WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 07:01:55 // 113470
Erről majd írsz, hogy mennyire működik jól, van e haszna? Érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 07:00:49 // 113469
Gyakorlati talpasztalatom nincs, ésn a városi fogyasztásra koncentráltam amúgy is :-) Az nem 8 :-)
Gyula G'2018-12-09 02:18:04 // 113468
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni. Alfa Romeo 159 SW 1.9 dizel-be pontosan hány deci fékolaj kel?
Tudna nekem valaki segíteni. Alfa Romeo 159 SW 1.9 dizel-be pontosan hány deci fékolaj kel?
Roll19832018-12-08 21:45:15 // 113467
Fordjee2018-12-08 21:38:20 // 113466
Koszi.
Fogyasztasban 8-8.5 korul írnak sokan, ha az valós és nem kos szépítés, még beleférne. Bar a rengeteget eszik tobbet sejtet:)
Fogyasztasban 8-8.5 korul írnak sokan, ha az valós és nem kos szépítés, még beleférne. Bar a rengeteget eszik tobbet sejtet:)
Attika012018-12-08 21:29:08 // 113465
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-08 20:33:57 // 113464
Én olvasgattam utána anno. Egy Opel motor van benne, igénytelen, nyűg mentes motor, ami simán megfutja a 400e km-t gondok nélkül. Viszont nagyon gyenge és rengeteget eszik. A Chevy Cruze-ban is ez van ha jól tudom. Nezegettük második autónak az 1.8-as 5 ajtóst, mert találtunk egy 50e-t futottat. Lomha és zabál már abban is. Más baja nincs :-)
redbulz2018-12-08 20:00:46 // 113463
Nem fejtette ki ennel jobban, en meg nem faggatoztam, mert ugy lattam nagyon a bogyeben van az adott peldany :) en is hasonlo megfontolasbol vettem benzinest, ebbol a szempontbol nincs is baj, a motorhoz nem kellett nyulni.
Fordjee2018-12-08 19:53:12 // 113462
Kiváncsi lennék, mi a gond vele. Itt írt valaki róla egy rövid tesztet meg volt vele elégedve, népitéleten sem húzták le, bár elég kicsi a merítés.
Sokat állok viszonylag dugóban meg hosszabb távokat nem nagyon megyek inkabb tobb rovidebb, ezert nem akarok dízelt. Plusz a szokásos dízeles problémák sem vonzanak, a benzinessel talán kevesebb gond lehet.
Sokat állok viszonylag dugóban meg hosszabb távokat nem nagyon megyek inkabb tobb rovidebb, ezert nem akarok dízelt. Plusz a szokásos dízeles problémák sem vonzanak, a benzinessel talán kevesebb gond lehet.
redbulz2018-12-08 19:05:34 // 113461
Egyszer megkerdeztem Ze-t mikor ott voltam naluk egy ott levo 1.8-rol, hogy mi a baj vele. Eleg tomor valaszt kaptam: "az, hogy gyartottak". Ugyan nem faggattam tovabb, de ez nem tunt jo jelnek, a 159ben levo jtsrol viszont egesz jo velemennyel van, sot legutobb azt mondta meg ajanlani is szokta mikor kerdezik.
tdemeter2018-12-08 18:54:21 // 113460
Nincs tapasztalatom 1.8-al, de szerintem a 20k évente az már az a mennyiség, ahonnét a dízel megérheti.
tdemeter2018-12-08 18:51:22 // 113459
Én viszont úgy tudom, hogy ez minden injektornál eltérő és az, hogy pontosan mekkora lehet ez az érték mindegyiknél egyedi, a gyár által meghatározott érték.
Aztán itt meg is állt a tudomány, fogalmam sincs, hogy az ő esetében mekkora a normális kilengés..
Aztán itt meg is állt a tudomány, fogalmam sincs, hogy az ő esetében mekkora a normális kilengés..
Fordjee2018-12-08 15:57:11 // 113458
Sziasztok!
Sima 1.8-as benzines 159-es vásárlásán töröm a fejem.
Mire kell odafigyelni vásárláskor? Mik az előnyei és hátrányai ennek a típusnak?
