak kocsik/gépek. Ahhoz képest pl. a 0 fok nem is hideg :)
Shadin2018-12-04 09:21:51 // 113319
Minden típusból van legalább egy ami szarrá szopatja a gazdáját. Csak BMW-ből nincs.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 08:56:23 // 113318
miért lehet szopni bármilyen autóval? :D
Shadin2018-12-04 07:33:39 // 113317
Pont annyira lehet ezzel is szopni mint bármi autóval.
droberto2018-12-04 06:06:32 // 113316
Így van. A tőmítő inkább nem mint igen. :)
Piritu - 1.000.0002018-12-03 20:56:06 // 113315
Az állás nem árt a kocsinak. A Spider 2-4 hónapos téli álmot alszanak. Az akku jelent problémát mert töltögetni kell. Egy jó csepptöltő (C-TEK) megoldja a problémát. A másik a gumik. Ha sokáig áll az autó célszerűbb 0,5 barral keményebbre fújni hogy ne "tökösödjön" meg. (Anno az OFF-omon cserélni kellett a gumikat mert eladás előtt hónapokig állt a szalonba.) Egy blogban összeszedtem a téli leállás dolgait.
Zolibácsi2018-12-03 20:16:57 // 113314
Nem te vagy az egyetlen, Dz ék azért tudnának mesélni...főleg Zsolti
tdemeter2018-12-03 20:02:09 // 113313
Most, hogy elolvastam már nem bánom, hogy nem cseréltem le annó tbi-re a vasat.
Pedig nagy volt a kísértés :)
Lehet ezzel is szopni rendesen ahogy látom, nincs semmi új a nap alatt...
Pedig nagy volt a kísértés :)
Lehet ezzel is szopni rendesen ahogy látom, nincs semmi új a nap alatt...
Shadin2018-12-03 20:00:08 // 113312
Mert az enyém az első és egyetlen nem hibátlan TBi :-(
alfa155gyuri2018-12-03 19:55:11 // 113311
Miért vártad ennyire? :)
alfa155gyuri2018-12-03 19:54:37 // 113310
Köszik!
yani🍀2018-12-03 19:43:22 // 113309
Olajszivattyú, vezérlésmódosító, turbó.
Azért nem olyan vészes mint elsőre hallatszik, de 150-170k környékén lehet ezekre számítani. Mondjuk ha nem zavarnak különböző zajok, akkor többet is el lehet gond nélkül menni vele.
Azért nem olyan vészes mint elsőre hallatszik, de 150-170k környékén lehet ezekre számítani. Mondjuk ha nem zavarnak különböző zajok, akkor többet is el lehet gond nélkül menni vele.
Shadin2018-12-03 19:39:20 // 113308
alfa155gyuri2018-12-03 19:34:43 // 113307
Sziasztok!
Az 1,8 tbi motornak mik a gyengéi?
Az 1,8 tbi motornak mik a gyengéi?