Túl sok tesztet nem találtam erről a motorról. Azt tudom, hogy nem egy versenyautó, de már úgy vezetek mint egy 100 éves, szóval nagyon nyugodtan és 1-2 vélemény alapján teljesen normálisan lehet vele közlekedni.
Dízelhez nem megyek annyit, ráadásul elég sokszor megállok reggelente (bölcsi, bolt, dohánybolt) , évi kb. 20ezer km, m0-ás és környékén.
Van ennek a típusnak zsebbenyúlós nyűgje?
A Tbi drága, a Jts-ek is kilőve, szóval a sima szívó 1.8-as ami nekem kellene.
Köszi előre is.
Sima 1.8-as benzines 159-es vásárlásán töröm a fejem.
Mire kell odafigyelni vásárláskor? Mik az előnyei és hátrányai ennek a típusnak?
Túl sok tesztet nem találtam erről a motorról. Azt tudom, hogy nem egy versenyautó, de már úgy vezetek mint egy 100 éves, szóval nagyon nyugodtan és 1-2 vélemény alapján teljesen normálisan lehet vele közlekedni.
Dízelhez nem megyek annyit, ráadásul elég sokszor megállok reggelente (bölcsi, bolt, dohánybolt) , évi kb. 20ezer km, m0-ás és környékén.
Van ennek a típusnak zsebbenyúlós nyűgje?
A Tbi drága, a Jts-ek is kilőve, szóval a sima szívó 1.8-as ami nekem kellene.
Köszi előre is.
Csabi2018-12-07 12:03:07 // 113457
A szakma szerint:
"Elméletileg a motor-ECU 4,5 mm3/löket különbséget problémamentesen képes kiegyenlíteni. Ökölszabályként elfogadható, hogy üresjáratban az eltérés a bázisértéktől maximum 30% lehet. Nagyobb fordulatszám tartományban már lényegesen kisebb a kiegyenlítendő mennyiség. Ökölszabályként fogadjuk el, hogy 1,5 mm3/löket értéknél feltétlen szükséges a hiba okának a megállapítása." forrás: Dr. Nagyszokolyai Iván írásából
Szóval igaz az 1 , de inkább a 1,5 emelt alapjárati fordulaton...
Normál alapjáraton 30% lehet az eltérés. Ami annyit jelent, hogy akár az ötös korrekció is beleférhet, hidegen , alapjáraton...nyilván az már a határ...
Ha egy injektor alapjáraton 10mm3-t fecskendez be, akkor 3-ig még normális a korrekció.
Nálam a -2fokban hidegen
Össz gázolaj 16...így 4,8as korrekció a határ... (melegen biztos sokkal jobb lenne)
"Elméletileg a motor-ECU 4,5 mm3/löket különbséget problémamentesen képes kiegyenlíteni. Ökölszabályként elfogadható, hogy üresjáratban az eltérés a bázisértéktől maximum 30% lehet. Nagyobb fordulatszám tartományban már lényegesen kisebb a kiegyenlítendő mennyiség. Ökölszabályként fogadjuk el, hogy 1,5 mm3/löket értéknél feltétlen szükséges a hiba okának a megállapítása." forrás: Dr. Nagyszokolyai Iván írásából
Szóval igaz az 1 , de inkább a 1,5 emelt alapjárati fordulaton...
Normál alapjáraton 30% lehet az eltérés. Ami annyit jelent, hogy akár az ötös korrekció is beleférhet, hidegen , alapjáraton...nyilván az már a határ...
Ha egy injektor alapjáraton 10mm3-t fecskendez be, akkor 3-ig még normális a korrekció.
Nálam a -2fokban hidegen
Össz gázolaj 16...így 4,8as korrekció a határ... (melegen biztos sokkal jobb lenne)
tdemeter2018-12-07 11:53:03 // 113456
Az egyik nagyon rusnyán korrigál, de ezt egy szakember jobban meg tudná mondani.
Szép halál az injektorfelújítás, van róla blogom ha érdekel.
Szép halál az injektorfelújítás, van róla blogom ha érdekel.
samu1262018-12-07 09:20:17 // 113455
Fel akartam még venni pár szempontot ehhez a méréshez, szerkesztettem egy kicsit most, 200 mp előtt állt hidegen a motor alapjáraton, 1000 után melegen alapjáraton, közte ment kb 20km-t.
tdemeter2018-12-07 08:00:08 // 113454
Az látszik a görbéken, hogy jó nagyot korrigál. Korrekciós értéket alapjáraton, melegen szokás mérni, így igazából ez nem sokra használható szerintem,
Amit tudok még, hogy +-1.0 -tól már hivatalosan soknak számít a korrekció.
Az enyém simán 2 felett járt amikor felújíttattam őket.
Amit tudok még, hogy +-1.0 -tól már hivatalosan soknak számít a korrekció.
Az enyém simán 2 felett járt amikor felújíttattam őket.
samu1262018-12-06 23:26:57 // 113453
Sziasztok!
1 éve olvasgatom a fórumot és vagyok tulajdonosa egy 2008 decemberi 159 1.9 16v-nek. Úgy vettem meg annó, hogy tudtam kell rajta csiszolni. 1 év alatt sok minden rendbe lett rakva rajta és lett cserélve (turbó felújítás mert fütyült, vezérlés csere a húzosabb tételek közt).
Megvettem a MES-t is és rendeltem egy OBD2-es kábelt innen:
OBD2 (2 kínai kábellel fürödtem be előtte, ez pedig a multiecuscan oldalán is kint volt mint működő kábel).
Egyetlen jelenségre kerestem vele a magyarázatot, főleg hidegen (10 fok alatt) a fordulatszámmérő kileng nagyon kicsit, idővel megszűnik, de nagyon picit érezhetően (utasaim nem vették észre csak én) ezalatt remeg az autó. A hozzászólások közt találtam nyomokat mi felel ezért, leginkább a porlasztókra gyanakszom.
MES-el felvettem az egyik szokásos utamat, exportáltam CSV-be és vizualizáltam (data is beatiful). Ott ahol jobban kilengenek az értékek, ott éppen lámpa volt vagy parkolóban álltam, közte körülbelül folyamatosan haladtam.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PA1gx37MISDNcOwIRpmOHFT1_Hixij4OW2GXZ6u-5-E/edit?usp=sharing
Érdemes tovább nyomozni ezen a vonalon?
1 éve olvasgatom a fórumot és vagyok tulajdonosa egy 2008 decemberi 159 1.9 16v-nek. Úgy vettem meg annó, hogy tudtam kell rajta csiszolni. 1 év alatt sok minden rendbe lett rakva rajta és lett cserélve (turbó felújítás mert fütyült, vezérlés csere a húzosabb tételek közt).
Megvettem a MES-t is és rendeltem egy OBD2-es kábelt innen:
OBD2 (2 kínai kábellel fürödtem be előtte, ez pedig a multiecuscan oldalán is kint volt mint működő kábel).
Egyetlen jelenségre kerestem vele a magyarázatot, főleg hidegen (10 fok alatt) a fordulatszámmérő kileng nagyon kicsit, idővel megszűnik, de nagyon picit érezhetően (utasaim nem vették észre csak én) ezalatt remeg az autó. A hozzászólások közt találtam nyomokat mi felel ezért, leginkább a porlasztókra gyanakszom.
MES-el felvettem az egyik szokásos utamat, exportáltam CSV-be és vizualizáltam (data is beatiful). Ott ahol jobban kilengenek az értékek, ott éppen lámpa volt vagy parkolóban álltam, közte körülbelül folyamatosan haladtam.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PA1gx37MISDNcOwIRpmOHFT1_Hixij4OW2GXZ6u-5-E/edit?usp=sharing
Érdemes tovább nyomozni ezen a vonalon?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 22:31:03 // 113452
Áhh ezt jó tudni, azt hittem, hogy ez is izzítógyertyás mint a régi jtd-kben. Akkor azért ilyen piszok jó a fűtése. Pikk pakk befűt, az ülés is 500m múlva erezhetően melegszik. Hideg téli reggeleken nagy királyság. Na.. csak hogy ne a vezetékeit szidjam :-)
tdemeter2018-12-06 22:20:54 // 113451
Igen. Az én autóm még régi, szerintem akkor még nem nagyon tartották nyilván a felszereltséget. Randomra megnéztem egy másik VIN-t, egy giulettaét és ott rengeteg infó volt , de nekem csak a motor, meg hogy no special edition, aztan jónapot...
szelod92018-12-06 22:17:16 // 113450
Haddel2018-12-06 22:08:37 // 113449
Ate tárcsa+ Trw betét kombó nekem már bizonyított.
tdemeter2018-12-06 22:04:03 // 113448
Nekem ott 3 sor nyílik le és annyi:(
Pedig olyan kíváncsi lennék, hogy mi volt a gyári konfig
Pedig olyan kíváncsi lennék, hogy mi volt a gyári konfig
szelod92018-12-06 21:52:36 // 113447
ePer adta ki. Amikor beírtam az alvázszámot és utána Info fül. Ott lenyílik a felszereltség és ott volt közte: PTC HEATER FOR DIESEL Yes (52Y)
Csabi2018-12-06 21:51:57 // 113446
Van egy kerámia fűtőtest a fűtőventilátor után. Automatán működik, ha be van kapcsolva a klímapanel, és legalább egyes fokozaton van a ventilátor. Ha a vízhőfok eléri a 70fokot kikapcsol. Elég nagy teljesítményű, uh a relékattanásokból lehet követni a működését, ha valaki nagyon figyeli. :)
tdemeter2018-12-06 21:48:19 // 113445
Ezt az eperben nézted meg? Pontosan hol van ez?
A kézikönyv 69.-ik oldaláról idézet:
KIEGÉSZÍTŐ
FŰTŐBERENDEZÉS
(csak Diesel
változatoknál)
(egyes változatoknál/piacokon)
A gépkocsi rendelkezik egy kiegészítő
fűtőberendezéssel, amely hideg, téli
időjárás esetén a motort segítve lehetővé
teszi az utastér gyorsabb felfűtését
a komfortos hőmérsékletre.
A kiegészítő fűtőberendezés járó motor
és 20 °C alatti külső hőmérséklet
esetén működik, amikor a motor még
nem érte el a normál üzemi hőmérsékletét.
A kézikönyv 69.-ik oldaláról idézet:
KIEGÉSZÍTŐ
FŰTŐBERENDEZÉS
(csak Diesel
változatoknál)
(egyes változatoknál/piacokon)
A gépkocsi rendelkezik egy kiegészítő
fűtőberendezéssel, amely hideg, téli
időjárás esetén a motort segítve lehetővé
teszi az utastér gyorsabb felfűtését
a komfortos hőmérsékletre.
A kiegészítő fűtőberendezés járó motor
és 20 °C alatti külső hőmérséklet
esetén működik, amikor a motor még
nem érte el a normál üzemi hőmérsékletét.
szelod92018-12-06 21:29:47 // 113444
Sziasztok! Mint alvázszám lekérdezés után kiderült, van PTC fűtés az autómban. Ez pontosan mit takar? Hogyan tudom műkődésre bírni és miért is jó ez nekem? :D
Macccy2018-12-06 18:18:37 // 113443
Naigen, az meg 0 fokban amúgy is kellemes, üdítő feladat, fedett de fűtetlen garázsban is (tapasztalat). Hú a múltkor a termosztát cserénél viszont dejó volt felülről dolgozni, mert fincsi meleg volt még a motor, a víz is langy volt, élvezet volt vele összepocsálni mindent :))
Shadin2018-12-06 17:05:34 // 113442
Egyébként asszem van a polcomon egy olyan tömítés, de a nagyobb szopás, hogy a kartert le kell venni ugye :-(
Piritu - 1.000.0002018-12-06 16:38:15 // 113441
Nekem se volt semmi bajom vele.
Mondjuk nem is volt a kocsiban :-)
Mondjuk nem is volt a kocsiban :-)
olahzolee2018-12-06 16:22:48 // 113440
sziasztok!
első féktárcsa, es fekbetet ccsere előtt állok. (305mm)
ki mit javasol? mi vált be?
első féktárcsa, es fekbetet ccsere előtt állok. (305mm)
ki mit javasol? mi vált be?
Macccy2018-12-06 16:15:44 // 113439
Inkább összeszottyad aza tömítés (ha az a ludas) a hidegtől és úgy enged falsot, azért nem szívja fel a nedűt. Ja, ezekbe már nem nagyon lehet olyan olajat önteni, ami ne lenne baszottul híg. Gajdán bácsi is megmutatta, hogy a 15W se lesz rögtön méz, ha lehűtik.
Shadin2018-12-06 15:29:37 // 113438
Ez rossz analógia, annyira nem sűrűsödhet meg, nem úgy van kitalálva :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 14:43:19 // 113437
RomeoOne2018-12-06 12:55:34 // 113436
Eddig 1/év a gyakorisága, majd figyelem :D
Csabi2018-12-06 12:50:53 // 113435
Valószínűleg egyre gyakoribbá válik, kérdés mennyi idő alatt. Ha észrevehetően romlik a helyzet akkor érdemes vele foglalkozni, szerintem.
fazek2018-12-06 12:49:25 // 113434
Nekem is írkálta néha. Csöri tudja melyik tömítést kell cserélni.
Csabi2018-12-06 12:46:50 // 113433
"... nemhogy hideg olaj nélkül. Bár az öveges fizika szerint ilyenkor gyorsabban is melegszik, hamarabb lesz fűtés! ;)"
Sírok 😁😂😂😂
Sírok 😁😂😂😂
RomeoOne2018-12-06 12:44:17 // 113432
Na, majd utánanézek. Feltételezem ez azért nem olyan veszélyes, hogy megöljem vele a motort, különben már rég besült volna.
Csabi2018-12-06 12:30:12 // 113431
Csabi2018-12-06 12:20:20 // 113430
2.0 egyik típushiba. Az olajszívó cső tömítése megadja magát, a sűrű olaj miatt levegőt szív a tömítésnél...máris nincs elég olajnyomás. Ahogy felkapja az olajat megszűnik...
Macccy2018-12-06 12:18:04 // 113429
Engem azért pöttyet aggasztana. :( )
Még hideg olajon sem lehet leányálom pörögni-forogni, nemhogy hideg olaj nélkül. Bár az öveges fizika szerint ilyenkor gyorsabban is melegszik, hamarabb lesz fűtés! ;)
Még hideg olajon sem lehet leányálom pörögni-forogni, nemhogy hideg olaj nélkül. Bár az öveges fizika szerint ilyenkor gyorsabban is melegszik, hamarabb lesz fűtés! ;)
Macccy2018-12-06 12:15:36 // 113428
Igen így lehettek Torinóban is valahogy, a meeting-en:
" - Legyen belőle sw kivitel, signori?
- No no signori, a Madonna szerelmére, ne legyen, hisz annak folyton koszos a hátsó ablaka!
- Dehát az európai eladások sokkal grande lenne ..
- Versace áldjon meg, ha be is csődölünk, nem lesz sw hátsórész signori! "
:D
" - Legyen belőle sw kivitel, signori?
- No no signori, a Madonna szerelmére, ne legyen, hisz annak folyton koszos a hátsó ablaka!
- Dehát az európai eladások sokkal grande lenne ..
- Versace áldjon meg, ha be is csődölünk, nem lesz sw hátsórész signori! "
:D
RomeoOne2018-12-06 12:10:22 // 113427
Szerintem egyikkel sem. Tavaly is csinált egyszer ilyet a jó hidegben, igaz akkor -5 körül/alatt volt a hőmérséklet. Gondolom megsűrűsödik úgy az olaj, hogy az első pillanatban nem jelenik meg a várt olajnyomás és besípol.
Csabi2018-12-06 12:06:47 // 113426
Shadin és páran tudják, hogy melyik tömítéssel kell szemezgess...
RomeoOne2018-12-06 11:57:22 // 113425
Látszik, hogy digó kocsi, ma reggel 0 fokban beültem, beindítottam, erre kiírta, hogy állítsam le a motort, 'insufficient oil pressure'. Kicsit hagytam is ketyegni, mielőtt elindultam.
Csabi2018-12-06 11:45:00 // 113424
Egyben örülök is, hogy ez a legnagyobb bajom vele. :)
Csabi2018-12-06 11:43:32 // 113423
Shadin2018-12-06 11:42:06 // 113422
Jobb lett volna a büdös mint a semmi...
Online tag
1
Vendég1
458